Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jack&Danny Vs. Squier affinity Telecaster
1
waukku
10.09.2015 15:07:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasin että musicstoressa olisi jack&danny merkkinen telecaster 109e, ja kävihän se houkuttamaan. Squier puolestaan lähtisi 225e. Mietinkin kannattaako reilua 100e satsata squieriin,onko niissä oikeasti merkittävää eroa? Squieria olen musakaupassa kokeillut ja kaula oli oikein miellyttävä soittaa, mietin että onkohan minkälainen tuntuma jack&danny versiossa?
En ole mikään puritaani kitaroiden suhteen, lähinnä tuo kaula (oikeastaan sen paksuus) mietityttää. Sikaa säkissähän tässä oltaisiin ostamassa jos J&D teleen päädyn..

Gabe
10.09.2015 18:57:25

Jos olisi noista kahdesta pakko valita niin ennemmin J&D. Mutta sinuna jättäisin kummankin ostamatta ja raapaisisin ennemmin käytetyn Classic Viben torilta.
aWalker
10.09.2015 18:59:02

Squierista en sano mittään, kerran olen kokeillut, mutta tommoinen J&D tele on ollut itellä muutaman vuoden. Lyhyesti: hyvät puut, paskat raudat, ok työnjälki. Kaula on enemmänkin moderni kuin classinen, ohut ja noin 12" radius - minä tykkäsin. Soittelin sitä aikas paljonkin vuoden - kaksi, sitten alkoi nauhojen kuluma kiusata, nyt on hän slide-vireessä.

Ai niin, ihmettelin mikkien hurinaa alkuun, tarkemmin katsellessa huomasin että oli maadoitusjohto loppunut kesken, noin sentin pätkä ei riittänyt volapotikalta tallaan.

"Real guitars are for old people" - Stan Marsh
Myrkky Nuoli
10.09.2015 21:23:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Jos olisi noista kahdesta pakko valita niin ennemmin J&D. Mutta sinuna jättäisin kummankin ostamatta ja raapaisisin ennemmin käytetyn Classic Viben torilta.

Komppaan. Mulla oli tommonen J&D tele aikoinaan. Siihen oli vaihdettu satula ja vaihdoin ite mikit. Kaula oli melko moderni, aika flätti radius ja ohuehko profiili. Mutta voi jeesus miten stabiili soitin se oli. Ei tarvinnut virittää hädin tuskin ikinä vaikka sitä roudas pakkasessa ja hakkas punkkikeikoilla. Riippuu vähän mitä soitat miten toi kaula skulaa, ja tietysti omista preferensseistä. Perinnehommiin ei minusta ole kyllä mukava, mutta tähän sohellukseen oli just hyvä:

https://narkoosi.bandcamp.com/track/h-vitet-n-j-ljet

More Nintendo, less Marshall.
RaskasMielinen
10.09.2015 23:09:30 (muokattu 10.09.2015 23:11:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole ollut Squier Affinity Teleä, mutta on ollut Affinity Strato. Ei ole myöskään ollut J&D Teleä, mutta löytyy J&D Lespa (Custom-kopio), jonka poistin täältä m.netin torilta alkukesästä, halpiksen aivan hävyttömän halvalla. Sillä onkin tullut koko kesä soiteltua. Gibsonit sun muut ovat samaan aikaan lähinnä keränneet pölyä. En voi kuin ihmetellä kuinka hyvä soitin tuo J&D on ainakin minun käteeni ja korvaani, ja vieläpä hieno (kesäinen kuvalinkki alhaalla). Ainoa moittiminen yksilössäni on nauhatyössä, mutta kyse on niin hyvästä kepistä, että saatan jopa laitattaa siihen uudet nauhat, vaikka niitä rahoja en sitten GAS-päissäni enää koskaan saisikaan takaisin. Sen sijaan ainakin mun Affinity oli ritsa, eikä siitä sen enempää. Opinpahan säätämään kitaraa, kun aikanaan tappelin sen kanssa :)

https://www.dropbox.com/s/k9zjmbmz234jxzc/JDjaBlackstar.jpg?dl=0

waukku
11.09.2015 12:45:43

Sateleepa Jaskalle ja Dannylle kehuja. Alan epäillä jo salaliittoa, palkattuja mainosmiehiä kuitenkin olette. Mutta jepjep, lähtee tilaukseen J&D. Koko soitto urani Epiphonen sg:llä veivanneena on varmaan piristävää vaihtelua, ja kaulakin tuntuu varmasti kepeämmältä. Ja ihan rokkiahan sitä säröllä tulee veivattua yleensä, välillä vähän surffi juttuja. Ajaa varmasti asiansa.

Ps. kovaa kakkaa tuo Narkoosi :)

Corto
13.09.2015 17:40:43 (muokattu 13.09.2015 22:07:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullaki on ollu se J&D:n perustele. Puunvärinen lakattu body, käsittelemätön vaahterakaula ja kiinankuraelektroniikat. Lyhyesti sanottuna hintaansa nähden oli loistopeli. Niiiiiin hyvää puuta.

Aikain saatossa vaihdoin siihen satulan, virittimet, tallan, mikit ja kaiken elektroniikan. Fiilis ja tatsi parani entisestään, mutta olihan se vähän hölmöläisen hommaa satsata melkein tuplasti kitaran orkkishinnan verran modaukseen. Samalla vaivalla olisi hommannut kerralla vaikka Squier Classic Vibe telen.

Nyt on pari vuotta porskuteltu ilman teleä, olisi itselläkin taas hinku hommata sellainen.

En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
kärsä
13.09.2015 21:38:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heippa!

Miulla Jack&Danny strato...on hintanasa arvoinen kitara aika reippaasti soittotuntumaltaan. Virittimet voisi vaihtaa, muta muuten ei haukkumista.

Garsed&Helmerich: Quid Pro Quo - kitaristin ABC www.mekastamo.fi
Gabe
13.09.2015 22:09:30

kärsä: Virittimet voisi vaihtaa, muta muuten ei haukkumista.

Mikäs niissä virittimissä on vikana?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti