Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiesel Carvin Guitars
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15 16
LaXu
20.11.2016 18:21:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo: Jos ei muuta niin ainakin potentiaalisena ehdokkaana on ss.orgissa useammassa ketjussa. Ariekset ja Vaderit vissiin käy kaupaks aika kivasti. Multiscale tuntuu olevan suosittu mikä on aika jees jos on enemmän ku kuus kieltä.
 
Mulle ne jutut mitkä veti Kieselin suuntaan olivat uusien mallien modernimpi muotoilu ja juurikin nuo multiscale optiot. Mikään muu merkki ei tarjoa tuollla saralla yhtä hyviä optiota tällä hetkellä. Jos sattuisi vielä asumaan jenkeissä, niin hinta olisi myöskin varsin hyvä suhteessa mitä sillä saa. Eksoottisempiin puihin nyt tietty saa aina upotettua rahaa, mutta perusmallit on varsin hyvin hinnoiteltuja. Siihen päälle vielä palautusoikeus.
 
Houkutti kyllä kovasti hypätä tuohon Aries-runiin mukaan, mutta sain kuitenkin pidettyä lompakon kiinni. Kolmen single-coilin malli straton korvikkeeksi olisi ollut kiva.
 
Näillä näkymin odottelen kuitenkin ensi vuoden NAMM showhun asti, jos vaikka se 5-kielinen multiscale-basso tulisi vihdoin viimein saataville.
 
Tykki
20.11.2016 19:28:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo: Jos ei muuta niin ainakin potentiaalisena ehdokkaana on ss.orgissa useammassa ketjussa. Ariekset ja Vaderit vissiin käy kaupaks aika kivasti. Multiscale tuntuu olevan suosittu mikä on aika jees jos on enemmän ku kuus kieltä.
 
Jos Kieselin Ariekset ja Vaderit käy kaupaksi niin miksei ne Carvinin nimellä kävisi? Tietty jos Carvinilla on paska maine niin kaikki ajatellaan paskaksi, mutta kai nyt ostajat sen verta selvittää että Kiesel on entinen Carvin.
 
Onko porukka soitellut noilla multiscaleilla? Itse kokeilin kaupassa ja totesin, että pysyn ihan perinteisessä frettauksessa. Miksi niiden nimi on muuten multiscale, samat skaalat ja sävelethän niistä löytyy?
 
Jeszse
20.11.2016 19:33:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykki: Miksi niiden nimi on muuten multiscale, samat skaalat ja sävelethän niistä löytyy?
 
Siinähän on joka kielellä eri skaala
 
Siirryn huoneisiin || The Jasser Arafats || Crimson Day
Tykki
20.11.2016 19:40:06 (muokattu 20.11.2016 19:41:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Siinähän on joka kielellä eri skaala
 
Jaa just, se selittääkin. Jotenkin ajattelin noi skaalat asteikkona tms.
 
LaXu
20.11.2016 20:01:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykki: Jos Kieselin Ariekset ja Vaderit käy kaupaksi niin miksei ne Carvinin nimellä kävisi? Tietty jos Carvinilla on paska maine niin kaikki ajatellaan paskaksi, mutta kai nyt ostajat sen verta selvittää että Kiesel on entinen Carvin.
 
Carvinin maineessa ei sinänsä ole mitään vikaa, kyseessä on ilmeisesti enemmän firman sisäiset jutut jotka johtivat Kiesel-merkkiin. Mulla on tuossa seinällä kitarat molemmilla merkeillä ja Kiisselin logo näyttää omaan silmään kivemmalta.
 
Onko porukka soitellut noilla multiscaleilla? Itse kokeilin kaupassa ja totesin, että pysyn ihan perinteisessä frettauksessa.
 
Tyypillisestihän 7+ kielisillä soittimilla on ongelmana, että joko alakielet ovat liian lerput (liian lyhyt skaala) tai yläkielet liian tiukat (liian pitkä skaala). Jos käytetään kompensoimiseen kielisettiä, jossa alakielet ovat selvästi muita kieliä paksummat, niin voi tulla soundin balanssin kanssa ongelmia (liian voimakas basso alakielillä tai liian ohut yläkielillä). Multiskaala ratkaisee nämä ongelmat näppärästi ja itse en ostaisi yhtäkään 7+ kielistä soitinta ilman kyseistä ominaisuutta.
 
Multiskaalan toteutus vaikuttaa myös. Esim. Ibanezilla se on mielestäni huono, sillä he käyttävät mallia, jossa suora nauha asettuu 12. nauhan kohdalle. Tämä aiheuttaa sen, että alemmat nauhat ovat enemmän vinossa ja 12. nauhan jälkeen enimmäkseen suorassa. Jos suora nauha asetetaan 9. nauhan kohdalle, kuten Kiesel tekee, on nauhojen "viuhka" tasapainoisempi koko kaulan mitalta.
 
Snapo
20.11.2016 21:02:29 (muokattu 20.11.2016 21:02:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Emminä sitä etteikö Carvinin nimi möisi. Ite kattelisin mielummin Carvinia ku Kieseliä josta tulee vaan mieleen Jeffin ärsyttävä pärstä.
 
Arieksen ja Vaderin puolesta just tarkotinkin sitä että modernimmat muotoilut tuntuu iskevän. Mut ohan nuo nyt etenkin jenkeille halpoja ja hyvälaatuisia. Loimukannet on voimakasta loimua, SS-nauhat 30usd hintaan ja vaikkapa se multiscale jos joku tykkää. Jos ei ala puilla hifistelemään nii ei tuu kalliiks.
 
Mitäs mieltä? Hyihhh https://www.instagram.com/p/BMZjghWjU9S/?taken-by=kieselcarvinguitars
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Tykki
20.11.2016 21:12:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä? Hyihhh https://www.instagram.com/p/BMZjghWjU9S/?taken-by=kieselcarvinguitars
 
Eikö tuollainen custom paint maksa jotain 500$, hieno on, itselle tuli 250$ custom paintista, jos ois ottanut vielä useampivärisen niin 500$.
 
LaXu
21.11.2016 09:10:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo:
 
Mitäs mieltä? Hyihhh https://www.instagram.com/p/BMZjghWjU9S/?taken-by=kieselcarvinguitars

 
Kieselin poijat tykkäävät tunkea sen verran paljon sharpen filtteriä ja kontrastia kuviinsa, että monesti skebat näyttävät vähän kummilta. Tuokin näyttää varmaan ihan hyvältä luonnossa.
 
Itsehän diggaan välillä räikeänkin värisistä kitaroista.
 
Decadetroll
21.11.2016 09:14:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oikein pidä tuosta viisteestä kitaran kannessa. Mielestäni tekee kitarasta jotenkin epämuodostuneen näköisen, kun on tuollain tehty. Mutta sehän on vain minun mielipiteeni ja varmasti tuo monen muun silmään on tosi siisti.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
LaXu
21.11.2016 11:47:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: En oikein pidä tuosta viisteestä kitaran kannessa. Mielestäni tekee kitarasta jotenkin epämuodostuneen näköisen, kun on tuollain tehty. Mutta sehän on vain minun mielipiteeni ja varmasti tuo monen muun silmään on tosi siisti.
 
Aries on malli, joka ei näytä niin hyvältä suoraan edestä kuvattuna ja toi luonnonpuun värinen feikki-binding saa kannen näyttämään vielä pienemmältä. Viiste kannessa tekee siitä tosi miellyttävän soittaa.
 
Tältä näyttää vähän kulmasta ja ilman tuota bindingia: http://imgur.com/l8YNigd
 
vvaltsu
21.11.2016 11:50:18 (muokattu 21.11.2016 11:59:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksivärisissä, ns. umpeen maalatuissa kitaroissa toi viiste on ihan OK. Loimukannellisissa se saa kitaran näyttämään jotenkin toispuoleiselta, ei oikein iske mulle. Varmasti kyllä mukava soittaessa tuommonen reilu viiste, ei siinä.
 
E: Itse asiassa, jos tuonne alareunaankin lisäisi pienen viisteen joka paljastaisi runkopuuta toiseltakin puolelta, niin Aries näyttäisi tasapainoisemmalta. Sitte siinä oiskin melkein puolet kansipuusta jyrsitty poies. :D
 
Dulce et decorum est lapis esse sidus
Jeszse
21.11.2016 19:02:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viiste just sairaan siisti. Piti ihan ittekki kokeilla: https://muusikoiden.net/dyn/users/149104.jpg
 
Siirryn huoneisiin || The Jasser Arafats || Crimson Day
taikatatti
21.11.2016 19:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: Yksivärisissä, ns. umpeen maalatuissa kitaroissa toi viiste on ihan OK. Loimukannellisissa se saa kitaran näyttämään jotenkin toispuoleiselta, ei oikein iske mulle. Varmasti kyllä mukava soittaessa tuommonen reilu viiste, ei siinä.
 
E: Itse asiassa, jos tuonne alareunaankin lisäisi pienen viisteen joka paljastaisi runkopuuta toiseltakin puolelta, niin Aries näyttäisi tasapainoisemmalta. Sitte siinä oiskin melkein puolet kansipuusta jyrsitty poies. :D

 
Tuohon aries malliin on nyt lisätty bevel delete-vaihtoehto hintaan 0,-: https://m.facebook.com/pg/OfficialJ … 1/998031316985368/?type=3&source=54
 
Todella komea ilman sitä viistettä.
 
If it ain't savage, It's average
Tykki
21.11.2016 20:53:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taikatatti: Tuohon aries malliin on nyt lisätty bevel delete-vaihtoehto hintaan 0,-: https://m.facebook.com/pg/OfficialJ … 1/998031316985368/?type=3&source=54
 
Todella komea ilman sitä viistettä.

 
Eiks tuossa kitarassa ole kuitenkin joku erikoispuu joka lisää näppärästi hintaa?
 
JeKo
21.11.2016 21:02:43 (muokattu 21.11.2016 21:04:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä Arieksen juttu nimenomaan on se bevel, vaikka toki ymmärrän ettei kaikki siitä tykkää. En tiedä itsekään onko se noin niin kuin visuaalisesti ihan täys kymppi, mutta kuvissa näyttää ainakin tosi ergonomiselta. Ja luultavasti se tiputtaa kitaran painoakin, mikä on aina positiivinen juttu.
 
Samaa mieltä siitä, että Arieksessa "yksivärisyys" toimii paremmin kuin noi multi-värit.
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
Kitaramusaa
vvaltsu
21.11.2016 22:45:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viisteethän on the juttu suurinpiirtein kaikissa Kieseleissä. :D Mut eritoten Ariesissa ja SCB:ssä.
 
Dulce et decorum est lapis esse sidus
LaXu
22.11.2016 22:46:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taikatatti: Tuohon aries malliin on nyt lisätty bevel delete-vaihtoehto hintaan 0,-: https://m.facebook.com/pg/OfficialJ … 1/998031316985368/?type=3&source=54
 
Todella komea ilman sitä viistettä.

 
Ilman viistettä se on vain pulttikaulainen DC/DCM. Mielestäni Kieselin mallit ovat menneet jo turhan paljon sekaisin, voisivat vain pistää kaikki tuon DC:n alle ja antaa optioiksi pulttikaulan tai neckthrun.
 
Pulttikauloista puheen ollen, toi Ariesin pulttikaula on ehkä paras pulttikaulainen liitos jota olen kitarassa nähnyt. Ei tule tippaakaan tielle, vaikka on kulmikkaampi kuin monet muut.
 
vvaltsu
23.11.2016 07:34:51 (muokattu 23.11.2016 07:39:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaXu: Ilman viistettä se on vain pulttikaulainen DC/DCM. Mielestäni Kieselin mallit ovat menneet jo turhan paljon sekaisin, voisivat vain pistää kaikki tuon DC:n alle ja antaa optioiksi pulttikaulan tai neckthrun.
 
DC:hän on ihan eri muotoinen kuin Aries, oli sitten viisteet eli ei. Lisäksi taitaa olla yli 30 vuotta tuotannossa olleena vanhin malli, joka niillä on tällä hetkellä tarjolla.
 
Pulttikauloista puheen ollen, toi Ariesin pulttikaula on ehkä paras pulttikaulainen liitos jota olen kitarassa nähnyt. Ei tule tippaakaan tielle, vaikka on kulmikkaampi kuin monet muut.
 
Mitenkäs se vertautuu esim. Ibanezin AANJ:iin? Se ja sen johdannaiset (esim. Suhr Modernissa) on ollu parhaita mitä mulle on tullu vastaan.
 
Dulce et decorum est lapis esse sidus
LaXu
23.11.2016 10:23:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: DC:hän on ihan eri muotoinen kuin Aries, oli sitten viisteet eli ei. Lisäksi taitaa olla yli 30 vuotta tuotannossa olleena vanhin malli, joka niillä on tällä hetkellä tarjolla.
 
Nykyisen DC:n runkomalli on mielestäni ihan tasan sama, kuin Ariesin silhuetiltaan. Eroina viisteet ja pulttikaula.
 
Mitenkäs se vertautuu esim. Ibanezin AANJ:iin? Se ja sen johdannaiset (esim. Suhr Modernissa) on ollu parhaita mitä mulle on tullu vastaan.
 
Mielestäni parempi. AANJ vielä hieman törmää ihan ylimmillä nauhoilla.
 
Snapo
23.11.2016 12:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitetaanko nyt mitä DC:tä? Eikös esim. DC600 ole vähän "sporttisempi" terävillä reunoilla kun taas esim. DC127 reunat on suht pyöreät, ihan ilmankin pyöreät reunat -optiota.
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «