Muusikoiden.net
04.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mad Professor"1" pedaali
1
vekotin75
19.07.2015 22:38:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka

Ottaisin vastaan kokemuksia Mad Professorin "1" pedaalista.

Oma käyttötarkoitukseni olisi Popeda/Bon Jovi/yms perusbilebändi-covereiden särösoundin perustaksi. Volumepotikalla siistisin komppisoundia esiin. Kitarana on Fender Stratocaster yksikelaisilla mikeillä. Onnistuuko?

Mikä olisi varteenotettava kilpailija tälle pedaalille? Hinnan kattona 200 egeä.

Mistä näitä pedaaleita löytyisi hyllystä?

-Juice-
19.07.2015 22:44:58

Muistelisin, että "1" oli vain myynnissä rapakon takana Guitar Centerissä.

http://www.mpamp.com/factory-pedals/1-factory-pedal/

Ja näköjään Musicians Friendissä.

Soittokamat kiinnostaa enemmän, kuin reenaaminen ;)
sebu
20.07.2015 00:18:58

-Juice-: Muistelisin, että "1" oli vain myynnissä rapakon takana Guitar Centerissä.

http://www.mpamp.com/factory-pedals/1-factory-pedal/

Ja näköjään Musicians Friendissä.

Jep näin on. Mut on noita aina välillä torilla. Ite tilasin, kokeilin ja pistin eteenpäin. Soundi oli, kuten demoissa, mut tuli sellanen olo, että oli liian läjässä se soundi, tiukasti kasassa, aika "moderni"?. En kuitenkaan ota kantaa toimisko sun tarkoitukseen ja sun soundimieltymykseen..

Kokeileppa bändivolalla suhr riottia myös, ihan vertailun ja fiiliksen vuoksi. Sen eteen joku boosteri, niin saa tosi laulavat soolosounditkin. Niitä liikkuu varmaan muutenkin enemmän kuin tuota "1":stä.

Juzpe
20.07.2015 08:15:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vekotin75: Moikka

Oma käyttötarkoitukseni olisi Popeda/Bon Jovi/yms perusbilebändi-covereiden särösoundin perustaksi. Volumepotikalla siistisin komppisoundia esiin. Kitarana on Fender Stratocaster yksikelaisilla mikeillä. Onnistuuko?

Mikä olisi varteenotettava kilpailija tälle pedaalille? Hinnan kattona 200 egeä.

Antamasi kuvauksen perusteella haluat mieluummin kolmenappisen Carl Martinin Plexitonen. Toimii tuossa käyttötarkoituksessa helvetinmoisesti.

Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
0101978
20.07.2015 11:27:13

Itsellä on kyseinen MP1 spedu. Toimii tuossa 80`s genressä kuin tauti. Gainiä on ihan hitosti, eli gain klo 9-12 säädettynä riittää ihan mihin vaan. Kaiku tuo oman lisänsä soundiin. Se on aika uskollinen esikuvalleen. Hiton hyvä, ja hauska.

Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
sebu
20.07.2015 11:31:52

0101978: Itsellä on kyseinen MP1 spedu. Toimii tuossa 80`s genressä kuin tauti. Gainiä on ihan hitosti, eli gain klo 9-12 säädettynä riittää ihan mihin vaan. Kaiku tuo oman lisänsä soundiin. Se on aika uskollinen esikuvalleen. Hiton hyvä, ja hauska.

Jep. Samaa mieltä. Gainia on ja kaiku toimii ihan hyvin, eikä oo mikään turha. Luin jostain, että jos avaa boksin, voisi säätää kaikua tarkemmin samaan tapaan kuin silver spring reverbissä.

Tässä on tullu monenlaista ehdotusta. Kokonaisuus on osiensa summa ja sun pitää ny kokeilla, että mikä toimii sun setupissa.

Tami
20.07.2015 12:14:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla itsellä oli tämä "1" ja suhrin riot. Riot toimi omaan korvaan paremmin omassa käytössä. Sittemmin olen riotin korvannut bilebändin laudassa mooerin sololla joka on vähintään yhtä hyvä kuin esikuvansa. Säröähän kaikissa ketjun polkumissa on kysyjän käyttöön vähintäänkinkivasti. Laadukas demo solosta:
http://youtu.be/GVzerV83Ves

En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
winstoni
20.07.2015 20:58:46

vekotin75: Moikka

Toriltahan noita välillä löytyy ja ihan asialliseen hintaan, omastani taisin maksaa 120€.

"1" on kyllä varsin yhden tempun poni ja päivästä riippuen pidän siitä tai en. Perussoundi on ihan hyvä, mutta huonoja puolia mun mielestä on:

- Säröä löytyy liikaakin, koska (ilmeisesti?) siinä on kaksi säröstäkkiä päällekkäin, joista pystyy kontrolloimaan vain toista (brown-säädin). Toinen on koko ajan päällä.
- Se ei puhdistu kunnolla volaa laskemalla, johtuen edellämainitusta asiasta ja siitä, että siinä on ilmeisesti jonkinlainen gate, joka leikkaa soundia?
- Presence toimii, mutta soundin väriä ei muuten voi muokata. Itse kaipailisin ainakin lisää bassoa ja middleä.
- Ominaissoundi ei mielestäni ole kovinkaan lämmin tai "brown"

Reverb on mainio, mutta mulla yleensä pois päältä, koska laudan loppupäästä löytyy Silver Spring.

Itse hommaisin tarkoitukseesi kyllä ennemmin Wamplerin Plexi-Driven tai sen Deluxe-mallin tai Carl Martinin boksin.

"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
sebu
21.07.2015 00:22:30

winstoni: ....
"1" on kyllä varsin yhden tempun poni ja päivästä riippuen pidän siitä tai en....

Just, oon ihan samaa mieltä winstonin kanssa ja allekirjoitan muunkin kuvauksen pedaalista.

Sellasta luonteen syvyyttä, jossa löytys monenlaista käyttökelposta sävyä ei vaan oikein oo. Siks siihen varmaan sit kyllästyy. Yhtä samaa jöötiä joka kerta. ;)

0101978
21.07.2015 00:34:53

Joo samaa mieltä myös. Silti mä tykkään tuosta yhdestä asiasta minkä se tekee hyvin. Tietty asiaan vaikuttaa että itsellä on muutakin säröjä lankussa, ja just sellaisia jotka puhdistuu ja toimii useammassa tyylissä.

Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
winstoni
21.07.2015 02:30:14

0101978: Joo samaa mieltä myös. Silti mä tykkään tuosta yhdestä asiasta minkä se tekee hyvin. Tietty asiaan vaikuttaa että itsellä on muutakin säröjä lankussa, ja just sellaisia jotka puhdistuu ja toimii useammassa tyylissä.

Sama juttu, tuo on käytössä oikeastaan vain silloin, kun haluan fiilistellä Van Halenia ja joitain 80-luvun pörrötukkahevandereita soittamalla niiden levyjen messissä tai kavereiden kanssa samalla kaljaa kiskoen ;)

EP-Booster + Sweet Honey OD toimii sitten muihin, ainakin siihen asti kunnes saan hommattua Wamplerin PD Deluxen, joka ainakin soundiklippien perusteella olisi paljon enemmän "Brown" soundiltaan.

"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti