Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blackstar HT 10 studio Combo kokemuksia?
1
Kusakki
02.04.2016 11:50:18 (muokattu 02.04.2016 11:54:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.blackstaramps.com/products/ht-studio-20

Tuollainen vahvistin combo on käynyt viime aikoina kiinnostamaan ihan vain kotona soittamiseen, nimittäin 6 vuotta omistamani Roland Micro Cube vaatisi epätoivoisesti päivitystä.

Löytyykös täältä ketään, kellä olisi kokemusta moisesta vahvistimesta? Vai saisiko n. 660 eurolla jotain parempaa?

Kaihua
02.04.2016 12:48:43

Mulla on tuollainen nuppiversiona, johon jatkeena 1x12 v30 kaappi. Treeniksellä olen kyllä saanut siitä irti oikein miellyttäviä pikkurosoja ja lead soundeja. Moderniin rock-musiikkiin se säröjen puolesta istuu mielestäni oikein hyvin. Tuon vehkeen puhtaat soundit on sitten taas aika onnettomat. Ei niihin selkeästi olla panostettu styrkkaa kehittäessä, yllättäen..

Mutta jos pelkästään kotisoittoon vahvistinta kaipaat niin suosittelen tutkimaan pienempitehoisia vahvistimia. Ainakaan kyseinen vahvistin ei pääse parhaimpaansa pienellä volyymillä soitettuna. Mulla oli myös aiemmin HT-1r nuppi mutta se ei jostain syystä innostanut soittamaan siinä määrin kuin tämä 20wattinen versio.

Vai saisiko n. 660 eurolla jotain parempaa?

Jotain kotisoittoon paremmin soveltuvaa todennäköisesti kyllä. En osaa suositella toista vahvistinta kun itsekään en ole vielä reilussa kymmenessä vuodessa kohdannut olohuoneessa hyvin toimivaa kampetta. Itsekin otan kyllä mielellään vinkkejä vastaan.

Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
Kusakki
02.04.2016 22:11:12

Kaihua: Mulla on tuollainen nuppiversiona, johon jatkeena 1x12 v30 kaappi. Treeniksellä olen kyllä saanut siitä irti oikein miellyttäviä pikkurosoja ja lead soundeja. Moderniin rock-musiikkiin se säröjen puolesta istuu mielestäni oikein hyvin. Tuon vehkeen puhtaat soundit on sitten taas aika onnettomat. Ei niihin selkeästi olla panostettu styrkkaa kehittäessä, yllättäen..

Mutta jos kotisoittoon vahvistinta kaipaat niin suosittelen tutkimaan pienempitehoisia vahvistimia. Ainakaan kyseinen vahvistin ei pääse parhaimpaansa pienellä volyymillä soitettuna. Mulla oli myös aiemmin HT-1r nuppi mutta se ei jostain syystä innostanut soittamaan siinä määrin kuin tämä 20wattinen versio.

Kiitoksia loistavasta vastauksesta! Käväsin tänään katselemassa ja kokeilemassa muutamaa halvempaa Blackstarin vahvistinta Kotkan Sävelaitassa, ja mielestäni Roland Micro Cube silti kuulostaa hiukan paremmalta. Valitettavasti HT 10 Studio Comboa sieltä ei löytynyt, olisi tietenkin kiva päästä testailemaan ennen ostoa.

Vaikka kotisoitosta onkin kyse, asun vielä semmoisessa mukavassa omakotitalossa jossa hiukan kovemmalla volyymilla soitto ei naapureita häiritse. Tällä hetkellä HT 10 vaikuttaa mukavimmalta vaihtoehdolta, mutta olisi silti kiva kuulla muitakin mahdollisia kokemuksia, ennen kun mitään päätöstä tässä teen.

aristoteles666
02.04.2016 22:50:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paras kotivahvistin on kyllä tämä, edelleen.

http://uk.yamaha.com/en/products/mu … ents/guitars-basses/amps/thr/thr10/

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
BugBadWolf
03.04.2016 00:23:03 (muokattu 03.04.2016 00:24:01)

aristoteles666: paras kotivahvistin on kyllä...

...asia, jota ei ole oikeasti olemassakaan. Tarpeet ovat niin erilaisia.

Ja aloittajalle. Minulla on poikennut pari Blackstaria, vaikka tuota nimenomaista kahtakymppiä ei. Ovat olleet varsin moneen muokkantuvia ja toimivia pelejä. Jos haluat sellaisen ja arvelet että sen äänimaailma toimisi sinulla, osta pois.

Mutta tämä pätee varsin moneen laitteeseen. Omaa äänimaailmaa etsiskellessä kannattaisi melkein etsiä se mallintavalla. Ei niin että pitäisi hakea joku vuoden 68 marsu tuon vaiheen jälkeen. Mutta sellaiset asiat kuten tuleeko ulos itselle paras ääni laittamalla purkki F-cleanin eteen, vai tahtooko Hi-gainia ja moni muu selviävät niiden kanssa.

En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti