Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 2x12 / 4x12 kitarakaappia kaveriksi Rectolle.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Laulava Kylätohtori
29.04.2016 22:50:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kokeillut joskus kaverin Bentonin vahvistinta. Vittu, mutta se oli paska. Kaikilla tasoilla. Soundi oli käsittämättömän huono. Silkkaa paskaa. En ottaisi edes ilmaiseksi, enkä antaisi edes pahimman vihamiehen lapselle harjoitusvahvariksi.
 
Bentonin kielet on kyllä ihan ok. Tai ainakin tuo yksi testaamani setti. Jos jostain pitäisi nillittää, niin siitä, että niitä pitää venyttää enemmän, että saa saman tuloksen kuin D'addarioilla. Älkää kysykö miksi, mutta näin se on...
 
They pass too much electricity. -SRV
Laulava Kylätohtori
29.04.2016 22:50:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harryk: Se 8x12 oli muistaakseni menossa The Whon Pete Townsendille ja niitä kait tehtiinkin jokunen kappale, kunnes varmaan roudarit kieltäytyivät kanniskelemasta niitä. Melkein yhtä älytön konsepti on Fender Quadrareverb combo, jossa on yhdistetty 100 W Twinin konehuone ja 4x12" ämyrit. Laitos painaa varmaan 50-60 kg, joten punttisali on siinä vaiheessa must jos tuollaisella keikkailee.
 
Kaikkea se ihminen keksii... :D
 
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
29.04.2016 23:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori:..Eli just niin. Benton tuli ja Benton meni, mutta hommat hoidetaan Mesalla. :)
 
Voin nyt oikein kertoa, että Benton olisi jäänyt Mark III combolle kaapiksi, jos sen tämänhetkinen omistaja ei olisi halunnut kaappia niin kovasti, että otti mieluummin sen kuin tarjoamani välirahan.
 
Vaan eiköhän se tämäkin muutu hovissa ihan toiseksi totuudeksi, kunhan hetkinen kuluu.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Aakoo
29.04.2016 23:39:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf:
Onneksi tilanne tulee kuitenkin korjaantumaan lähivuosina. Uutisten mukaan nykynuorison fyysinen kunto on jo nyt rappiolla, eikä siihen mene kauaakaan, kun kitaralaukunkin kantamiseen täytyy hommata trukki.

 
Etkö ole pannut merkille että nuoret naiset juoksee salilla. On sixpackia ja habaa ja kuvia intterwebsissä. Ehkäpä nämä pelastaa rokkariretkut trukkiostoksilta.
 
Mitä tulee testien tasoittamiseen ja eq:n vääntämiseen. Mitä sillä on merkitystä missä asennossa namiskat on vahvistimessa? Merkitystä on sillä mitä pöntöstä tulee ulos. Eli jos nappuloita vääntämällä saa bentonista ok soundia ulos, ei kyseessä ole ihan surkea laitos, vaan ihan ok laitos. Entä jos testin tekisi niinpäin että säätää vahvistimen HB:le parhAksi mahdolliseksi ja sitten käyttää samaa setupia muihin kaappeihin.
 
Harry, ja miksei muutkin, olisi pieni off topic kysymys. Jos sopii. Maailmalla näkyy jonkin verran 6x12 kaappeja, custom pajojen tekemiä yleensä. Mietin että kuinka nämä on kytketty, että impedansseista saadaan järkeviä? Vai vedetäänkö vahvistimeen kylmästi väärällä kuormalla?
 
BugBadWolf
29.04.2016 23:45:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aakoo: ... Mietin että kuinka nämä on kytketty, että impedansseista saadaan järkeviä? Vai vedetäänkö vahvistimeen kylmästi väärällä kuormalla?
 
Oma arvaus on, että kaksi kajareista on eri impedanssilla.
 
Siis 2 x 8ohm-->16ohm
ja 4 x 4ohm--->16ohm.
 
Nämä niput rinnan--->8ohm
 
Mitä tulee kaiuttimiin, toiset ovat varmaankin huonompia kuin toiset. Mutta se, miten ne todetaan huonoiksi, ei aina oikein kestä päivänvaloa ;D
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Gabe
30.04.2016 00:10:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Voin nyt oikein kertoa, että Benton olisi jäänyt Mark III combolle kaapiksi, jos sen tämänhetkinen omistaja ei olisi halunnut kaappia niin kovasti, että otti mieluummin sen kuin tarjoamani välirahan.
 
Taisit aika heikkoa välirahaa tarjota jos benttonin kaappi tuntui houkuttelevammalta.
 
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
BugBadWolf
30.04.2016 00:15:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Taisit aika heikkoa välirahaa tarjota jos benttonin kaappi tuntui houkuttelevammalta.
 
Mielipiteesi on etukäteen kiinni liimattu, joten kaiken täytyy tietenkin tukea sitä. Eikä silloin haittaa, vaikka vähän tosiasioita vääristelisikin.
 
Tarjosin 150 euroa. Mielestäni sen kaapin hinta.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Gabe
30.04.2016 00:28:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Tarjosin 150 euroa. Mielestäni sen kaapin hinta.
 
Hullu oli se ostaja jos valitsi benttonin kaapin ennemmin kuin 150e, tosin sulle hyvä diili tietenkin. Ostin itse sellaisen 2x12 kaapin satasella ja myin kahdeksalla kympillä, tosin siitä kun pääsi eroon niin se pieni tappiokin tuntui jo voitolta. Satasen pintaanhan nuo tavallisesti torilla liikkuu.. tosin niissähän on monissa jostain syystä marsun logo.. tai logo puuttuu. Voisivat panostaa siihen liimaan kun tuntuu se benttonin logo niin helposti tipahtelevan irti. ;)
 
Tuli mieleen tuosta tohtorin bentton vahvistimesta (vaikka olen tainnut jos tästäkin mainita) mutta kummipojalle ostettiin tuollainen tompan aloittelijapaketti missä oli tuollainen benttonin halppis vahvistin ja se oli jäätävän huono, siis oikeasti ihan kauhea. Samaan rahaan saa paljon parempaa soundia vaikka voxin amplugista...
 
Kyllä halpa on halpa. Vaikka olisihan se kiva saada laatua pikkurahalla.
 
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
BugBadWolf
30.04.2016 00:33:27 (muokattu 30.04.2016 00:34:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Hullu oli se ostaja jos valitsi benttonin kaapin ennemmin kuin 150e...
 
Sinä se olet valmis nimittelemään kolleegaasi mnettiydessä mielisairaaksi vain saadaksesi jankutettua tuota Benton-bashia. Etkös sinä ole aika innokas moitiskelemaan keskustelun tasoa? Kuinka tuo suoritus nyt mielestäsi meni?
 
Jokainen kitarapaketin mukana tuleva parinkympin trankkupeli on huono. Benton ei tehne siinä poikkeusta. En ole kokeillut, mutta jos tulee joskus vastaan, perehtynen aiheeseen paremmin.
 
Edit: Olikos se sinun nyt V30-boksi? Ei niitö ihan noin halvalla ole tarvinnut antaa.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Gabe
30.04.2016 00:43:27 (muokattu 30.04.2016 00:44:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Sinä se olet valmis nimittelemään kolleegaasi mnettiydessä mielisairaaksi vain saadaksesi jankutettua tuota Benton-bashia. Etkös sinä ole aika innokas moitiskelemaan keskustelun tasoa? Kuinka tuo suoritus nyt mielestäsi meni?
 
Kyllä se minun kirjoissa valitettavasti on täysin järjestön (siis umpi hullu kertakaikkiaan) ihmisparka jos oikeasti ihan itse ja vielä kenenkään pakottamatta valitsee benttonin kuin kolme viidenkympin seteliä. Mutta jokaisenhan ne on oppirahat maksettava.
 
Ja toistetaan nyt se aiempi vielä että tahallani sinua kiusaan. :) Tiedän miten kuumaksi bentton saa teikäläisen veren.
 
e. Enkä minä tietääkseni mitenkään innokas ole keskustelun tasoa moittimaan? Ei se tästä mihinkään taida nousta.
 
Jokainen Benton on huono. En ole kokeillut, mutta jos tulee joskus vastaan, perehtynen aiheeseen paremmin.
 
Edit: Olikos se sinun nyt V30-boksi? Ei niitö ihan noin halvalla ole tarvinnut antaa.

 
Niin ne väitti, mutta sanoitkos että ei ne mitään oikeita V30:siä ole vaan jotain kiinalaisia?
 
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
BugBadWolf
30.04.2016 00:53:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe:...Tiedän miten kuumaksi bentton saa teikäläisen veren...
 
Benton ei saa verta kuumaksi. Liitän mukaan tämänhetkisen ilmeeni.
 
https://suomenkielen.files.wordpress.com/2013/06/yawn.jpeg?w=624
 
Joskus saatan toki lämmetä siitä, kuinka kevein perustein ihmiset alkavat näitä älämölöjään. Se liittyy kuitenkin suhteeseeni ihmiskuntaan, eikä suhteeseeni Harley Bentonin laadukkaisiin huipputuotteisiin.
 
Niihin Mesaa parempiin siis ;D
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
ÄrGee
30.04.2016 01:01:10 (muokattu 30.04.2016 01:04:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Niin ne väitti, mutta sanoitkos että ei ne mitään oikeita V30:siä ole vaan jotain kiinalaisia?
 
On niissä pieni ero, mutta ei näin iso mitä esimerkiksi tämä video antaa ymmärtää. Onko nuo edes samalla mikrofonin asennolla äänitetty.
https://www.youtube.com/watch?v=3-IGBhdkk8w
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Gabe
30.04.2016 01:02:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: Benton saa verta kuumaksi. Liitän mukaan tämänhetkisen ilmeeni.
 
http://focusforwardcc.com/wp-conten … s/2011/10/shutterstock_73575268.jpg
 
Joskus saatan toki lämmetä siitä, kun benttonia mollataan. Se liittyy suhteeseeni Harley Bentonin laadukkaisiin huipputuotteisiin.

 
Teksti ja linkki korjattu.
 
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
Gabe
30.04.2016 01:03:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: On niissä pieni ero, mutta ei näin iso mitä esimerkiksi tämä video antaa ymmärtää. Videon tekijä on kommentoinut että kiinalainen on sisäänajamaton, ja sirisee sen takia.
 
https://www.youtube.com/watch?v=3-IGBhdkk8w

 
Eikä se kyllä selitä sen kaapin itsensä kuminaa kovempaa soitettaessa..
 
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
BugBadWolf
30.04.2016 01:05:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Teksti ja linkki korjattu.
 
No joo...
 
Yrität kyllästyttää minut kuoliaaksi?
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
30.04.2016 01:07:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: On niissä pieni ero, mutta ei näin iso mitä esimerkiksi tämä video antaa ymmärtää. Onko nuo edes samalla mikrofonin asennolla äänitetty.
https://www.youtube.com/watch?v=3-IGBhdkk8w

 
No täällähän taisi olla Mikko L (vaikukasenyoli) tuotantoa irtokajareista ihan foorumillakin. eri V30 versioista siis. Rullannette pari sivua taaksepäin, niin siellähän sitä.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
30.04.2016 01:11:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: No täällähän taisi olla Mikko L (vaikukasenyoli) tuotantoa irtokajareista ihan foorumillakin. eri V30 versioista siis. Rullannette pari sivua taaksepäin, niin siellähän sitä.
 
Olikin se maailman paras kaiutin-lanka.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
ÄrGee
30.04.2016 01:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BugBadWolf: No täällähän taisi olla Mikko L (vaikukasenyoli) tuotantoa irtokajareista ihan foorumillakin. eri V30 versioista siis. Rullannette pari sivua taaksepäin, niin siellähän sitä.
 
Juu tämä, hyvä ketju :)
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=231345&o=0
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
s8na
30.04.2016 01:22:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ne bentonit todellakaan huippuja oo, mut paras keikka ikinä tuli sellasella vedettyä. Ehkä ladossa ei pikku kumina haitannu ja kyllä 4x12 bentoni siinä tilassa toimi paremmin kun 2x12 orange jota yleensä käytän ihan käytännöllisyyssyistä.
 
Jos soundit on tärkeet ja on massia niin toki parempi kaappi. Jos ei oo niin justiin ja vähän köyhää niin käytetty benton on ok. Min mielestä.
 
Gabe
30.04.2016 08:29:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Jos soundit on tärkeet ja on massia niin toki parempi kaappi. Jos ei oo niin justiin ja vähän köyhää niin käytetty benton on ok.
 
Tässä se tulikin hyvin kiteytettynä. Jos soundit ei ole niin tärkeät eikä anna painoarvoa laadulle niin bentton. Jos soundit merkkaa ja pitää kestää kovaa käyttöä niin silloin mikä tahansa toinen.
 
Kaiken oleellisen benttonin laadusta kertoo se ettei niitä käytä kukaan ammattilainen. Muutenhan niillä on bossia sun muuta kohtuuhintaista kamaa paljon käytössä.
 
"Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «