Muusikoiden.net
04.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta kitaraa
1 2
Tuoppi99
07.06.2015 20:42:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu eli oon tässä ajatellut kitaran hommaamista. Koska on ollut ajatuksena mun Epiphone les paul custom ja Jackson rr myydä ja hommata yksi kitara joka ajais hyvin ton melodisen ja metalli puolen. Budjettia oon ajatellu siinä 500-800e. Olisin kiinnostunut kuulemaan ehdotuksia kitarasta joka olis tossa hinta luokassa ja olis hyvä kaikenlaiseen soitteluun :).

freakingenius
07.06.2015 20:45:41

Joku Ibanez? Käytetty RG550?

Hikkis
07.06.2015 20:59:21

Tuohon hintaluokkaan saa jo käytettynä vaikka Tokain Les Paulin ja siihen mieleiset mikrofonit. Myös joku ES-335 johdannainen voisi hyvin mennä jokapaikan höylänä, mutta melkein tuohon Les Paul -tyyppiseen kitaraan kallistuisin.

Oman kokemuksen ja fiiliksen mukaan humbuckereilla varustettu kitara toimii paremmin tuossa tarkoituksessa, mutta itse laittaisin samassa tilanteessa Telecasterin.

Tuoppi99
07.06.2015 21:03:53

Les paulit ei ehkä tässä vaiheessa niin paljon kiinnosta koska hakusessa olisi ohut kaulainen ja yleensäkin nopea/helppo soittoinen kitara.

gazorlac
07.06.2015 21:19:07

Osta PRS Se. Ihan pirun hyviä kitaroita tuohon budjettiin.

Tuoppi99
07.06.2015 21:19:41

Lempi kitaristeja on Kirk Hammet, Steve Vai, Yngvie Malmsteen, Marty Friedman ja Eddie Van Halen sun muut... eli niitteen tyyppien musaa tulee soiteltua ja sen tyyppiseen sopivaa kitaraa mie tässä etsiskelen :).

Tuoppi99
07.06.2015 21:23:02

PRS:n kitaroista oon kyllä paljon kuullu hyvää. Pitääpä tutustua kiitos ehdotuksesta :)!

hallu
07.06.2015 21:27:15

No ohut kaula taitaa olla yhtä kuin Ibanez. Sitäpä sulle jo ehdotettiinkin joten mars levytukkuun tyyppäämään olisiko se sitä mitä haet. Nopeakaulainen tilukeihäs määrittelyyn lienee jälleen ainoa vastaus Ibanez.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Tuoppi99
07.06.2015 21:30:58

Jep kyllä ibanezit on kovasti päässä myös pyöriny. Prestigeä sais tohon hintaluokkaan käytettynä ja premiumin sais uutena.

Tuoppi99
07.06.2015 21:32:36

Olen Rovaniemeltä kotosin ja en siks pääse levytukkuun niin olisiko Ibanezeista jotakin erityistä mallia suositeltavana?

Metalkallo
07.06.2015 21:39:58 (muokattu 07.06.2015 21:40:54)

Melkein millä vaan kitaralla pystyy soittamaan mitä vaan, tietty yksikelaiset stratot on eri asia mutta voi niilläkin, soundi on vaan erilainen kuin kaksikelaisilla mikeillä.

Mieti mikä malli tuntuu parhaimmalta soittaessa jos olet siirtymässä käyttämään vain yhtä kitaraa. Mikit voi aina vaihtaa/vaihdattaa kitaraan kuin kitaraan. Mieti tarvitsetko 22 vai 24 nauhaa. Jos pidät vain yhtä kitaraa, se on hyvä olla laadukas mikäli soittoharrastus ei kuole vielä pitkään aikaan tai ollenkaan.

Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Tuoppi99
07.06.2015 21:49:05

Jep kitaran soitto on mulle kyllä tärkeä osa elämää ja tulee varmasti koko elämän ajan olemaankin :). Siksi tässä juuri pitääkin tarkasti miettiä mikä onse yksi kitara joka miellyttäisi joka osa alueelta ettei heti tarvi oston jälkeen vaihtaa toiseen.

Kontiak
07.06.2015 21:54:03

Mikä Jacksonissa on vikana?

"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
Tuoppi99
07.06.2015 21:54:12

Vähän Fendereitäkin tullu mietittyä koska mun eka kitara oli squierin strato ja vaikka se olikin ihan halppis kitara niin se tuntui kyllä hyvältä käsissä. Saiskohan tohon hintaluokkaan mitään USA Fenderiä jossa olis se Fenderin ohuempi kaula profiili?

RaskasMielinen
07.06.2015 21:55:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: PRS:n kitaroista oon kyllä paljon kuullu hyvää. Pitääpä tutustua kiitos ehdotuksesta :)!

Suosittelen myös. Mulla oli yksi jenkki-pärssinen. Se oli loistava, mutta vaihdoin sen johonkin veilä maukkaampaan (Parker Fly Deluxe - ei mahdu budjettiisi lähellekään). Koileilin kerran DLX-musiikissa noita halvmpia SE-malleja. Yllätyin kyllä positiivisesti. Sopisi sulle hyväksi kompromissiksi - ja missihän se on kompromissikin. Skaala on juuri siltä Jacksonin ja Epiluuri/Gibbonin väliltä, jos siis PRS:n normi 25". Lisäksi kun otat tremolollisen version, niin eihän se mikään floikka ole, mutta jos et hirveästi dive-pommeja harrasta etkä kisko ylöspäin, niin ajaa asiansa.

Tuoppi99
07.06.2015 21:57:09

Jos meinasit merkkinä niin on kyllä harkinnan alla Jacksonitkin :). Jos meinasit tuota kyseistä joka minulla on niin siitä ei löydy vikaa mutta haluan just laittaa vain yhden sähkökitaran akustisen lisäksi johon saan rahaa myymällä mulka nyt olevat kitarat.

Tuoppi99
07.06.2015 22:01:39

PRS:n kitaroista ei ole henkilökohtaista kokemusta mutta ovat kyllä yksi vahva vaihtoehto myöskin.

Tuoppi99
07.06.2015 22:05:57

Haastavaa kitaran valitsemisesta tekee se kun asun Rovaniemellä ja täällä on vain Musiikkimestarit josta löytyy hyvin rajallisesti kitaroita.

freakingenius
07.06.2015 23:18:01

Joku fenkku missä on modern c- tai perus c- mallinen kaula niin varmaan on ihan kohtuu ohut. Käytettynä varmaan 800-1000 irtoo ihan iisisti jenkki stankku ja varmaan deluxekin, jossa compound radius. Uutena saat varmaan American Specialin.

ÄrGee
07.06.2015 23:47:27

Tuoppi99: Haastavaa kitaran valitsemisesta tekee se kun asun Rovaniemellä ja täällä on vain Musiikkimestarit josta löytyy hyvin rajallisesti kitaroita.

Levytukun ollessa Ibanezin maahantuoja, niin Musiikkimestareiden kautta luulisi saavan ihan minkä tahansa mallin tilaamalla liikkeeseen. Schecteriäkin näkyy olevan, mitä saa tuossa hintaluokassa uutena.

Yhtenä vaihtoehtona on että tilaat ns. sian säkissä nettikaupasta ja palautat 14. päivän kuluessa jos tuote ei miellytä.

Kolmantena matka lähialueella käytetyn perässä, tuossa on kiva ja monipuolinen vaihtoehto jos Les Paul sopii käteen:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=983462

Tai sitten esimerkiksi Ouluun testailemaan kitaroita.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti