Muusikoiden.net
11.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibsonin vanhoja ja tuoreempia esitteitä pdf:nä?
1
iec
11.05.2015 18:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisiköhän keneltäkään näitä Gibsonin kitaraesitteitä pdf:nä? Googlettamalla ei tunnu oikein löytyvän yhtään mitään (tai sitten en osaa hakea sopivilla hakusanoilla).

Haluaisin siis löytää erityiseti vuoden 2006-2008 esitteitä ihan vain siitä ilosta, että niissä todennäköisesti on kerrottu kohtuullisen tarkasti mitä eroja eri mallien välillä on, kuten esim. kaulaprofiili, mikit, otelautamateriaalit, muut puut ja pintakäsittelyt. Ostin juuri käytettynä vuoden 2007 LP Studio Faded Worn Cherry-kitaran ja kiinnostaisi tietää kaikki yksityiskohdat irroittamatta mikkejä. Tietysti ainakin mikkien malli selviää mulle seuraavan kieltenvaihdon/otelaudan huollon yhteydessä, mutta kitarassa tuntuisi olevan sen verran hyvä kielisatsi paikallaan ja otelautakin näyttää hyväkuntoiselta, joten se operaatio on vasta edessä muutaman kuukauden tai puolen vuoden kuluttua :)

Voihan toki olla että näitä skannattauja esitteitä ei juuri ole tarjolla, mutta luulisi että joku innokas harrastaja olisi ottanut talteen lähes joka vuosi noita esitteitä jostain kitarakaupasta (jos ei täällä Suomessa, niin sitten muualla maailmalla)

-iec

Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Yallup
12.05.2015 11:33:18

Niin..olisihan se kiva, jos kitaran mukana tulisi joku "rekisteriote", jossa olisi kamppeen tekniset tiedot ja speksit. Joku raksi ruutuun eri kohdille voisi olla toimivakin, josta tietäisi mitä muitakin vaihtoehtoja oli silloin olemassa. Uutena ostaessahan ne ovat hyvinkin selvillä, mutta miten vuosien/vuosikymmenien päästä ja omistajavaihdoksissa? Toki voi kysyä, säilyykö ne ja tarvitseeko niitä?

Itse olen hommannut uudet kitarat Thomannsilta ja niiden lähetysluettelossa on aika yksityiskohtaisia tietoja mm omasta Studiosta, esim siinä oleva granadillo-otelauta, mikit, kaulaprofiilit jne, siis se teksti joka oli nettisivuilla. Samalla näkee, kuinka paljon siitä tuli makseltua.

Olisiko tuossa jotakin infoa, lienee uudempi malli:

http://www2.gibson.com/Products/Ele … bson-USA/Les-Paul-Studio-Satin.aspx

"Tosta se taitaa lähteä.."
iec
12.05.2015 12:31:38 (muokattu 12.05.2015 12:33:40)

Yallup: Niin..olisihan se kiva, jos kitaran mukana tulisi joku "rekisteriote", jossa olisi kamppeen tekniset tiedot ja speksit. Joku raksi ruutuun eri kohdille voisi olla toimivakin, josta tietäisi mitä muitakin vaihtoehtoja oli silloin olemassa. Uutena ostaessahan ne ovat hyvinkin selvillä, mutta miten vuosien/vuosikymmenien päästä ja omistajavaihdoksissa? Toki voi kysyä, säilyykö ne ja tarvitseeko niitä?

Itse olen hommannut uudet kitarat Thomannsilta ja niiden lähetysluettelossa on aika yksityiskohtaisia tietoja mm omasta Studiosta, esim siinä oleva granadillo-otelauta, mikit, kaulaprofiilit jne, siis se teksti joka oli nettisivuilla. Samalla näkee, kuinka paljon siitä tuli makseltua.

Olisiko tuossa jotakin infoa, lienee uudempi malli:

http://www2.gibson.com/Products/Ele … bson-USA/Les-Paul-Studio-Satin.aspx

Juu tuo on uudempi malli, joten juuri mikään noista ei pidä paikkaansa. Mulla näyttäisi olevan esim mahonkikansi vaahterakannen sijaan ja otelautakin saattaa olla jotain muuta kuin lämpökäsiteltyä vaahteraa. Pikaisen tönärimittauksen perusteella myös kaula on 60's-mallia, eikä 50's. On siis noin 1mm ohuempi ensimmäisen nauhan kohdalla kuin mun PRS:n kaula, joka on mallia Wide/fat. Harmi kun ei sarjanumerotracking anna kovin tarkkoja tietoja kyseisestä yksilöstä.

Juu uuden kitaran tapauksessa nuo speksit on aina aika hyvin selvillä ja parhaimmillaan saa kaiken maailman lippulappuset mukaan. Näiden käytettyjen kohdalla ne laput vaan jää usein matkan varrelle :)

-iec

Yallup
14.05.2015 11:38:47 (muokattu 14.05.2015 11:57:56)

Itseasiassa Gibsonin mukana tulee yllättävän vähän lippulappusia. Oman Studion mukana on pieni manuaali ja tarkastuslappunen (rukseja ja nimmareita). Speksit löytyy sitten Thomannin lähetysluettelosta.

Entäs tuo: http://www.harmonycentral.com/forum/forum/ForSale/acapella-81/1960487-

"Tosta se taitaa lähteä.."
iec
14.05.2015 15:09:56

Yallup: Itseasiassa Gibsonin mukana tulee yllättävän vähän lippulappusia. Oman Studion mukana on pieni manuaali ja tarkastuslappunen (rukseja ja nimmareita). Speksit löytyy sitten Thomannin lähetysluettelosta.

Entäs tuo: http://www.harmonycentral.com/forum/forum/ForSale/acapella-81/1960487-

Juu kiitti, tuossa on varmaan aika lähelle oikeat speksit :) Kaulan luulen silti olevan enemmänkin tuota 60's mallia. Tosin mittailin aika hätäisesti.

-iec

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti