Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 dl4 verkolaite
1
Matias.
24.10.2015 18:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on tulossa otsikon mukainen efekti ja siitä puuttuu verkkolaite - eli sellainen on hankintalistalla. Ja nyt se kysymys. Onko Line6:n laitteissa sama systeemi kuin Bossilla eli plussa on liittimen renkaassa ja - keskellä vai toisinpäin?

Progorava
24.10.2015 20:03:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Matias.: Mulle on tulossa otsikon mukainen efekti ja siitä puuttuu verkkolaite - eli sellainen on hankintalistalla. Ja nyt se kysymys. Onko Line6:n laitteissa sama systeemi kuin Bossilla eli plussa on liittimen renkaassa ja - keskellä vai toisinpäin?

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_ … ine-6-dc-1g-power-adapter-large.jpg

Yleensä soittaja on signaaliketjun heikoin lenkki
benny
24.10.2015 20:25:56 (muokattu 24.10.2015 20:28:52)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa muuten sitten vaihtaa ne kytkimet sellaisiin, että ne on kolvattu piuhoilla piirilevylle. Pidentää laitteen käyttöikää kummasti.

shitfuck inc.
Aakoo
24.10.2015 21:28:00

benny: Kannattaa muuten sitten vaihtaa ne kytkimet sellaisiin, että ne on kolvattu piuhoilla piirilevylle. Pidentää laitteen käyttöikää kummasti.

Sait sitten plussan, tarkoitus oli lainata, mutta antaa mennä kun on alamäki!

Mulla saman puljun m13, jossa temppuilee yksi efektinvalintapotikka. pystyisköhän sen vaihtamaan? Potikasta voi painamalla valita efektityypin ja pyörittämään valitaan itse efekti. Tuo alaspainaminen ei oikeen toimi yhdessä pankissa. Jos voi vaihtaa, niin millainen potilas on kyseessä?

benny
24.10.2015 21:38:14

Aakoo: Sait sitten plussan, tarkoitus oli lainata, mutta antaa mennä kun on alamäki!

Mulla saman puljun m13, jossa temppuilee yksi efektinvalintapotikka. pystyisköhän sen vaihtamaan? Potikasta voi painamalla valita efektityypin ja pyörittämään valitaan itse efekti. Tuo alaspainaminen ei oikeen toimi yhdessä pankissa. Jos voi vaihtaa, niin millainen potilas on kyseessä?

Hieman monimutkaisemmalta näyttää, mitä noissa vanhemmissa laitteissa.

http://www.guitargeek.com/line-6-m13-foot-switch-replacement-guide/

shitfuck inc.
Aakoo
24.10.2015 21:52:04

benny: Hieman monimutkaisemmalta näyttää, mitä noissa vanhemmissa laitteissa.

http://www.guitargeek.com/line-6-m13-foot-switch-replacement-guide/

Kiitos vain, löysin tuon saman linkin, mutta tuossahan käydään läpi footswitcien vaihto. Oma ongelmani on tässä kuvassa jokaisen näytön alla oleva nuppi, se jossa on valkea teksti nupin ympärillä..

http://www.guitargeek.com/wp-conten … ds/2013/05/m13_disassembly_back.jpg

benny
24.10.2015 21:58:44

Aakoo: Kiitos vain, löysin tuon saman linkin, mutta tuossahan käydään läpi footswitcien vaihto. Oma ongelmani on tässä kuvassa jokaisen näytön alla oleva nuppi, se jossa on valkea teksti nupin ympärillä..

http://www.guitargeek.com/wp-conten … ds/2013/05/m13_disassembly_back.jpg

Eli jotain tällästä? https://www.youtube.com/watch?v=VJ9n9hovCpk

shitfuck inc.
Sammo
25.10.2015 09:44:17

Matias.: Mulle on tulossa otsikon mukainen efekti ja siitä puuttuu verkkolaite - eli sellainen on hankintalistalla. Ja nyt se kysymys. Onko Line6:n laitteissa sama systeemi kuin Bossilla eli plussa on liittimen renkaassa ja - keskellä vai toisinpäin?

Mulla on kärähtänyt DL4:n varastossa jota tuskin tulee korjautettua ja siihen myös virtalähde -- tuo joutaisi varmaan kiertoon kohtuuhinnalla, jos ei löydy muualta.

Aakoo:

Mulla on sama vika ollut jo pitkään M13:a -- itellä on aina auttanut että sen potikan nupin vetää varovasti irti (onnistuu ihan sormilla) ja laittaa sen takaisin paikalleen (siinä on pieni viistos jonka pitää osua kohdilleen). Aina on pelittänyt sen jälkeen. Melkein pitäisin ominaisuutena kuin vikana, niin ei ole alkanut harmittamaan :)

"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is." - Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84
Aakoo
25.10.2015 10:21:51 (muokattu 25.10.2015 16:24:40)

Sammo:
Mulla on sama vika ollut jo pitkään M13:a -- itellä on aina auttanut että sen potikan nupin vetää varovasti irti (onnistuu ihan sormilla) ja laittaa sen takaisin paikalleen (siinä on pieni viistos jonka pitää osua kohdilleen). Aina on pelittänyt sen jälkeen. Melkein pitäisin ominaisuutena kuin vikana, niin ei ole alkanut harmittamaan :)

Kiitos vinkistä. Pitääpä koittaa seuraavan kerran kun otan pömpelin käsittelyyn. Itse olen pärjännyt sillä, että olen kopioinut sopivan efektityypin naapuripankista ja tehnyt hienosäädöt kopioidussa muistipaikassa...

Edit: toimii! Voisin ottaa koko potikan nupin jorpakkoon... sehän on se muovinuppi joka tässä brakaa, se taitaa upota liian syvälle... Aikamoista!

Matias.
26.10.2015 16:22:16

Hyviä vastauksia, kiitokset. Tuo linkattu verkkolaite antaa 200 ma ulos. Se taitaa pitää paikkansa kun se kopassa lukee. Jostain luin että minimi olisi 1200 milliamppeeria... Tuntuu aika isolta.
Onko ne kytkimet nyt alunperin suoraan piirilevyssä kiinni? Se ei kuulosta kovin hyvältä. Ilmeisesti modauksen pystyy tekemään eli joku on jo ehtiny avata laitteen ja vaihtanut kytkimet?

Matias.
26.10.2015 16:43:44

Olikin ne linkit tuohon hommaan ja asia selvisi. Hyvä info että osaan testata kytkimien kunnon ennen kuin otan laitteen itselleni

erty
26.10.2015 19:11:13

Line 6 DL4 alkuperäinen virtalähde on 9VAC (9V vaihtojännite), mutta DL4 toimii myös 9VDC (9V tasajännite) virtalähteellä. 9VDC-virtalähdettä käytettäessä tulee huomioida seuraavat seikat:
- polariteetti on käänteinen (+ keskellä)
- virrantarve on vähintään 260mA (mitattu omasta yksilöstä)
- virtajacki on kokoa 2,5mm

Omaan DL4:ään olen modannut normaalin kokoisen 2,1mm virtajackin ja olen syöttänyt sitä erillisellä "9VDC 670mA center positive" virtalähteellä. Lisäksi olen vaihtanut jalkakytkimet kestäviin Switchcraft-jalkakytkimiin, jotka johdotin alkuperäisten piirilevyltä löytyvien mikrokytkimien tilalle. Kaiken kukkuraksi tein ns. "double preset"-modin, jolla saa jokaiseen muistipankkiin toisen presetin jalkakytkimen taakse.

Carvel
28.05.2016 15:01:07

Olen aikaisemmin kirjoitellut tänne dl4 ongelmista. Eli laite temppuilee, välillä toimmii välillä ei. Silloin kun on matkoilla ja laittelee piuhoja paikoilleen. Virtalähteenä on Harley Bentonin PowerPlant. Dl4 toimii siis tasavirralla, voiko olla että kun olen tökännyt vaihtovirtalähteeseen niin hommat on kussut. Onko jotakin muuta mitä huomioida? Mistä kiikastaa? Internetissä on paljon keskustelua ko. laitteiden oikottelusta. Todennäköisesti toimii taas parin päivän päästä.. Pitäisikö vaan siirtyä esimerkiksi Memory Maniin...

blues guitar
28.05.2016 20:45:25 (muokattu 28.05.2016 20:49:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carvel: Olen aikaisemmin kirjoitellut tänne dl4 ongelmista. Eli laite temppuilee, välillä toimmii välillä ei. Silloin kun on matkoilla ja laittelee piuhoja paikoilleen. Virtalähteenä on Harley Bentonin PowerPlant. Dl4 toimii siis tasavirralla, voiko olla että kun olen tökännyt vaihtovirtalähteeseen niin hommat on kussut. Onko jotakin muuta mitä huomioida? Mistä kiikastaa? Internetissä on paljon keskustelua ko. laitteiden oikottelusta. Todennäköisesti toimii taas parin päivän päästä.. Pitäisikö vaan siirtyä esimerkiksi Memory Maniin...

erty: Line 6 DL4 alkuperäinen virtalähde on 9VAC (9V vaihtojännite), mutta DL4 toimii myös 9VDC (9V tasajännite) virtalähteellä.

Siis alkuperäinen virtalähde on juurikin AC (vaihtovirta).

...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Carvel
30.05.2016 21:47:06

blues guitar: Siis alkuperäinen virtalähde on juurikin AC (vaihtovirta).

Näin päin olikin ! Puhuin itseni pussiin. Mutta asiaan, vehje siis tuntuu toimivan välillä ja välillä ei.

erty
30.05.2016 22:35:36

blues guitar: Siis alkuperäinen virtalähde on juurikin AC (vaihtovirta).

Oon näemmä puhunut virroista ja jännitteistä ristiin lyhenteiden yhteydessä (AC/DC), sori siitä.

Carvel: Näin päin olikin ! Puhuin itseni pussiin. Mutta asiaan, vehje siis tuntuu toimivan välillä ja välillä ei.

Jos sulla on toi sininen HB Powerplant niin sen 9VDC-lähdöt eivät oo eristettyjä, josta voi aiheutua oikosulku mikäli sulla on muita pedaaleja käytössä. Toimiiko DL4 jos käytät sitä yksinään HB:n Powerplantilla?

Carvel
31.05.2016 18:48:57

erty: Oon näemmä puhunut virroista ja jännitteistä ristiin lyhenteiden yhteydessä (AC/DC), sori siitä.

Jos sulla on toi sininen HB Powerplant niin sen 9VDC-lähdöt eivät oo eristettyjä, josta voi aiheutua oikosulku mikäli sulla on muita pedaaleja käytössä. Toimiiko DL4 jos käytät sitä yksinään HB:n Powerplantilla?

Toimii. Brägää siis nimenomaan muidenkin ollessa päällä. Uutta virtalähdettä?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti