Muusikoiden.net
09.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran tilaus Jenkeistä
1
Revo
06.08.2015 17:37:19 (muokattu 06.08.2015 17:44:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedän, tästä aiheesta on kirjoitettu jo useampaan otteeseen, mutta kirjotan tämän nyt jotta saan kysymyksiini suoran vastauksen. Ylläpito poistakoon, jos näkee tarpeellisena.

Eli, rapakon toiselta puolen on löytynyt nyt sellainen soitin, joka kiinostaa liikaa. Joulukuusta saakka on tullut katseltua että löytyisiko Euroopasta vastaavaa soitinta, ja jokainen soitin joka on tullut vastaan, on ollut 1000 - 1500 euroa kalliimpi. (Kyseistä kitaraa on modifoitu, jonka takia sen hinta on alempi. Itseäni eivät nämä modifoinnit haittaa, sillä meinaan modifoida kitaran omanlaiseksi.)

Eniten tällä hetkellä kiinostaa, että mitä kaikkia maksuja tilaamisen ohella tulee vastaan, ja mihin kaikkeen kannattaa varautua. Kyseistä kitaraa myy soitinliike, ja kitara on käytetty. Eniten vaivaa, että tuleeko käytetystä soittimesta ALVia. Kitaraliike kertoi että lähetys laukun kanssa on sen 200 dollaria. Tällä hetkellä tiedän tämän olevan ainoa "ylimääräinen" maksu joka tulee vastaan.
Oletetaan, että soitin maksaa 2000 dollaria, ja lähetys on sen 200 dollaria, eli tällä hetkellä hinta olisi 2200 dollaria. Tarkoituksena olisi, että tilille jäisi käyttörahaa, eikä tili tyhjenisi kokonaan. Voiko lähetystä vakuuttaa Suomesta käsin, ja kannatteeko näin tehdä jos se on mahdollista ( + kuinka kallista tämä vakuutus on)? Kitaran laukku ei ole flight case, vaan normaali laukku.

Mieleeni tulee varmaan vielä kysymyksiä, jotka tulen laittamaan kommentteihin.
Kiitokset jo ennakkoon vastaajille.

zedder
06.08.2015 17:44:08 (muokattu 06.08.2015 17:45:40)

Kitaran hinta + kuljetus eli 2200 USD on se hinta josta maksetaan ALV (24%) ja tulli (3,7%) kaiketi vain kitaran hinnasta eli summasta 2000 USD .

http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli … omailta/tiedostot/019_yksityish.pdf

Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
melodian tekijä
06.08.2015 17:44:56

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille … llit_ja_verot/esimerkkeja/index.jsp

No way but the blues way
ibnz
06.08.2015 17:45:13

Pitäisi sisältyä 200 dollariin vakuutuksen kyllä, tai on aika kehno kuriiri :)

Kokonaiskustannus lie Paypalin USD-> EUR -konversion (n. 2500 USD) ja tullin (3,7%) ja ALV:n (24%) jälkeen jotakuinkin 2955 euroa. Tällä hetkellä halpa euro rokottaa aika pirusti :/

Kerhomestari
07.08.2015 04:56:23

Rahdit ym. ylimääräiset maksut saattavat todellakin lisätä 50% oletettuun kahden tonnin hintaan. Sinun melkein kannattaisi mennä itse paikan päälle ostamaan kyseinen soitin. Olen matkustanut monta kertaa kitaroiden kanssa Suomesta Yhdysvaltoihin, ja päinvastoin, enkä ole koskaan maksanut veroja kumpaankaan maahan. Tietysti vielä helpommin ja halvemmalla homma hoituu jos satut tuntemaan tai löytämään jonkun luotettavan kuriirin.

trih
07.08.2015 06:53:39 (muokattu 07.08.2015 06:58:04)

2816 dollaria (2200 + 28 % alvtulli) on 2577 euroa. Tuo siis yläkanttiin laskettuna mikäli pysytään tuossa 200 dollarin reissumaksussa vakuutuksineen.

Noin 2550 euroa siis tulisi hinnaksi.

Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
ibnz
07.08.2015 07:45:19

Hupsis itse laskin vähän väärällä luvulla alkuun.. Tosiaan vähän maksutavastakin riippuu tuo lopullinen hinta. Paypal on aika yleinen ja se rokottaa aika kivasti tuossa valuuttakonversiossa. 2700 tasan sain, kun nyt laskin tulleineen ja alveineen. Eli jotain 2,5-3 tonnia se ehkä on ;)

tender.insanity
07.08.2015 08:08:18

Jokin aika sitten vielä kun euro oli vahvempi, niin meni aika yksi yhteen dollarihinta ja eurohinta merkkiä vain vaihtamalla, eli $300 masiinan lopullinen hinta oli 300€.

I3enjam1n
07.08.2015 09:11:44

ibnz: Hupsis itse laskin vähän väärällä luvulla alkuun.. Tosiaan vähän maksutavastakin riippuu tuo lopullinen hinta. Paypal on aika yleinen ja se rokottaa aika kivasti tuossa valuuttakonversiossa. 2700 tasan sain, kun nyt laskin tulleineen ja alveineen. Eli jotain 2,5-3 tonnia se ehkä on ;)

Paypalin sivuilla voi muuten vaihtaa asetuksia niin, että se veloittaa Paypaliin kytketyltä maksukortilta dollareissa ja jättää dollari-euro-konversion pankille, jolla on usein paremmat muuntokurssit kuin Paypalilla.

"...the more fragile harmonics can survive in a vacuum tube; where they seem to be eliminated or squashed in a solid state crystal lattice... ...I think that's the best and simplest I can put it." - Howard Alexander Dumble
ibnz
07.08.2015 10:58:54

I3enjam1n: Paypalin sivuilla voi muuten vaihtaa asetuksia niin, että se veloittaa Paypaliin kytketyltä maksukortilta dollareissa ja jättää dollari-euro-konversion pankille, jolla on usein paremmat muuntokurssit kuin Paypalilla.

Tämä on muuten hyvä vinkki, kiitos! Viimeksi ostellut Japanista noita ritsoja ja luottokortilla sekä pankkisiirrolla on menty (jälkimmäinen on vähän kryptinen menetelmä toisinaan) - on paljon lähempänä arviota hinta tuolloin.

joku muu sikko
07.08.2015 15:34:58

Kerhomestari: Rahdit ym. ylimääräiset maksut saattavat todellakin lisätä 50% oletettuun kahden tonnin hintaan. Sinun melkein kannattaisi mennä itse paikan päälle ostamaan kyseinen soitin. Olen matkustanut monta kertaa kitaroiden kanssa Suomesta Yhdysvaltoihin, ja päinvastoin, enkä ole koskaan maksanut veroja kumpaankaan maahan. Tietysti vielä helpommin ja halvemmalla homma hoituu jos satut tuntemaan tai löytämään jonkun luotettavan kuriirin.

Asiahan ei minulle kuulu, mutta olet nähtävästi sitten syyllistynyt rikokseen. Tullilla on oikeus oikaista maahantuontisi verotus 4 vuotta tapahtuneen jälkeen. Nyt jos jotakuta oikein kävisi kateeksi niin saattaisi käräyttää sut.

Boner-Joe
11.08.2015 21:30:34

joku muu sikko: Asiahan ei minulle kuulu, mutta olet nähtävästi sitten syyllistynyt rikokseen. Tullilla on oikeus oikaista maahantuontisi verotus 4 vuotta tapahtuneen jälkeen. Nyt jos jotakuta oikein kävisi kateeksi niin saattaisi käräyttää sut.

Syytteen toteen näyttämisen kanssa voinee olla haasteita. Foorumeillahan voi puhua mitä sattuu, polliisi tuskin edes käynnistäisi esitutkintaa. Ajan ja resurssien haaskaustahan se olisi.

Kerhomestari
12.08.2015 04:20:34

Kyseessä on aina ollut matkustaminen omien soivien pelien kanssa ilman rikollisia päämääriä. Olen kuitenkin äärimmäisen yllättynyt siitä, etteivät kunnolliset tullimiehet tai -naiset ole kiinnostuneet kitaralaukuista saati muita pakaaseista. Ilmeisesti säälistä kun olen yleensä palannut kotiin muusikoille tutussa tilassa kera pedaalittoman tremolon...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti