Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Puiden vaikutus kitaran soundiin
1 2 3 4 5229 230 231 232 233263 264 265 266 267
Osmo Komppi
21.05.2020 19:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Jos kerran kauppa on Tampereella, saatan tietää mestan. Kaupan nimessä mainitaan kielisoitin ja taivaankappale. Putiikki on viihtyisä.
 
Ja nyt ei varmaan ole kyseessä Banjoaurinko
 
Squier Fat Telescaster Forever
aristoteles666
21.05.2020 21:09:58 (muokattu 21.05.2020 21:10:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Voi myös käydä kuten mulle kävi, tein kaupat n. 1800€ maksaneesta vasuri Tokain 335 kopiosta joita sattui olemaan yksi kappale koko armaassa Suomenmaassa. Kaupantekoa seuraavana päivänä tuli tekstari että ko kitaraa ei voikaan myydä koska se on kärsinyt kuljetuksissa niin pahoin että on korjauskelvoton. Se siitä kitaroiden tarkistamisista/säätämisistä myyntiin. Tämä siis hesalaisen ison myymälän nettisisivuilta tilattuna.
 
helsingissä ne varastot isoilla maahantuojilla on aina olleet huitsan nevadassa vantaalla tms, siellä liikkeessä ei myyjä voi mitenkään tietää missä kunnossa kitara on ennen kuin se tulee myymälään ja aukaistaan ensimmäisen kerran paketistaan, ja se pahvipaketti voi näyttää aivan priimalta mutta kitara sisällä voi olla kuitenkin jollain tavalla rikki.
 
tekstiviesti kertoo että ne yritti mahdollisimman nopeasti ilmoittaa että nyt on iso ongelma johon ei ole ratkaisua, siihen ei auta edes uuden tilaaminen, koska nuo isot kitarafirmat haluaa tilauksen vähintään kuutta kuukautta ennen jotta niillä on aikaa suunnitella tarvittavien puiden määrä ja linjojen uudelleen rakentaminen kys kitaran valmistusta varten.
 
joten uuden tilaaminen kestää sen puoli vuotta väh.
 
paremminkin olisi asian voinut hoitaa, mutta aina se ei ole mahdollista.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Mikko1978
21.05.2020 21:18:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Jos kerran kauppa on Tampereella, saatan tietää mestan. Kaupan nimessä mainitaan kielisoitin ja taivaankappale. Putiikki on viihtyisä.
 
Kaikki oikein tähän asti. Osansa viihtyvyydestä tuo myös henkilökunta ja se, että valikoimissa on paljon mielenkiintoisia kitaroita ja vain vähän sellaista, mikä ei minua kiinnosta.
 
WanhaWetäjä
21.05.2020 22:33:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Kaikki oikein tähän asti. Osansa viihtyvyydestä tuo myös henkilökunta ja se, että valikoimissa on paljon mielenkiintoisia kitaroita ja vain vähän sellaista, mikä ei minua kiinnosta.
Ko putiikissa olen kyllä käynyt ja myös teettänyt siellä huoltoja, kerran siellä oli yksi 60-lukulainen vasuri Strato, eipä aiheuttanut mitään ostohaluja vaikka se ei ollut edes kovin kallis. Mulla täytyy olla jokin Strato-allergia, johtuu varmaan siitä kun tanssigenressa vuosien saatossa on saanut kuulla haitaksi asti Pulliais-klooneja, samat kamat, samat soundit ja samat soolot yks yhteen, vtun persoonallista.
 
Btw...just kun tuli hieman moitittua erästä hesalaista musakauppaa heikosta palvelusta, tänään sitten tuli ensimmäinen s-postimainos IKINÄ missä oli VASURI kitara näkyvissä ja joka myös vaikutti laadukkaalta vaan ko malli ei mitenkään kiinnosta eli kyseessä oli Suhrin stratojohdannainen.
 
https://www.musamaailma.fi/kitarist … lympic-white-left-sahkokitara.html? Ihan nätti kitara mutta tuon hintaiseen ei tule edes kovaa laukkua, ei jatkoon.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Mikko1978
21.05.2020 23:39:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Ko putiikissa olen kyllä käynyt ja myös teettänyt siellä huoltoja, kerran siellä oli yksi 60-lukulainen vasuri Strato, eipä aiheuttanut mitään ostohaluja vaikka se ei ollut edes kovin kallis. Mulla täytyy olla jokin Strato-allergia, johtuu varmaan siitä kun tanssigenressa vuosien saatossa on saanut kuulla haitaksi asti Pulliais-klooneja, samat kamat, samat soundit ja samat soolot yks yhteen, vtun persoonallista.
 
Btw...just kun tuli hieman moitittua erästä hesalaista musakauppaa heikosta palvelusta, tänään sitten tuli ensimmäinen s-postimainos IKINÄ missä oli VASURI kitara näkyvissä ja joka myös vaikutti laadukkaalta vaan ko malli ei mitenkään kiinnosta eli kyseessä oli Suhrin stratojohdannainen.
 
https://www.musamaailma.fi/kitarist … lympic-white-left-sahkokitara.html? Ihan nätti kitara mutta tuon hintaiseen ei tule edes kovaa laukkua, ei jatkoon.

 
Itse en kyllä jättäisi kitaraa hyllyyn laukun vuoksi. Tuo on kuitenkin yksi helpoimmin korjattavia ongelmia. Uskon, että tui Suhrin pehmeä laukku on sen verran haluttu markkinoilla, ettei sen vaihtaminen kovaan laukkuun ihmeitä kustanna. Mulle kyllä kelpaisikin laadukas pehmeä laukku paremmin kuin hyvin, mutten hirveesti stressaisi, vaikka ei olisi minkäänlaista pussia mukana.
 
Laukkuja mulla kyllä on, mutta mieleisten kitaroiden löytäminen on työn ja tuskan takana. Isoin ongelma on käteen sopiva kaulaprofiili. Nykyisin tosi iso osa kitaroista tulee jollakin laihalla C-profiilin kaulalla ja mulle taas pitäisi olla mieluimmin jonkinlainen paksu C. Tosin hiljattain tässä puheenaiheena olleessa liikkeessä oli yksi CS-Tele, joka sekoitri pakan uusiksi. Siinä oli nimittäin joku hyvin paksu C tai soft-V. Arviolta koko matkalta tuumaa lähellä paksuimmasta kohdasta, mutta olkapäiltään kaula ei ollut laisinkaan paksu. Otelaudan sädekin oli se klassinen Fenkku. Tuo paksuus ja säde molemmat etukäteen ajatellen olivat luotaan pois työntäviä tekijöitä, mutta yllätyin totaalisesti siitä, kuika hyvin tuo istui käteen. Alkaa vähäan tuntumaan siltä, että pitää luovuttaa valmiiden soittimien metsästäminen ja ostaa mieleiset kaulat suoraan joltakin puuosien valmistajalta.
 
petteri m
22.05.2020 00:02:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmo Komppi: Ja nyt ei varmaan ole kyseessä Banjoaurinko
 
Ei vaan Ukulelevenus, heti haulitornin takana. Pispalassa on Mandoliinimars.
 
Kuha
22.05.2020 00:40:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko1978: Itse en kyllä jättäisi kitaraa hyllyyn laukun vuoksi.
 
Ei mutta tuon ruman lavan vuoksi kyllä.
 
Old Fenders never die
Mikko1978
22.05.2020 01:02:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha: Ei mutta tuon ruman lavan vuoksi kyllä.
 
Minkäpä sille voi, kun Musari ei halua jakaa lavoista kauneinta muiden käyttöön.
 
petrip
23.05.2020 10:32:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisikö keskustelua laajentaa koskemaan myös efektipedaaleja? ;)
 
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
hullu_ukko
23.05.2020 14:30:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrip: Pitäisikö keskustelua laajentaa koskemaan myös efektipedaaleja? ;)
 
Tone asuu valurautaisissa kuorissa.
 
Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia
pappasfin
23.05.2020 20:16:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hullu_ukko: Tone asuu valurautaisissa kuorissa.
 
Valurautaisissa kuorissa rautanen tone, peltisissä peltinen ja muovisissa muovinen soundi, teräs vois olla siisti kun siitä lähtee teräksinen soundi... hmm.. mutta jos hakee hunajaista tone ja soundia niin se vissiin hankalampi juttu (mehiläiskennosta tehty?)
 
Niin ja mitään en ole sitten ottanut tänään kun tälläisiä kirjoittelen ;D
 
PappaSFin
LaMotta
23.05.2020 20:46:57 (muokattu 23.05.2020 21:04:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sininen väri ledissä niinku vähän sellanen kalsea ja riipivä soundi. Punainen väri ledissä ja lämmin soundi jee jee.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Osmo Komppi
24.05.2020 00:14:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Sininen väri ledissä niinku vähän sellanen kalsea ja riipivä soundi. Punainen väri ledissä ja lämmin soundi jee jee.
 
Onneks meitsin Üamaha THR-diggarissa on oranget ledit luomassa lämmintä säröä ja putken loimotusta.
 
Fat Tele forevä
Guitarfreak
27.05.2020 19:25:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuskaamme hunajaa. T. Fingerpori
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Lepinkäinen
06.06.2020 17:00:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.discovermagazine.com/th … n-stradivarius-violins-and-new-ones
 
https://www.pnas.org/content/109/3/760
 
Ammattiviulistit eivät erottaneet kontrolloidussa kokeessa Stradivariusta ja toista vintage viulua uusista viuluista. Onnea vaan sähkökitaran puuvertailuihin.
 
Seba
06.06.2020 17:38:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lepinkäinen: https://www.discovermagazine.com/th … n-stradivarius-violins-and-new-ones
 
https://www.pnas.org/content/109/3/760
 
Ammattiviulistit eivät erottaneet kontrolloidussa kokeessa Stradivariusta ja toista vintage viulua uusista viuluista. Onnea vaan sähkökitaran puuvertailuihin.

 
En jaksa klikkailla linkkejä, mutta ilmeisesti tulos oli että kaikki kuulosti täsmälleen samalta eikä mitään eroja ollut?
Vai onko tää jo paisunut niihin mittoihin että äänestä pitäisi tunnistaa jo merkki, malli ja puiden ikä?
 
Laulava Kylätohtori
06.06.2020 18:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä, olenko yksinäinen friikki, mutta mielestäni kitaran soinnissa on paljon muutakin (ja tärkeämpää) kuin miltä se kuulostaa nauhoitettuna. Auton hyvyyttäkin on paha arvioida nettivideosta, vaikka siitä tietysti jotain näkee.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
LaMotta
06.06.2020 19:12:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: En tiedä, olenko yksinäinen friikki, mutta mielestäni kitaran soinnissa on paljon muutakin (ja tärkeämpää) kuin miltä se kuulostaa nauhoitettuna.
 
Realismi ja objektiivisuus.
 
Auton hyvyyttäkin on paha arvioida nettivideosta, vaikka siitä tietysti jotain näkee.
 
Tunteet ja subjektiivisuus.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Mikko1978
07.06.2020 03:27:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lepinkäinen: https://www.discovermagazine.com/th … n-stradivarius-violins-and-new-ones
 
https://www.pnas.org/content/109/3/760
 
Ammattiviulistit eivät erottaneet kontrolloidussa kokeessa Stradivariusta ja toista vintage viulua uusista viuluista. Onnea vaan sähkökitaran puuvertailuihin.

 
Nyt menee marjat ja sienet sekaisin. On eri asia vertailla soittajien mieltymystä soittimen ikään kuin tutkia sitä, onko puilla merkitystä. Olen itse monesti verrannut esim. pre-CBS Stratoja, tuoreempia CS-Stratoja ja pienempien putiikkivalmistjien versioita aiheesta. Erot ovat pieniä ja en voi väittää vanhan olevan oletusarvoisesti parempi. Mutta sitten jos rinnalla on joku halpis, olipa se sitten uunituore tai kypsään ikään ehtinyt, niin hintluokka usein kuuluu ja tuntuu.
 
Ostin hiljattain Nash Stratoni kaverinksi Nash Telen. Molemmissa on sama kaulaprofiili ja sama talla. Silti soundi on lähes täysin eri. Kumma homma, kun kerta puilla ei ole mitään väliä.
 
73nd3r
07.06.2020 10:38:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Avataanko ketju aiheesta hinnan vaikutus kitaran soundiin?
 
Mutta oikeastaan piti kysyä, mikä saa sinut olemaan varma että niiden kahden Nashin soundiero on juuri puiden aiheuttamaa?
Kahdessa kitarassa kun kummiskin on jokunen muukin muuttuja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5229 230 231 232 233263 264 265 266 267

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «