Muusikoiden.net
06.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss ES-8 vs. Musicom Lab EXF MkIV
1
finlanderr
19.11.2015 16:12:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään mitään fiksua sanottavaa? Tai jopa kokemusta kummastakin? Äkkiseltään Boss näyttäisi ainakin olevan ergonomisempi jos pikku glögissä steppailee pimeässä.

Eikhän se vähempiki olis riittäny..
Juzpe
19.11.2015 23:45:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei vertailusanottavaa, mutta EFX MkIV on toimiva ja mun käyttöön hyvä. Epäilen, että RJM:n ja Bossin vastaavat ois kans. Lienee varsinkin Boss ja EFX käytännössä ihan samat temput tekeviä vehkeitä.

Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
sustain65
20.11.2015 06:29:03

Tuon Bossin hommasin jo kesän lopussa, mutta laudan tekeminen sen ympärille on "vähän" viivästynyt, kun olen mieluummin soitellut sen ajan mitä on käytettävissä. Nyt lauta on kuitenkin edistynyt ja eilen hain vielä puuttuneet pari midi-piuhaa.

Sen verran olen kokeillut laitetta että sain nopeasti onnistumaan Mesa Mark V:n kanavien vaihdon ja parin efektin (loopin) yhtäaikaisen kytkemisen. Ohjelmointi vaikuttaa helpolta. Ja laite on kyllä erittäin jämerää tekoa ainakin ulkoisesti.

Liitännät ovat monipuoliset ja efektien looppauksen lisäksi on mahdollisuus kytkeä kaksi eri vahvistinta ja kaksi eri kitaraa. Ostin ajatuksella että ominaisuudet varmasti riittävät tarpeisiini ja ei tarvitsisi vastaavaa laitetta enää "ikinä" hankkia. Vertailemaan en pysty, koska mitään toista efektiloopperia minulla ei ole ollut.

Shredator
20.11.2015 07:40:24

Kummallakaan ei mene metsään. Itsellä Musicom ja en voisi tyytyväisempi olla.

"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc
hannlain
20.11.2015 08:32:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Mesa Mark V:n kanavien vaihdon ja parin efektin (loopin) yhtäaikaisen kytkemisen.

Osaakos Bossi ohjata Mark V:tä ilman lisäpulikoita? Ilmeisesti jonkinlainen adapterikaapeli ainakin vaaditaan? Tähän asti olen omaa Mark V:n toimintoja ohjannut RJM mini Amp gizmolla, jota taas olen komentanut G-Labin GSC-2:lla midin yli. Hyvin on toiminut, mutta tosiaan vaatii tuon RJM:n midi-controllerin ja vahvistimen väliin.

Old is not 0xdead.
sustain65
20.11.2015 10:11:08

hannlain: Osaakos Bossi ohjata Mark V:tä ilman lisäpulikoita? Ilmeisesti jonkinlainen adapterikaapeli ainakin vaaditaan? Tähän asti olen omaa Mark V:n toimintoja ohjannut RJM mini Amp gizmolla, jota taas olen komentanut G-Labin GSC-2:lla midin yli. Hyvin on toiminut, mutta tosiaan vaatii tuon RJM:n midi-controllerin ja vahvistimen väliin.

Kyllä näyttäisi osaavan ainakin vaihtaa kanavia niiden kontrolliulostulojen avulla, kunhan tietää miten ohjelmoida. Tavalliset 6,3mm plugeilla varustetut Y-kaapelit pelittää. Eli kahdella johdolla neljä ohjausta. En aio käyttää midiä tuohon. Midiä käytän sitten esim. Eventide H9:n ohjaamiseen.

Jos on tarvetta, niin voin kertoilla enemmän sitten kun olen saanut koko laudan toimimaan.

hannlain
20.11.2015 10:19:34 (muokattu 20.11.2015 10:26:22)

sustain65: Kyllä näyttäisi osaavan ainakin vaihtaa kanavia niiden kontrolliulostulojen avulla, kunhan tietää miten ohjelmoida. Tavalliset 6,3mm plugeilla varustetut Y-kaapelit pelittää. Eli kahdella johdolla neljä ohjausta. En aio käyttää midiä tuohon. Midiä käytän sitten esim. Eventide H9:n ohjaamiseen.

Jos on tarvetta, niin voin kertoilla enemmän sitten kun olen saanut koko laudan toimimaan.

no emmää sitten taida siirtyä Boss-leiriin, jos sillä saa vain kanavien valinnan Markusta. Nyt tuolla amp gizmolla ja midi-controllerilla saan patch-kohtaisesti valittua mikä kanava Markusta, fx-loop on/off, EQ on/off ja solo on/off. Lisäksi toisella midi-kanavalla menee multiefektin (RSP intelliverb) ohjaus. Laudalta vahvistimelle (jonka alla räkissä rjm + rsp + sähkönjako) menee midi-piuha, laudan virtapiuha ja signaalikaapeli.

e: nyt vasta katsoin paljon tuo Bossi maksaa. Aika hapokas 700€ T-kaupassa. Ei saa G-labista ja RJM:stä saada yhteensäkään noin paljon torilta, joten lopullinen tunkki, kun ainoa syy Bossin siirtymiseen olisi ollut RJM:stä eroon pääsy.

Old is not 0xdead.
sustain65
20.11.2015 10:24:16

hannlain: no emmää sitten taida siirtyä Boss-leiriin, jos sillä saa vain kanavien valinnan Markusta. Nyt tuolla amp gizmolla ja midi-controllerilla saan patch-kohtaisesti valittua mikä kanava Markusta, fx-loop on/off, EQ on/off ja solo on/off. Lisäksi toisella midi-kanavalla menee multiefektin (RSP intelliverb) ohjaus. Laudalta vahvistimelle (jonka alla räkissä rjm + rsp + sähkönjako) menee midi-piuha, laudan virtapiuha ja signaalikaapeli.

Siis onhan siinä mahdollisuus ohjata myös muuta kuin kanavia. Hyvin riittää kontrollilähdöt. Ja jää ylimääräisiäkin. Minä tarkoitin vain että en ole muuta vielä ehtinyt kokeilemaan. Laitan kyllä muutkin ohjaukset mitä tuota kautta Markkiin saa.

hannlain
20.11.2015 10:34:29

sustain65: Siis onhan siinä mahdollisuus ohjata myös muuta kuin kanavia. Hyvin riittää kontrollilähdöt. Ja jää ylimääräisiäkin. Minä tarkoitin vain että en ole muuta vielä ehtinyt kokeilemaan. Laitan kyllä muutkin ohjaukset mitä tuota kautta Markkiin saa.

ok. hätäilin ehkä vähän. Tsekkasin tuon Markin takapanelin, ja siellähän olikin nuo ext-switching liitännät. Loop on/off taitaa jäädä ulos kontrollista noiden kautta, mutta sen ehkä voisi hyväksyä. Tuon RJM:n kanssa menee niin, että siihen on adapterikaapeli, joka menee samaan reikään kuin Markin oma footwichi ja kaikkea mitä sen kautta voi kontroloida voi kontroloida myös RJM:stä. Mutta tuo hinta (ks. editti) edelleen on korkea, vaikka RJM:stä eroon pääsisinkin.

Old is not 0xdead.
sustain65
20.11.2015 10:41:22

hannlain: ok. hätäilin ehkä vähän. Tsekkasin tuon Markin takapanelin, ja siellähän olikin nuo ext-switching liitännät. Loop on/off taitaa jäädä ulos kontrollista noiden kautta, mutta sen ehkä voisi hyväksyä. Tuon RJM:n kanssa menee niin, että siihen on adapterikaapeli, joka menee samaan reikään kuin Markin oma footwichi ja kaikkea mitä sen kautta voi kontroloida voi kontroloida myös RJM:stä. Mutta tuo hinta (ks. editti) edelleen on korkea, vaikka RJM:stä eroon pääsisinkin.

Tiedän tuon RJM:ään perustuvan ratkaisun, mutta päädyin Bossiin. Kummallakin tavalla tärkeät asiat varmaan onnistuu. Jos RJM:n kautta homma toimii, niin miksi alkaisit vaihtamaan systeemiä?

hannlain
20.11.2015 10:56:13

sustain65: Jos RJM:n kautta homma toimii, niin miksi alkaisit vaihtamaan systeemiä?

Kuvittelin, että olisin saanut saman toiminnallisuuden halvemmalla ja ilman RJM:ää. Mutta tuo Bossin hinta pilaa tämän suunnitelman. (Joo mielessäni olen Bossia pitänyt edullisena brändinä, enkä arvannut että tuo controlleri maksaa 700€).

Nyt, kun huomasin nuo ext switching -liittimet, niin saisinhan mä kanavanvaihdot, eq on/off ja solo on/off toiminnallisuudet myös G-labin controllerin ohjaukseen.

Old is not 0xdead.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti