Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiutinmallinnuspedaali
1 2
Tympee Huttunen
12.06.2016 21:08:25 (muokattu 12.06.2016 21:09:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkä yhdyssana, mutta jokin tuollainen on haussa. Mulle on tulossa yksi etuaste, jossa sisäänrakennettuna kolmen eri nupin etuasteet. Muutenkin olisi vino pino säröjä sun muita, joita olisi hauska kotosalla äänitellä. Onko olemassa jotain pedaalia, missä on vain pääte/kaiutinmallinnuksia? Pelkkä DI varmaan ajaisi aika hyvin asiansa, mutta pieni säätö ja monipuolisuus olisi plussaa.

Plugilähdöllä analogisesti, ei digilähdölle tarvetta.

Antti1
12.06.2016 21:12:45 (muokattu 12.06.2016 21:14:32)

Kannattaa miettiä sitä AMT:n impulssimötköä, jos budjetti ei ole kovin suuri. Minibudjetilla Joyon DI-loota on aika ok. Mulla on varmaan vielä pari ylimääräistä jossain.

E: Noi kalliimmat vanhat vekottimet on mun mielestä kaikki aika huonoja, älä investoi niihin. Palmer, H&K jne.
Tympee Huttunen
12.06.2016 21:27:58

Antti1: Kannattaa miettiä sitä AMT:n impulssimötköä, jos budjetti ei ole kovin suuri. Minibudjetilla Joyon DI-loota on aika ok. Mulla on varmaan vielä pari ylimääräistä jossain.

E: Noi kalliimmat vanhat vekottimet on mun mielestä kaikki aika huonoja, älä investoi niihin. Palmer, H&K jne.

Tarkoittanet tätä?

http://www.thomann.de/gb/amt_pangaea_cp_100.htm

Vaikuttaa kyllä aika pätevältä laitokselta. Onko kokemuksia tuosta? Tollasen läpi olisi tarkoitus äänitellä Zoomin R16 suoraan.

TTV
12.06.2016 21:50:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan toki: Two Notes Torpedo C.A.B. Se on just pedaalimallinen, sisältää päätemallinnokset, kaappi-impulssit ja mikrofonimallit. Keskustelua löytyy vaikkapa täältä:

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=230116&co=180

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Tympee Huttunen
12.06.2016 22:36:41

TTV: Onhan toki: Two Notes Torpedo C.A.B. Se on just pedaalimallinen, sisältää päätemallinnokset, kaappi-impulssit ja mikrofonimallit. Keskustelua löytyy vaikkapa täältä:

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=230116&co=180

Toi olisi varmasti hiton hyvä, mutta hinta vähän mietityttää.

TTV
12.06.2016 22:45:02

Tympee Huttunen: Toi olisi varmasti hiton hyvä, mutta hinta vähän mietityttää.

Joka pennin arvoinen, käytettynä saattaa irrota 350 euron pintaan.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
tapiomarko
12.06.2016 23:06:46

http://www.musamaailma.fi/mooer-tres-cab-kaiutinsimulaattori.html

Edullinen, pikkupedaali, tosin ei itsellä mitään kokemuksia Mooerin tuosta lootasta.

Kevyen luokan kitaristi, raskain soitin ukelele
Tympee Huttunen
13.06.2016 09:01:12

tapiomarko: http://www.musamaailma.fi/mooer-tres-cab-kaiutinsimulaattori.html

Edullinen, pikkupedaali, tosin ei itsellä mitään kokemuksia Mooerin tuosta lootasta.

Oho, onpas mielenkiintoinen. Täytyy laittaa tuo harkintaan.

Lähden tässä taas kamaostosten normimenolla, eli ostan ensin tuon Joyon (Antti1:lta), sen jälkeen varmaan haluan koittaa vähän parempaa ja ostan tuon Mooerin. Tosta pari kuukautta ja Two Notesin halvempi pedaali. Vuoden päästä sitten myydään kaikki tappiolla ja ostetaan Two Notesin kalliimpi räkkiversio :)

Shredator
13.06.2016 09:04:40

Tympee Huttunen: Oho, onpas mielenkiintoinen. Täytyy laittaa tuo harkintaan.

Lähden tässä taas kamaostosten normimenolla, eli ostan ensin tuon Joyon (Antti1:lta), sen jälkeen varmaan haluan koittaa vähän parempaa ja ostan tuon Mooerin. Tosta pari kuukautta ja Two Notesin halvempi pedaali. Vuoden päästä sitten myydään kaikki tappiolla ja ostetaan Two Notesin kalliimpi räkkiversio :)

Eikö kannattaisi ostaa suoraan Two Notes? Meinaan vaan että esim tuo Joyo on paskin simu mihin olen koskaan törmännyt. Soitin sillä 5 min ja heitin mega-alella torille.

"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
LaXu
13.06.2016 09:18:21

Tympee Huttunen: Oho, onpas mielenkiintoinen. Täytyy laittaa tuo harkintaan.

Toi Mooerin vehjes tuskin vetää vertoja impulssipohjaisille laitteille. Osta vaan suoraan se Two Notes CAB niin ei tartte arpoa.

Myydään Yamaha Pacifica 1511MS telecaster ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1126960 )
Shredator
13.06.2016 09:24:57

Syksyllä on tulossa myös Bluguitarilta uutta:

http://www.musacorner.fi/vahvistimet/bluguitar_blubox?order=DESC
http://www.bluguitar.com/english/news.html

Mutta jos pitää heti ostaa, niin menisin ihan Two Notesilla. Tone is everything.

Tympee Huttunen
13.06.2016 09:47:16

Shredator: Eikö kannattaisi ostaa suoraan Two Notes? Meinaan vaan että esim tuo Joyo on paskin simu mihin olen koskaan törmännyt. Soitin sillä 5 min ja heitin mega-alella torille.

No aina kannattaisi ostaa suoraan paras vehje. Mutta onhan tossa eroa, ostanko parilla kympillä lootan vai viidellä sadalla. Se voi hyvin olla, että toi Joyo riittää hyvin mun tarpeisiin, kun olen aiemminkin äänitellyt ihan Balanced out-lähdöstä säröpedaalista. Two notesin digitaalinen käyttis ei ole ihan omaan mieleen, vaikka diginä noi kaikki impulssivehkeet taitaa toimia.

Tuo Bluguitar vaikuttaa kyllä hyvältä peliltä myös käyttöliittymältään ja hintakin tuntuu menevän tuonne siedettävään osastoon.

Antti1
13.06.2016 10:25:55

Shredator: Eikö kannattaisi ostaa suoraan Two Notes? Meinaan vaan että esim tuo Joyo on paskin simu mihin olen koskaan törmännyt. Soitin sillä 5 min ja heitin mega-alella torille.

Ei mun mielestä huono ollenkaan. Pienellä yläpään korjauksella erittäin käyttökelpoinen soundi.
Shredator
13.06.2016 10:36:28

Antti1: Ei mun mielestä huono ollenkaan. Pienellä yläpään korjauksella erittäin käyttökelpoinen soundi.

No ei kyllä meikän soundivaatimuksia vastannut sitten ei alkuunkaan. Se joko toimii tai ei.

Hyvä jos jollekin toimii.

ÄrGee
13.06.2016 14:04:24

Jopa vst-impulse loadereissa on eroja miltä kaappimallinnus kuulostaa, ja niille on olemassa erilaisia säätöjä riippuen loaderista. Tai tässä tapauksessa digitaalisesta erillisestä laitteesta.

Jos haussa on jokin tietty kaappisoundi, niin kannattaa ehdottomasti ostaa laite jolla sitä pystyy muokkamaan kaikkein järkevimmällä tavalla. Raudan laatu muutenkaan noissa halvemmissa ei varmasti ole mitään parasta.

Saako noihin Two Notesin vehkeisiin muuten ladattua kahta tai useampaa impulssia kerralla?

Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
TTV
13.06.2016 14:21:46

ÄrGee:
Saako noihin Two Notesin vehkeisiin muuten ladattua kahta tai useampaa impulssia kerralla?

Impulsseja saa muistiin vaikka kuinka, mutta vain yksi niistä voi olla kerrallaan aktiivisena. Tai ainakaan ite en oo löytäny tuplakaappi-mahdollisuutta, mikä ei tietenkään kerro vielä mitään :-)

Tympee Huttunen
13.06.2016 14:23:53

ÄrGee: Jopa vst-impulse loadereissa on eroja miltä kaappimallinnus kuulostaa, ja niille on olemassa erilaisia säätöjä riippuen loaderista. Tai tässä tapauksessa digitaalisesta erillisestä laitteesta.

Jos haussa on jokin tietty kaappisoundi, niin kannattaa ehdottomasti ostaa laite jolla sitä pystyy muokkamaan kaikkein järkevimmällä tavalla. Raudan laatu muutenkaan noissa halvemmissa ei varmasti ole mitään parasta.

Mulla ei ole sinällään mielessä mikään tietty kaappisoundi. Muutenkin (omasta mielestäni) esim Line 6 erilaiset kaappimallinnukset on enemmän tai vähemmän vain ohjelmoitu eq, eli toisin sanoen sopivasta ääniraidasta saisi pelkällä eq:lla muokattua mallinnuksen Greenbackin tai V30 jne. Kävin myös youtubea kuuntelemassa äänisampleja AMT:sta sun muusta ja aika usein sen soundieron saisi tehtyä ihan eq:lla. Toki otan mieluummin valmiin soundin, kuin fix-it-in-the-mixin.

Nuo mikkietäisyydet sun muut on tietty eri asia, mutta niihin ei osaa sanoa juuta tai jaata ilman perehtymistä. Mutta tämä on tätä, nälkä kasvaa syödessä.

ÄrGee
13.06.2016 14:59:52

Tympee Huttunen: Mulla ei ole sinällään mielessä mikään tietty kaappisoundi. Muutenkin (omasta mielestäni) esim Line 6 erilaiset kaappimallinnukset on enemmän tai vähemmän vain ohjelmoitu eq, eli toisin sanoen sopivasta ääniraidasta saisi pelkällä eq:lla muokattua mallinnuksen Greenbackin tai V30 jne. Kävin myös youtubea kuuntelemassa äänisampleja AMT:sta sun muusta ja aika usein sen soundieron saisi tehtyä ihan eq:lla. Toki otan mieluummin valmiin soundin, kuin fix-it-in-the-mixin.

Nuo mikkietäisyydet sun muut on tietty eri asia, mutta niihin ei osaa sanoa juuta tai jaata ilman perehtymistä. Mutta tämä on tätä, nälkä kasvaa syödessä.

Ei niitä pysty equttamaan, koska impulssi on tehty yhdessä tilassa kaapilla ja tietynlaisella mikrofonilla, jonka lisäksi pakkaa sekoittaa juuri mikrofonin sijoittelu. Olen viimeaikoina pyöritellyt noita niin paljon, ja vaikka olisi samanlaisilla mikeillä taltioituja impulsseja niin silti tulokset ovat hyvin vaihtelevia tekijästä riippuen. Eli aivan liikaa muuttujia jo aluksi, joista pitäisi kyetä eliminoimaan ne epämiellyttävät taajuudet ja tarvittaessa myös lisäämään niitä.

Toisaalta noita eroja pystyy paikkailemaan tiettyyn pisteeseen saakka, mutta se on täysin eri asia miltä kaappi tuntuu soittaessa. Joistakin löytyy tietynlainen pinnallinen ohuus mistä en pidä, ja toiset vain tuntuvat paremmalta. Sitä voisi myös kutsua dynamiikan puutteeksi.

Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
TTV
13.06.2016 15:04:17

ÄrGee: Ei niitä pysty equttamaan, koska impulssi on tehty yhdessä tilassa kaapilla ja tietynlaisella mikrofonilla, jonka lisäksi pakkaa sekoittaa juuri mikrofonin sijoittelu. Olen viimeaikoina pyöritellyt noita niin paljon, ja vaikka olisi samanlaisilla mikeillä taltioituja impulsseja niin silti tulokset ovat hyvin vaihtelevia tekijästä riippuen. Eli aivan liikaa muuttujia jo aluksi, joista pitäisi kyetä eliminoimaan ne epämiellyttävät taajuudet ja tarvittaessa myös lisäämään niitä.

Toisaalta noita eroja pystyy paikkailemaan tiettyyn pisteeseen saakka, mutta se on täysin eri asia miltä kaappi tuntuu soittaessa. Joistakin löytyy tietynlainen pinnallinen ohuus mistä en pidä, ja toiset vain tuntuvat paremmalta. Sitä voisi myös kutsua dynamiikan puutteeksi.

Tän takia onkin hienoa, että Two Notesissa on mukana myös toimiva EQ :-)

Tympee Huttunen
13.06.2016 15:20:54

Tämä on sinällään kiintoisa aihe, koska itse en halua valikkohelvettiä ja loputonta suota eri soundien suhteen. Mulla on ollut se jo mallintavilla ja sekin meni lopulta siihen, että käytin vain pakosta yhtä vahvistin- ja kaappimallinnusta - muuten se aika meni kaikkeen säätöön ja lopputuloksen kannalta turhaan hieromiseen.

Nyt kun tulee tuo kolmen eri vahvarin etuaste (JMP Plexi, Soldano Hotrod ja Fender Bassman), niin se tarjoaa jo paljon säätövaraa kaikenlaiseen. Jos sen jälkeen pitää vielä kaappeja "vaihdella" ja mikkejä sijoitella, niin enhän mä saa ikinä äänitystä valmiiksi :)

Toi Bluguitarin Blubox näyttää mukavan simppeliltä laitokselta ollakseen impulssisysteemi, mutta siihen asti täytyy etsiä soundit Joyolla. Yksinkertaisuus voi kuitenkin olla vahvuus ja kirkkaat yläpäät toivottu ominaisuus.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti