Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran mikitys
1 2
weicco
21.08.2015 12:38:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro! Pitästä aikaa täällä.

Tuli mieleen. Haluaisin hieman uusia kitarakamojani ja samalla mietin uusien mikkien hankkimista. Ensimmäisenä haluaisin mikittää kitaran uudestaan. EMG 81 mikit kiinnostaisivat kovasti. Oikeastaan en tarvitsisi kuin takamikin, kun ultranopeassa bläkkiksessä etumikillä ei tee mitään.

Ongelma. Kitarani on Kramer Vanguard. Kitara on ta-jut-to-man hyvä. Rakastan tuota tremoloa ja tilutus on tajuttoman helppoa muotoilun vuoksi. En luovu siitä edes Belsebuubin painostuksesta.

Tässä linkki kitaran tietoihin.

http://www.musiciansfriend.com/guit … guard-electric-guitar#productDetail

Nyt mitä olen käsittänyt, niin Vanguardin runko on tehty ainakin osittain alumiinista. Onko tuohon mahdollista vaihtaa aktiivimikkejä, kun johonkinhan se patteripesä olisi laitettava.

Tuli mieleen, että jos runkoa ei voi työstää, kävisikö jos poistaisi (turhan) etumikin ja laittaisi patteripesän sen tilalle. Ja pystyisinkö tekemään muutostyöt itse.

Ideoita otetaan vastaan. Voin myös maksaa muutostöistä kaljakopan verran tms.

Samalla voisin ottaa tarjouksia Orangen nupeista ja Marshalin kaapeista. Minulla ei ehkä ole rahaa kovin paljoa kuitenkaan niihin tällä hetkellä.

Ja sitten hieman säälinkeruuta. Minulla on aivovamma ja ehkä Parkinson. Haluaisin soittaa ultranopeeta bläkkistä niin kauan kun vielä pystyn. Toivottavasti tämä herkistää lukijan tarjoamaan palveluksia ja kamoja järjettömän halvalla :)

Laulava Kylätohtori
21.08.2015 12:44:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linkin mukaan siinä on leppärunko, joten eiköhän sen patterin saa etumikin paikalle ilman sen suurempia ongelmia. Tosin se on varmaa, ettet halua minun sitä tekevän. :)

Believe what you want, it doesn't mean you're right...
ibnz
21.08.2015 13:02:20

Voisi se patteri mahtua potikoiden sekaankin ihan ok - tuossa näyttäisi pikkukuvan perusteella olevan jopa enemmän tilaa, kuin Washburnin Dime-mallissa oli, ja sinnekin se 9v solahti ilman sähkötyökaluja

Mieluummin ei
weicco
21.08.2015 13:11:32

Kas joo. Olen ymmärtänyt väärin. Oliko tuossa sitten kaula alumiinia.

No anyways, täytyy tilata Thomannilta mikki ja yrittää ensin itse pähkäillä asiaa. Jos ei onnistu, eiköhän joku timpuri jostain löydy :)

Navdi
21.08.2015 13:15:12 (muokattu 21.08.2015 13:18:17)

weicco: Kas joo. Olen ymmärtänyt väärin. Oliko tuossa sitten kaula alumiinia.

No anyways, täytyy tilata Thomannilta mikki ja yrittää ensin itse pähkäillä asiaa. Jos ei onnistu, eiköhän joku timpuri jostain löydy

Jalavaa. Sama linkki.

Tosin toi Kramerin historiikki tossa sanoo: "In the mid-1970s, when Kramer guitars began, they were exclusively producing aluminum necked guitars."

Navdi
21.08.2015 13:22:45

Aika jänniä nuo alumiinikaulat nyt kun rupesin tutkimaan. Soundit on varmasti ollut aika paskat, tosin.

http://www.vintagekramer.com/alum.htm

Laulava Kylätohtori
21.08.2015 14:01:39

Navdi: Jalavaa. Sama linkki.

Tosin toi Kramerin historiikki tossa sanoo: "In the mid-1970s, when Kramer guitars began, they were exclusively producing aluminum necked guitars."

Eikös se ole maple eli vaahtera?

Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Navdi
21.08.2015 14:03:24 (muokattu 21.08.2015 14:05:51)

Laulava Kylätohtori: Eikös se ole maple eli vaahtera?

Alder body
Maple neck

Juu niinpä. Korjaan toista ja sitten itse käännän väärin ja kirjoittelen mitä sattuu. Jalavahan onkin englanniksi Elm. Nooh. Perjantai. ;)

Arkka
21.08.2015 14:21:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaraa en tunne mut kokeile tosiaan meneekö sinne 9 V -paristo heittämällä.

Ja jos ei sovi, ni huomaa että voit laittaa sinne vaikka 12 V sormipariston. En muista mitä sille saa syöttää, mut ei se oo niin nöpönuukaa 81:n kans, monethan käyttää esim. 18 V. Saundi muuttuu hieman kun headroom kasvaa.

jhlamm
21.08.2015 18:00:09

Ittellä on kaikissa kitaroissa mihin olen noita aktiiveja asennellut niin laitettu se paristo sinne potikoiden poteroon ja aina sopinut. Tämä siis mikäli ei valmiina tuollaista paristopaikkaa ole. Yksinkertaisesti olen leikannut semmosesta futonipatjasta palan ja käärinyt sen siihen pariston ympäri. Teippiä perään, että pala pysyy kiinni ja sitten kiilaa sen sitä poteron kantta vasten. Tai jonnekin sinne laittaa sen nätisti paikoilleen.

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Arkka
21.08.2015 18:39:21

jhlamm: Yksinkertaisesti olen leikannut semmosesta futonipatjasta palan ja käärinyt sen siihen pariston ympäri. Teippiä perään, että pala pysyy kiinni ja sitten kiilaa sen sitä poteron kantta vasten. Tai jonnekin sinne laittaa sen nätisti paikoilleen.

Plussa hyvästä vinkistä. Yhteen kitaraan asensin oikein ruuvilla pidikkeen poteroon, mutta tollanen patentti olis varmaan ollut ihan yhtä toimiva ja ahtaassa paikassa varmasti helpompi saada sopimaan.

weicco
29.08.2015 09:48:48

Kas, kas. Tässähän tulee hyvää tietoa. No ei muuta kuin aloitan uuden mikin ostamisen sunnittelun aloittavan palaverin, tosin pyydän emännältä ensin luvan. Sitten vuonna 2017 katsotaan miten meni :)

weicco
15.10.2015 14:36:38

Oho. Aikaa on vierähtänyt, enkä ole päässyt puusta pitkälle. Mutta nyt kaipaisin pientä neuvoa.

Haluan periaatteessa aktiivisen takamikin. EMG 81 on tällä hetkellä se "must". Thomannilla on kuitenkin montaa eri varianttia. Minkä minä näistä tilaisin?

http://www.thomann.de/fi/search_dir … &manufacturer%5B%5D=EMG&sw=emg%2081

Tämä vaikuttaisi fiksuimmalta, mutta mistä minä mitään tiedän.

http://www.thomann.de/fi/emg_81x_bk.htm

Ihan piruillessani vielä kysyn, osaatteko sanoa halpaa whammybaria? En yleensä noista tykkää, mutta haluaisin leikkiä :)

benny
15.10.2015 16:39:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi mennä merta edemmäs kalaan, kun Hesestä saa halvemmalla:
http://www.musamaailma.fi/emg-81x-humb-mikrofoni.html

shitfuck inc.
Ziggy Bubba
15.10.2015 18:51:56 (muokattu 15.10.2015 19:35:17)

Meinaatko muuten käyttää passiivista kaulamikkiä sen aktiivisen talla-EMGin kanssa? Se voi vaatia omat temppunsa, etenkin kun EMG:iden mukana tulee omat ihan erilaiset potikat mukana.

Ite laittaisin molemmat mikit aktiivia, pääsee helpommalla. (Jos ihan totta puhutaan, laittaisin vaikka Duncan Distortionin hevanderipuuhiin ja pitäisin passiivisähköt.)

E: Tykkään mm. tosta DD:stä enemmän hevijynkyssä kuin EMG:istä, Dimarzion Super Distortionista taas vähän yleispätevämpään rock-potkuun. Puhtaammat soundit soi omaan makuun myös paremmin.

Bubba Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
weicco
16.10.2015 12:59:23

Joo ei sillä väliä mistä ostan. Jos Suomesta löytyy, niin mikä ettei.

En tee etumikillä oikein mitään. Ottaisin pois jos saisin sen reiän jotenkin peittoon. Katkaisen todennäköisesti vaan piuhat siitä. Tällä kitaralla soitetaan täysiä ja kovaa ja täysiä ja takamikillä takakenossa. Muut kitarat sitten erikseen.

Mutta siis tuo X-malli. Kiitoksia. Ostan sen.

Miten se whammybar? Voisin tietysti yrittää tältäkin foorumilta etsiä myisikö joku. Haluaisin pelleillä. Whammybar, kaiku, ehkä chorusta ja valtava tremolo :D

weicco
16.10.2015 13:05:50

Tota kitaraa alan tuunaamaan. Siinä on joku nopeasti kyhättä improsoolo, jonka kämmäsinkin kesken kaiken. Uusi takamikki ja päähet kuvioinnit.

Tämä on ihan harrastustoimintaa omaksi huviksi. Olen sairas, muutenkin kuin henkisesti, joten jotain tällaista toimintaa pitää keksiä :)

https://www.facebook.com/ThatWhichM … 8723619444544/?l=710013802819471241

ibnz
16.10.2015 13:06:35

Eiks tuossa ole lisenssi-Floyd Rose? Tsekkaa netistä josko siihen menis se Schallerin räikkä, mikä useimpiin muihinkin ( http://millbrook.fi/tuotteet.php?k= … =362001&tuoteryhma_id=139&offset=30 )

Mieluummin ei
weicco
16.10.2015 13:12:10

Hyvä vinkki! Toi nykyinen kampi ei pysy kiinni ja on vähän muutenkin rimpula. Kiitoksia.

Arkka
16.10.2015 13:46:08

weicco: En tee etumikillä oikein mitään. Ottaisin pois jos saisin sen reiän jotenkin peittoon.

Meikällä on yhessä kepissä musta mattapintanen pahvi kehyksessä. Ihan tyylikäs, näyttää kauempaa EMG:ltä, joten sopinee ton 81:n kans. Mikin poistamista kannattaa harkita jos et sitä käytä sen takia, ettei ole turhaan vetämässä kieliä. Tai sit ruuvaa tosi matalalle. Makuasia tietenkin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti