Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Overdrive-pedaali pieree
1
MrFunk
21.07.2015 16:58:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,

hankkisin tuossa Greenhouse Effectsin Goldrive -pedaalin. Mainio soundi, olen tyytyväinen. Siitä vain lähtee kumma soundi enkä nyt oikein osaa selvittää sen syytä. Pistin alle linkin puhelimella äänitettyyn näytteeseen.

Pedaali ns. pieree. Piereminen loppuu kun drive on yli klo 12-13. Pedaalin EQ ja volyymi eivät vaikuta tähän; piereminen on edelleen yhtä selkeää mutta vain tummempaa tai kirkkaampaa.

Soitan Orange TH30 -nupilla ja 1X12 kaapilla jossa V30. Puhdas kanava. Olen eristänyt pedaalin muista ja soittanut sillä yksinään. Olen soittanut passiivi-, että aktiivimikillisillä kitaroilla. Ja myöskin toisella kaapilla (V30). Olen lähiaikoina menossa kokeilemaan myös kaverin nupin kanssa, että josko vika olisi siinä, kun kerran makuuhuonevolyymeillä soittelen. Jos pedaali ei vaan toimi kunnolla matalammilla volyymeillä. Soittelin toki silti hetkittäin melko lujaa selvitellessäni ongelmaa.

En ole vähään aikaan tuolla nupilla soitellut joten ajattelin kokeilla muitakin roso-pedaaleja. Yksi toinen piti aika samankaltaista ääntä, ei samanlaista tai yhtä selkeää mutta kuitenkin sen verran yhtäläisyyksiä löytyi että epäilen tässä nimenomaan Orangeni vajavaisuuksia.

https://www.dropbox.com/s/ngg91t5qqm412pv/Farting%20sound.wav?dl=0

the-Antero
21.07.2015 18:47:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko kyseessä olla kuitenkin kitara? E-kieli tai sen taajuus resonoi jotenkin ja särö vahvistaa sitä?

(((MORE FUZZ)))
MrFunk
21.07.2015 18:59:00

Pitää samanlaista kujeilua jokaisen kielen jokaisessa nauhavälissä. Mut olen samaa mieltä, että vika on mitä todennäköisimmin jossain muualla kuin pedaalissa.

Myrkky Nuoli
21.07.2015 20:36:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkusen tuo decay kuulostaa myös huti biasoidulta trankulta.

More Nintendo, less Marshall.
Ziggy Bubba
21.07.2015 20:39:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rockerverb 50:n puhdas kanava kuulostaa aika sirinältä säröpurkkien kanssa ainakin. Eli saattaa olla Orangesta kiinni. Särökanava pienellä säröllä toimii ok OD-purkkien kanssa, fuzzit ja distortionit menee taas tukkoon.

Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
MrFunk
21.07.2015 22:46:31

Kiitti viesteistä, pedaaleiden valmistaja vastas mun viestiin ja totesi, että pedaali kuulostaa juuri siltä miltä sen pitääkin noilla asetuksilla. Kokeilen siis eri nuppien kanssa. Muutenkin olen hankkiutumassa tuosta TH30:stä eroon. Ollaan kasvettu toisistamme eroon jo jonkin aikaa.

McNulty
21.07.2015 22:50:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä jos joku signaaliketjussa tahtookin olla OD:n sijasta Fuzz? ;)

Shall I take you to Keillers Park?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti