Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokeilin 6L6 versus 6V6 ja tässä tulos
1 2
kimurantti1
22.09.2015 23:26:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä noiden pätkien ero on kaikkea muuta kuin huomaamaton. Vaikka kuuntelin samalla volumella ne, on soundissa selkeä ero, musta 6L6:n hyväksi.
 
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
efunkelist
23.09.2015 18:17:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kyllä nykysellään samaa mieltä soundierosta.
Sinä päivänä kun vertailun tein tuli ns ammuttua korvat tukkoon :S
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Mikko L
24.09.2015 01:53:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Volume-ero hämää huomattavan paljon. Jälkimmäinen tulee selkeästi paljon isommalla, jonka takia sitä saattaa helposti pitää parempana.
 
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
efunkelist
25.09.2015 07:30:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko L: Volume-ero hämää huomattavan paljon. Jälkimmäinen tulee selkeästi paljon isommalla, jonka takia sitä saattaa helposti pitää parempana.
 
Tästä syystä pitääkin kuunnella niitä normalisoituja ottoja vertaillakseen soundia.
Halusin tarjota kuitenkin myös volume-eron omaavat klipit kun usein kuulee puhuttavan "trankkuwateista ja putkiwateista" jne niin tässä saa suoraan eron kahden eri putken hyötysuhteesta. Klippiä jos luukuttaa isolla volalla isoista PA-kajareista vaikkapa bändin treeniksellä voi saada fiilistä siitä mitä se ero voisi olla soittotilanteessa.
 
Nyt mulla oli hakusessa pienempi volume kotistudio-oloihin päätesäröä hakiessa. Toki löytyy myös keinokuorma ja kaiuttimen herkkyys vaikuttaa paljon lopputulokseen mut mut... Tuleepahan harrastettua :D
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Laulava Kylätohtori
25.09.2015 09:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Mun mielestä noiden pätkien ero on kaikkea muuta kuin huomaamaton.
 
Ei se huomaamaton ollutkaan, mutta pienempi kuin itse olisin omien kokemusten perusteella kuvitellut...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «