Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Se hetki, kun m.net menetti merkityksensä..
1 2 3
hallu
13.02.2016 11:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Tämä harhakuvitelma kariutuisi nopeasti jos epäonneksesi tapaisit minut :)
 
Etkö juo kaljaa ??? mikä soittaja se semmoinen on ;-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Karhukoira74
13.02.2016 12:16:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tää omalla kohdalla ole menettäny merkitystään oikein missään vaiheessa. Merkitys toki vaihtelee...kun bändin kanssa luistaa ja on puuhaa, niin ei ole niin aikaa eikä mielenkiintoakaan kamarunqulle. Mutta sitten taas kun aikaa on niin keskusteluja ja toria seurataan ihan eri silmällä. HELVETIN kalliiksi tämä mnet on käyny itelle, mutta toisaalta monenlaista vehjettä on tullu testattua ja käytettyä, todetakseen aina tappiollisesti että osta poka takas se Mesan Dual vaan. Ja uuden kitararoippeen hankkiminen vaan on niin kivaa! Kitarakamat -sivulla lähinnä seurailen aina sen hetken kiinnostuksen mukaan juttuja. Pääasiassa kotimaisten vahvari- ja kitararakentajien palstoja. Ja nyt kun sain hankittua Axen niin sitä, sekä kaasun vallassa ja Axelle sieluni myyneenä kiinnostaa AX8. Ja nyt kun kotistudiota suunnittelen niin luen ja seuraan ihan liikaa studiotyöskentelyn osiota...ja kalliiksi näyttää tulevan sekin =D
 
Siinä mielessä oma suhtautuminen on muuttunut, että nykyään kun on kunnon kamat, niin aika harvoja keskusteluja tulee ees seurattua. Noi joutavat rölötykset, kiistelyt ja vittuilut pistää kyllä ärsyttää. Voin sanoa että jos haikailen jotain kampetta, niin haen aina ekana käyttäjien kokemuksia täältä, ja noi yllämainitut vesittää monen ketjun jo sen tiedon hankinnan (asian häviämisen joutavan paskan sekaan) kannalta, ettei jaksa edes ruveta sivuja selaamaan varsinkin jos alasivuja on keskustelussa useita.
 
Paljon täältä saa infoa, kun muistaa suodattaa eikä provosoidu ihan joka asiasta josta on erimieltä. Ihan niinkuin somessakin. Jättää paskan hämmentämättä, niin voi pysyä omat kädet puhtaana. Ja hyviä hankintoja torilta, asiallisten kauppakumppaneiden kera! Kiitos tässä ja nyt joviaalisesti kaikille kenen kanssa olen kauppoja tehnyt! Tää on mukava ajanviete, koukuttava sellainen :) Joskus jopa tulee soiteltuakin ;)
 
-So many assholes, so few bullets-
Myrkky Nuoli
13.02.2016 12:37:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Löysin toisenkin skaalan kun pentatonisen... Ei koske mua
 
Hattu nous niin korkeelle, että katto tuli vastaan
 
More Nintendo, less Marshall.
edenbeast
13.02.2016 12:44:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Etkö juo kaljaa ??? mikä soittaja se semmoinen on ;-D
 
Toipuva alkoholisti :) Joskus tulee hetki jolloin elämää on tarkasteltava hetki tai sitten vedettävä täysillä kohti muistokirjoitusta... itse valitsin ensimmäisen vaihtoehdon.
 
Osteri
13.02.2016 12:53:43 (muokattu 13.02.2016 12:57:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Se hetki, kun m.net menetti merkityksensä..eli koska koit sen tunteen, et se sun tärkeimpänä pitämäsi kitaransoitto ja siihen kuuluvat jutut (kuten m.net) menetti merkityksensä..?
 
Minusta mnet ei tietenkään merkitystään menetä milloinkaan pulinapaikkana tai tiedonhaun lähteenä. Kokonaan toinen asia on sitten se, että kuinka suuren merkityksen ensin se kitaransoitto saa tyypin elämässä ja miten siihen liittyy mnet? Omalta osaltani bändisoittamisen lopettaminen lisäsi aikaa parilla muulla harrastamisen alueella ja kitarat pysyy nykyisin laukuissaan melko tiiviisti. Silti täällä tulee käytyä lukemassa juttuja ja ei ole mitään suorituspaineita ainakaan.
 
M.net on hieno paikka. Sen merkitys vaan muuttuu ajan kuluessa..
 
Niin...just tätä yritän tuossa yllä sanoa. Kaikella on aikansa ja kenelle harrastuksesta on kyse, niin ehkä jollain toisella foorumilla menee toisinaan enemmän aikaa kuin mnetissä? Kiinnostukset vaihtelee ja merkitykset voi muuttua. :-)
 
EDIT: Lisäyksenä vielä että kaljaharrastuskin on ja voi olla vaikkei soittaisikaan. Et ainakin kolme aktiivista harrastusta on vielä....huh...kiirettä pitää.
 
.
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
Gabe
13.02.2016 13:58:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Niin...just tätä yritän tuossa yllä sanoa. Kaikella on aikansa ja kenelle harrastuksesta on kyse, niin ehkä jollain toisella foorumilla menee toisinaan enemmän aikaa kuin mnetissä? Kiinnostukset vaihtelee ja merkitykset voi muuttua. :-)
 
Niin, varmaan myös se aiheen merkityskin vaihtelee ihmisten välillä. Itse en laske soittamista niinkään harrastukseksi vaan enemmän elämäntavaksi. Suvussa on paljon tyyppejä jotka ovat aina soittaneet ja luoneet ja itsekin on tullut räpellettyä soittimia ja tuotettua melua ihan niin kauan kuin pystyn muistamaan (tämä ei kylläkään näy millään tasolla kehityksenä.. mutta kuitenkin :) .. elämä ilman musiikkia tuntuisi todella absurdilta ja köyhältä. Elämä ilman m.nettiä tai muita netin palstoja sen sijaan olisi kohtalaisen helppoa.
Kousi
13.02.2016 14:36:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuorempana, epävarmempana ja vieläkin köyhempänä piti monesti "hyväksyttää" hankinnat täällä ettei olisi tullut hankkineeksi mitään huonoa kalliilla. Nyt kun tietoutta ja itse- sekä laitetuntemusta on kertynyt lisää, ei enää kyselyt tyyliin "kannattaako tätä ostaa, onko tämä hyvä jne." tuo yleensä oikeastaan mitään lisäarvoa päätöksen tekoon. Kuitenkin itse sitä tietää parhaiten mitä haluaa, ja täälläkin vallitsee aika paljon tietynlaiset vahvat asenteet joita kannattaa varsinkin nuorempien soittajien vältellä. Tästä syystä m.net on menettänyt merkitystään.
 
Toisaalta sitten tori on oivallinen kauppapaikka, turhuuspalstalla vieläkin ajoittain hyvää läppää, ja ylipäätään aktiivinen foorumi eli kun kohtaa jonkun pulman niin monesti vastaus tulee, ja vieläpä suht nopeasti yleensä.
 
Musiikin tekeminen ja soittaminen on nykyään pääasia (onneksi), mutta kyllä tällekin foorumille paikka löytyy siinä ohella.
 
LaXu
13.02.2016 14:38:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen tuskin koskenutkaan soittimiini puoleen vuoteen. Nyt on taas parempi olla ja kitaran soittaminen kiinnostaa kunnolla taas ja tulihan sitä pari uutta soitintakin hommattua (ja muutama pistettyä vastapainoksi torille). Mulle tää on ihan vaan harrastus muiden joukossa, joten menee vähän sykleissä sen mukaan, mikä innostaa ja sen mukaan tulee luettua eri foorumeitakin.
 
Myydään Ibanez RG550 superstrato ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1088887 ) ja Yamaha Pacifica 1511MS telecaster ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1089478 )
Juzpe
13.02.2016 14:55:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Etkö juo kaljaa ??? mikä soittaja se semmoinen on ;-D
 
Esim minä.
 
Mutta kyä mää voin silti baariin lähtä. Ainaki jos o keittiö auki.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
VIPMetal
13.02.2016 15:10:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, oli turha aloitus, mutta lähinnä oon huomannu sen eron mikä kitaransoitosaa on esim. jälleen aloittamaani pianon soittoon. Pianon kun nyt on hommannu niin se soundi on siinä. Ainut asia mitä voi tehdä on soittaa. Kitaran kanssa se on ollu ny pitkään kamojen vaihtelua ja muuta näennäishommaa. Bänditouhu tietenkin siivittää nyt sitä kitaransoittopuolta ja biisinteko. Mut mut... =D
 
Näillä mietteillä eteenpäin...
 
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
hallu
13.02.2016 15:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: No joo, oli turha aloitus, mutta lähinnä oon huomannu sen eron mikä kitaransoitosaa on esim. jälleen aloittamaani pianon soittoon. Pianon kun nyt on hommannu niin se soundi on siinä. Ainut asia mitä voi tehdä on soittaa. Kitaran kanssa se on ollu ny pitkään kamojen vaihtelua ja muuta näennäishommaa. Bänditouhu tietenkin siivittää nyt sitä kitaransoittopuolta ja biisinteko. Mut mut... =D
 
Näillä mietteillä eteenpäin...

 
Kitarakamat on pienempiä roudattavia ja halvempia ostaa kuin pianot. Tuleeko sulle muuta mieleen miksi pianoa ei viitsi vaihtaa joka päivä?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Jukka Häikiö
13.02.2016 15:36:58 (muokattu 13.02.2016 15:39:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Etkö juo kaljaa ??? mikä soittaja se semmoinen on ;-D
 
No tämmöne, sekin sarka kynnettiin sen verta syvältä, et varmaan kastu kaikki takahampaat, ylhäältä ja alhaalta, ei jäänyt asiasta epäselvyyksiä.
 
Edit
 
Siinähän ois taas otsikkoa: MNetin mukiinsylkijät.
 
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
RaskasMielinen
13.02.2016 19:59:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tää aika tuubaa välillä vittuiluineen sun muineen - eikä sillä ettenkö itsekin sellaiseen joskus sortuisi - mutta paljon tietoa löytyy edelleen. Lisäksi, onhan täällä nyt muitakin osioita kuin tämä kitaranomistajien palsta. Viimeaikoina olenkin lukenut enemmän Studiotyöskentely-keskustelualuetta. Joku voi kokea jonkin topicin jonnin joutavaksi, mutta kuka käskee lukea sellaisia. Joskus menee pitkiäkin aikoja ennen kuin ilmestyy mitään itseä kiinnostavaa, mutta onhan se ihan selväkin, että kun kokemus ja tiedot karttuvat sekä oma maku muotoutuu, niin sitä harvinaisemmaksi käyvät ne ahaa-elämykset. Sitä paitsi, omien mielialojen läpihän kaikkea katsotaan. Joskus soittomotivaatio on huipussaan ja täältäkin tuntuu löytyvän vaikka mitä mielenkiintoista asiaa. Joskus taas ideat ovat lopussa, sovituksia/tulkintoja ei synny kokonaisista biiseistä nyt puhumattakaan - ja yllättäen - kaikki mitä täällä sanotaan, on olevinaan pelkkää turhaa paskaa. Puhumattakaan siitä, että linnut eivät laula, ruoka on pahaa ja käpy on jäässä.
 
Jack of all trades - master of none
Lonesome
13.02.2016 20:24:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.net-kokemus on varmasti erilainen sukupolven mukaan. Itse olin käytännössä 90-luvun ulkona soittamisesta ja varsinkin kama-runkkauksesta. Sitten uuden vuosituhannen alkupuolella alkoi soittaminen ja soittimet taas kiinnostaa. Ja samalla tuli m.net.
 
Tavallaan m.net menetti merkityksensä, kun huomasi palstan olevan kuin Se Forrest Gumpin Suklaarasia. Mielipiteitä riittää ja kannattaa valita minkä rasian valitsee...
 
Musiikki on elämää. Soittimet on elämää. Oli M.net tai ei. Onhan se jotain, että tällaisesta nysväämisestä on joku muukin kiinnostunut...
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Corto
15.02.2016 07:41:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Välillä m.netin hakua käyttäessä tulee törmättyä ikivanhoihin ketjuihin, parhaimmassa tapauksessa yli kymmenen vuoden takaa. Ihan samanlaista vääntöä ja kääntöä silloin oli kuin nykyäänkin. Aloittelijat arvuuttelee, kokeneet neuvoo ja pelle perseilee. Ei mitään uutta auringon alla. M.net ei itse ole muuttunut, mutta sen käyttäjät kyllä ovat. Ja muuttuvat jatkuvasti. Eikä se ole ollenkaan huono juttu.
 
Kuten joku jo ylempänä totesi, minullekin m.net on enemmän kamarunkistelua ja sen selailu enemmän haittaa kuin hyödyttää varsinaista soittamista. Mutta eniten selailenkin m.nettiä sellaisina kausina kun ei oikein huvita soittaa ja GAS iskee. Silloin mieluummin rölöttää kaikesta musiikkiin liittyvästä kuin treenaa soittoa. Sitten on aikoja että en viikkokausiin kirjaudu m.nettiin vaan keskityn ihan muihin juttuihin. Helppo tänne silti on aina palata. Ja tuleekin palattua, ennemmin tai myöhemmin.
 
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
Y3J
15.02.2016 10:24:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurin kiinnostus lakkasi varmaan siinä vaiheessa, kun kitaran soittaminen vaihtui studio- ja tuottamispuolen hommiin. Mitenkään muita alapalstoja väheksymättä on pakko sanoa, ettei niiden keskustelu riitä kitarapuolen aiheiden tasolle niin hyvässä kuin pahassakaan.
 
darrell
15.02.2016 11:00:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain määrin m.net piristi aikoinaan kamojen kanssa värkkäämistä, mutta nyt se lähinnä väsyttää.
 
Sen tietää jo etukäteen, että impulsiivinen kuumottelu ja hankinnat ei johda lopulta mihinkään merkitykselliseen. Olen laitellutkin toisarvoisia kamoja myyntiin jo pitkään ja tarkoitus on käsitellä ikuista varustelukierrettä top-down menetelmällä. Hankinnalla pitää olla motiivi, jonka kanssa pystyn elämään alkuinnostuksen jälkeenkin.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
iec
15.02.2016 11:05:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto: Välillä m.netin hakua käyttäessä tulee törmättyä ikivanhoihin ketjuihin, parhaimmassa tapauksessa yli kymmenen vuoden takaa. Ihan samanlaista vääntöä ja kääntöä silloin oli kuin nykyäänkin. Aloittelijat arvuuttelee, kokeneet neuvoo ja pelle perseilee. Ei mitään uutta auringon alla. M.net ei itse ole muuttunut, mutta sen käyttäjät kyllä ovat. Ja muuttuvat jatkuvasti. Eikä se ole ollenkaan huono juttu.
 
Kuten joku jo ylempänä totesi, minullekin m.net on enemmän kamarunkistelua ja sen selailu enemmän haittaa kuin hyödyttää varsinaista soittamista. Mutta eniten selailenkin m.nettiä sellaisina kausina kun ei oikein huvita soittaa ja GAS iskee. Silloin mieluummin rölöttää kaikesta musiikkiin liittyvästä kuin treenaa soittoa. Sitten on aikoja että en viikkokausiin kirjaudu m.nettiin vaan keskityn ihan muihin juttuihin. Helppo tänne silti on aina palata. Ja tuleekin palattua, ennemmin tai myöhemmin.

 
Hyvä kirjoitus. Itsellä aika samanlaiset fiilikset mnetistä. Aika usein tulee joitakin vinkkejä haettua täältä kitarakamoihin liittyen. Mutta mikään ei tietenkään korvaa omakohtaista kokemusta (testaamista ihan itse). Joskus on tosiaankin hyvä pitää muusikoiden.netittömiä kausia ja keskittyä enemmän soittamiseen :D
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Juzpe
15.02.2016 11:09:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Toipuva alkoholisti :) Joskus tulee hetki jolloin elämää on tarkasteltava hetki tai sitten vedettävä täysillä kohti muistokirjoitusta... itse valitsin ensimmäisen vaihtoehdon.
 
Itselläni semmoset 7 ja puol vuotta toipumista takanapäin, jos lasketaan toipumisen alkaneen siitä kun korkki meni viimeksi kiinni.
Nostan hattua ja TR&V sinnekin päin.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
hallu
15.02.2016 13:00:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Itselläni semmoset 7 ja puol vuotta toipumista takanapäin, jos lasketaan toipumisen alkaneen siitä kun korkki meni viimeksi kiinni.
Nostan hattua ja TR&V sinnekin päin.

 
Nyt on pakko heittää tähän väliin, että minunkin elämääni on päihdeongelmat koskettaneet ja mun tarkoitus ei ollut oikeasti vittuilla. Vitsiksi minä sen heittoni tarkoitin, mutta taisi olla huono sellainen. Tsemppiä kaikille jotka ovat elämässään päättäneet jäädä henkiin.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «