Muusikoiden.net
09.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 2x12 / 4x12 kitarakaappia kaveriksi Rectolle.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
paristo
07.04.2016 22:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesan dual rectolle pitäis saada kaveriksi kunnon kaappi.

Nykyisellään olen soitellut Laneyn IRT212 kaapin läpi, joka vaikuttaa hieman honottavalta alkuperäisillä kaiuttimilla. Tosin tähän voi osaltaan vaikuttaa se, että kaappi on käytännössä pakasta vedetty, eli ihan uusi, eikä kaiutinelementtejä ole sisäänsoitettu. Tämän huomaa varsinkin hiljaisilla voluumeilla jolloin ns.alakerta ei meinaa lähteä mukaan ja tuloksena on sirinää.

Olen tätä kaappi ongelmaa pyöritellyt mielessä jo puolisen vuotta ja nyt alkais olla aika jonkinlaiselle ratkaisulle. 2x12 kaappi on ykkös vaihtoehto roudattavuutensa vuoksi, mutta ihan kokonaan en ole vielä unohtanut 4x12 vaihtoehtoakaan. Lähinnä askarruttaa se että onko esim. recton 2x12 kaappi oikeasti niin paljon parempi kuin esim. Marshall 1932 2x12 tai orange ppc212 kun hinta ero käytetyillä on kuitenkin melkoinen. esimerkiksi mesan hinnalla saisi melkein 2 kpl marsun 212 kaappeja. Ja voisihan tuon olemassa olevan IRT kaapinkin ladata esim v30 elementeillä, joka varmaan olisi edullisin ratkaisu. Soundien puolesta Marshall 1960a Kyllä houkuttelis, mutta koko on aika iso.

Tämä postaus ei sinällään sisällä suoranaista kysymystä, vaan lähinnä kiinostais kuulla m.nettiläisten mielipiteitä tai omia ratkaisuja. Eikä pelkkä kamalistauskaan juuri auta mikäli et halua kertoa miksi olet kyseiseen komeroon päätynyt. Testatahan tietenkin täytyis, ja paljon, mutta joitain ajatuksia olisi kumminkin mukava kuulla?

Selvästi pidemmälle..
Entropia666
07.04.2016 22:37:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites Englin 212 V30-ämyreillä? Se on suht ison kuulonen ja jämäkkä kaappi. Hintataso on marsun ja mesan välistä.

Ite käytän Carvinin Legacy 412 V30-ämyreillä ja se on todella passeli vehe. Jämäkkä rakenne, ei kumise ja oli suht järkihintanenkin.

Doctrine of Damnation ulkona NYT Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
BugBadWolf
07.04.2016 22:40:36 (muokattu 07.04.2016 22:42:08)

paristo: ...se että onko esim. recton 2x12 kaappi oikeasti niin paljon parempi kuin esim. Marshall 1932 2x12...

Ei voi oikein sanoa että onko joku kaappi universaalisti toista parempi. Se ei oikein toimi niin, kun haettuja soundeja on monenlaisia.

Mutta 2 x 12 recto on marsuun verrattuna tilava. Tilavuus tarkoittaa tuhdimpaa alakertaa. Tietysti V30 vastaan G12-75 (onhan niitä toki muillakin) on makuasia. Toinen hakee yhdenlaista ruttua, toinen toisenlaista.

Hintaerot tulevat pääasiassa logoista, eikä kaapeja voi varsinaisesti verrata toisiinsa suoraan hintojen mukaan. Tosin Mesa-leimattu V30 on vähän toisenlainen kuin Celestion-merkillä varustettu, mutta sen hintaa Mesalle on vaikea alkaa arvailemaan. Mesa, Marshall ja Orange ovat kaikki laadukkaita laitteita ja niitä kannattaa vertailla ominaisuuksien ja materiaalien osalta. Tottakai valinnassa vaikuttaa se, saako mielestään tarpeeksi maksaessaan enemmän.

Toisaalta Harley Bentonin V30 boksi toimii aivan hyvin. Ja sen saa "merkkivehkeisiin" verrattuna puoli ilmaiseksi.

Juutuupi on aika hyvin täynnä kaikenlaisia kamademoja. Kun niitä tarpeeksi jaksaa kahlata (ja ymmärtää että jokaisella lähettäjällä on omat motiivinsa videoiden postitteluun), pääsee kyllä aika hyvin selville siitä, miltä laite kuulostaa. Niitä kuuntelemalla säästää aikaa ja rahaa, joka menisi jokaisen kapineen testaamiseen käytännössä.

En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Guitarfreak
07.04.2016 22:42:22

Nii. Rectolle on paras kaveri toinen recto :) kallista lystiä mutta onpahan kiva hukuttaa muut reeniksellä :)...

Tykkään ite siitä 4x12 trad kaapista. Ei nii ylimääräisen botnekas mutta kivempi korvalle kuin marsun 4x12. Ja kiva roudatakin.

Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Entropia666
07.04.2016 22:43:20

BugBadWolf:
Hintaerot tulevat pääasiassa logoista, eikä kaapeja voi varsinaisesti verrata toisiinsa suoraan hintojen mukaan.

Toisaalta Harley Bentonin V30 boksi toimii aivan hyvin. Ja sen saa "merkkivehkeisiin" verrattuna puoli ilmaiseksi.

En kyllä allekirjota noita. Mesan kaappi on huomattavasti jämäkämpi ku marsun ja se kuuluu myös soundissa. Mulla oli Bentonin komootti V30-ämyreillä, mutta se kumis niin vitusti että oli pakko vaihtaa. Eli käytännössä bassoa tuli todella paljon liikaa ja se oli semmosita epämääräistä. Tuo yllämainittu Carvin samoilla elementeillä korjasi ongelman täydellisesti.

Doctrine of Damnation ulkona NYT Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
BugBadWolf
07.04.2016 22:52:48 (muokattu 07.04.2016 22:54:32)

Entropia666:... Mesan kaappi on huomattavasti jämäkämpi ku marsun ja se kuuluu myös soundissa....

Duodaduoda. Marsulla on melkoinen kaappivalikoima. On myös kaikenlaisista materiaaleista. En ihan heti menisi sanomaan että Mesa olisi niitä jokaista jämäkämpi.

Mitä Bentoniin tulee (kuten kaappeihin ylipäätäänkin) se soi tietenkin eri tavalla kuin recto (olivat tuossa lattiallani samanaikaisesti). Eroja on ihan elementeistä lähtien. V30 ei ole ihan sama kajari, kun valmistusmaa ja -vuosi vaihtuu. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että kumpikin ei toimisi ihan hyvin. Korkeintaan toimivat eri tavalla.

Ja Bentonin kanssa kannattaa muistaa se että jos kaapin saa sillä hinnalla, pienet soundierot on helppo unohtaa.

Olikos se sinun Bentonisi 4 x 12? Siitä ei minulla ole kokemusta.

En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Entropia666
07.04.2016 22:58:43 (muokattu 07.04.2016 23:00:04)

BugBadWolf: Duodaduoda. Marsulla on melkoinen kaappivalikoima. On myös kaikenlaisista materiaaleista. En ihan heti menisi sanomaan että Mesa olisi niitä jokaista jämäkämpi.

Mitä Bentoniin tulee (kuten kaappeihin ylipäätäänkin) se soi tietenkin eri tavalla kuin recto (olivat tuossa lattiallani). Eroja on ihan elementeistä lähtien. V30 ei ole ihan sama kajari, kun valmistusmaa ja -vuosi vaihtuu. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että kumpikin ei toimisi ihan hyvin. Korkeintaan toimivat eri tavalla.

Ja Bentonin kanssa kannattaa muistaa se että jos kaapin saa sillä hinnalla, pienet soundierot on helppo unohtaa.

Olikos se sinun Bentonisi 4 x 12? Siitä ei minulla ole kokemusta.

Ootsä soittanu noita komootteja? Meikä on omalla nupilla soitellu vähän kaikennäkösillä kaapeilla. Jos puhutaan Marsun 1960-kaapista, niin mesan recto stanu on tiukempi soundiltaa ku se. Se on se mesan juttu. Noitten ämyreitten väliset erot on sen verta minimaaliset, että tässä keskustelussa sillä ei juurikaa oo merkitystä.

Benton oli 412, mutta ei se halpa hinta lämmittäny sitä että oma kitara oli puuroa. Onneks sen sai myytyä ja tilalle rahalla paremman ratkasun. Testasin myös Englin 212 V30 pömpelillä ja seki rokkas paremmin. Ja se soundiero ei ollut kyllä pieni, vaan huomattava.

Kaappikeskustelussa on hyvä huomioida että se rakenne on todella isossa roolissa elementtien lisäksi. Jotkut pömpelit on rakennettu tiukemmiks ku toiset. On jengi joskus tiivistellykki noita bentoneita, mutta ei se silti ongelmaa paranna.

BugBadWolf
07.04.2016 23:08:20

Entropia666: Ootsä soittanu noita komootteja?...

Enkös minä juuri sanonut sen? Lisäksi olen tainnut soitella muutamalla muullakin tässä vuosien varrella.

Yritin myös vihjailla vähän siihen suuntaan että aivan kuten Mesalla, myös Bentonilla voisi olla eroa 2 x 12 ja 4 x 12 kaappien välillä. Lisäksi yritin kainosti julkituoda ajatuksen, jossa pohdiskeltiin erilaisten sounditavoitteiden olevan mahdollisia.

Aion nyt voittaa kainouteni ja ryhtyä suorapuheiseksi. Aloittaja ei, sen paremmin kuin lähestulkoon kukaan muukaan soittaja, hae täsmälleen samaa soundia juuri sinun kanssasi. Ei tietenkään myöskään juuri minun kanssani. Siksi olisi hyvä keskustella aiheesta hiukan yleisemmällä tasolla sen sijaan että ajelisi keskustelun loppuun omalla kapearaiteisella junallaan.

Olemme jo onnistuneet olemaan yksimielisiä siinä, että kaapit ovat erilaisia. Saisimmekohan nyt autettua aloittajaa valitsemaan omansa ihan vain kertomalla neutraalisti kaikkien tuntemiemme laitteiden ominaisuuksista?

Entropia666
07.04.2016 23:16:01

BugBadWolf: Enkös minä juuri sanonut sen? Lisäksi olen tainnut soitella muutamalla muullakin tässä vuosien varrella.

Yritin myös vihjailla vähän siihen suuntaan että aivan kuten Mesalla, myös Bentonilla voisi olla eroa 2 x 12 ja 4 x 12 kaappien välillä. Lisäksi yritin kainosti julkituoda ajatuksen, jossa pohdiskeltiin erilaisten sounditavoitteiden olevan mahdollisia.

Aion nyt voittaa kainouteni ja ryhtyä suorapuheiseksi. Aloittaja ei, sen paremmin kuin lähestulkoon kukaan muukaan soittaja, hae täsmälleen samaa soundia juuri sinun kanssasi. Ei tietenkään myöskään juuri minun kanssani. Siksi olisi hyvä keskustella aiheesta hiukan yleisemmällä tasolla sen sijaan että ajelisi keskustelun loppuun omalla kapearaiteisella junallaan.

Olemme jo onnistuneet olemaan yksimielisiä siinä, että kaapit ovat erilaisia. Saisimmekohan nyt autettua aloittajaa valitsemaan omansa ihan vain kertomalla neutraalisti kaikkien tuntemiemme laitteiden ominaisuuksista?

Sä väitit Bentonia toimivaksi, minä omaan kokemukseen pohjauten ei toimivaksi. Eiks se oo ihan tarpeeks yleismaallista? Selvitin myös millaista eroa noiden kaappimerkkien välillä voi olla ja mistä se johtuu. Eikö tääkin oo aika yleismaallista? Jos äiä haluaa lähtee kikkailemaa nii eiku vaa.

Tässähän ei kenellekkään ole tyrkytetty mitään soundia, vaan kerrottu että mitä on tarjolla. Jos haluaa löysää soundia, niin lähtee bentonista liikkeelle. Jos haluu tiukkaa soundia, niin ostaa mesan. Jos haluaa rokkisoundia niin pistää marsun tai orangin. Jos haluu tiukkaa soundia, mutta ei oo massia mesaan, niin pistää esim. englin tai carvinin. Olettaen siis että puhutaan vielä pelkkien kaappien rakenteellisista eroista ja niiden vaikutuksesta soundiin ja unohtaen elementit, koska se on sitten ihan toisenlainen savotta.

BugBadWolf
07.04.2016 23:37:54

Entropia666:...Jos äiä haluaa lähtee kikkailemaa nii eiku vaa...

Ahaa. Kyse olikin siis kilpailusta oikessaolemisen suhteen? Eikö sellaisesta pitäisi ilmoittaa etukäteen? Mutta nythän meillä on ongelma. Emme taida päästä samaan sarjaan kisaamaan, ennenkuin vanhenet siinä 25 vuotta. Minäkin voisin yrittää nuortua, mutta se ei taida onnistua noin vain.

Jatkakaamme siis aiheesta.

Mesan recto-kaapin puolesta puhunee eniten se, että se on tietenkin Mesan tehtaalla suunniteltu toimimaan saman sarjan vahvistimen kanssa. Jos käyttää rectoaan mättöön, niinkuin suuri osa tekee, laite todennäköisesti toimii parhaiten recto + recto pinona.

Mutta koska aloittaja nyt toi itse raha-asiat puheeksi, totean edelleen että oma soundi saattaa löytyä halvemmistakin laitteista.

Yksi hyvä ja yllättävän kohtuuhintainen vaihtoehtokin voisi löytyä vanhemmista Mesa-kaapeista. 2 x 12 half backeja saa muutamalla satasella silloin, kun joku raaskii sellaisesta luopua. Boksi on ylhäältä takaa avonainen, C90 kajarilla ja alakerta refleksiaukkoinen umpikomero, jossa meluaa EV. Soi mukavasti, joskin mikittäminen on tietysti ongelma jos sellaista tarvitsee. Noita on road-ready ja "tavallisia" versiota. Tukevaa tekoa ja roudaustiedoksi sen verran, että painaa saman kuin kevyemmät 4 x 12 kaapit.

Ja soi Mark V:n kanssa todella, todella hienosti. Ihmettelisin kovasti, jos tuollaisen saisi alakerrasta tukkoon isommallakaan bassoasetuksella.

Entropia666
07.04.2016 23:44:14 (muokattu 07.04.2016 23:48:48)

BugBadWolf: Ahaa. Kyse olikin siis kilpailusta oikessaolemisen suhteen? Eikö sellaisesta pitäisi ilmoittaa etukäteen? Mutta nythän meillä on ongelma. Emme taida päästä samaan sarjaan kisaamaan, ennenkuin vanhenet siinä 25 vuotta. Minäkin voisin yrittää nuortua, mutta se ei taida onnistua noin vain.

Ikäkortti heitetty, uskottavuus menetetty. Meikä muutenki aatteli kyllä yli viiskymppisenä tehä jotain muuta ku hengailla mnetissä.

BugBadWolf
07.04.2016 23:59:15

Entropia666: Ikäkortti heitetty, uskottavuus menetetty. Meikä muutenki aatteli kyllä yli viiskymppisenä tehä jotain muuta ku hengailla mnetissä.

Sinullahan nyt on kumma vimma huolehtia säännöistä. Mutta kun nyt noita keskustelun sääntöjä koko ajan kirjoittelet, niin kerrohan kuinka tuo sinun ikä- ja internetkorttisi erosi minun ikäkortistani?

Mutta asiasta viidenteen; kerrohan, mitä ajattelit viisikymppisenä tehdä? Arvelitko kenties lopettaa lapselliset soittohommat, vai onko se internet joka loppuu? Meinaatko vanhentua arvokkaaksi, vähän pönäkäksi ja (ainakin merkit viittaavat siihen jo nyt että) äärimmäisen tosikoksi herraksi joka halveksien salailee menneisyytensä pitkätukkaisena hevimiehenä? Ehkä postimerkkeillä vähäsen (kilpailumielessä toki) sijoittajakollegoidesi kanssa ja rotareissa pelailla vähän Bridgeä, tai jotain muuta korttipeliä?

Ei meissä kuule ole muuta eroa nuorempiin versioihimme, kuin vähän rappeutuneempi ulkomuoto. Samoja asioita tässä vieläkin puuhataan. Pari eroa kuitenkin on. Minä näyttäisin tuossa sinun poseerauskuvassasi paremmalta harmaan moppini ja naama-arpieni kanssa. Ja kun minä nyt muistutin siitä että teemme samoja asioita myös vanhempana, niin kyllä niissä pientä eroa kuitenkin on.

Teemme ne vuosien kokemuksella paremmin.

ÄrGee
08.04.2016 00:09:02

Engl Standard kaapit ovat hyväsoundisia ja rakennettu kuin tankki. Eikä tarvitse maksaa itseänsä kipeäksi niin kuin Mesoista. Benton on siihen verrattuna erittäin heppoisesti rakennettu, vertailukappale löytyy treenikämpältä. Ihmettelin mikä siinä on kun ei Peaveyn 6505:lla saanut alapäätä kuriin, oli aika sotkuisen kuuloinen. Ja hevimedalin vääntämiseen ei todellakaan edes puoliksi avointa kaapppia, vaan kokonaan suljettu :P

Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
paristo
08.04.2016 00:12:17

Kylläpäs menee kiihkeäksi! ja hyvä vaan koska niin kuuluukin.. ;)

Tässä on tullut hyviä vaihtoehtoja esiin, ennen kaikkea "hyviä"perusteluja ja osoitus siittä, että sanojen takana seisotaan.

Ihan tarkoituksella jätin määrittämättä millaiseen musa tyyliin komootti on tulossa, jotta keskustelua heräisi laajemmalti. Mutta jonkun laista hevirokkiahan tässä on tarkoitus tuottaa.

Tähän väliin laitan linkin ekaan kotistudio demoon: https://www.youtube.com/watch?v=cVSiM6Pc0x8
Tää menee aikalailla sinne synkälle osastolle, eli suuri osa biiseistä on rokimpaa.. onko tää nyt sitä mättöä? ei munsta.. ;)

Youtube vertailuja ja ääninäytteitä olen kylä kuunnellut paljonkin, mutta kun niistä ei vaan yksinkertaisesti oikein ota tolkkua. Ääninäytteiden tekijöitä ja äänittäjiä on niin moneksi. onhan se nähty moneen kertaan, että vaikka laitteet olisi samat niin silti tuotettu äänityslaatu voi olla mitä sattuu.

Ja tuossa kun joku mainitsi, että hintaan vaikutta merkittävästi logo yms. niin tämän kyllä tiedostan ja allekirjoitan, ja juuri tästä syystä lähdin tämän raadin mielipidettä kyselemäänkin. Periaatteessa olen valmistautunut panostamaan käytetyn mesan 212 hinnan verran kaappiin, mutta onko pakko? no tietenkään ei ole, mutta jos haluaa hyvän? Ja mikittäminen pitäisi onnistua, kun joku tuossa taisi thiele-kaappia mainostaa ja mainitsi "ehkä mahdollisista" mikitysongelmista.

Ja mä kun en noista ikäkorteista ymmärrä vittujakaan... mut taishan Lemmykin m.nettiin kirjoitella.

Selvästi pidemmälle..
ÄrGee
08.04.2016 00:29:10

paristo: Youtube vertailuja ja ääninäytteitä olen kylä kuunnellut paljonkin, mutta kun niistä ei vaan yksinkertaisesti oikein ota tolkkua. Ääninäytteiden tekijöitä ja äänittäjiä on niin moneksi. onhan se nähty moneen kertaan, että vaikka laitteet olisi samat niin silti tuotettu äänityslaatu voi olla mitä sattuu.

Ei niistä saa oikein kuvaa miltä se kaappi + kaiuttimet yhdistelmä tuntuu soittaessa. Näissä yhteyksissä puhutaan resonanssista ja kaiuttimien herkkyydestä, sekä erilaisista taajuuksista mitkä välittyvät pelkästään kuulijoille juuri siinä huoneessa missä laitteita on tarkoitus käyttää.

BugBadWolf
08.04.2016 00:40:36

paristo:...Ja mikittäminen pitäisi onnistua, kun joku tuossa taisi thiele-kaappia mainostaa ja mainitsi "ehkä mahdollisista" mikitysongelmista....

Tykkäsin muuten kuunnella. Hjuva bändi, hjuva biisi. :D

Thielessä osa äänestä muodostuu bassorefleksitunnelissa. Siksipä sen - kuten myös kahdella tai useammilla eri elementeillä toteutettujen kaappien/pinojen - kanssa pitää käyttää useampaa mikkiä (niputtaa ne sitten pöydässä ryhmäksi jne). Tekee homman hankalammaksi, mutta ei mahdottomaksi.

Thielestä kyllä Rouda-sedät tietävät parhaiten, joten se mikityshomma lienee parasta varmistaa sellaiselta. Mutta eipä se 4 x 12:kaan kuulosta vain siltä, miltä se yksi mikki kolmen tuuman päässä kajarin keskiöstä kertoo sen kuulostavan. Ja jos et stadionkeikkaa hirveästi väännä, kaappisi oma soundi kuuluu kyllä selkeästi livetilanteessa.

En minä tuossa soundissa näe pakolliseksi kokonaan umpinaista kaappia. Päinvastoin isoa ja elävää yläpäätähän tuo kaipaa. Itse lähtisin rakentamaan tuota jostain muusta kuin "perinteisestä" recto-rakennelmasta. En hämmästyisi yhtään vaikka half-back toimisi tuossa oikeinkin hyvin.

En toki ihmettelisi yhtään sitäkään, että kuuntelisimme soundista täysin erilaisia elementtejä. ;D

Enkä ihmettelisi sitäkään, että tuo onnistuisi V30 parilla ihan hyvin. Jostain syystä minä en kuitenkaan onnistu kuulemaan tuota soundia päässäni kovin kireänä. Sen voin sanoa kuitenkin että bändisi ollessa tuolla tasolla, kamoihin kannattaa sijoittaa ihan kunnolla. Älä jätä paria ylimääräistä satasta käyttämättä, jos saat niillä varmasti haluamasi.

BugBadWolf
08.04.2016 00:49:08

ÄrGee:...Benton on siihen verrattuna erittäin heppoisesti rakennettu...

Bentonin suurin ongelma on kaapin materiaalin pehmeys. Sen 2 x 12 kaapin tutkimisen perusteella voisin kuvitella että E666:n kuvaama ilmiö varsinkin 4 x 12 kaapissa olisi hyvinkin mahdollinen. Mitä matalampi mörinä ja isompi takalevy, sen suurempi mahdollisuus.

Jos haluaa halpiskaapin toimivan paremmin mättöhommissa, kannattaa niihin rakennella jäykistäviä lisäpalikoita. Mutta eihän se tietenkään kovaa koivuvaneria vastaa.

Ja tottahan se on sekin, että umpikaapin olisi hyvä olla oikeasti ummessa. Siis kohtalaisen tiivis.

ÄrGee
08.04.2016 01:08:53

BugBadWolf: Bentonin suurin ongelma on kaapin materiaalin pehmeys. Sen 2 x 12 kaapin tutkimisen perusteella voisin kuvitella että E666:n kuvaama ilmiö varsinkin 4 x 12 kaapissa olisi hyvinkin mahdollinen. Mitä matalampi mörinä ja isompi takalevy, sen suurempi mahdollisuus.

Hyvä kun Englissä vaneri on melkein kaksi kertaa paksumpaa kuin Bentonissa :D Luulisi olevan jotain vaikutusta, ja sillähän on.

Entropia666
08.04.2016 09:11:33

BugBadWolf:

Mutta asiasta viidenteen; kerrohan, mitä ajattelit viisikymppisenä tehdä?

Soitella bändissä kansainvälisellä tasolla tai sit pyöriä jotenkin muuten musabisneksessä esim. agentuurin, tuottajan tai A&R:n hommissa. Tai sit puskea horsmaa jo hyvän tovin.

Entropia666
08.04.2016 09:13:14

ÄrGee: Engl Standard kaapit ovat hyväsoundisia ja rakennettu kuin tankki. Eikä tarvitse maksaa itseänsä kipeäksi niin kuin Mesoista. Benton on siihen verrattuna erittäin heppoisesti rakennettu, vertailukappale löytyy treenikämpältä. Ihmettelin mikä siinä on kun ei Peaveyn 6505:lla saanut alapäätä kuriin, oli aika sotkuisen kuuloinen. Ja hevimedalin vääntämiseen ei todellakaan edes puoliksi avointa kaapppia, vaan kokonaan suljettu :P

Tälle vahvat kompit.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti