Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson RRTMG
1
Juuso666
09.06.2016 17:45:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Kauhee kitarakuume iskenyt. Onko jengillä kokemuksia tästä kepistä:
 
http://www.thomann.de/gb/jackson_pro_rhoads_rrtmg_mblueburst.htm
 
Nämä RRTMG ovat käsittääkseni Indonesiassa tehtyjä, onkohan miten suurta eroa laadussa verraten esim. vanhempiin Japanissa valmistettuihin?
 
Oli aikoinaan käytössä Jackson RR24 malli (Japan), kitara oli mitä mahtavin mutta rahatilanteen takia oli pakko luopua.
 
Metalkallo
09.06.2016 18:13:38 (muokattu 09.06.2016 18:13:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on ainakin heviäijän omaa artikkelia samanlaisesta mutta vain kiinteällä tallalla. https://muusikoiden.net/artikkelit/1981
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
heviäijä
09.06.2016 18:59:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan laadukkaita pelejä tuntui olevan, kun testasin omaani ja tuota RRTMG mallia. Jos ei ole pakko olla uusi niin kannattaa myös katsella niitä vanhoja japseja sekä ysärin alun professional soittimia. Ovat vissiin aika kovia pelejä. Itse halusin kiinteätallaisen eikä RR5 sopinut lapaseen niin ostin uutena indojaskaa. En ole katunut, tutullani on saman sarjan soloist ja sekin on viimeistelyn kannalta hyvin tehty. Eli ainut Indonesian jackson, jossa olen henkilökohtaisesti nähnyt valittamista viimeistelyssä on omani;) (sain kyllä reilusti halvemalla) Kannattaa kuitenkin testata, ihmisetkin näitä tekee ja maanantaikappaleita osuu kaikkiin hintaluokkiin.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Juuso666
10.06.2016 13:08:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo RRT-3 on kieltämättä myös tosi hieno keppi!
 
En ole kokeillut noita Seymour Duncanin mikkejä koskaan, tottunut EMG 81 bridge mikkiin, pitäisi tosiaan joku päivä testata, lähellä vaan ei tunnu olevan mahdollista.
 
Floyd Rosen kanssa aikoinaan tappelin ja olen nyt tottunut kitaraan missä sitä ei ole niin siksi juuri nämä kaksi mallia on ollut tähtäimessä, on jotenkin helpompi elää ilman sitä :D
 
Päädyn varmaan siihen RRTMG malliin tai tuohon RRT-3 malliin.
 
Kiitos vastauksista!
 
Metalkallo
10.06.2016 15:43:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuso666: Tuo RRT-3 on kieltämättä myös tosi hieno keppi!
 
En ole kokeillut noita Seymour Duncanin mikkejä koskaan, tottunut EMG 81 bridge mikkiin, pitäisi tosiaan joku päivä testata, lähellä vaan ei tunnu olevan mahdollista.
 
Floyd Rosen kanssa aikoinaan tappelin ja olen nyt tottunut kitaraan missä sitä ei ole niin siksi juuri nämä kaksi mallia on ollut tähtäimessä, on jotenkin helpompi elää ilman sitä :D
 
Päädyn varmaan siihen RRTMG malliin tai tuohon RRT-3 malliin.
 
Kiitos vastauksista!

 
Tuo RRT-3 on kyllä silmille nannaa, ja varmasti sormillekin. :) Itse ottaisin RRT-3:n koska hienon näköinen, kuuloinen ja kiinteätalla. Jos floikka ei ollut juttusi silloin niin neuvon sua ottamaan RRT-3:n.
 
Duncanin distortion on vähän kuin EMG81, vähän kuin passiivi versio EMG:stä. Ihan hyvä, mutta jonkin verran tehokkaampi, kirkkaampi ja murisevampi kuin esim. Duncanin JB. JB on kyllä näihin Jacksonin vee malleihin aika passeli koska se pystyy melkeinpä mihin vain tyyliin, eikä se ole liian tehokas siinä mielessä, että itse mikki ei siis pukkaa hirveitä tehoja ulos vaikkei se mikään tehotonkaan todellakaan ole. JB on tallamikkinä tuossa RRT-3:ssa vakiona.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
tender.insanity
10.06.2016 19:26:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuso666:
Floyd Rosen kanssa aikoinaan tappelin ja olen nyt tottunut kitaraan missä sitä ei ole niin siksi juuri nämä kaksi mallia on ollut tähtäimessä, on jotenkin helpompi elää ilman sitä :D

 
Minulla ei ole floikan pelkoa, eikä edes suunnikkaiden pelkoa. Vihdoin menin ostamaan RRXGM:n kun sen verran hyvä diili tuli vastaan. Ensi viikolla saan omaan kätöseeni. RR mallina aina miellyttänyt. Koskaan en vain ole mitään V tapaisia edes koittanut.
 
Metalkallo
10.06.2016 21:40:45 (muokattu 10.06.2016 21:41:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Minulla ei ole floikan pelkoa, eikä edes suunnikkaiden pelkoa. Vihdoin menin ostamaan RRXGM:n kun sen verran hyvä diili tuli vastaan. Ensi viikolla saan omaan kätöseeni. RR mallina aina miellyttänyt. Koskaan en vain ole mitään V tapaisia edes koittanut.
 
Se on hyvä ettei pelota, mutta onhan se ihan järkevää pysyä poissa floikasta jos sillä ei välttämättä tee mitään ja on vaan harmina. :) Ainahan sen voi blokata tietty, mutta jos ei ole floikkaa niin ei tartte tehdä sitäkään. Tuommoisessa Jackson veessä on mun mielestä muutenkin parempi tuntuma kiinteällä tallalla, floikalla se on vähän melkein vähän kuin hevi Fender tyylinen. Tai näin itse tunnen kingi veen floikallisen sellaisen omistajana. Ja onhan se kiinteätalla kitara hieman kevyempikin kun ei ole (turhia :) osia.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
tender.insanity
11.06.2016 08:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Se on hyvä ettei pelota, mutta onhan se ihan järkevää pysyä poissa floikasta jos sillä ei välttämättä tee mitään ja on vaan harmina. :) Ainahan sen voi blokata tietty, mutta jos ei ole floikkaa niin ei tartte tehdä sitäkään. Tuommoisessa Jackson veessä on mun mielestä muutenkin parempi tuntuma kiinteällä tallalla, floikalla se on vähän melkein vähän kuin hevi Fender tyylinen. Tai näin itse tunnen kingi veen floikallisen sellaisen omistajana. Ja onhan se kiinteätalla kitara hieman kevyempikin kun ei ole (turhia :) osia.
 
Itse pidän lukittavasta satulasta sekä hienovirittimistä, vaikken floikkaa käytä juuri muuten. Floikka tuntuu myös mukavammalta soittaa oikealle kädelle. Vielä tullut yhtään kiinteätallaista vastaan millä soittelisi mieluummin. Sitä paitsi floikka on varsinkin RR mallissa paremman näköinen kuin kiinteätallaisella. Mutta se nyt on vain mun mielipide.
 
Durty
11.06.2016 10:02:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuokin kannattaa ehkä kokeilla:
 
http://www.musamaailma.fi/gj2-inspi … -concorde-fr-black-sahkokitara.html
 
Juuso666
30.06.2016 22:26:14 (muokattu 01.07.2016 09:43:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Pääydinkin sitten Jackson RR Kevin Bond sig. malliin, muusikoiden torilta bongasin.
 
Tämä on juuri sitä mitä hain, 1 pickup, kiinteä talla, rhoads muoto, ebony fretboard ja pickuppi vaihdettu alkp. -> seymour duncan blackouttiin, tosi hyvässä kunnossa myös. Viimeksi kun olin näin onnellinen taisi olla kun neitsyys meni, että on niin täydellinen keppi!
 
https://www.dropbox.com/s/5wbcatnn4 … %2030-06-16%2018%2024%2022.jpg?dl=0
 
- Juuso
 
Jeszse
02.07.2016 11:01:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Itse pidän lukittavasta satulasta sekä hienovirittimistä, vaikken floikkaa käytä juuri muuten. Floikka tuntuu myös mukavammalta soittaa oikealle kädelle. Vielä tullut yhtään kiinteätallaista vastaan millä soittelisi mieluummin. Sitä paitsi floikka on varsinkin RR mallissa paremman näköinen kuin kiinteätallaisella. Mutta se nyt on vain mun mielipide.
 
Itte olin kans ihan floikkamies ennenku taloon tuli toi valkonen tele gotohin hardtaililla. Sen kans sai plekukädelle suunnilleen saman tuntuman ja sen jälkeen ei oo floikkaa ollu ikävä. Toki jossain jutuissa tulee veivattua, mut siihen hommaan on sitte toi custom RR.
 
Ja näyttää se V:ssäkin ihan hyvältä. https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne … 499649983_1584809031568305761_o.jpg
 
Näyttää ennemminkin joidenkin pilaa tekevien pilaulu palsta -Janizio || The Jasser Arafats || Crimson Day
sustain65
02.07.2016 14:14:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse:
Ja näyttää se V:ssäkin ihan hyvältä. https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne … 499649983_1584809031568305761_o.jpg

 
No niin näyttää. Hieno keppi! Kelpaisi.
 
Jeszse
02.07.2016 15:57:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: No niin näyttää. Hieno keppi! Kelpaisi.
 
Jaa, pitäsköhän keksiä sille hinta.
 
:D
 
Näyttää ennemminkin joidenkin pilaa tekevien pilaulu palsta -Janizio || The Jasser Arafats || Crimson Day
sustain65
02.07.2016 16:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Jaa, pitäsköhän keksiä sille hinta.
 
:D

 
Eipä auta nyt tehdä lisää kitarahankintoja. Mutta kyllähän tuon yksinkertainen tyylikkyys ja funktionaalisuus viehättää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «