Muusikoiden.net
10.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muovi FTW! Boss GT-100, Roland GA-112 + ZOOM Q8
1
tender.insanity
10.05.2015 12:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain tuossa juuri Zoom Q8:n ja pitipä koittaa taltioida Boss GT-100/Roland GA-112 -yhdistelmän ääniä.

https://www.youtube.com/watch?v=hRpTZ5QsjQE&feature=youtu.be

Miltäs kuulostaa? Testailua vain, eli Bossista suoraan Roland GA-112:n sisääntuloihin vahvarin takana. Vahvarin isomman taajusvasteen takia kaiutinsimut on päällä, eli ääni ämyristä on aikalailla 1:1 verraten siihen kun nauhoittaa suoraan koneelle. Itse pidän oikein paljon. Zoomin omilla mikeillä siis nauhoitettu.

Vielä en ole isoilla volyymeilla päässyt koittamaan, mutta mikäli ääni pysyy kasassa niin on itselleni kyllä loistava yhdistelmä. Rivarivolalla on kyllä vakuuttava.

On muuten helkkarin pätevä toi zoomi. Vielä kun se isompi kortti saapuisi.

Tympee Huttunen
10.05.2015 12:17:24

tender.insanity: Sain tuossa juuri Zoom Q8:n ja pitipä koittaa taltioida Boss GT-100/Roland GA-112 -yhdistelmän ääniä.

https://www.youtube.com/watch?v=hRpTZ5QsjQE&feature=youtu.be

Miltäs kuulostaa? Testailua vain, eli Bossista suoraan Roland GA-112:n sisääntuloihin vahvarin takana. Vahvarin isomman taajusvasteen takia kaiutinsimut on päällä, eli ääni ämyristä on aikalailla 1:1 verraten siihen kun nauhoittaa suoraan koneelle. Itse pidän oikein paljon. Zoomin omilla mikeillä siis nauhoitettu.

Vielä en ole isoilla volyymeilla päässyt koittamaan, mutta mikäli ääni pysyy kasassa niin on itselleni kyllä loistava yhdistelmä. Rivarivolalla on kyllä vakuuttava.

On muuten helkkarin pätevä toi zoomi. Vielä kun se isompi kortti saapuisi.

Olen itsekin tuota Zoom Q8 havitellut. Mitäs mieltä videokuvasta yms? Zoomillahan on oikeastaan aina ollut noi kannettavat tallentimet tosi hyviä. Plektran läpsytkin kuuluu hyvin :)

tender.insanity
10.05.2015 12:22:29

Lastinen: Olen itsekin tuota Zoom Q8 havitellut. Mitäs mieltä videokuvasta yms? Zoomillahan on oikeastaan aina ollut noi kannettavat tallentimet tosi hyviä. Plektran läpsytkin kuuluu hyvin :)

Kai niitä parempiakin videointivälineitä on, mutta ihan riittävä minulle. Jos ei fisheye ärsytä, tai portaittainen zoomaus haittaa, niin suosittelen. Äänenlaatu on hyvä omilla mikeillään ja todella hyvä kun vetää äänikortin ulostuloista piuhat perseeseen ja antaa mennä nauhoitellen.

Kovassa käytössä on ollult nämä pari päivää, kun perjantaina tuon sain.

Tympee Huttunen
10.05.2015 12:25:17

tender.insanity: Kai niitä parempiakin videointivälineitä on, mutta ihan riittävä minulle. Jos ei fisheye ärsytä, tai portaittainen zoomaus haittaa, niin suosittelen. Äänenlaatu on hyvä omilla mikeillään ja todella hyvä kun vetää äänikortin ulostuloista piuhat perseeseen ja antaa mennä nauhoitellen.

Fisheye on vain plussaa. Portaittainen Zoom lienee digitaalista kaikki, joten sille ei käyttöä olisi. Lähinnä tekisi mieli äänitellä mies + kitara-meiningillä akustisia livevideoita. Mutta kuvanlaatu ei mielestäsi ole ihan "oikeiden" videokameroiden tasoa?

tender.insanity
10.05.2015 12:40:58

Lastinen: Mutta kuvanlaatu ei mielestäsi ole ihan "oikeiden" videokameroiden tasoa?

Siis mun mielestä kuvanlaatu on hyvä. En ole vielä parhaimmalla laadulla kuvailllut vaan ihan 1080p:nä. Tarkoitin vain, että varmasti monet lyttäävät kuvanlaadun. Itse tykkään. Mulla on 8gb kortti kiinni ja 5min video vie gigan verran Full HD:na ja 44100/16 audiona. 64gb kortti on matkalla kyllä postilla.

Pitäisi vaan opetella soittamaan, että kehtaa videoita tehdä.

Aivan mainio laite kyllä omiin tarpeisiin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti