Muusikoiden.net
09.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Volume pedaalin impedanssi
1
atct
26.12.2015 14:25:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli saatua joululahjaksi Bossin fv30 L volume pedaali. Kyseessä siis matalan impedanssin poljun. Tuli toivottua vahingossa väärää mallia koska poljin tulee kitaralle.

Onko suurikin ero Bossin H- ja L-malleilla. Ymmärtääkseni L-malli voisi toimia jos joku boosteri tms on ennen sitä. En testannut vielä laitetta ja se on vielä lahjapapereissa kun ajattelin mennä vaihtamaan se H-malliin. Miten on - miten toi L-malli toimisi kitaran kanssa??

tommiot
26.12.2015 15:36:26

atct: Tuli saatua joululahjaksi Bossin fv30 L volume pedaali. Kyseessä siis matalan impedanssin poljun. Tuli toivottua vahingossa väärää mallia koska poljin tulee kitaralle.

Onko suurikin ero Bossin H- ja L-malleilla. Ymmärtääkseni L-malli voisi toimia jos joku boosteri tms on ennen sitä. En testannut vielä laitetta ja se on vielä lahjapapereissa kun ajattelin mennä vaihtamaan se H-malliin. Miten on - miten toi L-malli toimisi kitaran kanssa??

L toimii aktiivimikkien kanssa tai jonkin bufferoivan pedaalin (esim. Bossit) perässä. Näissä tapauksissa toi L-malli on parempi. H toimii suoraan passiivielektroniikalla varustetun kitaran perässä.

atct
26.12.2015 16:26:51 (muokattu 26.12.2015 16:27:58)

Kiitos selventävästä vastauksesta. Pitää käydä vaihtamassa H-malliin.

Rämppy
27.12.2015 00:55:16 (muokattu 27.12.2015 00:58:41)

atct: Kiitos selventävästä vastauksesta. Pitää käydä vaihtamassa H-malliin.

Mulla on tuo samainen pedaali pedaalilaudassa viimeisenä pedaalina ennen delayta. Toimii erinomaisesti. Käsittääkseni tuo low impedance-versio on tarkoitettu sijoitettavaksi yhdenkin bufferoivan (eli ei true bypass) pedaalin jälkeen. High impedance -versio taas ennen muita pedaaleja.

In Finland we have this thing called "diu diu".
Laulava Kylätohtori
27.12.2015 09:52:34

Eikö tuo menisi ihan silläkin, että pistää bufferin kitaran ja volumepedaalin väliin, jos haluaa, että volume on heti kitaran jälkeen?

Merkitykselliseksi tuo tulee käsittääkseni siinä kohtaa, kun aletaan pelaamaan vanhojen fuzzien ja/tai wahien kanssa, jotka vaativat tietyt impedanssit toimiakseen. Mutua tämä siis, viisaammat saa taas korjailla...

They pass too much electricity. -SRV
Tami
27.12.2015 10:06:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin miksi se volyymipoljin pitää olla siinä laudan alussa? Itse tykkään volapedaalista viimeisenä laudassa ennen vahvistinta. Tällöin kitaran volumella saa säädettyä esmes särön määrää ja pedaalilla sitten vahvistimesta "ulos tulevaa" mekkalan määrää. Tällä järjestelyllä sekä särön, että volumen määrä on portaattomasti säädettävissä.
Jos/kun säröä tulee myös vahvistimesta, laittelen sen pedaalin delayn kanssa sinne looppiin.

En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
atct
27.12.2015 20:48:40

Molemmilla malleilla niin H kuin L omat hyvät puolensa. Pitäis varmaan olla molemmat mallit eri käyttötarkoituksiin. Youtubesta löytyi Sweetwaterin demo noista molemmista. Aluksi luulin että toi L-malli ei sovellu ollenkaan kitaraan kun oli hieman harhaanjohtava Bossin esite.

Laulava Kylätohtori
27.12.2015 21:10:03

Mieti nyt, mihin, miten ja minkä kanssa tuota oikeasti tarvitset ennen kuin alat vaihtamaan mallia....

They pass too much electricity. -SRV
atct
29.12.2015 15:51:49

Laulava Kylätohtori: Mieti nyt, mihin, miten ja minkä kanssa tuota oikeasti tarvitset ennen kuin alat vaihtamaan mallia....

Nyt on molemmat sekä L- että H-malli hankittuna ja voi alkaa testailla.

Melko kapealla alueella Boss fv30 pedaaleissa volumen maksimi ja minimi!!! Vaatinee totuttelua.

uduwudu
30.12.2015 19:38:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Mulla on tuo samainen pedaali pedaalilaudassa viimeisenä pedaalina ennen delayta. Toimii erinomaisesti. Käsittääkseni tuo low impedance-versio on tarkoitettu sijoitettavaksi yhdenkin bufferoivan (eli ei true bypass) pedaalin jälkeen. High impedance -versio taas ennen muita pedaaleja.

Oon itsekin hankkimassa pienenpää volumepedaalia ja mietin, että ostanko high vai low impedance -version. Volumepedaali on tulossa bufferoivan virittimen ja säröjen jälkeen, joten low impedance olisi varmaankin fiksumpi valinta tässä tilanteessa?
JohnJ
31.12.2015 10:29:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä taas harkitsen tuota Bossin L-mallia ekspressiopedaaliksi Eventide H9:n kanssa. En vain ole saanut vielä mistään tietoa miten hyvin se toimisi ko. tarkoituksessa. Ainakin impedanssilukemat pitäisi olla niillä tienoilla mitä Eventidekin suosittelee.

Bossin FV-500L-versio ainakin toimii H9:n kanssa, mutta haluaisin pienemmän kooltaan, minkä takia tämä 30 olisi etusijalla.

Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
Rämppy
31.12.2015 18:32:07

uduwudu: Oon itsekin hankkimassa pienenpää volumepedaalia ja mietin, että ostanko high vai low impedance -version. Volumepedaali on tulossa bufferoivan virittimen ja säröjen jälkeen, joten low impedance olisi varmaankin fiksumpi valinta tässä tilanteessa?
Tässä tapauksessa just näin.

In Finland we have this thing called "diu diu".
atct
08.01.2016 20:20:49

Nyt on tullut testailtua Boss fv-30 L- ja H-malleja ja tuntuu toimivan mulle paremmin toi L-malli joka on kytketty od yms. ja delay-pedaalin väliin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti