Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muusikoiden.netin kovimmat kamagurut
1 2 3
Juzpe
07.06.2016 10:10:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No minä olen muutamien gurujen soittoa kuullut ja taidot hyväksi arvioinut. En ihan kaikkien, mutta melko monelta ainakin satunnaisia pätkiä. Tuolla omassa profiilissahan on kohta "soittonäyte" mihin jokainen voi laittaa oman "soittokäyntikorttinsa" halutessaan.
 
Joiltain niitä sitten ei saa edes kysymällä... Kyllä mua kiinnostaa kamaguruilun (vai oliko se -runkkailu?) yhteydessä kuulla minkälaista soundia gurut saavat vehkeillään aikaiseksi.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
hallu
07.06.2016 10:13:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Leo ulkoisti sen ammattimuusikoille. Eli pointtina on, että se "osaaminen" tuli siinäkin ammattimuusikoilta, joilla oli soittotaito kunnossa. Eli Leon soitinmalleja ei kehitelty soittotaidottomana, vaan väitän, että niiden menestyksen yksi ratkaiseva osatekijä oli henkilöt, jotka todella osasivat soittaa. Ja ilman näitä henkilöitä, ei näistä soittimista olisi koskaan tullut sitä, mitä ne nykyään ovat...
 
Siitä, tuleeko tämän palstan soittotaidottomien besserwissereiden "tiedot" omasta päästä vai ammattimuusikoilta, voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä...

 
Nykyisen customshopin aikakaudella unohtuu, että Fenderin suosio perustui pitkälti halpaan hintaan ja ennen näkemättömään muunneltavuuteen. Fender keksi miten soittajille tehdään laatuisia pelejä halvalla. Siinä ne muusikkokaverit auttoi, että Lexa älysi soittajien olevan perseaukista porukkaa jolle pitää tehdä kitara ja vahvistin jotka kestävät paiskomista (tässä suhteessa strato ja tele on legendaarisia, niillä voi pelata vaikka pesäpalloa ja heittää päälle vielä illan keikan) eikä maksa paljoa.
 
Gibson hoiti siihen aikaan sen hienostelun ja kuten historia osoittaa, niin G-paja oli 50 ja 60 luvulla muutamaankin kertaan helisämässä omien lankkujensa kanssa kun Fenkun asema vahvistui vahvistumistaan. Tämä nykyinen Customshophienostelu on myöhemmän ajan keksintöä.... siinäkin taisi olla jollain soittajahemmolla sormensa pelissä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
hallu
07.06.2016 10:17:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Joiltain niitä sitten ei saa edes kysymällä... Kyllä mua kiinnostaa kamaguruilun (vai oliko se -runkkailu?) yhteydessä kuulla minkälaista soundia gurut saavat vehkeillään aikaiseksi.
 
Minunkin mielestä toisten soittoa on kiinnostava kuunnella, mutta pitää olla varovainen ettei palstalla homma mene munanmittailuksi. Ja vaikka soitto onkin kiinnostavaa, niin en halua kenenkään ajatuksia arvioida hänen soittonsa perusteella vaan ihan sen perusteella mitä he mielipiteidensä perusteeksi sanoo tai millä tavoin ajatuksensa aukaisevat.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Juzpe
07.06.2016 10:40:09 (muokattu 07.06.2016 10:53:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Minunkin mielestä toisten soittoa on kiinnostava kuunnella, mutta pitää olla varovainen ettei palstalla homma mene munanmittailuksi.
 
Ööm... "munanmittailuksi"?
 
En ymmärrä mitä sä tällä ajat takaa.
 
Mun mielestä kamoilla keulinta ja guruilu ilman varsinaista asiaa, eli soittoa, on aika yksiulotteista touhua. Joku käsitys soittajan kompetenssista olisi kuitenkin hyvä olla. Se että kirjoittelee palstalle mutuilua ja vittuilee päälle ei minusta tee kenestäkään gurua vähän niinkuin se, että laittaa sanoja peräkkäin, ei tee kenestäkään kirjailijaa. Sisältö ratkaisee.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Funkånaut
07.06.2016 10:48:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti on parsa.
 
"Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono
J.Nikkanen
07.06.2016 10:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Karvamammutti on parsa.
 
Miten karvamammutti voi olla parsa? Vain parsa on parsa.
 
"If you're having tone problems I feel bad for you, son. I've got 99 diu-dius but a slaiba ain't one." -Kivijalka
tumppusormi
07.06.2016 11:34:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Ööm... "munanmittailuksi"?
 
En ymmärrä mitä sä tällä ajat takaa.
 
Mun mielestä kamoilla keulinta ja guruilu ilman varsinaista asiaa, eli soittoa, on aika yksiulotteista touhua. Joku käsitys soittajan kompetenssista olisi kuitenkin hyvä olla. Se että kirjoittelee palstalle mutuilua ja vittuilee päälle ei minusta tee kenestäkään gurua vähän niinkuin se, että laittaa sanoja peräkkäin, ei tee kenestäkään kirjailijaa. Sisältö ratkaisee.

 
Koetan herättää vähän eriäviä ajatuksia ilman soittotaitoa ja substanssia tähän asiaan mutta...
 
Eikö kuitenkin se asia päde että mikä aloittelijanakin on kuullostanut hyvältä vehkeeltä kuulostaa edelleen hyvältä laitteelta kun on soittajavirtuoosi? Itse en usko että on olemassa jotain härpäkettä mikä aloittelijana olisi ollut huono ja oppineena soittajana sitten taas erittäin hyvä väline. Ja taas toisaalta virtuooseillakin on käsittääkseni hieman erilainen soittotatsi joten samat kamat voi tuntua erilaisilta. Tänä päivänä pakaa sekoittaa vielä digihärpättimet ja voi olla erittäin hyvä vanha jazz soittaja, joka saa päänsäryn kun näkee jonkun LED valon Axe Fx II laitteessa ja ei koske siihen pitkällä tikullakaan (näiden puhelimissa on johto ja pyöritettävä kiekko, kampi puhelimien käyttäjät on sentään jo taivaallisessa orkesterissa).
 
Sinänsä kyllä olisi hyvä tietää mitä kamaguru tykkää itse soitella. Tyskinpa metalli örinä soittajat paljon diggaa VOX AC30 vahvarista ja humppa muusikot taas ei hirveästi aktiivihumppareita tunnu käyttävän. Tältä pohjalta se soittonäyte olisi musta paikaltaan.
 
En allekirjoita mitään
mpekkanen
07.06.2016 11:42:08 (muokattu 07.06.2016 18:38:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta on aivan se ja sama kuka on "guru" tai keitä sellaisiksi lasketaan.
 
Kun tässä kuitenkin on ollut noista soittopätkistä puhetta, niin kyllä se minustakin olisi sellainen seikka joka olisi hyvä olla.
Itse olen ainakin tavannut yli 30 vuotta soittaneena, paljonkin sellaisia kavereita joilla on todella hyvät soittovehkeet ja myös tietämystäkin monista hyvä soundisista kitaroista, vahvareista ja ylipäätään kaikesta musiikkipuolen jutuista.
Sitten se oma soitto saattaa olla pieniä pätkiä sieltä täältä tai ulkoa opeteltuja tabulatuuri kappaleita. Jokainen voi tietenkin harrastaa musiikkia miten haluaa...
Jos samainen kaveri kuitenkin neuvoo paljonkin vaikka erilaisien roots tyylisten musiikkien soittamissa ja missä on hyvä soundi-->Eikä hän itse osaa jammailla bluesia mistään sävelläjista muiden soittajien kanssa tai yksinkään. Niin, väkisin tulee kyllä mieleen ettei näillä neuvoilla ja hänen tiedoillaan ole silloin käytännön kanssa juurikaan mitään tarttumapintaa tai se on paljon vähäisempi kuin kirjoittajan tekstistä muutoin ymmärtäisi.
 
Ei tarvitse osata montakaan sointua, niin yleensä kyllä erottaa alle satasen kitaran ja useiden tonnin kitaroista sen paremman soundin, sama myöskin vahvareissa. Tällöinkin on varmaan mukavampi "soittaa" sillä paremmalla soundilla, vaikka siitä soitosta ei niin mitään kummalista tulisikaan. Tämä on varmasti ihan selvä asia.
 
Kyllä minusta olisi myös ihan hyvä saada kavereilta soittopätkiä ja siitä olisi monenkinlaista hyötyä. Ei siis liity mihinkään munanmittaukseen.
Musiikki kun ei ole minusta muutenkaan mikään urheilulaji.
Jos niitä soittopätkiä kuitenkin olisi, niin olisi myös toisien helpompi ymmärtää niitä kommentteja mitä joku kirjoittaa erilaisista laitteista ja mitä soundia pidetään hyvänä ja miksi. Millaista musiikkia jonkun kommentin kirjoittaja itse soittaa. Minusta se on ihan olennainen tieto, jos punnitaan sitä vastausta.
 
Joskus kun voi olla nimittäin niinkin, että vaikka soittotaitoa olisikin-->Niin sen oman soundin ja oman soittotyylin "kuulemisessa" on eroja. Soittaja voi itse olla omasta mielestään enemmän vaikka esimerkiksi blues, kuin mitä hän oikeasti on. Itsellä oli nuorempana kovakin hinku soittaa metallimusaa ja meni jonkun aikaa kun huomasin, ettei se ole minulle oikea musiikkityyli soitannollisesti. Kuuntelen sellaista kyllä edelleenkin, vaikka toki monenlaista muutakin, mutta soitan etupäässä blues, kansanmusiikkia ja jatsia kuitenkin. Minulta vei siis kauan aikaa joskus aikoinaan oppia oikeasti, ettei minun musikillinen juttuni ole metallimusassa vaikka hommaisin minkälaiset kamat. Ja siinä kyllä paloikin niitä oppirahoja...
 
Eikä musiikin soittaminen ole edelleenkään sitä, että täytyy soittaa kaikki sävelet mahdollisimman nopeasti tms. Kyllä sitä voi tehdä myös sellaisiakin pätkiä, jotka antavat jotain suuntaa siitä omasta soitosta ja ei niitä tarvitse olla missään studiossa kovalla rahalla tehtyjä.
Itselläkin on vain läppärin kameralla ja läppärin omalla mikillä äänitetty live pätkä tuolla omassa profiilissa ja niitä on muutamia Youtubessa lisää, jos jotain ne kiinnostaa. Muutamaan vuoteen en ole jaksanut niitä äänitellä ja pitäisi siinä kyllä hieman ryhdistäytyä.
Soittamista olisi vaikka kuinka paljon, mutta ei ole vaan saanut aikaiseksi monilta muilta ns. kiireiltä. Tähän kyllä vaikuttaa nykyinen asuntonikin, kun akustisillakaan ei pysty ihan milloin tahansa soittamaan. Sitten on itselläni vielä sairauksien takia päivärytmi mitä on, vaikka eläkkeellä ollaankin. Ei noita kuitenkaan viitsi yöllä tehdä naapureiden kiusaksi.
No, sieltä kyllä löytyy jotain jos minun soitot kiinnostaa ja itse olisin kyllä mielelläni kuulemassa myös monien muidenkin soittoa. Ei siksi, että niitä arvostelisin, vaan siksi että silloin tietäisi paremmin missä mennään ja mitä haetaan kun joku ilmaisee omat mielipiteensä.
 
Myöskin asioiden neuvominen olisi paljon helpompaa kun tietäisi mihin juttuun niitä apuja haetaan ja pystyykö niihin oikeasti vastaamalla antamaan neuvoja.
 
Gary Enfield
07.06.2016 12:15:58 (muokattu 07.06.2016 12:17:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: ... Soittaja voi itse olla omasta mielestään enemmän vaikka esimerkiksi blues, kuin mitä hän oikeasti on. Itsellä oli nuorempana kovakin hinku soittaa metallimusaa ja meni jonkun aikaa kun huomasin, ettei se ole minulle oikea musiikkityyli soitannollisesti. Kuuntelen sellaista kyllä edelleenkin, vaikka toki monenlaista muutakin, mutta soitan etupäässä blues, kansanmusiikkia ja jatsia kuitenkin. Minulta vei siis kauan aikaa joskus aikoinaan oppia oikeasti, ettei minun musikiillinen juttuni ole metallimusassa vaikka hommaisin minkälaiset kamat. Ja siinä kyllä paloikin niitä oppirahoja...
 
Näin on, määkin kun otan kitaran käteen ja alan soittelemaan omiani niin sieltä tulee bossa novaa ja kepeitä latinalaisia rytmejä. Ja näin on ollu aina, jo silloin kun kaikki muu oli punkkia ja uutta aaltoa.
 
Karvamammutti
07.06.2016 12:31:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Miten karvamammutti voi olla parsa? Vain parsa on parsa.
 
Hetfieldiä vapaasti lainaten:I am the asparagus.
 
SKONSVO
mpekkanen
07.06.2016 12:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gary field: Näin on, määkin kun otan kitaran käteen ja alan soittelemaan omiani niin sieltä tulee bossa novaa ja kepeitä latinalaisia rytmejä. Ja näin on ollu aina, jo silloin kun kaikki muu oli punkkia ja uutta aaltoa.
 
Mielestäni on aika mielenkiintoinen asia, että joskus on sellaisenkin musiikin soittaminen todella mukavaa jota ei niin kauheasti edes ensisijaisesti kuuntele.
En sitten tiedä mistä se johtuu, mutta kuitenkin.
Ehkäpä se onkin yksi asia, mikä tekee rytmimusiikista mielenkiintoisen. Koskaan ei voi tietää etukäteen mikä tai millainen musiikki itselle kolahtaa, jos erilaista musiikkia pelkästään kuuntelee. Sitten kun kokeilee hieman eksoottisempia soittimia ja/tai kokeilee erilaisia vireitä, ehkä kitarallakin-->Voi tuntua siltä, että nyt on löytynyt jotain todella mukavaa :)
Itsekkin tykkään soittaa monenlaisia lattarirytmejä ja myös C6-vireellä hawajimusan tyylisiä juttuja.
Soitan sellaista kamaa paljonkin enemmän mitä kuuntelen, muutakin kuin lattarimusaa, mutta niitä on vain mukava soittaa. Muulla ei niin sitten olekkaan väliä ja kuunnellahhan voi vaikka jotain muuta sitten mistä tykkää.
Sehän voi olla vaikka sellaistakin musiikkia, ettei siinä ole ollenkaan kitaraa...
 
Metalkallo
07.06.2016 12:39:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin runkkasin, mutta nyt oon ruvennut soittelemaan enemmän.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
hallu
07.06.2016 12:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Ööm... "munanmittailuksi"?
 
En ymmärrä mitä sä tällä ajat takaa.
 
Mun mielestä kamoilla keulinta ja guruilu ilman varsinaista asiaa, eli soittoa, on aika yksiulotteista touhua. Joku käsitys soittajan kompetenssista olisi kuitenkin hyvä olla. Se että kirjoittelee palstalle mutuilua ja vittuilee päälle ei minusta tee kenestäkään gurua vähän niinkuin se, että laittaa sanoja peräkkäin, ei tee kenestäkään kirjailijaa. Sisältö ratkaisee.

 
Mun mielestä vittuilu ja muu provoilu on asiatonta ihan keneltä tahansa oli guru tai ei. Olet oikeassa siinä, että ajatuksen/kautta mielipiteenesittäjän viitekehys on hyvä tuntea, että tiedetään mistä näkökulmasta asiasta milloinkin puhutaan. Meinaan, että keikkaileva muusikko esimerkiksi arvostaa välineissään eri asioita kuin himassaan soitteleva, etc.
 
Munanmittailun pelolla viittaan siihen, että minulla itselläni on pieni muna ja jäisin niissä karkeloissa aina kakkoseksi :-). Ts. olen taitamaton soittaja mutta silti haluan keskustella ja jos joka käänteessä sanomiseni kuitattaisiin sillä, että kun en osaa soittaa, niin sillä ei ole väliä mitä mieltä olen, niin se olisi äärimmäisen turhauttavaa.
 
Siksi suhtaudun pidättyvästi ajatukseen, että ihmisten pitäisi julkistaa soittoansa voidakseen keskustella soittovälineistä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tender.insanity
07.06.2016 13:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:
Munanmittailun pelolla viittaan siihen, että minulla itselläni on pieni muna ja jäisin niissä karkeloissa aina kakkoseksi :-).

 
Asia pitää selvittää. Munanmittaus kilpailua vain pystyyn. Kuvien kera. Olihan vauva foorumillakin käyttäjien tissejä ja pimpsoja esillä. Miksi muusikon muna olisi vähäpätöisempi?
 
Kamera ja kassit esiin.
 
Laulava Kylätohtori
07.06.2016 13:04:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On siinä sellainen, että jos joku vetelee vaikka 'teknistä death metallia' soundeilla, jotka eivät 'sytytä', niin voin rauhassa keskittyä niihin vehkeisiin, joita tämä haukkuu ja unohtaa ne, joita tämä kehuu....
 
Itse olen kyllä Juzpen kannalla paitsi, jos tosiaan mennään siihen, että sanan paino on suoraan verrannollinen sekunnissa soitettujen nuottien määrään. Paitsi, ettei täällä mitään 'kollektiivista auktoriteetin mittaa' ole kenelläkään. Joku ottaa jonkun puheet tosissaan ja joku toinen sitten taas ei. Vaikea soittajia muutenkaan olisi absoluuttiseen paremmuusjärjestykseen pistää, vaan se paremmuus määritellään jokaisen oman henkilökohtaisen maun mukaan erikseen. Olisihan se tavallaan helpompi keskittyä samanmielisten laitearvioihin verrattuna, jos edustettu musiikkigenre on jotain, mistä ei itse välitä ollenkaan...
 
They pass too much electricity. -SRV
Neponen
07.06.2016 13:08:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tämä tietynlainen peniin mittauskerho.
 
hallu
07.06.2016 13:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Koetan herättää vähän eriäviä ajatuksia ilman soittotaitoa ja substanssia tähän asiaan mutta...
 
Eikö kuitenkin se asia päde että mikä aloittelijanakin on kuullostanut hyvältä vehkeeltä kuulostaa edelleen hyvältä laitteelta kun on soittajavirtuoosi? Itse en usko että on olemassa jotain härpäkettä mikä aloittelijana olisi ollut huono ja oppineena soittajana sitten taas erittäin hyvä väline. Ja taas toisaalta virtuooseillakin on käsittääkseni hieman erilainen soittotatsi joten samat kamat voi tuntua erilaisilta. Tänä päivänä pakaa sekoittaa vielä digihärpättimet ja voi olla erittäin hyvä vanha jazz soittaja, joka saa päänsäryn kun näkee jonkun LED valon Axe Fx II laitteessa ja ei koske siihen pitkällä tikullakaan (näiden puhelimissa on johto ja pyöritettävä kiekko, kampi puhelimien käyttäjät on sentään jo taivaallisessa orkesterissa).

 
No ei se itseasiassa mene aina ihan noin suoraviivaisesti. Nimittäin aloittelija tai taitamaton (vähemmän rutinoitunut) soittaja saattaa arvostaa enemmän sitä, että kamat kuulostaa hyvältä. Ts. laitteet antaa anteeksi pieniä soiton epätäsmällisyyksiä ja jos eivät suoranaisesti korjaa virheitä, niin ei ainakaan alleviivaa niitä. Esimerkiksi sellainen setuppi joka ei ole kovin dynaaminen siis ei reagoi kovin herkästi soittotatsiin, on aloittelijalle helpompi ja se kuulostaa ihan upealta kun aloittelee ja myöhemminkin se on ihan jees. Sitten kun on taitoa ja soittorutiinia, niin sitä arvostaa enemmän sitä, että kamat tekee juuri sen mitä käskee viiveettömästi ja tarkasti. Voimakkaasti dynamiikkaan reagoivat välineet alkavat yllättäen tuntuakin inspiroivemmilta, koska ne tarjoavat monipuolisemman väylän omalle ilmaisulle, joka on kehittynyt ja rutinoitunut. Enkä tarkoita pelkästään musagenrestä johtuvaa eroa, vaan myös higainissa on eri tavalla soittotatsiin reagoivia välineitä.
 
Sellaisella setupilla, mikä saa ammattilaisen ja edistyneen harrastelijan hymyilemään ja sulkemaan silmänsä, voi aloittelijasta tuntua ihan mahdottomalta soittaa (pikkuisetkin mikroskooppiset virheet kuuluu ja toisaalta vehkeet ei soikaan itsekseen, vaan sillä on oikeasti merkitystä miten sitä kieltä näppäät). Siinä mielessä aloittelija ja edistynyt soittaja voivat arvostaa erilaisia asioita ja odottaa laitteiltaan hiukan erilaista toiminnallisuutta. Ja se myös on se syy miksi kaikkein kalleimmat ja hienoimmat MadProfessorit, Carrit sun muut Swartit voivat päätyä kukkapöydäksi hammaslääkärin olohuoneeseen kun isäntä soitteleekin lopulta sen Yamaha THR:n läpi makkarissa.
 
tumppisormi: Sinänsä kyllä olisi hyvä tietää mitä kamaguru tykkää itse soitella. Tyskinpa metalli örinä soittajat paljon diggaa VOX AC30 vahvarista ja humppa muusikot taas ei hirveästi aktiivihumppareita tunnu käyttävän. Tältä pohjalta se soittonäyte olisi musta paikaltaan.
 
Toki työvälineet tarpeen mukaan, mutta yllättävän monipuolista musaa soittavat voivat kuunnella ja soittaa. Ei heavykitaristi välttämättä soita tai kuuntele pelkästään heavyä. Itse en ole mikään ammattilainen, mutta bändissä soitan tällä hetkellä ramopunkkia ja himassa soitan useinmiten jazzia ja bluesia ja musaa kuuntelen ihan mitä vaan viimeksi kuuntelin virsiä kun ajelin treeneihin. Ei soittajat ole mitenkään kapeakatseisia, vaan musa on musaa genrestä riippumatta ja kaikki ilmanpaineen vaihtelu on jännittävää :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
harryk
07.06.2016 13:18:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni asiat voidaan jakaa vähintään kahteen eri luokkaan. Toinen luokka käsittää asiat, joiden tiedetään olevan näin tai noin perustuen johonkin yleisesti tiedossa olevaan totuuteen/mittaustulokseen. Esimerkkinä joku tekninen asia, joka pystytään perustelmaan yleensä logiikalla, josta on paha kiistellä. Teknistä tietämystä ja ymmärrystä on laidasta laitaan, mutta sähkö on sähköä, vaikka joku muuta väittäisi.
 
Toinen luokka käsittää ihmisen omaan oppimiseen ja kokemuksiin perustuvat näkökulmat ja mielipiteet. Jonkun mielestä ainoa oikea otelauta stratossa on vaahterasta ja toisen mielestä vastaavasti taas ruusupuusta. Tässä tapauksessa arvoa asiassa muille tuottaa se, että saa kuulla miltä eri otelautavaihtoehdot esim. saundaavat tai tuntuvat soitettaessa, jos itse on vasta pähkäilemässä kumman valitsisi.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Spiral
07.06.2016 14:06:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: niin ja sanoinko jo että onpahan ihan perkeleen kova soittaja :-).
 
On kyllä. Minulle soittonsa on vain liian rauhatonta. Mikään idea ei oikein kehity tai tule esiteltyä kunnolla, vaan soitto kulkee jotenkin päämäärättömästi sinne sun tänne. Jos olisi ollut mukava kuulla joku simppeli riffikin.
 
hallu
07.06.2016 14:11:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: On kyllä. Minulle soittonsa on vain liian rauhatonta. Mikään idea ei oikein kehity tai tule esiteltyä kunnolla, vaan soitto kulkee jotenkin päämäärättömästi sinne sun tänne. Jos olisi ollut mukava kuulla joku simppeli riffikin.
 
Niinpä, mutta se että se kulkee sinne ja tänne tarkoittaa myös, että se kulkee ;-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «