Muusikoiden.net
11.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: RunBarr
1
Don Felder
19.06.2016 22:04:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia tai mielipiteitä tuotteesta RunBarr?

https://www.youtube.com/watch?v=T_Fh4aw8-to

En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
ÄrGee
19.06.2016 22:13:16

Mitä helvettiä minä juuri katsoin, en edes tiedä ollaanko tässä tosissaan... helpompaa olisi keskittyä soittotekniikassa oleviin ongelmakohtiin sekä käyttää terävää ja paksuhkoa plektraa. Löysin noita ongelmakohtia ainakin pari tuon ukon tekniikassa. Kuten arvata saattaa tämä keksintö ei ole menestynyt.

Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
hallu
19.06.2016 23:25:30

Mun mielestä tuolla bassopuolella porukat askarteli tuollaista itse. Ajatus on bassossa ihan sama kuin tuossakin että ei rouhi liian syvältä. tselläni ei ole kokemusta tuollaisista ja ajattelen, että ne on vähän niinkuin apupyörät fillarissa (helpottaa ajamista silloin jos ei osaa ajaa, mutta haittaa ajamista niillä jotka osaa). Itse en laittaisi tuollaista kitaraani, mutta jos joku siitä hyötyy niin kaikin mokomin kaikki kikat käyttöön vaan :-).

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Don Felder
19.06.2016 23:32:48

Johnny Hiland käyttää apupyöriä:)

https://www.youtube.com/watch?v=qjpmWVs5T-8

Apupyörät alkaen kohdasta 7:17

En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
hallu
20.06.2016 01:00:22

Don Felder: Johnny Hiland käyttää apupyöriä:)

https://www.youtube.com/watch?v=qjpmWVs5T-8

Apupyörät alkaen kohdasta 7:17

Kovat jätkät voi tehdä mitä niitä huvittaa, me muut mitä osataan ;-). Kyllähän kielisoittimille on jos jonkinmoisia apuvälineitä keksitty ja jos joku haluaa sellaisia käyttää, niin en minä heitä paheksu. Itse en vaan halua mitään ylimääräistä..... no olen tehnyt sen verran myönnytystä, että plektraa suostun käyttämään, mutta muuten suhtaudun varauksellisesti kaikkiin soittamista sotkeviin turhakkeisiin (korostan että turhakkeisiin minulle, joku joka niitä tarvitsee ei varmasti pidä niitä turhakkeina).

Täytyy huomata, että mun oma soittotapa on niin yksinkertainen ja soitan niin helppoja perusjuttuja että pärjään hyvin ilman mitään ylimääräisiä aputtimia. Tietenkin jos soittaa ihan tosi monimutkaisia ja vaieita juttuja niin kaikki apu on varmaan tarpeen, ettei mene sormet solmuun :-).

rrroope
20.06.2016 09:41:40

pala muovia ja neljä imukuppia - äkkiäkös tommosen askartelis. mikäli jaksais.

mpekkanen
20.06.2016 10:44:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kun en tuollaisella tilutustyylillä soita, niin en varmaan sitten tajua tätä koko hommaa :)

Pidän kyllä muutenkin ihan normaalin muotoisia plektroja niin, että soitan sillä toisen pään pyöreämmällä kulmalla joita on siis kaksi. En koskaan tuolla terävämmällä osalla ja näin saa enemmän botnea tuohon soittoon. Ainakin itse tykkään soittaa niin.

Hieman ihmetyttää tuo kohta johon tämä mullistava kensintö laitetaan. Ainakin aika suuri osa myös noista tiluttajaista soittaa kyllä lähempänä tallaa, mutta kukin tyylillään.
Itse saatan vaihdella hyvinkin paljon mistä kohtaa soitan plektralla ja joskus saatan soittaa myös ilman plekua ihan sähkökitarallakin. Sillä on mielestäni aika suuri vaikutus, soittaako kaulan läheltä vai ihan tallan vierestä.
Eihän tämäkään tosin estä, etteikö voisi jostain muustakin kohdista soittaa.

Jos tällä on jotenkin tarkoitus parantaa sottotekniikkaa...Niin aika hyvä se näyttää jo olevan muutoinkin tuolla telecaster ukolla ja myöskin tuolla toisellakin, jolla se on Music Man kitarassa.
En kyllä ymmärrä, mitä tuo heidän soittoonsa oikeasti tuo lisää tai parantaa sitä.
Ehkä noissa tapauksissa olisi kyllä enemmänkin paikallaan kaikenlaiset sellaiset välineet jotka vähentävät tilutusta. Ainakin omasta mielestä on mukavampi kuunnella mahdollisimman yksinkertaista, mutta muutoin rytmistä soittoa ennemmin kuin kauhean nopeata soittoa.
Yksinkertainen kun ei aina ole kuitenkaan sama kuin helpompi tai huonompi :)

Jos tämä telecaster mies hommaisi straton, jolla ehkä muutenkin soitetaan enemmän tuon tyylista musaa-->niin siitähän voisi sen keskimikin laittaa niin korkealla, että samainen "efekti" onnistuisi ilman mitään RunBarr patentteja. Senhän voisi laittaa pelkkänä kuorena ja sellaisena kuin EMG mikeissä tai Lace Sensoreissa on. Jouset alle, niin antaisi periksi ja tosiaan pelkkä tasainen straton yksikelaisen kuori ilman magneettipalojen reikiä.
Harvoin on perinteinen telecaster tuollaisien tiluttajien suosima soitin, mutta voihan sen kitaran valita ihan minkä haluaa.

Hieman on TV-Shopin makua tässä, tai sitten en tosiaan ymmärrä kun en tuolla tyylillä soita muutenkaan.

ÄrGee
20.06.2016 13:36:11 (muokattu 20.06.2016 13:36:24)

mpekkanen: Jos tällä on jotenkin tarkoitus parantaa sottotekniikkaa...Niin aika hyvä se näyttää jo olevan muutoinkin tuolla telecaster ukolla ja myöskin tuolla toisellakin, jolla se on Music Man kitarassa.
En kyllä ymmärrä, mitä tuo heidän soittoonsa oikeasti tuo lisää tai parantaa sitä.
Ehkä noissa tapauksissa olisi kyllä enemmänkin paikallaan kaikenlaiset sellaiset välineet jotka vähentävät tilutusta. Ainakin omasta mielestä on mukavampi kuunnella mahdollisimman yksinkertaista, mutta muutoin rytmistä soittoa ennemmin kuin kauhean nopeata soittoa.

Ihan hirveätä röytämistähän tuo oli. Tuohon viimeiseen, että kumpikaan ei sulje toisiaan pois. Musiikissa liika yksinkertaisuus on muutenkin peestä.

Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
hallu
20.06.2016 18:16:17

ÄrGee: Ihan hirveätä röytämistähän tuo oli. Tuohon viimeiseen, että kumpikaan ei sulje toisiaan pois. Musiikissa liika yksinkertaisuus on muutenkin peestä.

Musiikissa kaikki "liika" on peestä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti