Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fractal Audio AX-8
1 2 3 4 514 15 16 17 18
TTV
09.02.2020 17:43:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BlackGoat: ...laitteen asetuksista ettei poweramp tai joku muu ole mennyt vahingossa pois päältä...
 
Mistä tuon powerampin voi kytkeä päälle tai pois päältä?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
22001100
09.02.2020 21:09:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Mistä tuon powerampin voi kytkeä päälle tai pois päältä?
 
Global menusta pitäisi löytyä Power amp modelling on/off
 
TTV
09.02.2020 21:30:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

22001100: Global menusta pitäisi löytyä Power amp modelling on/off
 
Taidan olla puusilmä, mutta en AX8 Editistä ainakaan löytänyt tuollaista valikkoa. Onko Global Menu laitteessa itsessään eikä Edit:issä?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
22001100
09.02.2020 21:51:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Taidan olla puusilmä, mutta en AX8 Editistä ainakaan löytänyt tuollaista valikkoa. Onko Global Menu laitteessa itsessään eikä Edit:issä?
 
Itsella Axe II jossa sille on oma painike laitteessa. Mutta saman globaali menun alla AX8 tuonkin pitäisi olla.
 
Ei muuta kuin ohjekirja käteen ja kappale 11 niin löytyy neuvot AX8:
https://www.fractalaudio.com/downlo … s/manuals/AX8/AX8-Owners-Manual.pdf
 
Access Setup Menus by pressing SETUP (Shift + Store) and making a choice with the footswitches.
 
The GLOBAL menu is accessed by pressing footswitch 1 under Setup.
 
TTV
09.02.2020 21:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

22001100: Itsella Axe II jossa sille on oma painike laitteessa. Mutta saman globaali menun alla AX8 tuonkin pitäisi olla.
 
Ei muuta kuin ohjekirja käteen ja kappale 11 niin löytyy neuvot AX8:
https://www.fractalaudio.com/downlo … s/manuals/AX8/AX8-Owners-Manual.pdf
 
Access Setup Menus by pressing SETUP (Shift + Store) and making a choice with the footswitches.
 
The GLOBAL menu is accessed by pressing footswitch 1 under Setup.

 
Kiitos :-) Löytyihän se ja olinkin joskus laitteen valikoista siellä käynytkin, muisti vaan pätkii. Sen verran kuitenkin joutui valikoita käymään läpi, ettei Power Amp Modelingia ihan helposti vahingossa laita OFF tilaan.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
BlackGoat
10.02.2020 14:39:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Mistä tuon powerampin voi kytkeä päälle tai pois päältä?
 
Tosiaan olisin voinut tarkentaa, että itse laitteen valikoista voi laittaa päälle/pois kaikenlaista output-kohtaisestikkin (jos muistan oikein) :) Editissä ei taida näihin päästä ollenkaan käsiksi.
 
-M.A-
TTV
06.07.2020 12:15:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ois "mintti" AX-8 tarjolla uuteen kotiin, mulle se jäi tarpeettomaksi...
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
aape-
01.09.2020 08:30:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän kukaan olis luopumassa omasta AX8:aan? Vähän kuumottelisi, toki Helix täytyy hukata ensin niin ei raaski laittaa ostoilmotusta.
Oliko täällä jengillä kokemusta erityisesti hi-gain osaston vertailusta AX8 vs Helix? Youtubevertailut on aina mitä on, sen huomasin kyllä että porukka saanut noista AX8 5150 johdannaisista ainakin pirusti paremman kuulosta kun mitä itse Helixillä..
 
TTV
01.09.2020 08:52:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aape-: Eihän kukaan olis luopumassa omasta AX8:aan? Vähän kuumottelisi, toki Helix täytyy hukata ensin niin ei raaski laittaa ostoilmotusta.
Oliko täällä jengillä kokemusta erityisesti hi-gain osaston vertailusta AX8 vs Helix? Youtubevertailut on aina mitä on, sen huomasin kyllä että porukka saanut noista AX8 5150 johdannaisista ainakin pirusti paremman kuulosta kun mitä itse Helixillä..

 
Mulla oli Helix ennen AX8:ia. Pääasiallisen HiGain soiton osalta sain AX8:sta selkeästi paremmat saundit omiin tarpeisiini. Fractalin laitteissa pääsee hienosäätämään mallien sisuksia paljon laajemmin ja itelle se on ollut hyvä. En halua yleistää kokemuksiani, vaan suosittelen jokaista testaamaan ja toteamaan sen omiin tarpeisiinsa parhaiten soveltuvan laitekokonaisuuden. Nyt odottelen FM3 saapuvaksi ja sitten myöhemmin Neural QC :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Krameristi
01.09.2020 14:01:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aape-: Eihän kukaan olis luopumassa omasta AX8:aan? Vähän kuumottelisi, toki Helix täytyy hukata ensin niin ei raaski laittaa ostoilmotusta.
Oliko täällä jengillä kokemusta erityisesti hi-gain osaston vertailusta AX8 vs Helix? Youtubevertailut on aina mitä on, sen huomasin kyllä että porukka saanut noista AX8 5150 johdannaisista ainakin pirusti paremman kuulosta kun mitä itse Helixillä..

 
On tullut kaahlattua läpi, digitech gsp, eleven rack ja muutama line 6 tuote, kunnes fractal oli vastaus lähes kaikkeen mitä mallintavalta haluaa. AX 8 soundaa, tuntuu lähes putkivehkeeltä ja mikä parasta, ei vaadi jäätävää säätämistä siedettävän higain soundin saamiseksi. Toki nälkä kasvaa syödessä, ois kiva testata FM3 ja neural QC jossakin vaiheessa..
 
kosmonausea
01.09.2020 16:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aape-: Eihän kukaan olis luopumassa omasta AX8:aan? Vähän kuumottelisi, toki Helix täytyy hukata ensin niin ei raaski laittaa ostoilmotusta.
Oliko täällä jengillä kokemusta erityisesti hi-gain osaston vertailusta AX8 vs Helix? Youtubevertailut on aina mitä on, sen huomasin kyllä että porukka saanut noista AX8 5150 johdannaisista ainakin pirusti paremman kuulosta kun mitä itse Helixillä..

 
Nossiis ... kyllä varmaankin olisin, kun meinasin rueta tuohon kompaktimpaan FM3:een siirtymään :)
 
Minä oon Hautamäjen Anssi.
aape-
01.09.2020 21:57:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu hyviä kommentteja, samaa lukenutkin että Helix vaatii vähän enemmän EQ yms ruuvaamista että saa hyvää soundia. Fractalilla ilmeisesti pienemmällä vaivalla parempaa. Harmi kun näitä vehkeitä ei pääse paljoa kaupoissa kokeilemaan..
 
kosmonausea: Nossiis ... kyllä varmaankin olisin, kun meinasin rueta tuohon kompaktimpaan FM3:een siirtymään :)
 
Jahas! Joko siis tilausjonossa vai vasta ajatuksen tasolla?
 
Shredator
01.09.2020 22:07:43 (muokattu 01.09.2020 22:08:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aape-: Juu hyviä kommentteja, samaa lukenutkin että Helix vaatii vähän enemmän EQ yms ruuvaamista että saa hyvää soundia. Fractalilla ilmeisesti pienemmällä vaivalla parempaa. Harmi kun näitä vehkeitä ei pääse paljoa kaupoissa kokeilemaan..
 

 
Jahas! Joko siis tilausjonossa vai vasta ajatuksen tasolla?

 
En tiedä siitä. Ainakin HX Stompista sai soundit pienemmällä vaivalla kun Axesta. Käyttöliittymä on erittäin intuitiivinen ja kun saa omat impulssit sisään, niin aika nopeasti löytyy. Fractalin (Axe2, Ultra jaStandard) kanssa kamppailen vieläkin vuosien jälkeen. Valinnanvaraa on aivan liikaa. Mun mielestä se mallinnus tulee olla kättelyssä jo niin hyvä että ei tarvii tehdä muuta kuin säätää napit samoin kun oikean vahvistimen kanssa ja pistää soittaen. Valitettavasti ei ole ollut näin, vaan siinä sukelletaan insinöörinörttiyden syviin vesiin.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
kosmonausea
02.09.2020 18:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aape-: Jahas! Joko siis tilausjonossa vai vasta ajatuksen tasolla?
 
Jonossa juu, kuun puolenvälissä pitäs kuulemma lähteä meikälle FM3 :)
 
Minä oon Hautamäjen Anssi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 514 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «