Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokai ast/tst-50 vs Fender American Standard
1 2 3 4
Jemini
15.12.2015 17:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaahan te jotka olette omistaneen molempia uudempaa Japani Toksu stratoja ja USA standardia.

Olisi tarkoitus ihan perinne strato ostaa ja olen brändi runkkari, mutta nämä uudet Tokait alkanut kiinnostamaan kun ei järkevää tarjousta tule, milloin väri ei nappaa tai muuta.

Läheisessä f-musiikissa vain fenkkuja hyllyt pullollaan, Tokaita en pääse kokeilemaan niin turhat "mene ja tiedä" kommentit voi jättää pois, asiallista rähinää molemmista ja olut pullolla kevyesti päähän.

Mitä minä sanoin, vettähän se vain.
Laulava Kylätohtori
15.12.2015 17:50:50

Pistäisin näin, että jos ei Tokailla lähde, niin kannattaa unohtaa stratot kokonaan. *tilannetta lieventävä hymiö*

Eli kyllä minusta Tokait ovat aika lailla samalla viivalla kuin USA stankut. Ehkä vähän yksilöstäkin kiinni, enkä nyt ihan uusimmista Tokaista tiedä mitään, mutta omasta mielestäni itse testaamani USA std:t eivät ole sen parempia kuin hyvät japanilaiset Tokain stratot. Itse olen soitellut samalla Tokain stratolla vuodesta 2001 ja olen edelleen erittäin tyytyväinen. Ja juuri hiljattain myin pois AVRI straton, joka oli vieläpä hyvä yksilö. Ei Tokai varsinaisesti sen parempi ollut, mutta sopi paremmin meikäläisen käteen...

They pass too much electricity. -SRV
Durty
15.12.2015 20:30:08

Eikö Flangerista löydy?

Jemini
15.12.2015 20:42:21

Kyllähän niillä Tokai merkki valikoimasta löytyy mutta yksi kasari toksu siellä oli yjm mikeillä, hiplailin lähinnä radiuksen takia kun mietin miten tuo 7.25 omaan käpälään istuu, hyvinhän se.
Hoksasin että vieressä onkin vielä viikingmusiikki, luulin et se oli jo häipyny sieltä mutta se olikin DLX mikä siitä hävis joskus.. :)
Pitää huomenna käydä tsekkaa Viiking sitten.

Gabe
15.12.2015 21:07:40

Samalle viivalle nuo varmaan tipahtaa, Tokain ottaisin ennemmin koska jenkki stankut ovat mielestäni hieman hintavia siihen nähden mitä sillä rahalla saa. Eli Tokain ostamalla saa about saman tasoisen mailan mutta huomattavasti pienempään rahaan. Kyllä noilla kummallakin silti pitäisi lähteä vaikka olisi minkä tason soittaja.

Mulla oli taannoin 80-luvun Tokai Goldstar ja se oli todella hyvä kitara. Sellaisen kun väijyt torilta.
Jemini
15.12.2015 21:20:29 (muokattu 15.12.2015 21:29:37)

Käytettyä jenkki fenkkuahan tässä metsästän, on vaan nyt tiukempi linja kun alkaa kyrsii jatkuva kaman vaihto, deluxet ei nappaa, standardi olis ihan ok, mutta jäi harmittamaan kun missassin AVRI '62 hotrodin joka lähti hyväkuntoisena torilta 1000€ :D

1100€ noin varattu jollekkin, strato kuitenkin..

Kuha
15.12.2015 21:51:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jemini: 1100€ noin varattu jollekkin, strato kuitenkin..

Tinkase tästä:

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1072795

Old Fenders never die
Gabe
15.12.2015 22:06:17

Jemini: Käytettyä jenkki fenkkuahan tässä metsästän, on vaan nyt tiukempi linja kun alkaa kyrsii jatkuva kaman vaihto, deluxet ei nappaa, standardi olis ihan ok, mutta jäi harmittamaan kun missassin AVRI '62 hotrodin joka lähti hyväkuntoisena torilta 1000€ :D

1100€ noin varattu jollekkin, strato kuitenkin..

Jos perse kestää niin laittaisin sen AVRIn, kun mieli kuitenkin tekee. Lopulta tulee halvemmaksi pistää kerralla se minkä haluaa.
Jemini
15.12.2015 22:09:09

Gabe: Jos perse kestää niin laittaisin sen AVRIn, kun mieli kuitenkin tekee. Lopulta tulee halvemmaksi pistää kerralla se minkä haluaa.

Enhän minä täällä nyt kyselis jos perse ei kestäis laittaa, lähinnä kyselin onko Tokai varteenotettava vaihtoehto.
Tuossahan se avri olis mutta väri ei natsaa niin ei, vähän kun huulipunaa alkais naamaan tuhraamaan ;D

Laulava Kylätohtori
15.12.2015 22:26:13

Jemini: Enhän minä täällä nyt kyselis jos perse ei kestäis laittaa, lähinnä kyselin onko Tokai varteenotettava vaihtoehto.
Tuossahan se avri olis mutta väri ei natsaa niin ei, vähän kun huulipunaa alkais naamaan tuhraamaan ;D

Tokai on varteenotettava vaihtoehto. Se on yhtä hyvä soittaa, lähinnä kyse on säädöistä, ei laadusta. Soundi oli avrissa akustisesti parempi, mutta sähköillä yhtä hyvä. Tokailtakin saa malleja joissa on jo valmiina teräsblokki. Mikit nyt on aina makuasia. Ja omaan käteen sopiminen on kiinni specseistä ja mieltymyksistä eli tuuri ja makuasia.

Mutta olen samaa mieltä kuin Gabe. Jos avri oikeasti on se juttu, niin älä tingi siitä, vaan osta suoraan se. Valitettavan usein näkee, miten se 'no kyllä tämäkin kelpaa' päätyy torille ja lopulta ostetaan se, mitä alunperin haettiinkin. Niistä välimalleista tulee vaan turhaa vaivaa ja rahanmenoa...

Tosin vaikeaksi voi mennä, jos specsit ovat todella tarkat ja hintakatto 1100 euroa...

Jemini
15.12.2015 22:43:40 (muokattu 15.12.2015 22:44:37)

Hyvä vastaus! Kiitos myös muille.

Niin eihän siinä sen kummempaa, tietty se pelko perseessä että lavassa ei lue jotain mitä pitäis niin ketuttaa, joka tosin on omaa shittiä mitä aivot suoltaa, fenderin lakka kaulat tietenki tympii joka tokaissa hoidettu satiinilakalla?

Onhan tuo aika tiukka budjetti mutta ei niinkään hatusta heitetty, kuhan joku avri napsahtais värillä mitkä ilmoituksessa mainitsen, niin tarttuisin.
Voihan tuota hetken odotella, ellei huomenna Tokai oikeasti iske, kun käyn testailemassa.

Laulava Kylätohtori
15.12.2015 23:14:44

Jemini: Hyvä vastaus! Kiitos myös muille.

Niin eihän siinä sen kummempaa, tietty se pelko perseessä että lavassa ei lue jotain mitä pitäis niin ketuttaa, joka tosin on omaa shittiä mitä aivot suoltaa, fenderin lakka kaulat tietenki tympii joka tokaissa hoidettu satiinilakalla?

Onhan tuo aika tiukka budjetti mutta ei niinkään hatusta heitetty, kuhan joku avri napsahtais värillä mitkä ilmoituksessa mainitsen, niin tarttuisin.
Voihan tuota hetken odotella, ellei huomenna Tokai oikeasti iske, kun käyn testailemassa.

Joo, se on hassu ilmiö, että se logo lavassa voi alkaa vituttamaan, vaikka tuotteessa ei mitään vikaa olisikaan. Se on mielestäni ihan ok ja viisainta hyväksyä ilman sen suurempia ongelmia. Jos haluaa Fenderin, niin miksi pitäisi väkisin ostaa jotain muuta. Onhan siinä Fenkussa mojoa, eikä mojon merkitystä kannata väheksyä. :)

Mutta testaa nyt kuitenkin vielä se Tokai niin tulee sekin selväksi, että toimiiko vai eikö toimi. Ainakin vaahteraotelautaisissa Tokaissa oli joskus satiinilakka. Avreissa taas enemmän tai vähemmän tahmainen lakka materiaalista riippumatta. Olisko muuten vielä nitrolakkaa, joka on herkempi säilytystelineiden suhteen.

Ei 1100 mikään mahdoton ole. Kyllä niitä välillä saa jopa tonnilla tai allekin. Se on vaan tuurista kiinni, miten sattuu olemaan tarjolla. Välillä on pitkään hiljaista ja välillä valinnanvaraa on enemmänkin...

antnis
16.12.2015 11:33:53

Minä ottaisin kyllä mielummin Deluxen kuin stankun tai AVRI:n, tiiä sitten mitä vikaa Deluxeissa ettei kelpaa.

Rämppy
16.12.2015 12:12:26

AVRI -Fendereissä se on paljon yksilöstä kiinni. Hyvät ovat todella hyviä ja huonoimmat huonoja. Esim. paino vaihtelee merkittävästi, samoin käytetyissä yksilöissä kaulan suoruus. Kaikki ei ole priimaa, vaan lieviä ja vähän pahempiakin ropelikauloja on meikäläisenkin käsien kautta kulkenut muutamiakin yksilöitä. Kaulan kunnon tsekkaisin tarkasti ennenkuin lyön rahat tiskiin: onko suora ja löytyykö säätövaraa kaularaudasta. Tietysti myös se, että nauhat eivät ole vaihtokunnossa, tai sitten asia on huomioitu hinnassa.

Periaatteessa sama pätee Tokaihin, mutta niistä mulla ei ole paljoa kokemusta. Henk. koht. mielipiteenä heitän, että japanilaiset Fenkut ovat tasalaatuisempia kuin usa-mallit. Mulla ei ole tullut japsi-fendereissä niin huonoja yksilöitä kuin heikoimmat AVRI-esitykset.
Kaikissa AVRI-fenkuissa on nitrolakka. Sen saa helposti hiottua satiinimaiseksi.

In Finland we have this thing called "diu diu".
freakingenius
16.12.2015 22:57:28 (muokattu 16.12.2015 22:59:51)

Eikö kannattaisi noita eri Fendereitäkin käydä kokeilemassa? Ainakin sun tori ilmon perusteella sullai ei kauheasti ole ulkonäköä lukuunottamatta mitään kriteerejä. Sen verran paljon oot kuitenkin rahaa pistämässä niin tutkia ihan perus ominaisuuksia esim. kaulan profiili, puut, radius, nauhojen kok jne.. oit myös pistänyt ynkkä mallin vaihtoehdoksi, jossa on siis scalloped neck ja eroaa tuntumaltaan aika paljon normaaliin. En tiiä olitko näistä tietoinen mutta vähän tuli sellanen vaikutelma että et oo ihan varma mitä etit

Edit. otan takas, näköjään sulla onkin ollut paljon kitaroita ollutkin joten olet varmasti tietoinen

Joo, niin se niinku on
madu
17.12.2015 09:31:47 (muokattu 17.12.2015 09:32:40)

Kävin tossa alkuvuodesta testaamassa ison kasan Fendereitä ja kiertelin useammat kaupat ja käytetyt läpi mutta siihen about tonnin pintaan ei tuntunut tarpeeksi laadukasta stratoa Fenderiltä löytyvän. Kitarapajalla oli helvetin hyvä Eric Johnson strato, mutta sen kaulaprofiili ei istunut omaan käteen niin hyvin ja hintaakin oli lähes 1.5K€.

Musamaailmassa tuli sitten ihastuttua silloiseen TST-50 SRV malliin jota oli myynnissä. SRV mallissa on pikkasen ohuempi C-profiilin kaula kuin normi TST-50:ssa ja lisäksi kunnon teräsblokki ja hintaakin oli alle tonnin. Kitara on kyllä ollut aivan helvetin hyvä ja todella kevyt (about 3,2kg) ja pitää vireen vaikka kampeakin käyttää. Viimeistely huippuluokkaa ja nauhat on siistit eivätkä ole alkaneet törröttämään mistään. Orkkismikitkin kelvolliset eli niitäkään ei ole vielä tarvinut vaihtaa ja ainoa mitä tuolle on tarvinut tehdä on kaularaudan säätö paksummalle kielisetille. Oman tuntuman osalta tuo noin 700e kitara on todellinen bang for the buck ja näissä on vielä tuo perinteisempi headstock joka on huomattavasti miellyttävämpi kuin Tokain oma versio ;)

baumgaartner
17.12.2015 12:43:55 (muokattu 17.12.2015 12:53:29)

Ehkä aloittaja käväisikin jo, mutta Viiking Musiikissa on tosiaan japsi Tokaitakin tarjolla. Ainakin yhtä valkoista Goldstaria testailin pari viikkoa sitten akustisesti ja oli kyllä hyvän oloinen. Ostin kuitenkin kiinalaisen ATE33:n, kun Tele piti saada ja on ollut hyvä.

Edit: Enpä muistakaan onko nuo AST-50:t Goldstareja, mutta japanilainen yksilö kyseessä oli.

naavanka_
17.12.2015 13:06:15 (muokattu 17.12.2015 13:08:37)

baumgaartner: Ehkä aloittaja käväisikin jo, mutta Viiking Musiikissa on tosiaan japsi Tokaitakin tarjolla. Ainakin yhtä valkoista Goldstaria testailin pari viikkoa sitten akustisesti ja oli kyllä hyvän oloinen. Ostin kuitenkin kiinalaisen ATE33:n, kun Tele piti saada ja on ollut hyvä.

Edit: Enpä muistakaan onko nuo AST-50:t Goldstareja, mutta japanilainen yksilö kyseessä oli.

Itsekin käväisin Viikissä ja mukaan lähti savunharmaansininen kinuskistrato, mikit vaihtoon ja pam pam.

Paria Japsia testasin mutta toi vakuutti enemmän, satulakin oli valmiiksi luinen ja trölölöön blokki iso.

Ei siis se halvin kinukki vaan siitä seuraava eli lie ast-33.

Eli siis, ota se mikä tuntuu omaan käteen parhaalta.
Hintalappua on turha vilkuilla koska se ei ole tae yhtään mistään, kaikki soittimet ovat yksilöitä.

Olen symbolisesti guru ja voittamaton.
Jemini
17.12.2015 13:30:56

Jees käväsin testailemassa eilen Viikingissä Tokai tst-50 valkee/ruusupuu lankku kombolla, yllättävän hyvän tuntuinen kaula kun satiini lakka ja kaikkea ja resonoi akustisesti kivasti, edelleen Tokai lavassa on turn off mutta katotaan jos vaikka musamaailmalta laittais mieleisen toksun tulemaan.
Niin ja käväsin myös f-musiikissa jossa oli 2014 vuoden am. standard vaahtera kaulalla, ainakin se yksilö oli hyvä jossa myös siis satiinilakattu kaulan takaosa.

Porissa kun pyörähdin kuukaus sitten niin testailin Erkin signaturea jossa soft V kaula 9.5 radiuksella, kiva sekin mutta hankaloittaa nyt uuden/käytetyn hankkimista kun hyviä vaihtoehtoja tosiaan paljon.

naavanka_
17.12.2015 13:54:05

Jemini: Jees käväsin testailemassa eilen Viikingissä Tokai tst-50 valkee/ruusupuu lankku kombolla, yllättävän hyvän tuntuinen kaula kun satiini lakka ja kaikkea ja resonoi akustisesti kivasti, edelleen Tokai lavassa on turn off mutta katotaan jos vaikka musamaailmalta laittais mieleisen toksun tulemaan.
Niin ja käväsin myös f-musiikissa jossa oli 2014 vuoden am. standard vaahtera kaulalla, ainakin se yksilö oli hyvä jossa myös siis satiinilakattu kaulan takaosa.

Porissa kun pyörähdin kuukaus sitten niin testailin Erkin signaturea jossa soft V kaula 9.5 radiuksella, kiva sekin mutta hankaloittaa nyt uuden/käytetyn hankkimista kun hyviä vaihtoehtoja tosiaan paljon.

Jos haluat oikeasti hyvän niin käy testaamassa, sokkona ostaminen on aina vähän 50/60 mitä sieltä tulee.

Soittimet ovat kaikki yksilöitä.

Olen symbolisesti guru ja voittamaton.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti