Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielipiteitä feikki Gibsoneista, Chibsoneista
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Timo JM
18.07.2015 19:29:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on tullut fiilis, että moni kiinakopio tulee paremmilla osilla tuunattuna suurin piirtein saman hintaiseksi, kuin mitä aito käytettynä. Jälkimmäinen on ehostettua kiinalaista silti aina laadullisesti parempi.
 
Jos haluaa teettää mieleisensä kepukan Kiinassa, niin kannattaa valita malli mikä maksaa alkuperäisenä maltaita. Silloin voi ainakin leikkiä ajatuksella, että sai kalliin halvalla. Oma "muka" Gretsch Falcon (ilman logoa) maksoi laukulla veroineen alle viisisataa. Oikean hinta on uutena yli kolme tonnia.
 
Gabe
18.07.2015 19:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Jos haluaa teettää mieleisensä kepukan Kiinassa, niin kannattaa valita malli mikä maksaa alkuperäisenä maltaita. Silloin voi ainakin leikkiä ajatuksella, että sai kalliin halvalla. Oma "muka" Gretsch Falcon (ilman logoa) maksoi laukulla veroineen alle viisisataa. Oikean hinta on uutena yli kolme tonnia.
 
Toisaalta sillä viidellä sadalla saisi kitaran joka olisi oikeasti hyvä eikä olisi väärentäjän kyhäämä...
 
Mutta kukin tyylillään.
Tympee Huttunen
18.07.2015 19:56:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Mulle on tullut fiilis, että moni kiinakopio tulee paremmilla osilla tuunattuna suurin piirtein saman hintaiseksi, kuin mitä aito käytettynä. Jälkimmäinen on ehostettua kiinalaista silti aina laadullisesti parempi.
 
Jos haluaa teettää mieleisensä kepukan Kiinassa, niin kannattaa valita malli mikä maksaa alkuperäisenä maltaita. Silloin voi ainakin leikkiä ajatuksella, että sai kalliin halvalla. Oma "muka" Gretsch Falcon (ilman logoa) maksoi laukulla veroineen alle viisisataa. Oikean hinta on uutena yli kolme tonnia.

 
Jos oikein haluaa tehdä huonot kaupat, voi tosiaan kiinakopioon ostaa kalliit mikit ja raudat isolla rahalla. Jäljelle jää edelleen kitara, missä voi nauhat ja puut olla mitä tahansa ja jonka arvoa ostetut tavarat eivät edes kunnolla nosta.
 
Timo JM
18.07.2015 20:29:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Toisaalta sillä viidellä sadalla saisi kitaran joka olisi oikeasti hyvä eikä olisi väärentäjän kyhäämä...
 
Lastinen: Jos oikein haluaa tehdä huonot kaupat, voi tosiaan kiinakopioon ostaa kalliit mikit ja raudat isolla rahalla. Jäljelle jää edelleen kitara, missä voi nauhat ja puut olla mitä tahansa ja jonka arvoa ostetut tavarat eivät edes kunnolla nosta.
 
Juuri näin ;-)
 
Mulla on myös halpa Epiphonen LP ja se on oikeasti hyvä kitara. Se on myös erinomainen vertailukohde.
 
En suosittele ketään tilaamaan kitaraa Kiinasta. On melko varmaa, että rahat menevät hukkaan. Vaan jos sattuu olemaan ylimääräistä hupailuun, niin siitä vaan. Toimii ne ainakin koristeina ;-)
 
Sarko
18.07.2015 20:39:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Vaan jos sattuu olemaan ylimääräistä hupailuun, niin siitä vaan. Toimii ne ainakin koristeina ;-)
 
Jos tätä hupailuaspektia ajatellaan niin on mun mielestä syytä kans tiedostaa että usein noi piraattitehtailijat eivät ole mitään puhtaita pulmusia, ne ovat käytännössä katsoen ammattirikollisen statuksen omaavia toimijoita. Siellä taustalla saattaa olla jotain synkempääkin toimintaa kuin merkkikitaroiden piratisointia. Itse en henkilökohtaisesti tue rahoillani esimerkiksi huuhaata ja antisemitismiä levittäviä natseja, siksi en asioi Kärkkäisellä. En vie rahojani myöskään firmoihin, jotka kohtelevat työntekijöitään kuin saastaa. Itse en hae tällä mitään pyhyyden auraa ympärilleni vaan koska on mielestäni perseestä ja vastuutonta tukea vastenmielisesti toimivia yrityksiä ja toimijoita.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Timo JM
18.07.2015 20:51:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Itse en henkilökohtaisesti tue rahoillani esimerkiksi huuhaata ja antisemitismiä levittäviä natseja, siksi en asioi Kärkkäisellä.
 
Lipsahti aika kauas aiheesta ;-)
 
Gabe
18.07.2015 20:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Jos tätä hupailuaspektia ajatellaan niin on mun mielestä syytä kans tiedostaa että usein noi piraattitehtailijat eivät ole mitään puhtaita pulmusia, ne ovat käytännössä katsoen ammattirikollisen statuksen omaavia toimijoita. Siellä taustalla saattaa olla jotain synkempääkin toimintaa kuin merkkikitaroiden piratisointia. Itse en henkilökohtaisesti tue rahoillani esimerkiksi huuhaata ja antisemitismiä levittäviä natseja, siksi en asioi Kärkkäisellä. En vie rahojani myöskään firmoihin, jotka kohtelevat työntekijöitään kuin saastaa. Itse en hae tällä mitään pyhyyden auraa ympärilleni vaan koska on mielestäni perseestä ja vastuutonta tukea vastenmielisesti toimivia yrityksiä ja toimijoita.
 
Kopioidaan tämä kun oli niin hyvin sanottu.
 
Jos lähtökohta on tuoteväärennöksen valmistaminen niin voidaan olettaa että ne työntekijät ei ihan siellä kärkipäässä huolilistalla ole. Itse en haluaisi hupailullani tukea mitään lapsityövoimaa käyttävää nyrkkipajaa. Kukin tietty hupailee tavallaan.
 
Mulle 500e on myös sen verran iso raha että ostan siellä jotain mitä ihan oikeasti tartten tai haluan. Esim. jos henkilöllä on yksi viiden sadan Epi ja pari viiden sadan kiinalaista tuoteväärennöstä.. niin siinähän on jo 1500e. Sillähän saisi torilta ja ihan helvetin kovan mailan.
Sarko
18.07.2015 21:05:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Lipsahti aika kauas aiheesta ;-)
 
Se oli aiheeseen liittyvä esimerkki siitä kuinka itse tapaan toimia mielestäni vastenmielisten ja arveluttavien yritysten suhteen. Piraattitehtailijat toimivat arveluttavalla pohjalla, tätä ei varmaankaan tarvitse kyseenalaistaa.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Timo JM
18.07.2015 21:32:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Esim. jos henkilöllä on yksi viiden sadan Epi ja pari viiden sadan kiinalaista tuoteväärennöstä.. niin siinähän on jo 1500e. Sillähän saisi torilta ja ihan helvetin kovan mailan.
 
Ehkä sillä henkilöllä on jo monia kovia mailoja ;-)
 
MikaHekkanen
18.07.2015 21:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen puuhastellut aivan toisenlaisten tuotteitten, golfmailojen, kanssa paljon.
Mailoissa kiinalaispiratismi on todellinen syöpä, siellä suolletaan piraatteja liukuhihnalla ja piratismi syö totta kai laadukkaitten vaikka mahdollisesti edullisten välineitten markkinoita ja totta kai myös kopioimiensa välineitten mainetta.
 
Kiinantuliaisia on kulkenut kätteni kautta merkittävän paljon, osa on jopa käyttökelpoista tavaraa, toiminnaltaan kelvollista ja jokunen aidoisti hyväkin kapula on sieltä tullut. Suurin osa on kuitenkin materiaaleiltaan, osien laadulta ja kokoonpanon laadulta aivan sutta ja sekundaa.
Kerrassaan käyttökelvottomia, ainoana päämääränä tehdä golfmailaa ulkoisesti muistuttava ripuli mahdollisimman halvalla.
 
Kyse ei ole osaamisen puutteesta, Kiinan osaaminen terästekniikassa on oikeasti kovalla tasolla.
Kyse on vain ja ainoastaan kusetuksesta.
Gabe
18.07.2015 22:08:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Ehkä sillä henkilöllä on jo monia kovia mailoja ;-)
 

Jos lähtökohta on tuoteväärennöksen valmistaminen niin voidaan olettaa että ne työntekijät ei ihan siellä kärkipäässä huolilistalla ole. Itse en haluaisi hupailullani tukea mitään lapsityövoimaa käyttävää nyrkkipajaa. Kukin tietty hupailee tavallaan, itse antaisin sen 500e vaikka hyväntekeväisyyteen ennemmin.
Timo JM
18.07.2015 22:35:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Jos lähtökohta on tuoteväärennöksen valmistaminen niin voidaan olettaa että ne työntekijät ei ihan siellä kärkipäässä huolilistalla ole. Itse en haluaisi hupailullani tukea mitään lapsityövoimaa käyttävää nyrkkipajaa. Kukin tietty hupailee tavallaan, itse antaisin sen 500e vaikka hyväntekeväisyyteen ennemmin.
 
Olettamuksia. Oikeasti kukaan meistä ei tiedä millaisissa tehtaissa ja kenen tekeminä Kiinassa mitäkin tehdään. Kyllä kaukoidässä isommatkin brändit teettävät tuotteitaan, eivätkä välttämättä tiedä tehtaiden olosuhteista mitään. Ja vaikka tietäisivätkin, niin vaikenevat. Ihan samalla tavalla uuden kännykän ostajakin voi tukea lapsityövoimaa.
 
Ihmisten etiikka on hyvin joustava. Saatetaan paasata kovaan ääneen lapsityvoiman vastustamisesta ja samalla pistetään poskeen suklaata, jonka raaka-aineet tuotetaan maailmassa suurelta osin lapsiorjatyövoimalla.
 
Gabe
18.07.2015 22:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Olettamuksia. Oikeasti kukaan meistä ei tiedä millaisissa tehtaissa ja kenen tekeminä Kiinassa mitäkin tehdään. Kyllä kaukoidässä isommatkin brändit teettävät tuotteitaan, eivätkä välttämättä tiedä tehtaiden olosuhteista mitään. Ja vaikka tietäisivätkin, niin vaikenevat. Ihan samalla tavalla uuden kännykän ostajakin voi tukea lapsityövoimaa.
 
Ihmisten etiikka on hyvin joustava. Saatetaan paasata kovaan ääneen lapsityvoiman vastustamisesta ja samalla pistetään poskeen suklaata, jonka raaka-aineet tuotetaan maailmassa suurelta osin lapsiorjatyövoimalla.

 
Väitätkö että tuoteväärennöksiä tukemalla riski kaikkeen tähän ei muka olisi huomattavasti suurempi? Noh, kukin uskotelkoon itselleen mitä haluaa että tulee yöllä uni. Itse en keksi yhtään järkevää syytä tukea väärentäjiä. Eikä tässä Made In China ole lampun alla, kyllä Kiinassa osataan laatuakin tehdä. Nyt on puhe laittomista kiinalaisista tuoteväärennöksistä.
 
Tuoteväärennöksiä tahkoavaa pajaa suosimalla häviää kaikki paitsi se väärentäjä. Väärentäjällä riittää asiakkaita ja väärennösten väsäys jatkuu. Aina enemmän ja enemmän väärennettyä tavaraa päätyy myyntiin, ja yleensä ne parin käden lävitse kuljettuaan muuttuvat vielä aidoiksi jolloin se kopioitu valmistajakin saa haukut niskaansa paskasta laadusta. Ostajakin saa rahojaan vastaan ainoastaan kamalan romun jossa on säästetty kaikessa missä voidaan. Jos ei riitä raha siihen aitoon kolmen tonnin soittimeen niin miksi ei voisi vaikka säästää ja ostaa sellaisen? Tai olla vaikka kokonaan ilman.
 
Soitinhuoltaja kerran näyttä kuvan tuollaisesta feikki gibsonista. Runko oli pannukakku, puut mitä sattuu, raudat/nauhat vapputinaa jne. Sekin setelituppo olisi ollut vaikkapa tuleen tuikattuna paljon hyödyllisempi.
zedder
18.07.2015 23:04:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On hiukan outoa että huono kiinalainen piraatti muka menisi jälkimarkkinoilla oikeasta Gibsonista; Jos se kerran on huono, niin miten on mahdollista että joku maksaisi siitä aidon hinnan? Jos se taas menee helposti läpi Gibsonina, niin eikö se tarkoita että se on hyvä tai että aitojen laadussa tai viimeistelyssä on rajusti parannettavaa..?
 
Kaukoidän "hikipajatehtaiden" suoltamien "piraattikitaroiden" ja loppukäyttäjien "uudelleenbrändäämien" kopiokeppien laadutason välillä lienee kylläkin eroa. Jokin G-logolla varustettu Tokai varmaankin voi mennä läpi Gibsonina hiukan heikommin alaa tuntevan asiakkaan kohdalla.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Gabe
18.07.2015 23:13:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: On hiukan outoa että huono kiinalainen piraatti muka menisi jälkimarkkinoilla oikeasta Gibsonista; Jos se kerran on huono, niin miten on mahdollista että joku maksaisi siitä aidon hinnan? Jos se taas menee helposti läpi Gibsonina, niin eikö se tarkoita että se on hyvä tai että aitojen laadussa tai viimeistelyssä on rajusti parannettavaa..?
 
Eihän ne yleensä menekään, mutta yritys on kova. Ja aina on vaarana että joku hyväuskoinen ostaa halvasta hinnasta innostuneena kauempaa, postin kyytiin kun antaa niin eipä ne niitä ensin koesoita.
Timo JM
18.07.2015 23:14:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Väitätkö että tuoteväärennöksiä tukemalla riski kaikkeen tähän ei muka olisi huomattavasti suurempi? Noh, kukin uskotelkoon itselleen mitä haluaa että tulee yöllä uni. Itse en keksi yhtään järkevää syytä tukea väärentäjiä. Eikä tässä Made In China ole lampun alla, kyllä Kiinassa osataan laatuakin tehdä. Nyt on puhe laittomista kiinalaisista tuoteväärennöksistä.
 
Mä en väitä mitään. Mun kanta on aivan selvä, jos on vaivautunut lukemaan mitä olen aiemmin kirjoittanut.
 
Jos tilaan Kiinasta kitaran ilman logoja, niin mua voi syyttää tuoteväärentäjien tukemisesta yhtä paljon, kuin vaikkapa Sunsmilen kitaroiden tilaajia. Eiköhän ne Wolfit sun muut tule samoista tehtaista.
 
Kuten sanoin kukaan meistä ei tiedä niistä tehtaista mitään. Ainoa mitä tiedetään on videot, joita näkee vaikkapa YouTubessa. Niissä on ihan normi meininki, eikä lapsia näy. Videoiden todenperäisyyttä on aivan turha lähteä spekuloimaan.
 
zedder
18.07.2015 23:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Eihän ne yleensä menekään, mutta yritys on kova. Ja aina on vaarana että joku hyväuskoinen ostaa halvasta hinnasta innostuneena kauempaa, postin kyytiin kun antaa niin eipä ne niitä ensin koesoita.
 
Tuossa voi olla perää.
 
Tämä muuten meni läpi aitona Gibsonina:
 
http://i1237.photobucket.com/albums … f469/zedder/Les%20Paul/LPSpaint.jpg
 
Ehkä siksi että se _on_ aito. Mutta voi kyllä olla että kaukoidän hikipajan tuotteessa saattaisi olla tarkempi rajaus maalauksessa..
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Timo JM
18.07.2015 23:30:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta tuntuu, että yksi syy noiden kopioiden tilaamiseen on myös se ikävä tosiasia, että jotkut on saaneet ihan hyviäkin soittimia. Se on arpapeliä, johon varmasti on oma houkutuksensa. Jospa käviskin tsägä...
 
Gabe
18.07.2015 23:34:03 (muokattu 18.07.2015 23:35:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Jos tilaan Kiinasta kitaran ilman logoja, niin mua voi syyttää tuoteväärentäjien tukemisesta yhtä paljon, kuin vaikkapa Sunsmilen kitaroiden tilaajia. Eiköhän ne Wolfit sun muut tule samoista tehtaista.
 
Kun tilaat väärentäjältä kitaran ilman logoa tuet ja pidät yllä hänen toimintaansa kyllä ihan siinä missä logollisenkin tuotteen tilannut. Jos sille väärentäjälle ei olisi asiakkaita, logon kanssa tai ilman, ei se jatkaisi enää toimintaansa. Toki jos on pakko ostaa tuote väärentäjän pajalta niin onhan se pienempi paha ilman logoa. Wolfin ja Sunsmilen toiminnasta en tiedä yhtään mitään, joten en siihen kantaa ota.
 
Timo JM: Musta tuntuu, että yksi syy noiden kopioiden tilaamiseen on myös se ikävä tosiasia, että jotkut on saaneet ihan hyviäkin soittimia. Se on arpapeliä, johon varmasti on oma houkutuksensa. Jospa käviskin tsägä...
 
Itse kuitenkin ostaisin ennemmin tonnilla hyvän käytetyn torilta kuin kaksi paskaa kiinalaista väärennöstä. Itse kun käy vielä valitsemassa niin saa takuulla hyvän, ei tarvi tsägällä yrittää..
 
Mutta hupailunsa kullakin...
Timo JM
18.07.2015 23:38:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mutta hupailunsa kullakin...
 
Nimenomaan. Aivan kuten sen lapsiorjatyövoimalla tuotetun suklaankin popsiminen ;-)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «