Muusikoiden.net
04.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey classic 30 reverb
1
Heikki-62
27.02.2016 08:44:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin muutama vuosi sitten Peavey classic 30 vahvistimen ja rautalankaihmisenä arvostan tietysti hyvää reverbiä. Minun Peaveyni reverb ei mielestäni toimi niinkuin pitäisi. Suuremmalla teholla se alkaa kiertämään. Tietäisiköhän joku onko kyseessä nk.tyyppivika ja mitä sille voisi tehdä?

iec
27.02.2016 10:37:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heikki-62: Ostin muutama vuosi sitten Peavey classic 30 vahvistimen ja rautalankaihmisenä arvostan tietysti hyvää reverbiä. Minun Peaveyni reverb ei mielestäni toimi niinkuin pitäisi. Suuremmalla teholla se alkaa kiertämään. Tietäisiköhän joku onko kyseessä nk.tyyppivika ja mitä sille voisi tehdä?

Voit yrittää kiinnittää reverbimoduulin hieman joustavamman materiaalin päälle, jotta värinä ei välity niihin sisuskalujen "jousiin". Kannattaa myös kokeilla eri kohtaa siellä combon pohjalla. Mulla oli samaa vikaa omassa kamppeessa, mutta löysin hyvän kohdan mihin sen kiinnitin, jolloin alkoi taas toimimaan. Laitoin myös paksun pahvilevyn sen kaikutankin pohjan alle. Näin jälkikäteen ajateltuna sen koko mööpelin olisi voinut myös kääriä ohueen vaahtomuoviin, sillä ilmeisesti myös kaiuttimesta tulevat ääniaallot saavat tuon värisemään kotelon rakenteiden kautta tulevan värinän lisäksi. => summa summarum: värinät minimiin ja akustinen vaimennus tankin ympärille.

Samalla vikaa voi aiheuttaa myös hapettuneet kontaktit kaikutankin liittimissä tai niissä vahvarista tulevissa johdoissa. Niitä voi yrittää nitkuttaa tai puhdistella contact cleanerillä. Potikoiden puhdistukseen tarkoitettu aine on luultavasti paras tähän hommaan.

-iec

Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti