Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokai ES60 vs. Ibanez AS103 custom
1
Stone
26.04.2015 11:31:07 (muokattu 26.04.2015 11:34:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollahan on noita "335" tyyppisistä kitaroista ketjuja, mutta itse olen nyt päätynyt seuraamaan jotenkin tätä parivaljakkoa, kun liikkuu edullisesti toisinaan (budjetilla 400 - 600 €).

Onko jollakin ollut tilaisuus päästä molempia testaamaan? Kokemukset kyllä kiinnostaa pelkästään kummasta vain yksilöstä.

Molemmissahan valmistusmaa kiina (tai korea).

Tuo Tokai jakaa kovin ilmeisesti mielipiteitä. Kovia ylistyssanoja kuin toisinaan kitaran viimeistely saanut kritiikkiä. Minkähänlaisia lienee nuo tämänpäivän uudet ES60 mallit? Mikeillä ei merkitystä, kun päivitykseenhän ne ennenpitkää menisivät, jos vaan kitaran akustiikkaa ja viimeistelytyö muuten ok.

Kummassakohan noista saisi enempi kitaraa/ euro??
Hankalaa liikkestä nykyään löytää tuota Ibanezin AS103 Custom mallia testiin, kun valmistus lopetettu?

Sellainen humpparilla (ensisijaisesti) varustettu rock, pop, blues "all-around keppi" hakusessa telecastereiden vastapainoksi, josta saa myös niitä lämpimiä pyöreitä soundeja.

Aluksi syynäilin les pauleja, mutta en ole vakuuttunut, että onko ne sittenkään minulle (mielummin ehkä jopa sg)..kauniita toki. Strato aina hyvä valinta vaan liianko samanoloinen telen kanssa..mutta nythän olikin ensisijaisesti kyse noista 2:sta "335" tyyppisen vaihtoehdon loistavuudesta tai kritiikistä ;)

"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards **Back to good old days, when music was real music !!!**
johanssen
26.04.2015 13:15:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän sanon vaan, että helvetin hyvin toisiaan täydentävä setti on toi tele / 335. Ite tykkään kuin hullu.

Pääasiassa on kokemusta vaan G:n 335:sista joko classic57 tai phatcat mikeillä. Ja ne toimii. Noista kahdesta sun heittämästä mallista on vaan pikaista soittotuntumakokemusta. Ja niiden pohjalta mun valinta olis Tokai. Sen kaula tuntuma oli hyvä verrattuna G:n 60's slimtaperiin. Siihen jos vaihtais haluamansa mikit, niin kyllä sillä vetäis.

Ja mielummin 335 kuin lessu. Tää ratkaisu sopii mulle ja jollekin toiselle taas on taas toiset mailat lähelle sydäntä. 335 taipuu hommaan kuin hommaan. Niinkuin telekin.

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Stone
26.04.2015 15:07:35 (muokattu 26.04.2015 15:16:36)

johanssen: Tähän sanon vaan, että helvetin hyvin toisiaan täydentävä setti on toi tele / 335. Ite tykkään kuin hullu.

Pääasiassa on kokemusta vaan G:n 335:sista joko classic57 tai phatcat mikeillä. Ja ne toimii. Noista kahdesta sun heittämästä mallista on vaan pikaista soittotuntumakokemusta. Ja niiden pohjalta mun valinta olis Tokai. Sen kaula tuntuma oli hyvä verrattuna G:n 60's slimtaperiin. Siihen jos vaihtais haluamansa mikit, niin kyllä sillä vetäis.

Ja mielummin 335 kuin lessu. Tää ratkaisu sopii mulle ja jollekin toiselle taas on taas toiset mailat lähelle sydäntä. 335 taipuu hommaan kuin hommaan. Niinkuin telekin.

Kiitos kannanotostasi. Hittolainen, kun tuolla olisi ollut superhalpa ES60 toksu, mutta ohi meni: http://www.richtonemusic.co.uk/prod … _with_case_2nd_hand-ytokai31205.asp

Täältä näköjään löytyi Tokai ES60 soundinäytteitä: http://sixstringsamurai.co.nz/2012/ … have-5000-to-spend-on-a-gibson-335/

"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards **Back to good old days, when music was real music !!!**
johanssen
26.04.2015 16:50:55

Vielä tohon kaula asiaan sellanen, että G- puolella mun lempi on just toi "60's slimtaper" ja F- puolella "modern C", johon siis vertautuu min mielipuolet tosta soitettavuudesta. Ja korkeista nauhoista en myöskään tykkää.

Eli näihin vertautuu siis min valinta tonne toksun puolelle.

Musamaailmaan olin kerran yhteydessä noista 335 tokaista ja he kertoivat, että ton halvemman 60 mallin kaula on lähempänä tota slimtaperia kuin sen kalliimman (esim 138) mallin, jossa taas on paksumpi kaula. Tämä siis kuultua, ei omin kätösin testattua.

Stone
26.04.2015 19:05:19 (muokattu 26.04.2015 19:11:23)

Pirun halpoja ovat japaniassa nuo Toksut tai sitten vaan itse tulkitsen väärin.

Tuokin 181,440 yen(Include Tax) = 1.40 € What??? Tässä täytyy olla jokin virhe ;))

http://www1.odn.ne.jp/tokaigakki/products/vintage/es168.html

Onkohan mahdollista japanista jostain suoraan tilata noita?

johanssen
26.04.2015 19:24:45

Stone: Pirun halpoja ovat japaniassa nuo Toksut tai sitten vaan itse tulkitsen väärin.

Tuokin 181,440 yen(Include Tax) = 1.40 € What??? Tässä täytyy olla jokin virhe ;))

http://www1.odn.ne.jp/tokaigakki/products/vintage/es168.html

Onkohan mahdollista japanista jostain suoraan tilata noita?

Unoha se pilkku sieltä, niin saat oikean suuntaisen ecu hinnan. Liian hyvää ollakseen totta tuo olis muuten.

Jytäurpo
26.04.2015 19:35:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eh 1400 euroa, ei mitenkään erityisen halpa, kun Gibsoniakin näkyy käytettynä 1600 euron pintaan. Mitä tuohon ES60 malliin tulee, niin en suosittele, melko suolainen hinta 576 on kiinan tekeleestä. Itse kyseisen mallin omistaneena suosittelen ennemmin Epiphonea, parempaa laatua halvempaan hintaan.

"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P.
Stone
26.04.2015 20:05:51

Jytäurpo: Eh 1400 euroa, ei mitenkään erityisen halpa, kun Gibsoniakin näkyy käytettynä 1600 euron pintaan. Mitä tuohon ES60 malliin tulee, niin en suosittele, melko suolainen hinta 576 on kiinan tekeleestä. Itse kyseisen mallin omistaneena suosittelen ennemmin Epiphonea, parempaa laatua halvempaan hintaan.

Kiitos oikaisusta...tuntuikin aika järjen vastaiselle toiminnalle tuo hintapolitiikka.
Käytettynähän noita pitää tosiaankin enempi syynäillä. Mikä muuten tökkii omassa ES60 mallissasi vs Epiphone?

Jytäurpo
26.04.2015 21:07:16

Stone: Kiitos oikaisusta...tuntuikin aika järjen vastaiselle toiminnalle tuo hintapolitiikka.
Käytettynähän noita pitää tosiaankin enempi syynäillä. Mikä muuten tökkii omassa ES60 mallissasi vs Epiphone?

Huonompi viimeistely, rimpulat virittimet ja talla, tumput mikit ja otelauta hyvin vaaleaa ruusupuuta. Soittotuntuma oli tosin itselleni hyvä ja hintaisekseen (300 euroa englannista postikuluineen) ihan ok peli, mutta tuon nykyisen hinnan katson täysin järjettömäksi ellei sitten laadussa ole tapahtunut jotain oleellista muutosta. Mulla on ollut Epiphonen puoliakkareista Riviera ja nyt ostin 335 pron, näissä on mielestäni enemmän vastinetta rahalle.

johanssen
26.04.2015 21:21:15

Ite oon maksanu omista G esseistä käytyttynä 1500 kappaleelta ja oon kokenu saaneeni rahalle vastinetta. Päivittäinhän niitä tulee käytettyä. Suolanen hintahan se on tietty kokeilla, mutta toisaalta sitte saa tietää, miltä se oikeesti tuntuu ja kuulostaa. Ja tarviiko sitä ja saahan siitä myös omansa takaisin myydessä. Tosin nykyään tuntuu tuo kalliimpi kama liikkuvan melko nihkeästi tuolla torilla.

Sulla kun näyttää noita aitoja F tuotteita olevan, niin mikset kokeilis myös aitoa G:tä?

Stone
26.04.2015 21:27:23

Jytäurpo: Huonompi viimeistely, rimpulat virittimet ja talla, tumput mikit ja otelauta hyvin vaaleaa ruusupuuta. Soittotuntuma oli tosin itselleni hyvä ja hintaisekseen (300 euroa englannista postikuluineen) ihan ok peli, mutta tuon nykyisen hinnan katson täysin järjettömäksi ellei sitten laadussa ole tapahtunut jotain oleellista muutosta. Mulla on ollut Epiphonen puoliakkareista Riviera ja nyt ostin 335 pron, näissä on mielestäni enemmän vastinetta rahalle.

Ok, kiitos täsmennyksestä. En ole kovinkaan huolissani hardwaresta tai mikeistä, kun ne päivitetään mieleisekseen, mutta se on aina valitettavaa jos puuosien viimeistelyssä ilmenee jotain negatiivista.
Saanko udella, että mistä nettikaupasta englannista Toksun tilasit? Hinta ei ainakaan ollut paha ;)

Tällaisen Rivieran huomioin, mutta muuten tuo on aika outo laite itselleni: http://www.thomann.de/fi/epiphone_riviera_custom_p93_wr.htm

Eipä silti sovi unohtaa tuota Iban AS103 mallia, vaikka tuotanto lopetettu. Siitä on ainakin se AS93 myynnissä kuitenkin vielä, jota voisi testata.

Jytäurpo
26.04.2015 21:33:20 (muokattu 26.04.2015 21:33:49)

Stone: Ok, kiitos täsmennyksestä. En ole kovinkaan huolissani hardwaresta tai mikeistä, kun ne päivitetään mieleisekseen, mutta se on aina valitettavaa jos puuosien viimeistelyssä ilmenee jotain negatiivista.
Saanko udella, että mistä nettikaupasta englannista Toksun tilasit? Hinta ei ainakaan ollut paha ;)

Tällaisen Rivieran huomioin, mutta muuten tuo on aika outo laite itselleni: http://www.thomann.de/fi/epiphone_riviera_custom_p93_wr.htm

Eipä silti sovi unohtaa tuota Iban AS103 mallia, vaikka tuotanto lopetettu. Siitä on ainakin se AS93 myynnissä kuitenkin vielä, jota voisi testata.

Soundslive oli kyseinen pulju, eipä sitä ole enää olemassakaan ja punnan kurssi oli silloin paljon parempi. Juuri tuollainen P93 Riviera oli mullakin, hyvä kitara.

Apricot
26.04.2015 23:43:01

Mulla on muutaman vuoden vanha AS103. Nyttemmin siihen on kylläkin vaihdettu mikit (=> Tonerider Rebel 90) ja potikat (=> CTS), mutta muistan kun testailin kuumeisesti eri valmistajien versioita. Päädyin Ibaneziin, koska se oli hinta-laatusuhteeltaan lyömätön, ja itse asiassa yhtä hyvä kuin tuolloin testaamani Tokai ES130 (saatan muistaa mallinumeron väärin, mutta Musamaailmassa hinta oli 1600 paikkeilla). Kaikki kollegat ovat vuolaasti kehuneet mun aa-ässääni. Suosittelen, jos vain löytyy jostain.

Testasin silloin myös AS93:a, ja muistaakseni se oli käytännössä sama kitara ilman kullanvärisiä heloja ja Super 58 -mikkejä. En tiedä onko se suurikaan puute, sillä Super 58:t jakaa mielipiteitä, ja pidemmän päälle halusin itsekin hankkiutua niistä eroon. Molemmissa malleissa on kuitenkin hyvä akustinen saundi, kaula ja otelauta tuntuu hyvältä ainakin mun lapasessa, ja koko soittopeli on hyvin tehty ja viimeistelty. Mun kitara on sunburst, AS93:a ei saa sunburstina ja se taisi ratkaista valinnan omalla kohdallani.

Stone
27.04.2015 10:27:53 (muokattu 27.04.2015 10:31:49)

Kiitos Apricot AS103 arvioinnista. Vakuuttavan oloinen laite hintaluokassaan...ja onhan se hienokin vielä.

Tuli täysin puun takaa uusi haastaja Epiphonelta (kiitos jäsen tsim): https://www.youtube.com/watch?v=igb9Z-T2l68

Hinta puolet siitä mitä esim. Tokai ES-60 uutena kustantaa.

Attew
27.04.2015 14:05:34 (muokattu 27.04.2015 14:08:20)

Mulla on Koreassa valmistettu ES-60, johon edellinen omistaja oli vaihtanu mikit ja virittimet. Vuosi sitten ostin torilta 450€ kovan laukun kera, ja on paras kitara minkä olen ikinä omistanut. Liekkö sitte erinomainen yksilö vaan osunut kohdalle kun muut ei näytä kauheasti tykkäävän. Viime aikoina on alkanut heräillä mietteitä että voiko tota myydä ikinä kun käyttöarvo on niin paljon markkina-arvoa korkeampi...

EDIT: Niin ja viimeistelykin kaikin puolin tosiaan priimaa, eli ei minkäännäköistä valituksen aihetta.

Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
Jytäurpo
27.04.2015 16:11:18

Attew: Mulla on Koreassa valmistettu ES-60, johon edellinen omistaja oli vaihtanu mikit ja virittimet. Vuosi sitten ostin torilta 450€ kovan laukun kera, ja on paras kitara minkä olen ikinä omistanut. Liekkö sitte erinomainen yksilö vaan osunut kohdalle kun muut ei näytä kauheasti tykkäävän. Viime aikoina on alkanut heräillä mietteitä että voiko tota myydä ikinä kun käyttöarvo on niin paljon markkina-arvoa korkeampi...

EDIT: Niin ja viimeistelykin kaikin puolin tosiaan priimaa, eli ei minkäännäköistä valituksen aihetta.

Tässä onkin puhuttu Kiinalaisista ES-60:stä, Korealaiset varmaan aivan hyviä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti