Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez ZR tremolon Zero Point System
1
kaapula
29.03.2016 19:07:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ostettua Ibanez S1670FM ja siinä on tuo Zero Point System (eräänlainen tremsetter?) -ominaisuus. Ensinnäkin, tekeekö tuolla ominaisuudella mitään? Tällä hetkellä tallassa ei tuota ole ja talla on täten siis täysin kelluva.

Sitten itse asiaan: Tästä kitarasta tuo ominaisuus oli poistettu käytöstä, eli kitaran takaa puuttui kaksi jousta ja niihin kiinnitetty akseli. Jousia kyllä saa, mutta jos haluan tuon ominaisuuden käyttöön, olisiko kenelläkään mahdollista antaa mittoja tuosta akselista, jotta voisin sellaisen teettää. Tietty jos jollain on jouset ja akseli täysin turhana, niin ostan ilman muuta pois! :)

Tässä vielä kuva itse systeemistä. Nuo kohotetut artikkelit uupuvat:

http://s52.photobucket.com/user/mad … molo%20Unit/ZRfreefloating.jpg.html

TTV
29.03.2016 19:31:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varaosia kannattaa kysäistä myös Levytukusta :-)

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Kallipää
31.03.2016 00:38:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en käytä, koska sen kanssa ei voi tehdä fluttereita. Jos ei niitä ikinä tee, ei kai ole mitään syytä jättää asentamatta. Ideanahan siinä on että talla aina palaisi samaan kohtaan, joten jos kieli katkeaa, vire ei muutu. Ehkä täydellisessä maailmassa, muttei minun. Sehän siis estää virettä laskevaa liikettä, eikä toisin päin kuten esim puolitäydelliset tallan blokkaamiset. Joten kun kieli katkeaa, saa jouset enemmän valtaa ja vire nousee.

Ainoa mihin sitä käytän on indikaattorina sille missä tallan pitäisi olla. Eli vireen ei pitäisi muuttua blokin asentamisen tai poistamisen jälkeen, mutta silti blokin pitäisi vaikuttaa kun se on kiinni. Ihan hyödyllinen esim vaihtaessa virettä tai eri kielisettiin.

Keksi itse lisää.
tender.insanity
31.03.2016 08:15:00

Mulla on ZPS kiinni seiskassani. En käytä kyllä kampea ollenkaan enää nykyään.

Toisaalta noi Edge Zero tallat on vähän semmoisia, ettei niihin uskalla koskeakaan. Tuntuu että hajoaa :D Ihan kuin olisi muovista tehty koko talla, eikä mistään kovasta muovista..

kaapula
01.04.2016 19:10:23

TTV: Varaosia kannattaa kysäistä myös Levytukusta :-)

Levytukusta löytyi, maksoi 15€ tanko ja jouset. Kiitti! :)

Mikään kammen tehokäyttäjä en ole ja asennettuna tuntuu miellyttävältä. Jää käyttöön. Kiitos kaikille!

TTV
01.04.2016 20:14:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaapula: Levytukusta löytyi, maksoi 15€ tanko ja jouset. Kiitti! :)

Mikään kammen tehokäyttäjä en ole ja asennettuna tuntuu miellyttävältä. Jää käyttöön. Kiitos kaikille!

Hieno homma että vinkistä oli apua :-)

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti