Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 59 10 11 12 1373 74 75 76 77
Laulava Kylätohtori
03.01.2017 06:43:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Huomasin tänään, että myymäni soitinkama oli vastaanotettu 22. joulukuuta, mutta rahat ei ole vieläkään tulleet tilille (postiennakko). Vähän kuivaa jos se on mennyt vaikka väärälle tilille.
 
Kyllä postin pitäisi tilittää rahat muutamassa päivässä. Kannattaa kysyä postista, missä ne rahat on...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Tympee Huttunen
03.01.2017 06:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas katosi ainakin yksi kirje/paketti. Vahvaa suorittamista, kun alkaa katoamisprossa olla 10-20 tienoilla. Siellä joku tympääntynyt tyyppi pöllii kirjeitä.
 
Krice
03.01.2017 17:44:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kyllä postin pitäisi tilittää rahat muutamassa päivässä. Kannattaa kysyä postista, missä ne rahat on...
 
Kävin kysymässä postissa, tai siis k-marketissa. Pitäisi soittaa jonnekin postin palvelunumeroon(?). Toivottavasti tuon voi hoitaa sähköpostillakin. Pitää varmaan itse naputella se tilinumero sinne päätteelle seuraavalla kerralla niin se menee oikein. Kauhistuttavaa tässä on se, että lähetin äskettäin toisenkin postiennakkolähetyksen.
 
Laulava Kylätohtori
03.01.2017 19:25:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Kävin kysymässä postissa, tai siis k-marketissa. Pitäisi soittaa jonnekin postin palvelunumeroon(?). Toivottavasti tuon voi hoitaa sähköpostillakin. Pitää varmaan itse naputella se tilinumero sinne päätteelle seuraavalla kerralla niin se menee oikein. Kauhistuttavaa tässä on se, että lähetin äskettäin toisenkin postiennakkolähetyksen.
 
Mä luulen, että kukaan ei tule koskaan vastaamaan sun spostiin, joten parempi varmaan soittaa suoraan.
 
Ja sanovat vielä, että postiennakko on turvallinen...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Krice
04.01.2017 09:49:08 (muokattu 04.01.2017 09:49:45)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Mä luulen, että kukaan ei tule koskaan vastaamaan sun spostiin, joten parempi varmaan soittaa suoraan.
 
Tällainen asioiden selvittely tympii toden teolla, varsinkin kun virhe ei johdu minusta itsestäni. Tympääntyminen johtuu siitä, että kun elämä on muutenkin perseestä ja masentaa, ja sitten tulee vielä jotakin pientä siihen päälle.
 
Krice
04.01.2017 16:12:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Postin sivuilla on lomake postiennakkojen selvittämiseen, joten täytin sellaisen. En tosin tiedä oliko "puuttuva pe-summa" oikea ruksi, mutta se tosiaan puuttuu minulta se summa.
 
Kaihua
04.01.2017 17:06:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse sain tuossa muuan päivä sitten t-kaupasta tilaamani cs les paulin lapa poikki toimitettuna kotiin. Lähetys luovutettiin pahaa-aavistamattomalle puolisolleni kun itse olin töissä sillä hetkellä. Thomann laitto kaikenmaailman kuljetusvahinkoilmotusta ja muuta lappua mihin pitäis saaha Postilta allekirjotusta. Olettavat ilmeisesti automaattisesti että Posti on hajottanu sen kitaran eikä esimerkiksi DHL... No postissa eivät tietenkään alkaneet yhtään millekkään kun paketti ei ole käynyt heidän pisteessään, vaan on tullut ilmeisesti etelänpäätystä suoraan lopulliseen päämääräänsä. Eivät edes halunneet vahvistaa sitä että olin käynyt heidän puheillaan.
 
Postin neiti antoi asiakaspalvelun numeron josta saan alkaa tiedustelemaan heti huomenissa lähetyksen kuljettajaa ja sitte hoidan asiaa hänen kanssaan. (Miten hoidan, en tiedä..?) Tuntuu vähän kummalta että minun pitää selvittää kuka Postilla on kuljettanut sitä lähetystä. Piru vie, työvuorolistojako minä heiltä seuraavaksi alan karhuamaan vai hä?? Saakeli kun tympii..
 
Kyllä minä ymmärrän että heillä on omat toimintamallit joita noudatetaan mutta eikös sitä kuljetusta olisi voinut siellä postin toimipisteessä tarkemmin sieltä tietomasiinasta tutkia? Vai onko niin että he eivät pääse näkemään heidän toimialueellaan liikkuvien pakettien tietoja... Oman pikantin lisänsä tietysti juttuun antaa se että lähtee tuonne -30 asteeseen kävelemään vain saadakseen puhelinnumeron ja "harmi juttu"-lässytystä.
 
Jos jollakin on kokemuksia tai neuvoja miten voisin paremmin ja tehokkaammin tätä hoitaa, otan kyllä ilolla vastaan.
 
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
metlica
04.01.2017 17:13:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaihua: Itse sain tuossa muuan päivä sitten t-kaupasta tilaamani cs les paulin lapa poikki toimitettuna kotiin. Lähetys luovutettiin pahaa-aavistamattomalle puolisolleni kun itse olin töissä sillä hetkellä. Thomann laitto kaikenmaailman kuljetusvahinkoilmotusta ja muuta lappua mihin pitäis saaha Postilta allekirjotusta. Olettavat ilmeisesti automaattisesti että Posti on hajottanu sen kitaran eikä esimerkiksi DHL... No postissa eivät tietenkään alkaneet yhtään millekkään kun paketti ei ole käynyt heidän pisteessään, vaan on tullut ilmeisesti etelänpäätystä suoraan lopulliseen päämääräänsä. Eivät edes halunneet vahvistaa sitä että olin käynyt heidän puheillaan.
 
Postin neiti antoi asiakaspalvelun numeron josta saan alkaa tiedustelemaan heti huomenissa lähetyksen kuljettajaa ja sitte hoidan asiaa hänen kanssaan. (Miten hoidan, en tiedä..?) Tuntuu vähän kummalta että minun pitää selvittää kuka Postilla on kuljettanut sitä lähetystä. Piru vie, työvuorolistojako minä heiltä seuraavaksi alan karhuamaan vai hä?? Saakeli kun tympii..
 
Kyllä minä ymmärrän että heillä on omat toimintamallit joita noudatetaan mutta eikös sitä kuljetusta olisi voinut siellä postin toimipisteessä tarkemmin sieltä tietomasiinasta tutkia? Vai onko niin että he eivät pääse näkemään heidän toimialueellaan liikkuvien pakettien tietoja... Oman pikantin lisänsä tietysti juttuun antaa se että lähtee tuonne -30 asteeseen kävelemään vain saadakseen puhelinnumeron ja "harmi juttu"-lässytystä.
 
Jos jollakin on kokemuksia tai neuvoja miten voisin paremmin ja tehokkaammin tätä hoitaa, otan kyllä ilolla vastaan.

 
Mulla yks vastaava ja sillon piti UPSille (vai dhl..) tayttaa sellanen lomake. Eivat tulleet tarkastamaan vahinkoa itse vaikka meinasivat. Tod.nak kitaran tulee jo, jos ei kuvat riita. Paketista ja vahingosta kattavasti kuvia. Laittaisin asiallisen tiukan viestin tompalle.
 
What's yours?!
Kaihua
04.01.2017 17:24:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: Mulla yks vastaava ja sillon piti UPSille (vai dhl..) tayttaa sellanen lomake. Eivat tulleet tarkastamaan vahinkoa itse vaikka meinasivat. Tod.nak kitaran tulee jo, jos ei kuvat riita. Paketista ja vahingosta kattavasti kuvia. Laittaisin asiallisen tiukan viestin tompalle.
 
Joo huomenna tulee olemaan todennäköisesti vilkas viestintäpäivä. Täytyy heti aamusta soittaa sinne Postille ja riippuen asian etenemisestä (mistä omaan kyllä vahvan ennakkoaavistuksen..) olen yhteydessä jälleen Thomannin asiakaspalveluun.
 
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
tuskiz
04.01.2017 18:20:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tompalta tilaa kitaran ts. ison lähetyksen niin ei se kyllä yleensä tule suomen postia näkemäänkään, vaan tulee DHL kuriirina suoraan kotiovelle, mielenkiintoista toimintaa kyllä ja toivottavasti saat keissistä asianmukaisen hyvityksen.
 
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
tumppusormi
04.01.2017 19:57:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaihua: Joo huomenna tulee olemaan todennäköisesti vilkas viestintäpäivä. Täytyy heti aamusta soittaa sinne Postille ja riippuen asian etenemisestä (mistä omaan kyllä vahvan ennakkoaavistuksen..) olen yhteydessä jälleen Thomannin asiakaspalveluun.
 
Oliko se Tompan pahviloota jo valmiiksi rikki? Silloin posti varmaan syypää. Sellaisestakin tapauksesta olen kuullut että Tompan iso pahviloota ollut ehjä, mutta sen sisällä ollut kitarapahvi sittin rutussa, ja kitara tietenkin rikki.
 
Tuommoinen CS Gibson tulee ilmeisesti oman kitaralaukkunsa sisällä. Mulle tulee hieman mieleen, että olisi ollut Tompalla näytillä ollut kitara joka olisi saanut osumaa ja jotenkin päätynyt tarkastamatta takaisin koteloonsa.
 
Postille annan nyt vähän sympatiaa, koska porukkaa potkitaan jatkuvasti ulos. Tiedän kyllä että pitäisi silti tehdä hommat hyvin, mutta kyllä se motivaatio ja työilo tuollaisissa irtisanomisissa vaan kaikkoaa.
 
En allekirjoita mitään
Kaihua
04.01.2017 21:05:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Oliko se Tompan pahviloota jo valmiiksi rikki? Silloin posti varmaan syypää. Sellaisestakin tapauksesta olen kuullut että Tompan iso pahviloota ollut ehjä, mutta sen sisällä ollut kitarapahvi sittin rutussa, ja kitara tietenkin rikki.

Tuommoinen CS Gibson tulee ilmeisesti oman kitaralaukkunsa sisällä. Mulle tulee hieman mieleen, että olisi ollut Tompalla näytillä ollut kitara joka olisi saanut osumaa ja jotenkin päätynyt tarkastamatta takaisin koteloonsa.

Postille annan nyt vähän sympatiaa, koska porukkaa potkitaan jatkuvasti ulos. Tiedän kyllä että pitäisi silti tehdä hommat hyvin, mutta kyllä se motivaatio ja työilo tuollaisissa irtisanomisissa vaan kaikkoaa.

 
T-kaupan sekä gibsonin pahvilootat olivat kyllä molemmat oikein siistissä kunnossa. Samoin kitaralaukku. Itse kitarastakaan en löytänyt merkkiä minkäänlaisesta kaltoinkohtelusta pois lukien tuo napsahtanut lapa. Ei siis kolhuja lavassa tms. Kovasti olivat Thomannilla sitä mieltä että kitara ei ole tuossa kunnossa heiltä lähtenyt. Mitäpä siihenkään oikein voi vastaan sanoa.. Eipä sen laatikon ole toki tarvinnut kuin kerran kaatua, se taitaa riittää les paulille.
 
Mitä tuohon Postin touhuun tulee niin en minä heitä voi syylliseksi heti määritellä. Onhan sitä kitaraa Saksassakin joku kuljettanut. Joka tapauksessa työ tulee silti hoitaa parhaan taitonsa mukaan, riippumatta irtisanomisuhasta tai muusta vastaavasti stressaavasta. Nimim. YT:n kautta kertaalleen irtisanottu hoitaja...
 
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
erty
04.01.2017 21:57:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaihua: T-kaupan sekä gibsonin pahvilootat olivat kyllä molemmat oikein siistissä kunnossa. Samoin kitaralaukku. Itse kitarastakaan en löytänyt merkkiä minkäänlaisesta kaltoinkohtelusta pois lukien tuo napsahtanut lapa. Ei siis kolhuja lavassa tms. Kovasti olivat Thomannilla sitä mieltä että kitara ei ole tuossa kunnossa heiltä lähtenyt. Mitäpä siihenkään oikein voi vastaan sanoa.. Eipä sen laatikon ole toki tarvinnut kuin kerran kaatua, se taitaa riittää les paulille.
 
Mitä tuohon Postin touhuun tulee niin en minä heitä voi syylliseksi heti määritellä. Onhan sitä kitaraa Saksassakin joku kuljettanut. Joka tapauksessa työ tulee silti hoitaa parhaan taitonsa mukaan, riippumatta irtisanomisuhasta tai muusta vastaavasti stressaavasta. Nimim. YT:n kautta kertaalleen irtisanottu hoitaja...

 
Tämmöstä on tosi hankala saada ratkottua ellei Thomann suostu korvaamaan tai vaihtamaan tuotetta. Kuriirit pesee kyllä kätensä heti jos paketissa ei näy ulkoisia vaurioita. Mä ostin aikoinaan Saksasta vanhan Fenkun vahvistimen, joka saapui ehjässä hyvin pakatussa pahvilaatikossa. Kuitenkin laatikko oli jossain kohtaa lähetystä tippunut ja vahvistimen kulman liitos oli murtunut chassiksen reunan kohdalta. Oli varmaankin tippunut juuri sopivasti laatikon suoralle sivulle, jolloin siihen ei ollut tullut mitään ruhjeita. Sanomattakin selvää ettei korvauksia kuulunut.
 
Kuinka kaukana muuten kitaran lapa on laukun pohjasta, kun kitara lepää laukussa? Joskus lapakulma saattaa olla liian jyrkkä joihinkin laukkuihin ja lavan pää pääsee osumaan laukun pohjaan.
 
Kaihua
04.01.2017 22:10:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erty: Kuinka kaukana muuten kitaran lapa on laukun pohjasta, kun kitara lepää laukussa? Joskus lapakulma saattaa olla liian jyrkkä joihinkin laukkuihin ja lavan pää pääsee osumaan laukun pohjaan.
 
Karkeasti pari senttiä jää varaa lavan pään ja laukun väliin. Nähdäkseni ihan runsaasti siis. Toki olettais että Gibson on tämän asian huomioinut ja tutkinut laukkuja teettäessään. Syytä kuitenkin on muistaa että oletus on kaikkien emämunausten äiti. Itsekin oletin jo tähän mennessä soittavani uutta les paulia. :D
 
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
Laulava Kylätohtori
04.01.2017 22:13:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipas vittumainen juttu Kaihualla. :( Toivottavasti Tomppa hoitaa hommat kunnialla...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
phiit
04.01.2017 22:17:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Jos tompalta tilaa kitaran ts. ison lähetyksen niin ei se kyllä yleensä tule suomen postia näkemäänkään, vaan tulee DHL kuriirina suoraan kotiovelle, mielenkiintoista toimintaa kyllä ja toivottavasti saat keissistä asianmukaisen hyvityksen.
 
Riippunee missä asuu, Helsingissä tullu kaikki Postin kautta isot ja pienet lähetykset.
 
Mikäli onneton UPS ennakko niin silloin saa pelkkää HV:ta vastaan, en suosittele.. kuskeja kiinnosta vittuakaan toimittaa paketteja perille vaikka käteistä tarjolla.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Krice
04.01.2017 23:12:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Jos tompalta tilaa kitaran ts. ison lähetyksen niin ei se kyllä yleensä tule suomen postia näkemäänkään, vaan tulee DHL kuriirina suoraan kotiovelle
 
Tuo tuntuu vaihtelevan, joskus postiautokin kuljettaa thomannin paketteja (myös kitaroita). Edellisellä kerralla taas pihaan kurvasi isompi jakeluauto. Uskoisin, että varsinkin syrjäseuduilla postin kalustoa käyttää muutkin firmat, koska ei ole taloudellista rakentaa omaa jakeluverkostoa ihan joka paikkaan.
 
trih
04.01.2017 23:19:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaihua: Karkeasti pari senttiä jää varaa lavan pään ja laukun väliin. Nähdäkseni ihan runsaasti siis. Toki olettais että Gibson on tämän asian huomioinut ja tutkinut laukkuja teettäessään. Syytä kuitenkin on muistaa että oletus on kaikkien emämunausten äiti. Itsekin oletin jo tähän mennessä soittavani uutta les paulia. :D
 
Tuli mieleen, että olisikohan pelastanut tilanteen, jos kielet olisi ilman jännitystä. Mutta ilmeisesti lähettävät aina lähellä standardivirettä olevassa jännityksessä (?)
 
Kaihua
04.01.2017 23:34:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Tuli mieleen, että olisikohan pelastanut tilanteen, jos kielet olisi ilman jännitystä. Mutta ilmeisesti lähettävät aina lähellä standardivirettä olevassa jännityksessä (?)
 
Hmm.. vaikea sanoa. Tämä oli itselle ensimmäinen saksanmaalta tilattu kampe, joten en tiedä miten he yleensä toimivat. Nyt oli kielet aikalailla jännityksessä. En tosin kovin tarkkaan ruvennu analysoimaan virettä kun samantien löysäsin kielet tuon vaurion huomattuani. Tätä täytyis melkein tutkia. Kuka uhraa paulinsa tieteen nimissä?
 
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
BugBadWolf
04.01.2017 23:59:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaihua:...Tämä oli itselle ensimmäinen saksanmaalta tilattu kampe, joten en tiedä miten he yleensä toimivat...
 
Thomann on saksalaisen asiallinen ja saksalaisen byrokraattinen paja. Homma sujuu varmasti, kunhan vain toimitat sen mitä pyydetään.
 
Suomen kuljetussysteemistä pitänee todeta että saksalaisille pärjää vain byrokratiassa. Täällä ei kenelläkään ole enää vastuuta mistään ja homman vaikeus on olemassa vain vastuun välttämiseksi.
 
Tosaisiahan on se, että tässä vaiheessa vian aiheuttaja voi olla mitä tahansa kolhusta valmistusvirheen kautta pakkasen aiheuttamaan vammaan. Paperia siis kulunee kohtuupaljon ennenkuin maksava vakuutusyhtiö on tyydytetty.
 
Thomannilla on muutama kitara varastossaan. Olisiko ollut n 2000 kerrallaan? Heittävät todennäköisesti päivässä roskikseen isomman läjän vikaisia soittimia kuin suomalainen kivijalka myy vuodessa. Siksi en itse (varsinkaan monet kerrat sieltä tavaraa tilanneena) ensiksi arvelisi liikkeen toiminnassa olevan vikaa.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 1373 74 75 76 77

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «