Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TC Electronic Bodyrez vs. Play Acoustic
1
Juutas
08.10.2015 20:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, jostain Youtuben kätköistä pamahti esiin arvio Bodyrez-pedaalista, joka vaikutti muutaman videon perusteella ratkaisulta ikuiseen ongelmaan akkarin piezon "kuivakkaan" soundiin (kun aina ei jaksa/pysty keikkapaikalla mikittämään erikseen). Asiaa tarkemmin tutkiessa hoksasin, että tuo sama toiminto on periaatteessa myös saman firman Play Acoustic etuasteessa/pedaalissa, jossa on tämän lisäksi pari hyvää muuta toimintoa kitaralle plus iso liuta lauluun sopivia efektejä/harmonioita jne.

Hetken hinta/laatusuhdetta pohdittuani tajusin, että itseasiassa n. 100 euroa pelkästä piezon pelastajasta tuntuu paljolta verrattuna alle kolmen sadan hintaiseen Play Acousticin pakettiin. Kysymys kuuluukin: onko tuo täsmälleen sama toiminto Bodyrez pedaalissa ja Play Acoustic etuasteessa (niin kuin mainosten perusteella voisi päätellä)? Entä onko jollain Play Acoustic aktiivikäyttössä ja jos niin mitä olette tykänneet?

Kiitos kommenteista!

Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Hanok
08.10.2015 21:54:54 (muokattu 08.10.2015 21:55:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erillisestä Bodyrez-pedaalista ei ole kokemusta, mutta Play Acoustic kävi minulla testissä. Jälkimmäisessä noita Bodyrez-soundeja on muutama erilainen. PA on melko monipuolisesti muokattavissa kitarasoundien osalta, mutta myös laulupuolelle löytyy jos jonkinlaista efektiä.

Lyhyen testijakson jälkeen päädyin kuitenkin vaihtamaan PA:n saman valmistajan Play Electriciin. Tärkeimpänä syynä tähän oli, ettei PA:ssa ole mahdollisuutta vaihtaa kitarasoundia laitteen presettien mukaan. PE:ssä tämä onnistuu. PE:ssä on Acoustic Shape -niminen soundi, jonka avulla pääsee varsin lähelle samoja soundeja, kuin PA:lla. Totesin sitten PE:n sopivan omaan käyttööni paremmin.

Kumpi tahansa Play on mainio vaihtoehto trubaduurihommiin pienellä setillä. Minulla oli aiemmin käytössä aktiivi-PA-kaapin kanssa viritysmittari, DI-boksi ja mikseri. Nyt en tarvitse PA-kaapin lisäksi muuta kuin Play Electricin ja saan vielä lauluun ja kitaraan kaiut ja muut efektit, jotka edellisestä kokoonpanosta puuttuivat.

No, postataan nyt piruuttaan tähän pätkä taannoiselta keikalta:
https://www.youtube.com/watch?v=x6-a6ArOD3k

Tuo on äänitetty suoraan PE:stä USB:n kautta tietokoneeseen. Kaikki kaiut ja efektit on tehty livetilanteessa PE:llä. Ainoastaan kompressiota on lisätty äänitteeseen jälkikäteen. Kitarassa siis piezzo-soundi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti