Muusikoiden.net
09.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez rg721
1
Tuoppi99
09.06.2015 17:50:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harkinnassa ollut kyseinen kitara yhtenä vaihtoehtona uudeksi kitaraksi. Kertokaa mielipiteitä. Hyvät ja huonot puolet.

ÄrGee
09.06.2015 19:22:56

Tuoppi99: Harkinnassa ollut kyseinen kitara yhtenä vaihtoehtona uudeksi kitaraksi. Kertokaa mielipiteitä. Hyvät ja huonot puolet.

+ Yksi parhaimman näköisistä Ibanezeista koskaan
+ Ohut kaulaprofiili ja jumbonauhat takaavat kevyen soitettavuuden
+ 25,5'' skaalalla pystyy virittämään suhteellisen alas
+ Itse ainakin pidän RG-mallien ergonomiasta ylipäätään

- Vakiomikrofonit eivät ole parhaat mahdolliset jos tavoittelee tietynlaista soundia
- Indonesiassa rakennettu kitara voi olla laatunsa puolesta hitti tai huti

Tuossa noita. En ole kyseistä mallia koskaan testannut, vaikka siihen oli perjantaina Levytukussa mahdollisuus. Mutta on tuossa pitemmäksi aikaa kitaraa vaikka kokeneemmallekin kepittäjälle.

Tuoppi99
09.06.2015 19:49:29

Kiitos tiedoista :D.

tender.insanity
09.06.2015 21:02:00

ÄrGee:
- Indonesiassa rakennettu kitara voi olla laatunsa puolesta hitti tai huti

Mulla on kaksi Indonesian Ibanezia. Halpa RGR421 ja kalliimpi RG927. Kummissakaan ei valittamista mikkien vaihdon jälkeen. Oikein mainioita pelejä.

Toista on Indonesian Squier, jossa parantamisen varaa on vaikka missä.

Tuoppi99
09.06.2015 21:08:15

Juu en usko että tuossa hintaluokassa vaikka nyt Indonesialainen olisikin kitara ole mikään romu.

ÄrGee
09.06.2015 22:07:16

tender.insanity: Mulla on kaksi Indonesian Ibanezia. Halpa RGR421 ja kalliimpi RG927. Kummissakaan ei valittamista mikkien vaihdon jälkeen. Oikein mainioita pelejä.

Toista on Indonesian Squier, jossa parantamisen varaa on vaikka missä.

Ostin uutena SIR70FD mallisen Iban ja sanomista oli nauhanpäissä, koska ne näyttivät ja tuntuivat siltä että joku oli vetänyt niihin 120:llä hiomapaperilla viimeistelyt. Tallan pinnoitus lähti kulumaan muutaman kuukauden jälkeen käden hinkatessa siihen. Jakin ympäristö sisältä päin oli maalattu huonosti, ja kaula oli epävakaa, en tiedä johtuiko uudehkosta kitarasta jonka puut eivät olleet kuivuneet vai mikä siinä oli... Tietysti nuo ovat joillekin täysin mitäänsanomattomia pikkuvirheitä.

Tällä hetkellä kädessä on korealainen RG321, joka on sitä parempi kaikin puolin, tosin surkeat vakiomikrofonit paikoillaan. Yksilöitähän nekin ovat, ilmeisesti tasalaatuisuudesta pitää oikeasti maksaa enemmän. Japanin tekeleitä ei ole vielä omistuksessa ollut.

Mikkien, satulan ja virittimien vaihdolla sekä nauhojen hionnalla tappavat ja pesevät monet kalliimmat kitarat ;) Tai voi olla että kolmea jälkimmäistä ei edes tarvita.

tender.insanity
10.06.2015 08:01:23

ÄrGee: Ostin uutena SIR70FD mallisen Iban ja sanomista oli nauhanpäissä, koska ne näyttivät ja tuntuivat siltä että joku oli vetänyt niihin 120:llä hiomapaperilla viimeistelyt. Tallan pinnoitus lähti kulumaan muutaman kuukauden jälkeen käden hinkatessa siihen. Jakin ympäristö sisältä päin oli maalattu huonosti, ja kaula oli epävakaa, en tiedä johtuiko uudehkosta kitarasta jonka puut eivät olleet kuivuneet vai mikä siinä oli... Tietysti nuo ovat joillekin täysin mitäänsanomattomia pikkuvirheitä.

Kumpiakaan noista ongelmista ei ole mun indonesian ihmeissä. Mulla oli RG7620, joka sitten väistyi tuon RG927:n tieltä ja ainakin omina kokemuksina tämä indonesian peli on parempi niin viimeistelyltään kuin soittotatsiltaan. Vertaan kaikkia ykköskitaraani, vuoden '89 Jemiin ja jos kitara on soittomiellyttävyydeltään lähellekään, se saa jäädä. Jos ei, menkööt myyntiin. Välittämättä siitä onko kallis vai halpa vai missä onkaan tehty.

azlag
10.06.2015 08:27:53

Mulla on myös Indonesiassa valmistettu iban RG827 (ymmärtääkseni sama kuin RG927 vain eri mikeillä - korjatkaa toki jos olen väärässä, ovh kolmisen vuotta takaperin jotain 800-900€) ja olihan se aika sus alkuunsa. Nauhat olivat miten sattuu eli action oli taivaissa, jouset resonoivat ihan naurettavissa määrin ja hihnatappikin humpsahti ulos äärimmäisen hienon puupölyn saattelemana. Liekö jotain termiittejä siellä sisällä asustelemassa kun mikkien vaihdon yhteydessä yksi ruuvikin suorastaan hulahti takapuolelta läpi rikkoen maali-/lakkapinnan. Ai niin, soundikin niin tumppu että ihan kuin kepukka olisi villalapasen sisällä soitettaessa.

Itsepäinen kun olen, pikkuhiljaa säätelin kuntoon. Sain nauhat hiotuksi ja actionin alas, hihnatapit vaihdettua Schallerin lukkoihin (megalomaanisilla ruuveilla), jouset vaimennettua vaahtomuovilla ja mikit vaihdettua DiMarzion Petrucci -settiin (CL+LF).

Ja väittäisin että tuo on yksi parhaista kitaroista mitä olen koskaan soittanut. Vaihdoin Mayonesinkin Ibanez Prestige -sarjalaiseen ja tuosta lähtien olen pelkästään Ibanezeja haalinut. Soitettavuus on mainio, kitara on kevyt (ehkä johtuen siitä ettei siellä ole enää puuta sisällä) ja soundit (sähköiset, akustiset ovat edelleen täysin tumput) kerrassaan upeat.

Nyt kun asiaa mietin niin eipä tässä tainnut olla asiaa laisinkaan. Paitsi että p**kan möivät ja mahtavan kitaran sain kohtuuhintaan!

Ai niin, onhan mulla toinenkin indonesialainen jos niistä puhutaan, eli RGD7320. Nauhat siinäkin melko toivottomassa kunnossa mutta niistä selviää. Satula karvan verran liian korkealle asennettu, imo. Muutoin oikein tukevan ja hyvän tuntuinen keppi.

tender.insanity
10.06.2015 08:54:25 (muokattu 10.06.2015 08:56:23)

azlag: Mulla on myös Indonesiassa valmistettu iban RG827 (ymmärtääkseni sama kuin RG927 vain eri mikeillä - korjatkaa toki jos olen väärässä, ovh kolmisen vuotta takaperin jotain 800-900€) ja olihan se aika sus alkuunsa. Nauhat olivat miten sattuu eli action oli taivaissa, jouset resonoivat ihan naurettavissa määrin ja hihnatappikin humpsahti ulos äärimmäisen hienon puupölyn saattelemana.

Enpä tiedä. Kuvahaku antaa RG827 ja RG927 samoja kuvia :D

Tällainen tuo minun on
https://dl.dropboxusercontent.com/u … 550151498_8574439095174562615_o.jpg

Itse ostin tosiaan käytettynä ja 500e maksoin. Vielä satasella ostin nuo DiMarzio D-Activatorit ja vielä jäi rahaa yli huonon RG7620:n myymisestä.
Edellinen omistaja ei ollut mitään remppoja siihen tehnyt. Nauhojen päät ensiluokkaiset ja muutenkin soitettavuus todella hyvä kaikin puolin.

Kauhutarinoita olen lukenut esim. tuosta Premium Universe green dotista ja laadun heittelemisestä.

Tosiaan käytettynä hyvästä yksilöstä sen 500e maksaa oikein mielellään. Sitten jos randomilla pitäisi uusi ostaa, niin siihen kelkkaan ei uskaltaisi lähteä.

Tällainen on mun RGR421
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/20141220_220125.jpg

Oikein mainio siitäkin tuli kun vaihtoi tuhnut tehdasmikit pois. Nauhoissa ei siinäkään valittamista ja kevyt soittaa, sekä vireen pitävyys hyvä. Keikallakin toiminut mallikkaasti. Mikit olen laittanut toiseen projektiin joten tuo pitäisi kuntoon taas laittaa.

azlag
10.06.2015 09:54:50

tender.insanity: Enpä tiedä. Kuvahaku antaa RG827 ja RG927 samoja kuvia :D
...

Nättejä kitaroita :) Ja en tiedä mikä, mutta jokin niissä iboissa vaan on mikä on tehokkaasti ehkäissyt (vakavan) vilkuilun muiden merkkien suuntaan. Ehkä se muoto. Ja kaulan muotoilut ovat tietysti massatuotantoisista aika pitkälti omassa sarjassaan - enkä nyt sano että muita parempia mutta lattanoita. Mii laiks.

500€ hyvästä, käytetystä ibanezista ei ole hinta eikä mikään. Vaikka melkein jokaiseen saakin varautua nuo mikit vaihtamaan, prestiget tietty poislukien.

Vilkaisin mainitsemastani RGD7320z:sta juutuub-pätkän - ensimmäisen mitä google tarjosi - ja siinä oli käynyt samalla tavalla kuin RG:ssäni, eli hihnatapit olivat syöneet puun puruksi. Ehkä sitten noissa on käytetty liian pienillä kierteillä olevia ruuveja, mene ja tiedä.

Oletko tender.insanity kokeillut tuota Petrucci-settiä, eli osaisitko sanoa että miten käytännössä vertaantuu D-activator:eihin? Kun olen täysin ihastunut omiini mutta muita DiMarzioita ei muistaakseni ole tullut koskaan omistettua.

Toivotaan ettei tule thread:in kaappausta. Ibanezeista kuitenkin kyse ja indonesialaisten potentiaalisesta laadun parantamisesta.

tender.insanity
10.06.2015 10:15:48 (muokattu 10.06.2015 10:16:16)

azlag:
Oletko tender.insanity kokeillut tuota Petrucci-settiä, eli osaisitko sanoa että miten käytännössä vertaantuu D-activator:eihin? Kun olen täysin ihastunut omiini mutta muita DiMarzioita ei muistaakseni ole tullut koskaan omistettua.

Ei ole tullut koitettua JP settiä. Paljon tuolla foorumeilla kehutaan D-Activatoria tallassa. Hyvin kyllä toimii kaulassakin, kun koko setin ostin. Noi violetin väriset tuossa RGR421:ssä on DiMarzio Gravity Stormit. Ehkä liian tehokkaat omaan makuun, mutta ruuvaa vähän alemmas mikkejä, niin oikein hyvä.

Nuo D-Activatorit ostin ihan sokkona, kun jenkki ebayssa joku myi ne + cliplok hihna, niin kuluineen/tulleineen koko setti maksoi jotain 135e.

ilmai
11.06.2015 12:50:07

Tuoppi99: Harkinnassa ollut kyseinen kitara yhtenä vaihtoehtona uudeksi kitaraksi. Kertokaa mielipiteitä. Hyvät ja huonot puolet.

Mulla ei oo hirveesti kontekstia koska verrokkina on vaan Squierin halpis-strato, mut mulla on nyt ollu RG721 n. vuoden. Pirun mukava soittaa, soundeista en ole ainakaan vielä osannut löytää valittamista (ehkä sitä kontekstin puutetta?). Laatukin on hyvä, nauhat on hiottu hienosti, kaikki on paikallaan eikä ole hutiloinnin jälkiä missään. Ostaisin uudestaan.

Metal Mafia
11.06.2015 15:41:54

Mulla on yksi Indonesian ja 2 Japsi Ibanezia.

Kaikki kolme ibaa on RG sarjalaisia.

Itse olen tykästynyt iboissa Wizard/Super Wizard kaulaan, se sopii parhaiten mun käteen. Onhan se kitarassa se ulkonäkökin tärkeä, hyvältähän noi RG mallit näyttävät.
Kitarahan on käyttö taidetta.

Indonesia ja japsi iban erot melkolaila pienet. Tekniika on melkolaila saman tasone.
Viimeistelyssä on jonkin verran eroja. Kaulan puupinnoilla tuntui hieman rosoisuutta, nauhojen viimeistelyssä en huomannut mitään eroja.
Jouduin kiristelemään ruuveja indo ibasta kun acustisesti soitettaessa rämisi.
Oli virityskoneiston ruuvveja löysällä.

Kaula ei ole aivan yhtä ratakiskomaisen jäykkä kuin japsi ibassa.

Mikithän on aina maku asia. Kaikissa minun iboissa on DiMarzio valmistamat iboihin räätälöidyt mikit. DiMarzio/IBZ mikit ei ole suoria kopioita mistää DiMarzio mikeistä.
Indo ibassa talla mikki on kovasti keskialue painotteinen.
Eli tallamikki menee kyllä vaihtoon varmuudella.

Tuoppi99
20.06.2015 22:03:48

Monet sanoi että mikit joutaa premiumeissa vaihtaan niin olisko ehotuksia jos tuon rg721:n hommaisin että mitkä siihen vaihtais kun ei ole oikein mikeistä kokemusta :). Sellaiset joissa kuitenkin olis hyvät puhtaat ja särö äänet?

azlag
22.06.2015 07:51:41

Juuh, on ehdotus: DiMarziot ;) Onhan niitä toki muitakin. Jostain syystä ibanezin käyttäjät tahtovat kyseistä merkkiä suosia. Petruccin nimikkosetti Crunchlab / Liquidfire on mulle se ainoa ja oikea mutta toisten mielestä kovin... lähdökkäät ( http://www.dimarzio.com/pickups/humbuckers/high-power - huomattavasti pienitehoisemmat kuin esmes D-Activator:it). En allekirjoita mutta voin olla väärässäkin.

Ei kannata kuitensakaan heti alkuunsa lähteä BKP-junaan tai muihinkaan hifistelyihin, ainakaan jos ei ole ihan tasan sata siitä mitä haluaa.

tender.insanity
22.06.2015 07:58:56

Tuoppi99: Monet sanoi että mikit joutaa premiumeissa vaihtaan niin olisko ehotuksia jos tuon rg721:n hommaisin että mitkä siihen vaihtais kun ei ole oikein mikeistä kokemusta :). Sellaiset joissa kuitenkin olis hyvät puhtaat ja särö äänet?

Jos kitaran hankit niin kannattaa nyt ekaksi sen omilla mikeillä soitella eikä mennä suinpäin vaihtamaan vain koska jossain joku sanoo niin.

azlag
22.06.2015 08:19:19

tender.insanity: Jos kitaran hankit niin kannattaa nyt ekaksi sen omilla mikeillä soitella eikä mennä suinpäin vaihtamaan vain koska jossain joku sanoo niin.

Hyvä pointti :) Kun kuitenkaan et ole tyytyväinen niin vaihdat sitten vasta. Tässä ratkaisussa ainakin se etu että huomannet sen eron miten paljon mikit vaikuttavat.

Tuoppi99
22.06.2015 12:28:07

Juu enmä niitä heti oliskaan vaihtamassa mut ihan vaan halusin tietoja mikeistä tulevaisuutta varten :D. Kiitos vinkeistä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti