Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eka skrubu tuntuu pahimmalle
1 2
hallu
14.08.2016 11:41:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen illalla kopsautin kitaran lavan lamppuun ja tuli pikkuriikkinen kolhu lakkaan. Mitätön juttu mikä ei vaikuta mihinkään, paitsi että tämä mun priima ja mintti kitara ei ole enää priima eikä mintti kuten ei yksikään soitin jota aktiivisesti soitetaan vuosia. Mutta vihloo rintaa ja vituttaa kyllä :-) hetken mietin, että sipaisen kolhun kynsilakalla piiloon, mutta järki voitti ja päätin jättää asian silleen tieäen, että noita tulee vuosien saatossa lisää ja nyt ne tulevat ei harmita enää niin paljon kuin ennen tätä :-D.
 
Muistan Gaben opin, että kalliskin kitara on tehty soitettavaksi. Kolhuton kitara on kuin kaunis nainen jota ei ole rakastettu (kaunis, mutta kylmä ja etäinen).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gabe
14.08.2016 12:19:22 (muokattu 14.08.2016 13:13:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovaa soittoa vaan, paljon soitettu kitara on kaunis. Reissussa rähjääntyy ja arvet kuuluvat elämään.
 
https://www.dropbox.com/s/yefpu2appg2r39m/Nitro%20craks3.JPG?dl=0
 
Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
zedder
14.08.2016 12:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ja kun luonteenpiirteisiin kuuluu tuonkaltainen harmittelu, niin kannattaa hankkia käytettyä tavaraa jossa on jo valmiiksi hiukan jälkiä.
 
Joku muu on silloin hoitanut tuon ensikolhinnan valmiiksi.. :)
 
Tai jos sattuu olemaan esiintyvä taiteilija, niin sitten hankkii työkalu- ja kotisoittohypistelykitarat erikseen.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
naavanka_
14.08.2016 12:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kitaraa pitää erikseen varoa niin ollaan jo lähtökohtaisesti aivan väärän soittimen kanssa liikenteessä.
 
Rämppy
14.08.2016 13:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka skrubu on aina eka skrubu. Sen jälkeen niitä ei lasketa. Reliikkikitaroiden hyvä puoli on, että niissä on korkkaus tehty valmistajan puolesta :D
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
J.Nikkanen
14.08.2016 14:43:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korjaa skrubu pikaliimalla. Nou skrubu - parempi mieli.
 
-Voi armoo kun noita ruvetaan hakkaamaan klikkiä vasten. Nyt jo rupes särkemään päätä. -rumpalismies
jhlamm
14.08.2016 14:48:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: ...Muistan Gaben opin, että kalliskin kitara on tehty soitettavaksi. Kolhuton kitara on kuin kaunis nainen jota ei ole rakastettu (kaunis, mutta kylmä ja etäinen).
 
Aivan totta. Mikään ei ole parempaa kuin rusikoimasi nainen, joka rakastaa sinua läheisesti tämän takia...
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
jhakwe
14.08.2016 15:12:38 (muokattu 14.08.2016 15:13:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skrubukammosta olen päässyt jo yli, mutta kerran ahdisti toden teolla. Exän syntymäpäiväjuhlilla joku oli avannut kaljapullon mittatilauksena teetetyn skeban kulmaan. Kyllähän sen kruunukorkin hammaskuvion toki peitettyä sai, mutta silloin kyllä juoksin pitkin kyliä mölisemässä, että jos syyllistä ei löydy, vejän varmuudeksi kaikkia käkättimeen, myös itseäni.
 
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
hallu
14.08.2016 16:04:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Aivan totta. Mikään ei ole parempaa kuin rusikoimasi nainen, joka rakastaa sinua läheisesti tämän takia...
 
Ääääk... onpa inhorealistinen tulkinta :-D pakko vähän varoa jatkossa noiden rinnastusten kanssa en ollutkaan tullut ajatelleeksi moista mielikuvaa. Ja jotta ei jäisi kenellekään epäselväksi, niin naisia ei saa rusikoida ..... eikä miehiäkään..... eikä kitaraa. Jos jotain on pakko rusikoida niin rusikoikaa basistia ....., jos uskallatte :-D.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
hallu
14.08.2016 16:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Jos kitaraa pitää erikseen varoa niin ollaan jo lähtökohtaisesti aivan väärän soittimen kanssa liikenteessä.
 
olet oikeassa, mutta en edes ollut liikkeellä tämän kanssa. Perkele pitää laittaa tää vitriiniin ja katsella vaan sunnuntaisin lasin takaa aurinkolasit päässä ettei vaan naarmuunnu :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
hallu
14.08.2016 16:07:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Jos ja kun luonteenpiirteisiin kuuluu tuonkaltainen harmittelu, niin kannattaa hankkia käytettyä tavaraa jossa on jo valmiiksi hiukan jälkiä.
 
Joku muu on silloin hoitanut tuon ensikolhinnan valmiiksi.. :)
 
Tai jos sattuu olemaan esiintyvä taiteilija, niin sitten hankkii työkalu- ja kotisoittohypistelykitarat erikseen.

 
Joo en ole taiteilija, mutta mulla on työkalut erikseen ja tämä kyseinen soitin on mun makuukamarikitara jota soitetaan vain tunnelmavalaistuksessa satiinilakanoiden välissä..... tästä lähtien huoneessa jossa ei ole kattokruunua :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Dropped C
14.08.2016 16:59:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei haittaa pikku dingit ja skrubut. Soitettavaksi ne on tarkoitettu.
 
Jukka Häikiö
14.08.2016 19:33:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, ei mun ainakaan sellaisia vehkeitä kannata ostaa joihin ei elämänjälkeä saa tulla. Joillakinhan on ne "varsinaiset soittovehkeet" erikseen ja sit ne joita hiplataan kammarissa.
Kyllä mä oon aina keikalla ja treeneissä käyttänyt sitä parasta mitä mulla on.
Toki oon aina pitänyt hyvän huolen soittokamppeissa, mut ei mulla ole virkaa sellaisille vehkeillä, joihin ei jälkiä saa tulla, niitä vaan tulee, ihan samalla lailla kuin siihen pelimanniinkin.
Tuota relic-hommaa en oo ikinä ymmärtänyt, kyllä ne meikällä relicoituu ihan käytössä, jos vähän pidempään on.
Lottonen LP oli 19 vuotta ja siinä oli kyllä mukavasti patinaa jo pinnassa.
Vaan eipä siinä mitään, kukin taaplaa tyylillään.
 
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
blues guitar
14.08.2016 19:38:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kärsikö kattokruunu?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
14.08.2016 20:05:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Kärsikö kattokruunu?
 
Ei kärsinyt. Itseasiassa se ei osunut kovaa, mutta siinä oli joku terävä kulma joka riitti lyömään semmoisen pikkuisen dingin lavan takapuolelle D-kielen virittimen viereen enkä olisi edes huomannut sitä , mutta sattui sormi osumaan siihen kohtaan ja rekisteröimään pienen epätasaisuuden lakassa ja piti tutkia tilannetta tarkemmin.
 
en mä oikeastaan yleensä ole noista dingeistä huolissani, mutta tämän kitaran ostin juurikin käytettynä ja edellinen omistaja on pitänyt tästä todella hyvää huolta eikä tätä ole soitettu. Kitara on jotain 25 vuotias ja ihan kuin pakasta vedetty (laukussa oli vielä musafasun markka-aikaiset hintalaput paikallaa lippulappupussukassa) ja skitta oikeasti tosi mintti. Uutta kitaraa en ehkä säälisikään, kun niitä saa kaupasta, mutta tämä on tämän mallin ensimmäisiä tuotoksia ja vaikka näitä on myytävänä edelleen niin tästä ne lähti.
 
No nyt tämä skitta on vihitty soittokamppeeksi eikä keräilykappaleeksi :-D
 
(kyse on siis Yamaha SA2200 sieltä yheksänkytluvun alusta (mallihan tuli markkinoille joskus 1991 ja tämä on niitä ensimmäisiä suomeen tuotuja)).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
15.08.2016 11:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Jos jotain on pakko rusikoida niin rusikoikaa basistia ....., jos uskallatte :-D.
 
Ei basistia, kun se on ainut, ketä osaa soittaa. Paitsi, että kyllä rumpalikin on helvetin hyvä, joten triossa sit varmaan pitää hakata omaa päätä seinään. Kitaristejahan kasvaa joka puussa, joten meikä voidaan korvata ennen kuin basisti on ehtinyt kaljapulloa avaamaan...
 
They pass too much electricity. -SRV
Puavali
15.08.2016 11:34:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee vaan mieleen, että ne ekat naarmut tahi kolhut ovat usein tulleet muiden toimesta mun uusiin soittimiin. Harmitti hetken, mutta tää on tätä.
hallu
15.08.2016 11:54:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ei basistia, kun se on ainut, ketä osaa soittaa. Paitsi, että kyllä rumpalikin on helvetin hyvä, joten triossa sit varmaan pitää hakata omaa päätä seinään. Kitaristejahan kasvaa joka puussa, joten meikä voidaan korvata ennen kuin basisti on ehtinyt kaljapulloa avaamaan...
 
:-D plussaa :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Viimeinen Samurai
16.08.2016 20:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skrubua on hyvä olla
 
Antti1
16.08.2016 21:16:33 (muokattu 16.08.2016 21:17:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puavali: Tulee vaan mieleen, että ne ekat naarmut tahi kolhut ovat usein tulleet muiden toimesta mun uusiin soittimiin. Harmitti hetken, mutta tää on tätä.
 
Entisen bändin basisti jysäytti tankkimaisen flight casen metallikulmalla suoraan kiiltävän kitaran kanteen sopivan kokoisen montun. Vähän myöhemmin se myös sulki keikkareissulla farmarin takaluukun sillä seurauksella, että sen kulma jysähti suoraan mun päähän. Mä olin vielä kaivamassa soittimia sieltä sillä hetkellä. Basistit.
 
E: Mutta pahimmalle ei tunnu kyllä yhtään mikään, pahimmalta ehkä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «