Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EMG solderless asennusongelma..
1
StaggerLee
10.08.2015 19:46:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EMG 57/66 setin tänään Les Pauliin asentelin.

Ongelma on ilmeisesti joku maadotus tms.
Eli aikamoista surinaa tulee mutta se lähtee pois kun kosketan volume/tone tms potikoita tai itse mikkejä. Eli kuulostaa jonkinmoiselle maaongelmalle..
Minusta olen kyllä kaikki piuhat laittanut täysin ohjeiden mukaan ja tarkastettu moneen otteeseen.

Missähän voisi mennä pieleen? osuuko joku osa jossain tms, onko jollain ollut samaa? Koitin googletella niin tuntui kun monella olisi ollut samaa ongelmaa mutta en vastausta tai korjausta löytänyt mistään.

Nyt asia on korjattu väliaikaisesti niin että laitoin tuosta tallasta tulevan maapiuhan kiinni emg maapiuhoihin niin maadoitus toimii myös silloin kun kosken tallaan / kieliin eikä pörinää tule.. Mutta tuota piuhaahan ei näissä aktiiveissa saisi / pitäisi laittaa kiinni ollenkaan.

TTV
10.08.2015 20:51:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StaggerLee: EMG 57/66 setin tänään Les Pauliin asentelin.

Ongelma on ilmeisesti joku maadotus tms.
Eli aikamoista surinaa tulee mutta se lähtee pois kun kosketan volume/tone tms potikoita tai itse mikkejä. Eli kuulostaa jonkinmoiselle maaongelmalle..
Minusta olen kyllä kaikki piuhat laittanut täysin ohjeiden mukaan ja tarkastettu moneen otteeseen.

Missähän voisi mennä pieleen? osuuko joku osa jossain tms, onko jollain ollut samaa? Koitin googletella niin tuntui kun monella olisi ollut samaa ongelmaa mutta en vastausta tai korjausta löytänyt mistään.

Nyt asia on korjattu väliaikaisesti niin että laitoin tuosta tallasta tulevan maapiuhan kiinni emg maapiuhoihin niin maadoitus toimii myös silloin kun kosken tallaan / kieliin eikä pörinää tule.. Mutta tuota piuhaahan ei näissä aktiiveissa saisi / pitäisi laittaa kiinni ollenkaan.

Mulla oli vastaavaa ongelmaa 81x ja 85x mikkien kanssa. Ohjeet olivat jotenkin vääränlaiset, ongelma korjaantui kun aikani venkslailin käyttis- ja maapiuhaa eri liittimissä ristiin. Ei se ylimääräinen maapiuha mitään haittaa, vaikkei sitä kuuluisikaan olla. Yhdessä toisessa kitarassa maapiuhalle tuli tarve, kun korvasin tehdasasennetut EMG:t Seymour Duncanin pikaliitin Blackouteilla. Duncanit hurisi hemmetisti ilman tuota kielten maadoittamista elektroniikkaan.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti