Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Downshifting - Aikamme trendi?
1 2 3 4 5
Generalissimo
03.10.2015 00:38:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun pitäisi ennemmin alkaa upshiftaamaan, kun joutuu niin kämäsillä vehkeillä nykyäänkin nauhotteleen. :)
 
Väsykäsi
03.10.2015 01:07:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä varmaan monilla menee sekaisin downshifting ja downgrading? Ensimmäinen tarkottaa enemmän sitä, että kaman määrää ja mahdollisesti kokoa pienennetään oli kamat sitten kalliita tai halpoja. Jälkimmäinen on sit sitä, että Gibsonit vaihtuu Epiin ja ehkä se Blues junnukin ajaa sen butiikkivahvistimen asian.
 
Mun mielestä pienten pedaalilautojen ja minipedaalien suosio on vahva merkki siitä, että kitaristien keskuudessa on käynnissä jonkinlainen downshifting-trendi. Varsinkin pro-luokan pedaalivalmistajien liittymisestä minipedaalibandwagoniin voisi päätellä, että kysyntää on myös harrastelijapiirien ulkopuolella (tosin varmaankin ison osan näidenkin valmistajien asikkaista muodostaa netin kamasivujen jäsenet).
 
yanera
03.10.2015 01:48:11 (muokattu 03.10.2015 01:50:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tavallaan olen aloittanut Downshiftingin. Olen luopunut kalleista putkivahvistimistani ja siirtynyt transistoreihin(osittain rahanpuutteen vuoksi). Kalliit kitarani olen kyllä pitänyt.
 
Olen huomannut, että jos hyvää kitaraa kuten Fender American Standardia tai ESP Standard plussaa soittaa vaikka "halvan" transistori Randallin läpi soundi on silti aika hyvä...
 
Ja keikalla kun mikittää sen Randallin tai Peaveyn tai hybridi Krankin, niin ei sitä pysty sanomaan kukaan, ellei omaa absoluuttistasävelkorvaa, millä vehkeillä siellä vedetään.
 
Randall, Peavey, Krank - Läpi Orangen.
FensonGibder
03.10.2015 02:06:16 (muokattu 03.10.2015 02:07:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi: Täällä varmaan monilla menee sekaisin downshifting ja downgrading? Ensimmäinen tarkottaa enemmän sitä, että kaman määrää ja mahdollisesti kokoa pienennetään oli kamat sitten kalliita tai halpoja. Jälkimmäinen on sit sitä, että Gibsonit vaihtuu Epiin ja ehkä se Blues junnukin ajaa sen butiikkivahvistimen asian.
 
Dictionaryn mukaan sulla on nyt kyllä se väärä käsitys sanan merkityksestä:
 
D o w n s h i f t i n g
 
change a financially rewarding but stressful career or lifestyle for a less pressured and less highly paid but more fulfilling one.
 
Ei tuossa ole mitään mainintaa kvantitatiivisuudesta - ainoastaan kvalitatiivisuudesta.
 
Siis vapaasti suomennettuna:
Vaihtaa taloudellisesti palkitseva, mutta stressaava ura tai elämäntyyli vähemmän stressaavaan ja huonommin palkattuun, mutta täyttävämpään elämäntyyliin.
 
Kitaristin käännös:
Vaihtaa taloudellisesti kallis, ja lompakkoa stressaava GAS, vähemmän lompakkoa stressaavaan, mutta paskemmilla puilla varustettuihin ritsoihin, niin että on taas varaa, vuttu, syödäkin jotain muuta kuin puuroa kolme vuotta, kun tuli tilattua kanadasta joku helvetin customviritys chokokookospuun ytimestä niin että paul reed smithin puntti kastuu kun siihen kopauttaa ja se soi kolme tuntia hoosiannaaa tekee noiin nannaan, ei helvetti taidan tilata vielä toisen, vaimokin saa laihtua 15 kiloa..
 
Riffi, nyt.
Gabe
03.10.2015 10:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt näyttää sanat PRS, Gibson, Custom ja tonewood aiheuttavan sen verran suurta k i u k k u a fenssonissa että väkisin tulee mieleen että onkohan nyt päässyt kateuden vihreä peikko puraisemaan Fensson parkaa p y l l y s t ä? :) Vähän epätavallisen suurella kiihkolla tätä yhden miehen ristiretkeä laatusoittimia vastaan nyt käydään jatkuvasti.
 
Muistathan Fensson että jotta voisi downshiftata, pitää ensin myös omistaa se kallis soitin. ;) Sitä kun ryyppäät kaikki rahasi eikä ole enää rahaa harrastaa ei suinkaan kutsuta downshiftaukseksi. Katsohan sieltä sanakirjasta sellainen sana kuin s ä ä s t ä m i n e n, tosi kätevä keino jos haluaa jotain kallista ostaa.
Sarko
03.10.2015 11:00:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isot miehet, älkää saikatko.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
FensonGibder
03.10.2015 11:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Nyt näyttää sanat PRS, Gibson, Custom ja tonewood aiheuttavan sen verran suurta k i u k k u a fenssonissa että väkisin tulee mieleen että onkohan nyt päässyt kateuden vihreä peikko puraisemaan Fensson parkaa p y l l y s t ä? :) Vähän epätavallisen suurella kiihkolla tätä yhden miehen ristiretkeä laatusoittimia vastaan nyt käydään jatkuvasti.
 
Muistathan Fensson että jotta voisi downshiftata, pitää ensin myös omistaa se kallis soitin. ;) Sitä kun ryyppäät kaikki rahasi eikä ole enää rahaa harrastaa ei suinkaan kutsuta downshiftaukseksi. Katsohan sieltä sanakirjasta sellainen sana kuin s ä ä s t ä m i n e n, tosi kätevä keino jos haluaa jotain kallista ostaa.

 
Säästää? Kuka sanoi, että minä olen downshiftaamassa?
 
Sulla lienee ristiretki Fensonia vastaan - asiasta viis.. Mutta ei se mitään, olen kotona tottunut lasten kiukutteluun - se menee aina ohi.
 
Ymmärrän että menneet tappiot nousevat helposti palana kurkkuun ja pitää tyytyä asiapitoisuuden puutteessa henkilökohtaisuuksiin.
 
Riffi, nyt.
mpekkanen
03.10.2015 11:26:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soittelen enää omaksi iloksi ja kotona. Siksi olen myynyt kaikki putkivahvarit pois ja enää on yksi pieni trankkucombo, jolla kyllä pärjään.
Kitaroita ja muitakin juttuja on tullut vahvareiden ohella viime vuosina myytyä. Tosin halpoja kitaroita on tullut kyllä ostettua sitten lisääkin ja tarkoitus olisi hävittää arvokkaammat soittimet kokonaan. Koskapa kotona saan soitettua omat juttuni myös edullisemmilla vehkeillä.
Noihin edullisempiin voi sitten vaihtaa mikkejä ja muita osia, joita voi vaihdossa ehkä tulla. Muutamiin pitäisi uusia muutenkin rikkinäisiä juttuja, mutta muuten en ala päivittämään mitään vehkeitä jos ei ole oikeasti tarvetta jollekkin osalle.
Minusta jokainen soitin on sellainen, että se toimii(yleensä) jossain hommassa ihan hyvin. Jopa halvimmatkin. Soittelen paljon avoimilla vireillä ja muutamilla muillakin soittimilla kuin pelkästään kitaralla, siksi ei oikein koskaan pysty sellaiseen tilanteeseen että soittimia olisi vain yksi tai kaksi. Olipa niiden laatu sitten mikä tahansa.
 
Noissa halvemmissa kitaroissa ja sikarilaatikko-tyylisissä soittopeleissä on muutenkin mielenkiintoista se, että niiden rajallisuus myös vaikuttaa siihen soittamiseen. Yksinkertainen soitto tai pelkistetty ei ole minusta ollenkaan huono jos puhutaan roots musiikista ja monesti siinä onkin vähemmän enemmän.
Ei sillä etteikö jokainen voi laittaa rahansa miten haluaa, mutta itseä kiinnostaa sellaiset vehkeet joilla on sitä bluesia alettu soittamaan. Kun mennään sähköisestä bluesista vanhempaan suuntaan ja ollaan päästy resonaattorikitaroihin, niin nekin ovat olleet silloin aika harvojen soittajien saatavilla. Bluesia on soitettu itsetehdyillä ja aika karuillakin soittimilla, mutta soitto on silti toiminut.
Tämä on hieman nykyään unohtunut kun hommataan boutique efektejä ja vahvareita ja sitten Custom Shop kitaroita bluesin soittoon.
Kunnon soittaja soittaa hyvin halvemmallakin kitaralla ja slideputkella.
 
Mutta, edelleen saa jokainen laittaa rahansa miten haluaa ja soittaa myöskin miten haluaa. Ei ole minulta pois ja itseä ainakin harmittaa kun on tyhjän panttina Gibsonia ja muutamia muitakin jotka joutaisi jollekkin toiselle soittoon.
 
zedder
03.10.2015 11:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko se jotenkin syntistä jos makuuttaa kalliita ja hienoja kitaroita koristeena? Eiväthän ne noin niinkuin yleisesti ottaen ole keltään pois, saahan uusia kitaroita tilattua rakentajilta ja myös suoraan kauppojen hyllyiltä. Ehkä joitakin ääri-vintage kitaroita ei saa kuin apteekin hyllyiltä, mutta eihän niitä kukaan "tarvitsekaan".
 
Minusta on vähän kummallista jos soitinten "haalimista" pitäisi jotenkin perustella ulkopuolisille. Onhan niitä uusia myymättömiä ja ajamattomia Lamborghinejakin kaupoissa turhan panttina nököttämässä, ja vanhempia pirssejä museoissa pölyyntymässä.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
mpekkanen
03.10.2015 11:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Onko se jotenkin syntistä jos makuuttaa kalliita ja hienoja kitaroita koristeena? Eiväthän ne noin niinkuin yleisesti ottaen ole keltään pois, saahan uusia kitaroita tilattua rakentajilta ja myös suoraan kauppojen hyllyiltä. Ehkä joitakin ääri-vintage kitaroita ei saa kuin apteekin hyllyiltä, mutta eihän niitä kukaan "tarvitsekaan".
 
Minusta on vähän kummallista jos soitinten "haalimista" pitäisi jotenkin perustella ulkopuolisille. Onhan niitä uusia myymättömiä ja ajamattomia Lamborghinejakin kaupoissa turhan panttina nököttämässä, ja vanhempia pirssejä museoissa pölyyntymässä.

 
Kuka tykkää mistäkin. Minusta hyvät soittimet olisivat ihan soitossa parhaimmillaan, mutta saahan niitä kerätäkkin jos haluaa. Itsellä alkaa tilatkin loppumaan, että soittimia on myös senkin takia vähennettävä. Tai ainakaan en hanki mitään lisää, jos en saa vanhoja menemään.
 
Kukin tyylillään :)
 
Sarko
03.10.2015 11:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää menee taas tähän keski-ikäisten miesten saikkaukseen, yrittäkää pysyä aiheessa tai ainakin lopettaa toi iänikuinen "yhyy, saan omistaa asioita"-virsi, etenkin kun se ei aiheeseen sinällään kuulu.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Artist
03.10.2015 11:54:12 (muokattu 03.10.2015 11:59:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni alkoi downshiftaus tossa viitisen vuotta sitten, kun silloinen aktiivinen bändi hajosi. Siihen asti vaihtu varsinkin styrkkarit, spedut ja putket tiuhaan, oli kaikenmaailman boutiquet ja NOSsit ja point to pointit ja mitä näitä nyt on.
 
Kuitenkin jo silloin huomasin, että moni veti ihan huomattavasti paremmin ja paremmalla soundilla ihan perusvermeillä, joten ajattelin sitten että vittuako ädläämään kamoilla liikaa.
 
Nyt en olekaan sitten 2011 ostanut mitään kitarakamaa. Kyllähän ne kitarakamat vieläkin kiehtoo, mutta ei vaan jaksa hommata mitään, mitä ei oikeasti tarvitse. Muutaman kerran kyllä tullut oltua ns. ostohousut jalassa vintagekitaran suhteen, mutta järki(?) voittanut.
 

Ainahan se halvin on parasta ikinä kun persaukisilta kysyy..

Kunnes on varaa ostaa oikeasti parempaa..

 
Mulla meni niin, että aikanaan oli kalliimmat laitteet, mutta talous paljon tiukemmalla. Nyt taas olisi fyrkkaa paremmin (ok, persaukihan tässä silti ollaan, asuntokin on velkarahalla), mutta en näe hirveästi lisäarvoa sillä, että ostaisin nykyistä kalliimmat vermeet. Mulla on jo nyt niin hyvät kamat, että en paremmista saisi sen enempää irti.
 
E: toi toisten "persaukisuudella" argumentointi on vähän mautonta mielestäni.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
FensonGibder
03.10.2015 11:56:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Kuka tykkää mistäkin. Minusta hyvät soittimet olisivat ihan soitossa parhaimmillaan, mutta saahan niitä kerätäkkin jos haluaa. Itsellä alkaa tilatkin loppumaan, että soittimia on myös senkin takia vähennettävä. Tai ainakaan en hanki mitään lisää, jos en saa vanhoja menemään.
 
Kukin tyylillään :)

 
Kait siinä lievää itsekkyyttä on pitää 10 kitaraa jos joku ystävä on kitaraa vailla - itse olen pari kitaraa antanut kaverille ja sukulaiselle, enkä hetken päästä edes muistanut niitä..
 
Tosin mistään ruuan kaltaisesta eettisestä ongelmasta ei tässä kitarahamstrauksessa ole kyse, eikä haasteita jaella kellekään. :)
 
Riffi, nyt.
jhlamm
03.10.2015 12:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä nyt sitten on downsiftaamista. Itse vaihdoin aikanani Caparison Dellingerin halvempaan peliin (Jackson RR24) ja mielestäni jaska oli omaan kouraan parempi soittaa. Sittemmin kyseinen jaska on mennyt eteenpäin, koska en ole niin sinut floikan kanssa ja soitossa on ties monettako vuotta pihalle hakattu Jacksonin dkmgt, Ostin puut joskus ja kaikki muut kerännyt ajan saatossa siihen. Yhteishintaa kitaralla noin 250e ja lapa katkennut sekä runkoa raahattu auton perässä. Silti paras peli omaan kouraan. Tässä tapauksessa kyse taitaa olla kuitenkin vain sen itselle parhaan pelin etsimisestä.
 
Muussa harrastuksessa on sitten tullut downsiftattua, kun rahaa on jostain pitänyt kaapia milloin mihinkin laskuihin, illanviettoihin ja muihin harrastuksiin (kuten niihin kitaroihin). Ehkä downsiftaus ei ole trendi vaan ihan rahanpuutteen aiheuttama pakko.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Jucciz
03.10.2015 12:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten on vielä downsizing. Tästä esimerkkinä vaihdoin muutama vuosi sitten pedaalilautani Pedaltrain Pro:sta puolet pienempään Pedaltrain Junioriin. En ole katunut muutosta: kaikki tarvittava mahtuu, tilansäästö on huikea (niin lavalla kuin keikka-autossakin) ja roudaus paljon mukavampaa.
metlica
03.10.2015 12:24:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä siinä vaiheessa kun rupes enempi soittamaan ja rupes rahaakin löytymään ni kamat vaihtu aina vaan parempaan. Tai siis kalliimpaan. Nyt vähän tekee mieli testailla josko noilla halvoilla ritsoilla sais hyvää soundia aikaseks. Hyviä soittaa on kyllä, mikit yms vaan tuhnuilee. Kyllä sen huomaa jos on kallis soitin, mutta se onko se ero jonkin tonnin tai kahden arvoinen on sit jokasesta itestään kiinni.
 
Get it fucking done.
mpekkanen
03.10.2015 12:47:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: Kait siinä lievää itsekkyyttä on pitää 10 kitaraa jos joku ystävä on kitaraa vailla - itse olen pari kitaraa antanut kaverille ja sukulaiselle, enkä hetken päästä edes muistanut niitä..
 
Tosin mistään ruuan kaltaisesta eettisestä ongelmasta ei tässä kitarahamstrauksessa ole kyse, eikä haasteita jaella kellekään. :)

 
Joo, kyllä itsekkin olen antanut kavereille kitaroita ja yhden soittimen lahjoittanut erääseen museoonkin. Kaverille annoin kerran Fenderin blues junior combon, mutta osa siitä meni kyllä pienen velan maksuun.
Ei tässä enää jaksa mistään ruuasta alkaa muuten säästelemään, ettei nämä omat kamat ole ainakaan nykyään mistään pois. Tilaa kyllä vievät.
 
Kun tulee soitettua lap steel ja normaalikitaroilla, sekä slidekanteleilla(en tarkoita tällä nyt tavallista kanteletta tai tavallista kitaraa jota soitetaan slidellä), on väkisin oltava muutamakin soitin.
G6/C6 viritykset vaativat aivan erilaisen kielityksen kuin avoimet G ja E-vireetkin. Normaalivireista ja slidekanteleen vireistä puhumattakaan(youtubesta löytyy muutama laittamani pätkä hakusanalla "slidekannel").
Kun bänditouhut loppui jäi "hyviä" ja kalliita soittimia laukkuihin pyörimään ja niitä olen yrittänyt hävittää. Ei vaan tunnu järkevillä hinnoilla monikaan menevän ja mitään tarvetta ei ole ilmaiseksi antaa kellekkään jobbareille tai sellaisille joita en tunne.
Nykyään kun kaverit omistavat jo soittimet ja heilläkin on kitaroita ja muuta kaikki nurkat täynnä. Ei siis ole heilläkään tarvetta soittimille ja en nyt niin rahoissani ole, että alkaisin Gibsonia ja vastaavia ilmaiseksi antamaan.
 
Gabe
03.10.2015 13:10:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: menneet tappiot nousevat helposti palana kurkkuun
 
Hyvässä keskustelussa kumpikin osapuoli on voittaja.
 
ja pitää tyytyä asiapitoisuuden puutteessa henkilökohtaisuuksiin.
 
F e s s o n, tuo asiapitoisuuden airut:
 
FensonGibder: ...niin että on taas varaa, vuttu, syödäkin jotain muuta kuin puuroa kolme vuotta, kun tuli tilattua kanadasta joku helvetin customviritys chokokookospuun ytimestä niin että paul reed smithin puntti kastuu kun siihen kopauttaa ja se soi kolme tuntia hoosiannaaa tekee noiin nannaan, ei helvetti taidan tilata vielä toisen, vaimokin saa laihtua 15 kiloa..
 
Jucciz: Sitten on vielä downsizing.
 
Tätä on tullut itsekin tehtyä. 50-100w nupit 4x12 ja 2x12 kaappeineen ovat vaihtumassa parikymmentäwattisiin comboihin.
 
Noh, taitaa tämä trendi jäädä aika lyhytikäiseksi kun ketjun aloittajakaan ei kerran ole Downshiftaamassa onnellisesti kohti Harley Benttoneita.
Kunnallisjäte
03.10.2015 13:10:23 (muokattu 03.10.2015 13:11:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi: Täällä varmaan monilla menee sekaisin downshifting ja downgrading? Ensimmäinen tarkottaa enemmän sitä, että kaman määrää ja mahdollisesti kokoa pienennetään oli kamat sitten kalliita tai halpoja. Jälkimmäinen on sit sitä, että Gibsonit vaihtuu Epiin ja ehkä se Blues junnukin ajaa sen butiikkivahvistimen asian.
 
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta mä oon tehnyt sekä downshiftingin että downgradingin. Iso pedaalilauta vaihtui käytettyyn pedaltrain miniin pienellä kattauksella (ennen Pedal train 1), kotivahvistimeksi Lunchbox (aiemmi UralTone) ja treeniksellä UralTone Jr (ennen oli Marshal JTM45 ri). K-Line jenkki pikkupajan tele vaihtui Fenkun MIM classic player stratoon. Samoilla vauhdeilla vaihdoin myös auton Avensiksesta Aurikseen..
 
Muutokset olen tehnyt, koska perheen pyörittäminen vie kaikki pelinappulat. Ymmärrän edelleen putiikkipelien perään kuolaavia ja itsekin tulee niin tehtyä aika ajoin. Nyt kuitenkin mennään vähänaikaa näin. Soundillisesti en ole huomannut kummempaa, nykyinen kitarakin on ihan hyvä. Pärjään näköjään huomattavasti vähemmällä kun olen kuvitellut. Edelleen soitan päivittäin.
 
Asia voi toki muuttua jos saisi pyöräytettyä kunnolliset bändikuviot taas käyntiin.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Gabe
03.10.2015 13:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: En jaksanut lukea koko ketjua, mutta mä oon tehnyt sekä downshiftingin että downgradingin. Iso pedaalilauta vaihtui käytettyyn pedaltrain miniin pienellä kattauksella (ennen Pedal train 1), kotivahvistimeksi Lunchbox (aiemmi UralTone) ja treeniksellä UralTone Jr (ennen oli Marshal JTM45 ri). K-Line jenkki pikkupajan tele vaihtui Fenkun MIM classic player stratoon. Samoilla vauhdeilla vaihdoin myös auton Avensiksesta Aurikseen..
 
Muutokset olen tehnyt, koska perheen pyörittäminen vie kaikki pelinappulat. Ymmärrän edelleen putiikkipelien perään kuolaavia ja itsekin tulee niin tehtyä aika ajoin. Nyt kuitenkin mennään vähänaikaa näin. Soundillisesti en ole huomannut kummempaa, nykyinen kitarakin on ihan hyvä. Pärjään näköjään huomattavasti vähemmällä kun olen kuvitellut. Edelleen soitan päivittäin.
 
Asia voi toki muuttua jos saisi pyöräytettyä kunnolliset bändikuviot taas käyntiin.

 
Joo, no olihan mullakin tuossa viitisen vuotta sitten tilanne missä vaihdoin kalliimpaa kamaa pienempään ja halvempaan kun esikoinen syntyi ja oli muutenkin ihan hirveästi rahanmenoa, muutto uudelle paikkakunnalle jne. Mutta tämä oli vähän elämäntilanteen ja pakon sanelema juttu eikä mitenkään muodikasta downshiftaamista.. Ja vaikka niillä tilalle ostetuilla halvemmilla kitaroilla ja pienellä vahvisimella soitteli ihan onnellisena niin kyllähän sen laatueron aina huomasi kun sai jotain parempaa käyttöön. Eipä se kuitenkaan juuri harmittanut kuitenkaan kun tilanne oli mikä oli. Ja olihan mulla tuossa Pro Juniorkin hetken käytössä, hyvä kone sekin ainakin soundinsa osalta.
 
Se aspekti mitä en ole koskaan joidenkin kamarunkkauksessa ymmärtänyt on se, että pitäisi aina saada koko ajan uutta ja hienompaa kamaa jotta soitto maistuu. Kyllä mulle ainakin soitto maistuu millä tahansa mailalla. Eipä sitä ole todellakaan aina ollut mahdollisuuttakaan soittaa kuin niillä lähes halvimmilla soittimilla eikä tämä ole mitenkään motivaatioon vaikuttanut. Pitkään mentiin kusenpolttamalla Landolalla ja Squierilla. Landola on vieläkin tallessa. :)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «