Muusikoiden.net
07.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha CG-101M
1
Iltarusko
05.06.2016 19:24:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kyseinen kitara tuttu? Googlettamalla en löytänyt tietoja.Tuli vastaan tuollainen akustinen kitara 10 eurolla, jota aloitteleva kitaristi ei voinut ohittaa ja toi sen kotiin. Kitarassa oli vasenkätiselle laitetut kielet. Kuulemma pehmeät, mitä sitten tarkoittaakaan. En ymmärrä kielistä muuta kuin, että ovat metallia kaikki. Kuuluukohan tuossa olla nailoniset vai metalliset? Mistä tunnistan, mitkä kielet pitäisi olla? D-kielestä alkaen oli punottuja. Sen olen kuullut, ettei nailonkieliseen saa laittaa metallisia, mutta onko väliä jos laitan kielet oikeakätisiksi?
Lisäksi kielet ovat mielestäni korkeammalla tallan suunnassa, kuin mitä huonossa ja halvassa aiemmassa nailonkielisessäni. Kannattaakohan vain antaa olla niin, vai tehdä asialle jotain?
Onko kielet pakko vaihtaa yksi kerrallaan, vai tuleeko kitaralle helposti tapaturmia jos ottaa kaikki ensin irti. Mallia pystyn katsomaan toisesta kitarasta.

aristoteles666
05.06.2016 19:32:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siinä kuuluisi olla nylon kielet, voit laittaa oikeakätiseksi ja kaikki kielet voi irroittaa kerralla.

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Iltarusko
05.06.2016 19:52:51

aristoteles666: siinä kuuluisi olla nylon kielet, voit laittaa oikeakätiseksi ja kaikki kielet voi irroittaa kerralla.
Ok, niin vähän arvelinkin. Onneks ei näytä omaan silmään kärsineen noista metallisista.
Uskaltaakohan sitä, valkoista jutskaa kielien alla vaihtaa itse matalammaksi, vai voikohan jotenkin muuten saada kielet matalemmalle. Toki harvoin mä vielä soittelen muuta kuin kaulan yläosassa, aloittelija kun olen. Oon vaan kuullut, että olis helpompi soittaa jos kielet ei olis niin ylhäällä.

aristoteles666
05.06.2016 20:08:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iltarusko: Ok, niin vähän arvelinkin. Onneks ei näytä omaan silmään kärsineen noista metallisista.
Uskaltaakohan sitä, valkoista jutskaa kielien alla vaihtaa itse matalammaksi, vai voikohan jotenkin muuten saada kielet matalemmalle. Toki harvoin mä vielä soittelen muuta kuin kaulan yläosassa, aloittelija kun olen. Oon vaan kuullut, että olis helpompi soittaa jos kielet ei olis niin ylhäällä.

voi mutta ei kannata, nylon kielet käyttäytyy eri lailla kuin metalli, ne täytyy olla korkeammalla.

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Iltarusko
05.06.2016 20:23:22

Kiitos nopeasta vastaamisesta. Täytyypä kaivaa kieliä esiin ja alkaa vaihtamaan, josko pääsis testaamaan. Tuo vasenkätisyys kun ei oikein luonnistunut multa. Halvalla ei saa hyvää, mutta näillä mennään, mitä nyt taloudellinen tilanne antaa myöten.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti