Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka pienellä pärjäätte keikalla?
1 2 3 4
Åboensis
22.11.2015 15:31:16 (muokattu 22.11.2015 15:32:55)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Äkkiseltään tulee mieleen, että kitaran lähtösoundissa on jotain pielessä, jos sitä ei kärsi kuunnella monitorista. Te, jotka ette siedä kitaraa monitorissa, kärsittekö kuunnella omaa vahvistinta niin, että sen kaiutin on suunnattu suoraan kohti korvia?
 
Kyllä mä ihan mielikseni kuuntelen vahvaintani jopa suoraan kajarin edessä tönöttäen, eli lähtökohtaisesti sen soundin ainakin pitäisi olla kunnossa (eri asia tietenkin on, onko se mun soundini sitten hyvä ;D). Mutta jotenkin se monitorista tuleva kitara kuulostaa omaan korvaan niin vieraalta, että mieluummin hoidan monitoroinnin siltä osin kääntämällä styrkkarin niin, että kuulen skitan suoraan siitä, ja muu bändi tulee sitten monitorista (siis silloin harvoin, kun meidän keikalla vahvistinta mikitetään...).
 
Toki esim. äänittäessä/ studiossa täytyy useimmiten tyytyä siihen mitä kuulokkeista tulee mutta se on sitten oma juttunsa se. Kai se on tottumiskysymys(kin)...
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
lavaamo
22.11.2015 18:43:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alle kakskytsenttisellä.
 
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
mopar
23.11.2015 10:41:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Alle kakskytsenttisellä.
 
....reilusti........
 
jumara
23.11.2015 12:02:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mopar: ....reilusti........
 
Saatanan huonot keikkapalkkiot teillä. Yleensä saa edes ne pizzat ja bisset.
 
Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla.
kekkuliheikki
23.11.2015 12:30:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime keikalla oli Laneyn pierevä 20W kombo. Ei paina paljon. Tarkeaa. Kun ei jaksa enää roudata. Ja mallintavaa en hommaa periaatteesta kun olen vanha jäärä. Painaa vaan pedaaleista silmittomasti niin ei enää piere.
 
En allekirjoita.
phiit
23.11.2015 12:44:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienimillään veetty Blackstar Fly3:lla, mikitettynä toimi mutta turha kuvitella että itteään kuulis minkää vertaa :P
 
Nyttemmin Marshallin Lead 12 combo ja nuppi 80 luvulta, noissa vielä niitä oikeita watteja jotka riittää myös rumpalin kera.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
rrroope
23.11.2015 12:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kerran soitin about 20-wattisella blackstar-combolla kun backline oli valmiina. oli ulkoilmakeikka ni oli just sopiva ku sai soittaa koko keikan mehevällä pääteastesäröllä.
 
antikristus
24.11.2015 08:35:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kemper, piuha, kitara, pleku, ehkä midilauta.
 
midprice
24.11.2015 09:35:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Nyttemmin Marshallin Lead 12 combo ja nuppi 80 luvulta, noissa vielä niitä oikeita watteja jotka riittää myös rumpalin kera.
 
Marshall Lead 12? Että ne 12 transistoriwattia riittää?
Ei aikoinaan riittäny mulla, mutta taisi olla äänekäs rumpali.
 
phiit
24.11.2015 09:50:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

midprice: Marshall Lead 12? Että ne 12 transistoriwattia riittää?
Ei aikoinaan riittäny mulla, mutta taisi olla äänekäs rumpali.

 
Jep, 12w on merkattu ja yllätyin iteki kuinka helvetisti näistä oikeasti lähtee ääntä. Hyvin on riittäny ja isommalla skobella jää rummut melkeen alle eikä rumpali ole todellakaan mikään läpsyttelijä.
 
Oon näihin kyllä vaihtanu LM833N opampit joten en varmaksi pysty sanomaan vaikuttaako miten volatasoon mutta ainaki häiriöäänet pieneni lähes täysin.
 
Hyviä vehkeitä, combon orkkis elementti kyllä täysin paska ja tilalla nyt Eminencen Ragin Cajun.
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
midprice
24.11.2015 09:57:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Jep, 12w on merkattu ja yllätyin iteki kuinka helvetisti näistä oikeasti lähtee ääntä. Hyvin on riittäny ja isommalla skobella jää rummut melkeen alle eikä rumpali ole todellakaan mikään läpsyttelijä.
 
Oon näihin kyllä vaihtanu LM833N opampit joten en varmaksi pysty sanomaan vaikuttaako miten volatasoon mutta ainaki häiriöäänet pieneni lähes täysin.
 
Hyviä vehkeitä, combon orkkis elementti kyllä täysin paska ja tilalla nyt Eminencen Ragin Cajun.

 
Joo, tosiaan isolla kaapilla tai kombossa elementin vaihdolla tietty merkitys.
Itse ei pikkupoikana sitä tajunnut, kun ääntä vaan ei Lead 12 kombosta tarpeeksi lähtenyt. Lead 12 oli mun eka vahvistin joskus 80-luvun lopulla.
 
Skebaristi
24.11.2015 10:00:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Kemper, piuha, kitara, pleku, ehkä midilauta.
 
Hyvin lähelle tällainen paketti itselläkin.
 
Oma setti on vastaava kuin kuvassa:
 
http://s10.postimg.org/k7l4t7htl/IMG_1130.jpg
 
Kemper, Remote ja Mission Engineering -pedaali + tarvittavat piuhat kulkevat kaikki nätisti samassa laukussa. Toki jos keikkapaikalla ei ole monitorointia valmiina, niin oman kulman joutuu viemään.
 
phiit
24.11.2015 10:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

midprice: Joo, tosiaan isolla kaapilla tai kombossa elementin vaihdolla tietty merkitys.
Itse ei pikkupoikana sitä tajunnut, kun ääntä vaan ei Lead 12 kombosta tarpeeksi lähtenyt. Lead 12 oli mun eka vahvistin joskus 80-luvun lopulla.

 
Jep, tossa ite vaan pelastin/korjasin kaverilta tuon combon keväällä kun oli täysin mykkä ja aika raiskattu, yllätyin kuinka hyvä vehje loppujen lopuks onkaan ja piti eBaysta hommata samanmoinen nuppi kaveriks :) nää sitte tuli ihan ykkösvehkeiks, pieniä ja toimivia :)
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
metlica
28.11.2015 15:47:19 (muokattu 28.11.2015 15:49:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Minkälaista musaa on hardcore? Olen kuullut hardrockista ja grindcoresta mutta tämä on uusi juttu.
 
Punkkia metallimpaan suuntaan. 70 luvun lopulta asti et ei uus genre.. Agnostic Front? Black Flag? Hatebreed? Raised Fist?
 
What's yours?!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «