Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fulltone mini deja vibe
1
atct
13.06.2015 14:37:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko vika vai ominaisuus kun pulssin tahdissa kuuluu sivuääni soittaessa. Kun pitää tauon soitosta niin ääni ei kuulu.

Kuuppakullervo
13.06.2015 16:50:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atct: Onko vika vai ominaisuus kun pulssin tahdissa kuuluu sivuääni soittaessa. Kun pitää tauon soitosta niin ääni ei kuulu.

Millainen sivuääni? Onko kuumat mikit? Univibessä ja sen moderneissakin, alkuperäiselle kytkennälle uskollisissa johdannaisissa on aika pieni headroom, eli efekti klippaa aika herkästi, varsinkin humppareilla soitettaessa. Kuuluu ehkä vähän helpommin cleaneilla kuin säröllä soitettaessa. Mulla ei Fulltonea vaan T Rexin näkemys aiheesta (Viper), ja ainakin siinä on tuo alkuperäiseenkin muljuttimeen liittyvä, tietyissä tilanteissa vähän ärsyttävä ominaisuus. Koska Fulltone käsittääkseni on hyvinkin uskollinen esikuvalleen, koskenee sama ilmiö sitäkin.

atct
14.06.2015 13:37:34 (muokattu 14.06.2015 13:38:56)

Kuuppakullervo: Millainen sivuääni?

Sellaista skwiik skwiik ääntä pitää varsinkin jos intensity täysillä. Putkivahvistimessa varsinkin ei niinkään pienessä transistoristyrkkarissa. Kitaran volume tai tone säädöt ei vaikuta ääneen. Olisikohan ongelma peräisin 18 voltin muuntajassa joka antaa virran vibeen. Muilla pedaaleilla eri virtalaäde.

msm40
14.06.2015 13:41:09

atct: Kuuppakullervo: Millainen sivuääni?

Sellaista skwiik skwiik ääntä pitää varsinkin jos intensity täysillä. Putkivahvistimessa varsinkin ei niinkään pienessä transistoristyrkkarissa. Kitaran volume tai tone säädöt ei vaikuta ääneen. Olisikohan ongelma peräisin 18 voltin muuntajassa joka antaa virran vibeen. Muilla pedaaleilla eri virtalaäde.

Eikös tuo toimi ihan 9v muuntajalla?

"I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler
atct
14.06.2015 13:42:57 (muokattu 14.06.2015 13:44:18)

18 volttia vaatii.

msm40
14.06.2015 13:43:52 (muokattu 14.06.2015 13:44:59)

atct: 18 volttia vaatii.

Mikä malli toi on? Se Deja Vibe meinaan..

"I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler
atct
14.06.2015 13:46:08

Fulltone mdv 1

msm40
14.06.2015 13:47:31 (muokattu 14.06.2015 13:49:49)

atct: Fulltone mdv 1

Tämä malli?

http://www.rock-gear.de/out/picture … ulltone_mini-deja-vibe_mdv-1_03.jpg

atct
14.06.2015 13:52:31

Pitää kokeilla laittamalla sarjaan kaksi 9v patteria niin tietää olisiko muuntaja syynä.

msm40
14.06.2015 14:00:49

atct: Pitää kokeilla laittamalla sarjaan kaksi 9v patteria niin tietää olisiko muuntaja syynä.

Niin oliko se sama kone kun tossa kuvassa vai se vanhin iso kullan värinen loota?

atct
14.06.2015 14:04:30 (muokattu 14.06.2015 14:12:19)

Oho, samannäköinen kun mulla mutta toi kuvan on 9 voltin laite. Mun taas 18 voltin.
Kävin ihan tsekkaamassa netissä mallin käyttöjännitettä. Näyttää olevan samaa mallia eri jännitteillä.

msm40
14.06.2015 14:21:36 (muokattu 14.06.2015 14:24:33)

atct: Oho, samannäköinen kun mulla mutta toi kuvan on 9 voltin laite. Mun taas 18 voltin.
Kävin ihan tsekkaamassa netissä mallin käyttöjännitettä. Näyttää olevan samaa mallia eri jännitteillä.

Jaa sitä on kahta eri jännitevariaatiota tehty? Outoa..

Noi mitä mulla on ollu niin on syöny 9 volttia mutta nostavat sen jännitteen sisäisesti 18 volttiin. Ihan hyvä niin ei tartte eri muuntajia tai ei mene kahta paikkaa pedal powerista..

Mutta ite ongelmaan, toi pattereilla kokeilu on yksi ja sit kokeile sillain että on pelkkä MDV vahvarin edessä. Sit vois vielä kokeilla niitä voltage doubler piuhoja niin sais samaan virtalähteeseen muiden kanssa.

atct
14.06.2015 15:00:01

Pitää testailla illalla - nyt olen töissä. Aloin epäillä sitä muuntajaa syyksi kun mulla on sellainen Voxin minivahvisin joka toimii 18 voltin muuntajalla ja siinä on kova hurina ellein ole kosketuksissa esim. kieliin. Olisikohan noi 18 voltin halvat muuntajat erityisen herkkiä häiriöntuottoon.

Noista jännitteen tuplaajista huvittava juttu. Kun tajusin että se vibe on 18 volttinen niin menin "asiantuntevaan" liikkeeseen jossa väitettiin ettei ole mahdollista tuplata jännitettä joka tulee yhdestä virtalähteestä. Yritin selittää että eikö se ole ihan yksinkertainen sarjaankytkentä joka siinä tuplaajassa on mutta myyjä väitti ettei mahdollista. En viitsinyt väitellä asiasta vaan menin toiseen liikkeeseen jossa jännitten tuplaaja tunnettin mutta ei ollut niitä myynnissä ja ostin halvan muuntajan.

gator
14.06.2015 17:14:16

Olisko jenkkiversio toi sun hurisija/18v laite, vaiko ihan Euroopasta hommattu?

Myy mulle Strymon Mobius!
erty
14.06.2015 17:29:44

Lainaus manuaalista: "If you use a non-regulated 18VDC power supply, the units bulb will either be brighter or dimmer than is recommended and will not perform correctly and may be noisy."

http://www.fulltone.com/sites/defau … 2015%20lo-rez_Rev1.1_02-17-2015.pdf

Oisko uus (halpa) muuntaja reguloimaton?
Jännä kyllä, kun toi uus musta malli on 9VDC kaikissa kuvissa, mut manuaalissa kerrotaan ihan muuta..

atct
14.06.2015 18:12:27

gator: Olisko jenkkiversio toi sun hurisija/18v laite, vaiko ihan Euroopasta hommattu?

Ihan Suomesta pari kuukautta sitten ostettu.

atct
14.06.2015 18:39:32

Oisko uus (halpa) muuntaja reguloimaton?
Jännä kyllä, kun toi uus musta malli on 9VDC kaikissa kuvissa, mut manuaalissa kerrotaan ihan muuta

Voisikohan syynä olla se kun mulla on kaksi muuntajaa vierekkäin käytössa samassa pistorasiassa.

Pitää tarkistaa kun pääsee töistä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti