Muusikoiden.net
07.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender 3-putki jousikaiku 6G15 -Onko se jossain Reissue-Vahvaris
1 2
Luuviulu
10.03.2016 17:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...valmiina??

Erittäin hyväsoundinen on toi Tube `63 Reverb, mutta tuntuu jotenkin älyttömält ostaa pelkkä kaiku joka maksaa n.1000e, ni mielummin ostaa koko uuden vahvarin sit, jossa toi on mukana.

-Ja nimenomaan jossain max 10v vanhas vahvaris, kun ei juur huvita ostaa jotain 50v vanhaa rämää, jossa joutuu pikkuhiljaa korjaututtamaan kaikki konkat jne jne ja siit tulis varmaan 2000e korjaus-lisähinta itse vahvarin ostolle.

Pidin ton jousikaiusta enemmän, kuin omasta Fender Deluxe Reverb `65 Combon putkiohjatusta jousikaiusta. Ni mielellään ostaisin kokonaisen uuden vahvarin, jossa on toi 3-Putkinen Jousikaiku 6G15 ja myyn ton oman Deluxe Rewerbini pois. :)

-Kiitos etukäteen vastauksista!! :)

Se on ny soundit kohdillaan!! Ainakin joskus ja melkein, ehkä, sano. :)
erty
10.03.2016 17:29:34

Ei ole. Osta vaan se 6G15 niin voit käyttää kyseistä jousikaikua jokaisen vahvistimen kanssa.

Gabe
10.03.2016 17:49:36

Tuollainen kaiku on hiukan monimutkaisempi vekotin kuin ne mitä vahvistimissa tavallisesti on valmiiksi, siitä hinta. Jos et halua noin paljon kuluttaa niin osta joku hyvä pedaali, Strymonilta esim. löytyy hyviä.
aristoteles666
10.03.2016 18:11:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onhan se valmiina, Fender Vibroking 20th anniversary, hinta täällä 2999 puntaa.

http://intl.fender.com/en-GB/amps/g … 0th-anniversary-edition-black-230v/

tai sit ostat vain tämän, halpa kuin saippua.

http://www.bossus.com/products/frv-1/

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
erty
10.03.2016 21:30:13

aristoteles666: onhan se valmiina, Fender Vibroking 20th anniversary, hinta täällä 2999 puntaa.

http://intl.fender.com/en-GB/amps/g … 0th-anniversary-edition-black-230v/

tai sit ostat vain tämän, halpa kuin saippua.

http://www.bossus.com/products/frv-1/

Seison korjattuna! Mennyt aina ohi, että tossa on oikeesti 6V6GT myös ajamassa reverb-tankkia, kuten '63 Reverb re-issuessa. Kumma kun eivät sitä ole listanneet putkiluetteloon mallin esittelysivulla. Manuaalista toki löytyy. Skema nyt ei oo ihan yks yhteen, mut eiköhän tolla samoihin kaikuihin päästä.

aristoteles666
10.03.2016 21:42:14

erty: Seison korjattuna! Mennyt aina ohi, että tossa on oikeesti 6V6GT myös ajamassa reverb-tankkia, kuten '63 Reverb re-issuessa. Kumma kun eivät sitä ole listanneet putkiluetteloon mallin esittelysivulla. Manuaalista toki löytyy. Skema nyt ei oo ihan yks yhteen, mut eiköhän tolla samoihin kaikuihin päästä.

no mullekin oli yllätys että tuota tehdään vielä, ensimmäiset oli ihan custom shop juttuja.

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Rämppy
10.03.2016 22:15:01 (muokattu 10.03.2016 22:21:46)

Toi 6G15 on reverbien kuningas, mutta mun mielestä Deluxe Reverbissä on kuitenkin yksi parhaista jousikaiuista, mitä comboissa on. Ainakaan mulla ei ole tullut vastaan comboa, jonka reverbit vetäis vertoja näille vintage-tyyppisten fender-combojen reverbeille.

In Finland we have this thing called "diu diu".
Luuviulu
10.03.2016 22:47:51 (muokattu 10.03.2016 23:04:48)

Mul on jo Strymonilt El Capistan, jonka voisin oikeastaan myydä pois, kun mul on ihan liikaa pedaaleja, Uudenveroinen, peräti kerran on ollut päällä........ Ja sit mul on Bossien keräilijänä toi FDR-1 Mallinnus-Pedaali, se on kyl hyvä mallinnus, mut kyl mä taidan ostaa sit vaan ton Tube `63 ison laatikko-pedaalin, koska aito on aina AITO... :)

Toi paikka jota ehdotit, ni vaihtelee näköjään hetken mielijohteest hintoja, nyt se maksaa n.3070e, tai _ tai $, en muista mikä oli rahayksikkö. Kait sen vois ostaa, kun pitää sisällään kaikkea jännää, mut ärsyttä van sen 60wat Teho. Mun Fender Deluxe Reverb `65 amp on 22wat ja siinäkin saa olla hemmetti volume ihan max 2 kohdal, kotona soitellessa, mielummin vieläkin hiljempaa ois hyvä soittaa, niin saati sit 60Wattisel soittaminen kotona, ni voin jo kuvitella, että kun volume on nro1, niin lasit helisee astiakaapissa........... Miksei totakaan nyt vaan voinut tehdä no just vaikka 22wattisena. Tai vaikka 10Wattisena. Tolla mun 22watin vehkeellä ollaan äänitetty erään nimeltämainitsemattoman Suomen kärkirokkarin levy ja hyvin on hommansa hoitanut!!

Oli toikin oikein todella nerokas tekele. Malleja oli varmaan n.10kpl erilaisia ulkokuoriltaan, mut kaikki oli 60wat... ...asun kerrostalossa... Jos ton kans tääl soitteleisin, niin naapurit hakkais nyrkillä tahtia seinään ja oven takana, eli miks ihmees niitäkään ei voitu tehdä edes yhtä mallia, ni vaikka 40wa, joka sekin on iso kerrostaloont???????? :(

Voiko tollaseen tehdä kaiutinsimuloidun korvakuulokemahdollisuuden????

Muistaakseni joku ehdotti keinokuormia joskus tämmösiin isotehoisten putkivahvarien ongelmiin, mutta 1 hyvä ystäväni, joka on lähestulkoon kaiken kaikesta tietävä kitaristi; (On ollut n.20v kitaravehkeiden myyjänä musaliikkees ja on nähnyt lähestulkoon kaiken, mitä Suomes nähdä voi kitaravehkeistä). Ni se sanos, että keinokuorma on ihan "piip" keksintö, se kuulemma "syö / tms" putkia ja varoitti hankkimast niitä. (Mä en noist vahvareist mitään tajua, siks kysynkin aina teilt apua), ni nyt äskettäin, kun olin hevivahvariakin vailla, kun haluan myydä ton Marshall 8080 Comboni, joka on ihan hyvä, mut siin on vaan 1 putki etupaneelis, ni ostin silt ovh:na aikoinaan n.2000e olleen Peaveyn JSX 212 Joe Satriani Stereo Combo Amb:in sisäisellä Noise Gatella ja se on äärettömän hyvä vehje mun hevi-tarkoituksiini! :) Siin on oma Keinokuormaa kuulemma parempi ratkaisu, eli "jokin vipu", eli siis sellanen tehonpuolitus-vipu, kun siit lähtee kovimmillaan 120wat mölyä, niin vipua napsauttaa, niin teho puolittuu, vissiinkin niin pal, kun haluaa lähestulkoon (se on mun oma päätelmä ja mä en noist tajua, kunhan ostan ja jos totean mun käyttööni turhaks, ni myyn pois) Se on on mun tyyli tehdä kaikkia kauppojani. En voi esim n.30 kitaraani raahata johonkin musaliikkeeseen ja sanoa että mulla menee muutama tunti tuolla testauskopissa, ni älkää päästäkö muit ihmisiä häiritsemään................. -Totuus kun nyt vaan on, ett se vahvari joka toimii eilen ostamallani kepillä, jossa on EMG-81 ja EMG-85, niin se ei varmasti kuulosta hyvältä jonkun rautalankavahvarin kanssa, ni kyl ne täytyy kotona omassa kaikessa rauhassa testata, ainakin mun. Niin tässä Peaveyssa ei tarvii mitään keinokuormia. Se on niin monimutkainen vehje, etten tajua siit viel puoliakaan, mut äärettömän hyvät kahdet eri säröt ja loistava puhdas soundi siin on. ainakin.

-Oisin "melko pal" viisaampi näis mun typeris kysymyksissäni, JOS KAUPPIAAT NOUDATTAISIVAT SUOMEN LAKIA, kun nääs Suomen Kuluttajansuojalaki sanoo luhyesti ja ytimekkäästi: KAIKKIIN sähvkövehkeisiin TÄYTYY olla Suomenkieliset käyttöohjeet. ...vaan eipä niitä usein näy...

-Mä en tosiaan sähkökitaroist / vahvareist paljoa tajua, mut efektit nyt sentään hallitsen ja Rolandin AC-90 Akustisen sähkävahvarin, koska olen pohjimmiltani akustisen kitaran soittaja ja vieläpä Nylon-Kielisten pääasiassa.... :D

-Harmi vaan se, että siinäkään ei ole korvakuuloke-paikkaa....... :/
-Jos joku tuntee jonkun OIKEASTI pätevän sähkömiehen, joka osais tehdä kaiutinsimuloidun korvakuulokepaikan, niin antakaa ihmees yhteystiedot, maksan kyl hyvin!! :) Sanotaan nyt vaikka n.100km päässä Turun Kauppatorilta. Eihän se tietenkään

Mulle ois nyt 1 nimeltämainitsematon ihan kuittikaupalla toimiva näissä mun keskuseluissakin esiintynyt mies tekemäs sellasta mun "unelmien-vahvaria", joka täyttäis kaikki odotukseni, niin katsotaan nyt mitä hinnaksi tulee. -Voi olla että saisin sanoa hänen nimensä, mutta kun siit ei olla erikseen sovittu, niin jätämpä miehen nimen mainita... :) Joku saattanee arvata, mutta arvatkoon :)

aristoteles666
10.03.2016 22:54:04

Luuviulu:

Voiko tollaseen tehdä kaiutinsimuloidun korvakuulokemahdollisuuden????

sanon lyhyesti kun en jaksa opettaa kaikkea, ei voi.
tai sitten käytetään keinokuormaa joka kaverisi mielestä on piip.

Luuviulu
11.03.2016 02:34:06

Hienoa!! :) :)

Munlaisen pääasiass Nylon-Kielisen kitaranrämpyttäjän ihmeelliset seikkailut sähkökitaran + oheistavaran kanssa avartaa muidenkin maailmaa, heh... e

Åboensis
11.03.2016 06:39:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Miksei totakaan nyt vaan voinut tehdä no just vaikka 22wattisena. Tai vaikka 10Wattisena.

Noh, vahvistimilla nyt vaan on erilaisia käyttötarkoituksia - jotkut toimivat paremmin kotisoitossa kuin toiset, jotkut on tehty enempi siihen treeni- ja keikkakäyttöön. Vibroking taitaa olla näitä jälkimmäisiä. Sitä suunniteltaessa on ajateltu pikemminkin ns. työskentelevään musikanttia kuin makuuhuonesoittajaa. Tuotahan taitavat käyttää ainakin Pete Townshend ja Gary Clark Jr.

"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
klobasa
11.03.2016 08:05:27

Luuviulu:

Muistaakseni joku ehdotti keinokuormia joskus tämmösiin isotehoisten putkivahvarien ongelmiin, mutta 1 hyvä ystäväni, joka on lähestulkoon kaiken kaikesta tietävä kitaristi ...

"Muistaakseni joku joskus ehdotti" = moni foorumilainen on kertonut sulle erittäin kattavasti kaikki mahdolliset vaihtoehdot miten asian voisi ratkaista. Ainakin kahdessa sun aloittamassa ketjussa.

Luuviulu
11.03.2016 09:21:16

Joo, se sanos että se kuluttaa putkia. "En osaa sanoa että miten", mutta just tos mun hönelt ostamastani Peavey Joe Satriani Signature-mallis on tavallaan keinokuorma, mutta ihan eri taval toteutettuna, 120w putkitehoa, mutta sen saa jotennkin muuttumaan halitessaan 5Wattiseksikin pienimmillään. ...mult on turha kysyä että miten, kun en osaa antaa siihen ton järkevämpää vastausta. Hälläkin oli joskus kauan sit Keinokuorma, mut huomas siin jotain negatiivist, en muista mitä, mut sen jölkeen ei keinokuormia käyttänyt. -Ja nytkun muistelen, ni 1 toinen kaveri käytti yhdes Suomalaises kitaravahvarimerkis Keinokuormaa, ni sil hajos "joikin" aika kalliskin asia putkivahvaristaan ja sit se soitti sen rakentajal jotain takuuhommia varten, ni oli kulemma vaan vihasena vastannut jotain tähän tyyliin; "Mun vahvareihin ei keinokuormia kuulu laittaa!" Eikä ollut selittänyt sen enempää.

-En sit tiedä miten tos mun 120w Joe Satriani Peaveys on teknisesti hoidettu se tehonpieneneminen, mut ei siin ainakaan mitään omaa sisäistä keinokuormaa ole.

2 eri tuntemaani ihmist on jo sanonut Keinokuormat rikkovan osia, ni kyl niis "jotain" hämminkiä pitää olla? -Ja ne ihmiset eivät tunne toisiaan.

Laulava Kylätohtori
11.03.2016 09:28:17

Ei ne keinokuormat mitään osia riko.

Se on totta, että jos käyttää keinokuormaa, niin putket kuluvat nopeammin, mutta se johtuu siitä, että keinokuormaa käytettäessä vahvaria käytetään isommalla teholla, mikä kuluttaa enemmän putkia. Eli ihan yhtä paljon ne putket kuluisi ilman sitä keinokuormaa, jos vahvaria käytettäisiin samoilla tehoilla. Näin olen ainakin ymmärtänyt...

Keinokuorman todellinen huono puoli on se, että se huonontaa soundia. Kuinka merkittävää se sitten on, on tietysti jokaisen oma henkilökohtainen makuasia.

They pass too much electricity. -SRV
Gabe
11.03.2016 09:47:57

Luuviulu: Joo, se sanos että se kuluttaa putkia.

Keinokuormaa, ni sil hajos "joikin" aika kalliskin asia putkivahvaristaan ja sit se soitti sen rakentajal jotain takuuhommia varten, ni oli kulemma vaan vihasena vastannut jotain tähän tyyliin; "Mun vahvareihin ei keinokuormia kuulu laittaa!" Eikä ollut selittänyt sen enempää.

2 eri tuntemaani ihmist on jo sanonut Keinokuormat rikkovan osia, ni kyl niis "jotain" hämminkiä pitää olla? -Ja ne ihmiset eivät tunne toisiaan.

Ei ne keinokuormat mitään osia riko tai putkia kuluta. Ihan samaan tapaan ne putket kuluvat jos huudatat vahvistinta täysillä ilman kuormaa. Jos luukutat konetta täysillä etkä huolehdi että päätekynttilöissä on elämää jäljellä niin voihan siinä vahvistimeen tulla vaurioita pahimmassa tapauksessa kun ne viimein sanovat sopimuksensa irti. Mutta ei se keinokuorma itsessään mitään aiheuta tai riko.

Jos soittelet pelkästään kerrostalossa niin lämpimästi suosittelen edelleen sitä Kemperiä, Axea.. tai Two notesia jos on pakko se putkivahvistin olla. Noilla onnistuu hyvät soundit naapureita häiritsemättä, myös kuulokesoitto mahdollisuus on.
hallu
11.03.2016 09:52:31

Laulava Kylätohtori: Ei ne keinokuormat mitään osia riko.

Se on totta, että jos käyttää keinokuormaa, niin putket kuluvat nopeammin, mutta se johtuu siitä, että keinokuormaa käytettäessä vahvaria käytetään isommalla teholla, mikä kuluttaa enemmän putkia. Eli ihan yhtä paljon ne putket kuluisi ilman sitä keinokuormaa, jos vahvaria käytettäisiin samoilla tehoilla. Näin olen ainakin ymmärtänyt...

Keinokuorman todellinen huono puoli on se, että se huonontaa soundia. Kuinka merkittävää se sitten on, on tietysti jokaisen oma henkilökohtainen makuasia.

Keino kuorma huonontaa soundia kuten volumen laskeminen vääjäämättä tekee muutenkin. Kaiutinsimulaatiot (taitaa nykyisin nämä kaappisimulaatiot olla myös huonesimulaatioita, mitä olen niitä kuunnellut) tietenkin pikkuisen vähentää volumen tiputtamisesta tulevaa soundin "pienenemistä", mutta joo vahvistinta ei saa ikinä eikä millään keinoissa soimaan hiljaa samalla tavalla kuin kovaa, mutta kyllä noilla nykyaikaisilla härpäkkeillä saa tosi mageita soundeja taiottua sinne makuuhuoneeseen tai vaikka kuulokkeisiin.

Itse kyllä saattaisin nykyisin jo harkita alusta alkaen digitaalista signaaliketjua kun se joka tapuksessa täytyy jossakin vaiheessa mallintaa se soundi kun ei se isokaan vahvari vaimennettuna soi kuin .... no "vaimeasti" :-) . Se on varmaan vähän sama juttu kuin juoksuttaa huippuravuria juoksumatolla, ei siinä tuuli suhise korvissa eikä tanner tömise. Ei vapaata vangita voi.... ja ei viihdy lintu kultaisessakaan häkissä :-). Jos me otetaan joku klassikkovahvari, niin kyllä se on kauneimmillaan laulaessaan vapaasti sielunsa syövereistä. Makuuhuoneeseen vangittuna me helposti tapetaan se tai ainakin rampautetaan. Siksi näkisin, että alusta saakka keinotekoinen on parempi, koska itse ainakin katselen seinälläni mielummin maalausta hirvestä kuin hirven päätä :-D.

No nyt mulla loppui vertauskuvat :-D

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Luuviulu
11.03.2016 09:56:48

Just sotä ehdotin sil, mut se sanos että putket kuluu nopeammin. Vaikka eipä kait se iso juttu ole, kun muutaman kympin vaan maksavat, mut sanos tosiaan, että hällä oli keinokuorma joskus, mut enää ei sellast tule.

Toisel kaveril hajos päätemuuntaja "jos nyt muistan osan nimen oikein" ja se maksoi kuulemma monta sataa korjata.

Mutta toi Peavey on tosi näppärä soundin pienentämisel, en vaan osaa kertoa sen teknistä ratkasua... :)

Laulava Kylätohtori
11.03.2016 10:28:36

Luuviulu: Just sotä ehdotin sil, mut se sanos että putket kuluu nopeammin. Vaikka eipä kait se iso juttu ole, kun muutaman kympin vaan maksavat, mut sanos tosiaan, että hällä oli keinokuorma joskus, mut enää ei sellast tule.

Toisel kaveril hajos päätemuuntaja "jos nyt muistan osan nimen oikein" ja se maksoi kuulemma monta sataa korjata.

Mutta toi Peavey on tosi näppärä soundin pienentämisel, en vaan osaa kertoa sen teknistä ratkasua... :)

Mistä olet päätellyt, että siinä olisi jokin erityinen soundin/tehon/äänenpaineen pienennin? Speksien mukaan siinä on vaan ihan tavalliset volume säädöt?

They pass too much electricity. -SRV
Luuviulu
11.03.2016 10:45:09

Noni. Nyt mä ostin sit sen Tube 63. 600e uudenveroinen. 5v vanha ja tunti käytetty. Euroopan sähköt.

-Nyt täytyy sit vaan myydä mun Fender Deluxe Reverb `65 pois, koska en tee kahdel jousikaiul mitään. Mut se Putkiohjattu Tremolo on kyl tosi hyvä siin mun Deluxe Reverbis, ni täytyy ostaa joku Tremolo ja kaiku vois olla sellanen ihan erilainen, kuin sen jousikaiku, koska se ei tosiaan joka musiikkiin sovi, ni seuraavan vahvarin kaius ei saa olla yhtään "Surf-Väpätystä", sen homman hoitaa nyt toi Tube 63 halutessaa. Fender merkis pysyn, ni saa ehdotella hyviä, max 2000e maksavia, voin ostaa käytetynkin :)

Särökin ois kiva sen Tremolon lisäks :)

Toi mun Joe Satriani Peavey on siitäkin hieno, että vaikka on putkia, niin ei kohise sit yhtään, kun siin on sisäänrakennettu Noise Gate, mut se on hevivahvari, eikä vintage-särövahvari :)

Åboensis
11.03.2016 15:10:54 (muokattu 11.03.2016 18:42:04)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Noni. Nyt mä ostin sit sen Tube 63. 600e uudenveroinen. 5v vanha ja tunti käytetty. Euroopan sähköt.

-Nyt täytyy sit vaan myydä mun Fender Deluxe Reverb `65 pois, koska en tee kahdel jousikaiul mitään. Mut se Putkiohjattu Tremolo on kyl tosi hyvä siin mun Deluxe Reverbis, ni täytyy ostaa joku Tremolo ja kaiku vois olla sellanen ihan erilainen, kuin sen jousikaiku, koska se ei tosiaan joka musiikkiin sovi, ni seuraavan vahvarin kaius ei saa olla yhtään "Surf-Väpätystä", sen homman hoitaa nyt toi Tube 63 halutessaa. Fender merkis pysyn, ni saa ehdotella hyviä, max 2000e maksavia, voin ostaa käytetynkin :)

Niin, tässähän olisi ollut sekä kaiku että tremolo samassa paketissa, ja soundi vähintään yhtä hyvä kuin Fenderissä, ellei jopa parempi. Ainakin se on huomattavasti laadukkaampi, Hand made in USA by Billy Zoom. Taisin jo kerran aikaisemminkin suositella sulle jossain toisessa ketjussa?

https://store.tvjones.com/little-kahuna-p168.aspx

E: Ja jos hommaat tuollaisen etkä tykkääkään niin mä ostan sen sulta pois kuleksimasta ;D.

E2: Mikäs muuten estää vaan pistämästä sen Deluxe Reverbin kaikua pois päältä ja käyttämästä tuota ulkoista kaikua, jos kerran muuten vahvistimen soundista (ja tremolosta) tykkäät? Tuli vaan mieleen... Niin, ja esim. Kid Ramos taitaa käyttää menestyksekkäästi juurikin samaisen kaikulootan kanssa klassista Vox AC30 -styrkkaria. Siinä olisi hienosoundinen tremolo (muttei kaikua, ainakaan wanhoissa malleissa) - siis jos ei ole ihan ihan pakko olla Fender...

"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti