Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustisen kitaran vahvistin ja TC Helicon -laitteet
1
miktol
22.12.2015 08:40:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Innostuin näin joulun alla soittelemaan akustista kitaraa ja lauleskelemaan. Enimmäkseen soittelen sähkökitaraa.

Akustisen kitaran vahvistin ja lauluefekti kotikäyttöön alkoi kiinnostaa kovasti. Lauluefekti saisi olla sellainen, että toimisi myös sähkökitaran kanssa. Löytyisikö tätä kautta hyviä suosituksia?

Lauluefekteistä esim. TC Helicon Play Acoustic kuulostaa YouTube näytteissä tosi hyvältä, mutta laitteeseen ei saa tallennettua kitaralle erilaisia asetuksia joka laulusoundille.
http://www.tc-helicon.com/en/products/play-acoustic/

Näitä TC Helicon tuoteperheen laitteita on aika monta, enkä ole oikein päässyt selville, mikä niistä olisi käyttööni järkevin. Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

Entä toimisikohan akustisen kitaran vahvistin sujuvasti esim. Boss GT-10:n tai vastaavan laitteen kanssa sähkökitaralla?

Tami
22.12.2015 13:50:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miktol: Innostuin näin joulun alla soittelemaan akustista kitaraa ja lauleskelemaan. Enimmäkseen soittelen sähkökitaraa.

Akustisen kitaran vahvistin ja lauluefekti kotikäyttöön alkoi kiinnostaa kovasti. Lauluefekti saisi olla sellainen, että toimisi myös sähkökitaran kanssa. Löytyisikö tätä kautta hyviä suosituksia?

Lauluefekteistä esim. TC Helicon Play Acoustic kuulostaa YouTube näytteissä tosi hyvältä, mutta laitteeseen ei saa tallennettua kitaralle erilaisia asetuksia joka laulusoundille.
http://www.tc-helicon.com/en/products/play-acoustic/

Näitä TC Helicon tuoteperheen laitteita on aika monta, enkä ole oikein päässyt selville, mikä niistä olisi käyttööni järkevin. Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

Entä toimisikohan akustisen kitaran vahvistin sujuvasti esim. Boss GT-10:n tai vastaavan laitteen kanssa sähkökitaralla?

Tuossa käytössä itsellä on ollut voicelive play gtx ja nyt on laudassa voicelive 3.
Mun mielestä akkarivahvistimelle ei ole käyttöä jollei soita akkaria soundilähtöisesti => tärkeintä on huippuakkarille huippusoundi. Kaikissa muissa tapauksissa omasta mielestä kustannustehokkain on joku heliconin kaltainen mulinexi ja aktiivinen pa-pönttö. Pönttöä voi käyttää muissakin puuhissa monitorina, mallintavan sähkislaitteen vahvistamiseen jne jne. Ja tämän kysymyksen käyttöön tuolla setillä saa laulun ja kitaran kuuluviin vieläpä siedettävästi. Toisaalta ääripäässä 1 pa-kajari, joku helicon ja kitara piisaa kotipitserian kulmassa trubarointiinkin..?

Ilman Pa-pönttöäkin voi toki soitella kuulokkeilla, kotikajareiden kautta tai olen mä metelöinyt myös sähkisvahvarin kautta... :-)

Mun mielestä tuossa "play"-sarjassa saa joka soundiin eri asetukset kyllä, lähinnä ero on siinä käyttötarkoituksessa. Acousticissa eniten akkarille sopivia efektejä, Play electricissä sähkikselle ja akkarille jne jne.. Tuo play GTX on siitä välistä. Ilmoitus torille niin eiköhän noita löydy kohtuu edullisestikin.

Youtubessa on kyllä kovasti videoita kustakin laitteesta.

https://www.youtube.com/watch?v=jHTCiUV1m1U
https://www.youtube.com/watch?v=JdfJy4Ww-jI

En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
miktol
22.12.2015 22:44:41

Tami: Tuossa käytössä itsellä on ollut voicelive play gtx ja nyt on laudassa voicelive 3.
Mun mielestä akkarivahvistimelle ei ole käyttöä jollei soita akkaria soundilähtöisesti => tärkeintä on huippuakkarille huippusoundi. Kaikissa muissa tapauksissa omasta mielestä kustannustehokkain on joku heliconin kaltainen mulinexi ja aktiivinen pa-pönttö. Pönttöä voi käyttää muissakin puuhissa monitorina, mallintavan sähkislaitteen vahvistamiseen jne jne. Ja tämän kysymyksen käyttöön tuolla setillä saa laulun ja kitaran kuuluviin vieläpä siedettävästi. Toisaalta ääripäässä 1 pa-kajari, joku helicon ja kitara piisaa kotipitserian kulmassa trubarointiinkin..?

Ilman Pa-pönttöäkin voi toki soitella kuulokkeilla, kotikajareiden kautta tai olen mä metelöinyt myös sähkisvahvarin kautta... :-)

Mun mielestä tuossa "play"-sarjassa saa joka soundiin eri asetukset kyllä, lähinnä ero on siinä käyttötarkoituksessa. Acousticissa eniten akkarille sopivia efektejä, Play electricissä sähkikselle ja akkarille jne jne.. Tuo play GTX on siitä välistä. Ilmoitus torille niin eiköhän noita löydy kohtuu edullisestikin.

Kiitti vinkeistä.

TC Helicon Play Electric alkoi tarkemman tutustumisen jälkeen erityisesti kiinnostaa.

Kuulokkeet päässä en tykkää soitella, joten vahvistinpuoli pitäisi vielä miettiä valmiiksi. Jokin pienehkö akustisen kitaran vahvistin istuisi kokonsa puolesta hyvin olohuoneeseen. Marshallin AS50D:tä lueskelin kehutun. Olenko käsittänyt oikein, että akustisen kitaran vahvistimet toistavat laajan taajuusalueen ja sopisivat myös trubaaduurityyppiseen soitantaan (laululle, kitaralle, koskettimille ym.)? Näissähän on mikkiliitännät sun muut. Toisinaan jammaillaan kavereiden kanssa, joten mallintavan laitteen kanssa toimiminen olisi tärkeää.

Jokin pienikokoinen yksittäinen pa-kaiutinkin voisi ajaa asian. Olisiko kenelläkään vinkkejä näistä? Pienehkö koko on ehdoton vaatimus. Entä toimisiko jokin pienehkö aktiivikaiutinpari (esim. Behringer B2031A) tällaisessa roolissa?

Mr. Crowley
22.12.2015 23:28:08

Mulla on tuo Acoustic Play. Ostin ensisijaisesti stemmakoneeksi, mutta myös siksi että on akustiselle sopiva. Heitinkin kesällä yhden akustisen hääkeikan itsekseni. Toimi varsin hyvin ja teki vanhasta pietsomikki-Pedersistäni hitosti paremman kuuloisen.

Enimmäkseen olen käyttänyt kuitenkin sähkiksen kanssa, mutta silloin sigaali menee pelkästään sisään laitteeseen stemmoja varten. Mulla on tuo pedaalilaudassa kiinni. Olen käyttänyt yhdellä keikalla, mutta luultavasti käytän jatkossakin. Oikeat stemmat on tietysti paremmat.

Stemmat toimivat useimmissa biiseissä varsin hyvin. Pitäisi mennä taas erikseen treenaamaan tuon kanssa ja hakea myös muita mausteita kuin pelkkiä stemmoja. Nyt oon siis käyttänyt vaan niitä (+ kaikua). Tuostahan saa tuplausta ja muuta hyödyllistä + sitten aika häröjäkin juttuja.

se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti