Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valaise Villeä! -Jos Boss TU-3 ottaa virran VANHOIHIN ACA-Boss..
1 2
Luuviulu
16.09.2015 18:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Japan -pedaaleihin, niin A) Hajoaako ne?? B) Toimiiko (jotenkin)?? C) Toimii kuin unelmat ja mikään ei hajoa??

-Vastatkaa VAAN asiaan oikeasti perehtyneet. Vanhat ACA -Japan Boss:it toimii 9V -Paristolla, MUTTA vaatii muuntajan kautta käsittämättömän typerästi kuitenkin sen 12,3V. ...niin mitä tapahtuu, jos laitan tosta Boss PSA TU-3-Tunerista jakoon muille niille ikivanhoille Bosseille, jotka vaatii sen 12,3V -virtaa, niin hajoaako ne??

Miten ihmeessä ne ikivanhat ACA-Pedaalit voisi toimia lähtökohtaisesti PSA-Pedaalista, johon tungetaan VAAN 9,6V, niin muuttuuko siinä matkalla ne 12,9Volttia vaativat pedaalit toimimaan periaatteessa neljänneksen pienemmästä virtalähteestä?? Toihan on jotenkin ihan järjetön ajatus, mutta niin vaan toimiin täydellisesti moni muukin yli mun järkeni menevä asia, niin EHKÄ toikin toimii....??!! ...vai, eikö toimi...??!! :/

Toi-kin asia, menee yli mun logiikkani. Valaiskaa kiitos, niin olen taas hiukan viisaampi!! :) :) :)

Sarko
16.09.2015 18:26:43

Ei hajoa.

Osta vaikka joku oikea virtalähde, esim. Cioks tai Voodoo Lab, niin ei tartte noin sadatta aihetta näistä virta-asioista perustaa. Sit ei tarvi enää stressata kun on kunnon virtalähde laudassa.

"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
TTV
16.09.2015 18:29:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B. Toimii jotenkin eikä ainakaan hajoa. Omaa kokemusta löytyy parista Japanin HM-2 pedaalista, joka itseasiassa toimii helvetin hyvin 9V linjasta syötettynä. Yleisesti ottaen: kytkettäessä laite nimellistä pienempään jännitteeseen, jännite ei riko laitetta.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Dropped C
16.09.2015 18:45:34

Moni spedaali kyllä voi ihankin hyvin toimia piemällä jännitteellä, kun reitattu. Hieman isompi voi mahdollisesti rikkoa jotakin, mutta harvemmin, kun ei puhuta mistään isoista tehoista.

Funkånaut
16.09.2015 19:28:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

4. Mieti kirjoitukseesi hyvä sisältöä kuvaava otsikko, saat enemmän vastauksia kun asiasta kiinnostuneet huomaavat viestisi muiden joukosta. Kirjoita otsikoksi ennemmin "Kannattaako ostaa Richard Ashcroftin uusi levy?" kuin vain "Kannattaako ostaa..?". Näin asiasta tietävät (ja samanhenkiset) ihmiset huomaavat viestisi muiden joukosta, eivätkä muut (vaikka kyseistä bändiä inhoavat) "turhaan" kuluta aikaansa lukemalla kirjoitustasi.

Kakkosta suosittelisin tutustuvalle koska se varmasti aukeaa helposti ja on minullekin ehkäpä se suosikki. - aksiom
ReBeat
16.09.2015 19:41:04 (muokattu 16.09.2015 19:44:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Miten ihmeessä ne ikivanhat ACA-Pedaalit voisi toimia lähtökohtaisesti PSA-Pedaalista, johon tungetaan VAAN 9,6V, niin muuttuuko siinä matkalla ne 12,9Volttia vaativat pedaalit toimimaan periaatteessa neljänneksen pienemmästä virtalähteestä??

---------------------------
http://stinkfoot.se/archives/726

The daisy chain thing

When powering a Boss ACA (old-style) pedal from a 9v PSA adapter, the LED barely lights up. This is normal and expected behaviour, since the 9 volts fed to the pedal really is too little it wants 12 volts, remember? But when the power is being provided via a daisy-chain, with other PSA pedals in the chain and signal cables connecting them, the LED suddenly lights up as normal What happens is that all the pedals in the daisy chain share a common ground, which bypasses the voltage limiting components in the ACA pedal(s), causing the pedal to receive the full 9 volts. This trick works with any power supply where the outputs share a common ground daisy chain setups, DC Brick etc.

Obviously, this wont work with an isolated power supply like the Voodoo Lab Pedal Power 2, since the isolated outputs prevent common grounds from forming. This is why that power supply has a 12 volt/ACA setting.

---------------------------
Avainsanat:

- signal cables connecting them
- any power supply where the outputs share a common ground
- bypasses the voltage limiting components in the ACA pedal(s)

naavanka_
16.09.2015 21:32:41

TTV: B. Toimii jotenkin eikä ainakaan hajoa. Omaa kokemusta löytyy parista Japanin HM-2 pedaalista, joka itseasiassa toimii helvetin hyvin 9V linjasta syötettynä. Yleisesti ottaen: kytkettäessä laite nimellistä pienempään jännitteeseen, jännite ei riko laitetta.

Tämä.

Suoraan ei toimi mutta linkattuna pelittää normaalisti.

Olen symbolisesti guru ja voittamaton.
Laulava Kylätohtori
16.09.2015 22:09:52

Toimiihan ne daisychainissa. Niissä on vastus, joka alentaa sen 12 v 9 voltiksi, kun käytetään virtalähdettä, mutta patteri/daisychain ohittaa ko. vastukset.

Mutta etkös sä ole kysynyt tätä jo monta kertaa? Ainakin 2-3 ketjua jo ennestään?

Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Luuviulu
17.09.2015 02:22:58

Voi olla, mul on huono muisti... Jotain vastaavaa kysyin kyl joskus, mut en saanut niihin riittävän luotettavia vastauksia. Ei mul ole varaa siihen, että kytken kaik kivat ACA-Japsi-Boss:it tohon ja sit kuuluu vaan pienoinen "pam", "tms" ja sit on kaikki vaivalla keräämäni harvinaiset ja kalliitkin purkit ns. p#s#a#a, jonka jälkeen ottaa päähän ja v#t#t#a#, niinkuin Maho Neitsyen -biisissä... Myönnän olevani arka ja ylivarovainen niiden kans, mutta kyl on oikeasti syytäkin... :/

Oispa kaikki Boss:it vaan yksinkertaisesti samoja virroiltaan, mutta eipä vaan ole.......... :/

TTV
17.09.2015 06:41:44

Luuviulu: Voi olla, mul on huono muisti... Jotain vastaavaa kysyin kyl joskus, mut en saanut niihin riittävän luotettavia vastauksia. Ei mul ole varaa siihen, että kytken kaik kivat ACA-Japsi-Boss:it tohon ja sit kuuluu vaan pienoinen "pam", "tms" ja sit on kaikki vaivalla keräämäni harvinaiset ja kalliitkin purkit ns. p#s#a#a, jonka jälkeen ottaa päähän ja v#t#t#a#, niinkuin Maho Neitsyen -biisissä... Myönnän olevani arka ja ylivarovainen niiden kans, mutta kyl on oikeasti syytäkin... :/

Oispa kaikki Boss:it vaan yksinkertaisesti samoja virroiltaan, mutta eipä vaan ole.......... :/

No nyt voit ottaa turvallisin mielin opiksesi tästä ketjusta, ei ne mee rikki :-)

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laulava Kylätohtori
17.09.2015 09:12:25

Luuviulu: Voi olla, mul on huono muisti... Jotain vastaavaa kysyin kyl joskus, mut en saanut niihin riittävän luotettavia vastauksia. Ei mul ole varaa siihen, että kytken kaik kivat ACA-Japsi-Boss:it tohon ja sit kuuluu vaan pienoinen "pam", "tms" ja sit on kaikki vaivalla keräämäni harvinaiset ja kalliitkin purkit ns. p#s#a#a, jonka jälkeen ottaa päähän ja v#t#t#a#, niinkuin Maho Neitsyen -biisissä... Myönnän olevani arka ja ylivarovainen niiden kans, mutta kyl on oikeasti syytäkin... :/

Joo, ok. Mutta koska se on vain viisautta, ettei kuuntele meikäläistä, niin pistetään tänne vielä linkki vähän paremmin perillä olevalta taholta.

http://stinkfoot.se/archives/1019

Tuo on siis modausohje, mutta älä välitä siitä, vaan pointti on teoriassa.

Pedaali toimii siis aina 9 voltilla. Eli myös ne vanhat Bossit toimivat sisäisesti 9 voltilla, vaikka vaativat 12 voltin muuntajan. Taika on siinä, että niissä Bosseissa, jotka vaativat 12 voltin muuntajan (vaikka siis toimivat 9 voltilla), on sisällä vastus, joka alentaa sen virtalähteen kautta annetun 12 volttia 9 volttiin. Patteri tai 'daisychainaus' ohittaa tämän vastuksen ja siksi se pedaali toimii normaalisti 9 voltin patterilla tai 9 voltin jännitteellä daisy chainin kautta...

lurkki
17.09.2015 09:44:24

Laulava Kylätohtori: Toimiihan ne daisychainissa. Niissä on vastus, joka alentaa sen 12 v 9 voltiksi, kun käytetään virtalähdettä, mutta patteri/daisychain ohittaa ko. vastukset.

Tota, mitä? "Patteri/daisychain ohittaa vastuksen"

Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Laulava Kylätohtori
17.09.2015 09:50:13

lurkki: Tota, mitä? "Patteri/daisychain ohittaa vastuksen"

Niin, mitä siitä?

lurkki
17.09.2015 10:28:53 (muokattu 17.09.2015 11:02:22)

Laulava Kylätohtori: Niin, mitä siitä?

Ymmärrän kyllä että patteri ohittaa sisäisen vastuksen, mutta että daisychain tekisi sen myös. Sitä en tajua... Mutta tuo linkki yllä valoittaa että laitteiden maat yhdistämällä vastus ohittuu. En siltikään tajua :-D

edit. no nythän mä tajusin missä välissä se vastus on

Ymmärrän, että haluat osallistua keskusteluun, mutta täällä tuo keskustelu on viety paljon pidemmälle ja ymmärrys on paljon korkeammalla tasolla kuin sinulla. Joten - älä tule puhumaan asioista joista et tiedä mitään, vaan ota selvää.
Laulava Kylätohtori
17.09.2015 11:12:24

lurkki: Ymmärrän kyllä että patteri ohittaa sisäisen vastuksen, mutta että daisychain tekisi sen myös. Sitä en tajua... Mutta tuo linkki yllä valoittaa että laitteiden maat yhdistämällä vastus ohittuu. En siltikään tajua :-D

edit. no nythän mä tajusin missä välissä se vastus on

Itse en ymmärrä elektroniikasta mitään, niin parempi vaan toistella viisaampien sanoja. Mutta hyvä, että selvisi, niin mun ei tarvitse yrittää miettiä, mitä tuli kirjoitettua. :D

Luuviulu
17.09.2015 15:48:35

....mutta mun täytyy kysyä teiltä viisaammilta, että mikä ihmeen kumma outo asia on Daisy-Chain, kun en ole ikinä kuullutkaan....???? :D :D :) :)

-Kiitos vastanneille ja vielä tota asiaa valaiseville, koska olen äärimmäisen surkea myös ATK:ssa, niin kun painan tota linkkiä, niin koneeni ei tee yhtään mitään..... Jokin ohjelmointi pitäis tehdä tietokoneeseen, jotta toi linkki aukeaa. ...ja mä en sitä-kään osaa tehdä, koska yksinkertaisesti vaan olen surkea ATK:ssakin...

-Itseasias kaikki sähköjutut on mul ongelmallisia, paitsi taskulamppu yms, mun vahvuudet elämässä on ihan eri asioissa, kuin sähköjutuissa, toivon vaan että Boss:ini ei "räjähdä"....... :D :D

-Valaiskaa oikeasti toi Daisy-Juttu viel mul, niin olen ikuisesti kiitollinen siitäkin, kun olen taas vähän viisaampi, tiedän, että tyhmän opettaminen on rasittavaa, mutta olkaa kilttejä ja tehkää se, koska mä oikeasti tarviin nää tiedot ja myönnän heti kättelyssä olevani tyhmä sähköasiossa... :D

-Pelastakaa Boss:ini kiitos, ne ansaitsee sen, heh...... :D :D :D

illu45
17.09.2015 16:16:35

Luuviulu: ....mutta mun täytyy kysyä teiltä viisaammilta, että mikä ihmeen kumma outo asia on Daisy-Chain, kun en ole ikinä kuullutkaan....???? :D :D :) :)

-Kiitos vastanneille ja vielä tota asiaa valaiseville, koska olen äärimmäisen surkea myös ATK:ssa, niin kun painan tota linkkiä, niin koneeni ei tee yhtään mitään..... Jokin ohjelmointi pitäis tehdä tietokoneeseen, jotta toi linkki aukeaa. ...ja mä en sitä-kään osaa tehdä, koska yksinkertaisesti vaan olen surkea ATK:ssakin...

-Itseasias kaikki sähköjutut on mul ongelmallisia, paitsi taskulamppu yms, mun vahvuudet elämässä on ihan eri asioissa, kuin sähköjutuissa, toivon vaan että Boss:ini ei "räjähdä"....... :D :D

-Valaiskaa oikeasti toi Daisy-Juttu viel mul, niin olen ikuisesti kiitollinen siitäkin, kun olen taas vähän viisaampi, tiedän, että tyhmän opettaminen on rasittavaa, mutta olkaa kilttejä ja tehkää se, koska mä oikeasti tarviin nää tiedot ja myönnän heti kättelyssä olevani tyhmä sähköasiossa... :D

-Pelastakaa Boss:ini kiitos, ne ansaitsee sen, heh...... :D :D :D

Tuollaisiahan ne on
https://www.google.fi/search?q=mooe … tbm=isch&q=boss+daisy+chain&imgrc=_

Eikun.........
TTV
17.09.2015 17:00:12

Luuviulu: ....paitsi taskulamppu....

-Valaiskaa oikeasti.... :D :D :D

Eikös se lamppu valaise? :-)

Sori offtopic rölö, oli vaan ihan pakko :-)

Sarko
17.09.2015 17:00:36 (muokattu 17.09.2015 17:00:52)

Edelleenkin: ei niissä Bosseissa ole mitään pelastettavaa, ne eivät hajoa siitä että otat virittimestä virran toisiin Bossin pedaaleihin. Daisy chainista asiaa ylemmissä kommenteissa.

"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Gabe
17.09.2015 19:40:48

Tässä on äärimmäisen kätevä työkalu kaikenlaisen tiedon keräämiseen: Google!

Siinä on tutoriaali:

http://lmgtfy.com/?q=guitar+pedal+daisy+chain

Ei kestä. :)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti