Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender, Laney vai Marshall
1
Porter35
21.07.2016 21:01:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa vahvistinta etupäässä treenikäyttöön, mutta myös keikkoja 3-henkisellä porukalla + keyboards .Itse soitan Stratolla ja Ibanez J&M:llä. Soitetaan proge-hard-rockia (Rush, Rollarit, Thin Lizzy, Purple).
 
Kitaravahvistin on se kysymys. Olen käynyt kokeilemassa Fenderin Hot Rod Deluxe lll, Laneyn Iron-Eartia sekä Marshallin JCM 600.
 
Osaatteko kertoa hyviä puolia ja heikkouksia? Haen puhdasta ja lämmintä soundia. Mulla on itsellä hyvä särö (ZVex Box of Rock), joten puhdas soundi on se ykkönen vahvistimessa. Ja ei saa olla leikkaavaa treble, mutta kovaa ydintä.
 
Tykkäsi ekalla kokeilulla eniten Fenkusta, mutta tuli sellainen epäilys että sen voimakas basso leviää ja saa aikaan seisovia aaltoja. Monet ovat kritisoineet kirjoituksissa että siinä on aika kova soundi, varsinkin säröllä
 
LaMotta
21.07.2016 21:07:28 (muokattu 21.07.2016 21:16:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Porter35: Tykkäsi ekalla kokeilulla eniten Fenkusta, mutta tuli sellainen epäilys että sen voimakas basso leviää ja saa aikaan seisovia aaltoja.
 
Bassoa voi taltuttaa equlla jos vahvistimen sävysäätöjen käyttö arveluttaa.
 
Monet ovat kritisoineet kirjoituksissa että siinä on aika kova soundi, varsinkin säröllä
 
Jos tarkoitat sitä volumepotikan äkäistä toimintaa niin se taitaa olla modattavissa erilaisella potentiometrillä?
 
Noista Fendereistä kannattaisi kokeilla Deluxe Reverb 65.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Metalkallo
22.07.2016 13:29:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa testata myös Vox vahvarit, ja peavey. Itse tykästynyt noihin ja niissä on hyvä puhdas kanava (ainakin Voxilta AC30 / Peavey classic ja valve king sarjalaiset) ja ihan hyvät rokki särötkin.
 
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
Porter35
22.07.2016 20:43:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Kannattaa testata myös Vox vahvarit, ja peavey. Itse tykästynyt noihin ja niissä on hyvä puhdas kanava (ainakin Voxilta AC30 / Peavey classic ja valve king sarjalaiset) ja ihan hyvät rokki särötkin.
 
Mulla on ollut Vox Valvetronic 30, mallintavia hybridi 10 v. Nyt se hajosi. En myöskään ollut sen mallinnetuihin soundeihin tyytyväinen, ne olivat liian rajoittuneet. Nyt etsin lämpimämpää soundia
 
LaMotta
22.07.2016 21:43:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Porter35: Nyt etsin lämpimämpää soundia
 
Oletko kokeillut Peavey Classic 30?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Metalkallo
22.07.2016 22:40:36 (muokattu 22.07.2016 22:51:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mallintava ja täysputkivahvistin on vähän eri asia koska mallintava on osaksi kuitenkin trankku joten täysputki Vox voisi olla ihan jees, tosin varmaan aika kalliita.
 
Peavey classic 30 on kyllä hyvä, itselläni on se ja tykkään paljon sen puhtaista varsinkin, särötkin on jees tuollaiseen vanhempaan rokkiin, ja pedaalin avulla saa irti tiukempaakin säröä jos haluaa. Suosittelen, tosin noiden kohdalla kestävyydessä voi olla eroja mitä mallista saanut tietoja irti kun nuo tuppaa kuumentumaan jonkin verran käytössä. Soundit on kuitenkin todella hyvät, koko ja paino myös.
 
Peavey valve king 112 vaikuttaa myös hyvältä soundillisesti. https://www.youtube.com/watch?v=5tXv8UwBbEA
 
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «