Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall MG100FX nuppi + Marshall M412A kaappi
1
jupe96
11.06.2015 15:38:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs oon otsikon mukaista settiä miettimässä. Lähinnä kiinnostaisi tietää että onko kyseinen systeemi mahdollinen, sillä olen ajatellut kaapiksi sitä 300 watin M412A:ta ja nimenomaan vain yhtä kaappia olen ajatellut. Tuon kaapin pariksi mainitaan soveltuvan ainakin MA ja JMD:1 sarjan vahvistimet. Eli voiko kyseisen kaapin kanssa käyttää MG100FX nuppia ilman että mitään menee rikki? Olen aika kokematon näissä asioissa.

Sen verran oon kuitenkin perillä ettei kyseinen kaappi ja nuppi mitään maailman laadukkaimpia ole, mutta omaan korvaan niistä irtoaa tarpeeksi hyvät cleanit ja Boss ME-80 efektin avula ihan näpsäkät särötkin. Joten nyt ei tarvitse tietää kuin, että voiko kyseisellä setillä soittaa, laadusta voidaan tehdä vaikka toinen keskustelu.

JaaGeRMaisTeR
11.06.2015 16:18:42

jupe96: Elikkäs oon otsikon mukaista settiä miettimässä. Lähinnä kiinnostaisi tietää että onko kyseinen systeemi mahdollinen, sillä olen ajatellut kaapiksi sitä 300 watin M412A:ta ja nimenomaan vain yhtä kaappia olen ajatellut. Tuon kaapin pariksi mainitaan soveltuvan ainakin MA ja JMD:1 sarjan vahvistimet. Eli voiko kyseisen kaapin kanssa käyttää MG100FX nuppia ilman että mitään menee rikki? Olen aika kokematon näissä asioissa.

Sen verran oon kuitenkin perillä ettei kyseinen kaappi ja nuppi mitään maailman laadukkaimpia ole, mutta omaan korvaan niistä irtoaa tarpeeksi hyvät cleanit ja Boss ME-80 efektin avula ihan näpsäkät särötkin. Joten nyt ei tarvitse tietää kuin, että voiko kyseisellä setillä soittaa, laadusta voidaan tehdä vaikka toinen keskustelu.

Voi käyttää turvallisinmielin.

Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Ziggy Bubba
11.06.2015 17:03:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, varmasti toimii. Kato vaan, että kytket oikein: samat ohmit vahvarin lähdössä ja kaapissa. Tai ei ainakaan pienempi lukema kaapissa kuin nupissa.

Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
jupe96
11.06.2015 17:14:57

Kiitoksia erittäin paljon

JaaGeRMaisTeR
11.06.2015 17:16:07 (muokattu 11.06.2015 17:16:45)

Ziggy Bubba: Kyllä, varmasti toimii. Kato vaan, että kytket oikein: samat ohmit vahvarin lähdössä ja kaapissa. Tai ei ainakaan pienempi lukema kaapissa kuin nupissa.

Sen verran, että MG:ssä ei ole valitsimia. Trankkunuppihan tuo on. Sitäkään ei tarvitse siis huolehtia.

Ziggy Bubba
11.06.2015 17:28:58 (muokattu 11.06.2015 17:29:58)

JaaGeRMaisTeR: Sen verran, että MG:ssä ei ole valitsimia. Trankkunuppihan tuo on. Sitäkään ei tarvitse siis huolehtia.

Mietinkin juu, että onko siellä monta eri lähtöä kaiuttimelle takana. Trankuissa on vähän eri pelisäännöt kyllä.

E: Suht harvoin on "valitsimia" putkareissakaan. Näin nillittävänä sivuhuomiona :)

JaaGeRMaisTeR
11.06.2015 17:59:47

Ziggy Bubba: Mietinkin juu, että onko siellä monta eri lähtöä kaiuttimelle takana. Trankuissa on vähän eri pelisäännöt kyllä.

E: Suht harvoin on "valitsimia" putkareissakaan. Näin nillittävänä sivuhuomiona :)

Useemmkn silti ;)..

Mutta siis voi käyttää hyvillämielin ja ei tarvi lykätä kuin piuha kaapin ja vahvistimen väliin.

jupe96
11.06.2015 18:23:46

Hyvö homma :) kiitoksia

Ziggy Bubba
11.06.2015 18:31:05 (muokattu 11.06.2015 18:33:48)

Tulevaa ajatellen suosittelen, että hommaat simppelin putkinupin (tyyliin Tiny Terror tms.) ja laadukkaan pienemmän kaapin. 2x12-lootalla tekee jo vaikka mitä.

E: kaiutinelementtien määrä tai Marshall-logo eivät sinällään takaa hyvää soundia.

Gary the pine
13.06.2015 07:44:19

Ziggy Bubba: Tulevaa ajatellen suosittelen, että hommaat simppelin putkinupin (tyyliin Tiny Terror tms.) ja laadukkaan pienemmän kaapin. 2x12-lootalla tekee jo vaikka mitä.

E: kaiutinelementtien määrä tai Marshall-logo eivät sinällään takaa hyvää soundia.

Väärin; mitä enempi ämyreitä ja Marsu-logoja, sitä parempi psykoakustinen soundi ;-)

Tulin, näin, paskoin housuun.
JaaGeRMaisTeR
13.06.2015 09:13:37 (muokattu 13.06.2015 09:13:57)

Ziggy Bubba: Tulevaa ajatellen suosittelen, että hommaat simppelin putkinupin (tyyliin Tiny Terror tms.) ja laadukkaan pienemmän kaapin. 2x12-lootalla tekee jo vaikka mitä.

Tämä on kyllä aivan totta. Investointi hiukka parempiin, mutta välttämättä niin tehokkaisiin peleihin on aina viisaampaa.

Tuo MG jää jatkossa vain kaappiin pölhttymään.

Gary the pine kyllä vanerinuppi soi paremmin ku MDF tai massiivipuu.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti