Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Positive Grid BIAS FX
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17
tumppusormi
13.08.2016 18:25:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt testasin hetken 13.04 demo versiota, eli kolmas versio omalla kohdallani. Jossakin aiemmista versioista tuner toimi jotenkuten, mutta nyt ei sitten tehnyt yhtään mitään. Mute nappula tunerissa kyllä toimii. Valikot ja kaikki muukin toiminta tuntuu olevan aika tahmeaa ja en ole oikein kehitystä nähnyt tapahtuvan. Tää oli mun osaltani tässä. Cubase Ai ja ilmaiset plugarit tai Amplitube 3 tai 4 custom shop versiot tai revalver 4:n demo versio tuntuu tarjoavan kaiken mitä tartten nopeammalla toiminnallisuudella. Bias FX:n ainoa hyvä puoli tuntuu olevan tuon dual toiminnallisuuden helppo aikaansaaminen kun se noilla muilla systeemeillä vaatii enemmän säätöä.
 
Revalver 4 on saman hintainen jos maksullisen version haluaa ja siinä tuntuisi tulevan enemmän tavaraa paremmalla toiminnallisuudella. Mulle Bias FX:n hintapyyntö kilpailijoihin nähden on käsittämätön. Ja ilmeisesti vahvistinkohtaista reverbiä eli jousikaikua ei taida olla mallinnettu Bias FX:n mihinkään vahvistimeen ?
 
Tästä vähän kehno maku jäi.
 
En allekirjoita mitään
Generalissimo
13.08.2016 19:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Nyt testasin hetken 13.04 demo versiota, eli kolmas versio omalla kohdallani. Jossakin aiemmista versioista tuner toimi jotenkuten, mutta nyt ei sitten tehnyt yhtään mitään. Mute nappula tunerissa kyllä toimii. Valikot ja kaikki muukin toiminta tuntuu olevan aika tahmeaa ja en ole oikein kehitystä nähnyt tapahtuvan. Tää oli mun osaltani tässä. Cubase Ai ja ilmaiset plugarit tai Amplitube 3 tai 4 custom shop versiot tai revalver 4:n demo versio tuntuu tarjoavan kaiken mitä tartten nopeammalla toiminnallisuudella. Bias FX:n ainoa hyvä puoli tuntuu olevan tuon dual toiminnallisuuden helppo aikaansaaminen kun se noilla muilla systeemeillä vaatii enemmän säätöä.
 
Revalver 4 on saman hintainen jos maksullisen version haluaa ja siinä tuntuisi tulevan enemmän tavaraa paremmalla toiminnallisuudella. Mulle Bias FX:n hintapyyntö kilpailijoihin nähden on käsittämätön. Ja ilmeisesti vahvistinkohtaista reverbiä eli jousikaikua ei taida olla mallinnettu Bias FX:n mihinkään vahvistimeen ?
 
Tästä vähän kehno maku jäi.

 
On se bias imo aika jees. Siinä on vaan vitun tarkka miten sitä pitää käyttää. Riippuu täysin kitarasta mikä vahvari+kaappicombo toimii, ja linjatasojen oikean balanssin löytäminen on tarkempaa kuin oikeastaan mitkään nupikoiden asetukset. Sitten kun nämä hoksaa niin kuullostaa aika hyvältä. Ajattelin, että voisi kokeilla laittaa jakoon Reaperin projektifilun, jossa olisi asetukset valmiina esim stratolle (single coil mikeille) ja sitten kun avaa sen projektifilun ei tarvitse kuin input-signaalin taso säätää interfacesta kohdilleen.
 
tumppusormi
13.08.2016 19:44:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: On se bias imo aika jees. Siinä on vaan vitun tarkka miten sitä pitää käyttää. Riippuu täysin kitarasta mikä vahvari+kaappicombo toimii, ja linjatasojen oikean balanssin löytäminen on tarkempaa kuin oikeastaan mitkään nupikoiden asetukset. Sitten kun nämä hoksaa niin kuullostaa aika hyvältä. Ajattelin, että voisi kokeilla laittaa jakoon Reaperin projektifilun, jossa olisi asetukset valmiina esim stratolle (single coil mikeille) ja sitten kun avaa sen projektifilun ei tarvitse kuin input-signaalin taso säätää interfacesta kohdilleen.
 
Ei ongelma ole siinä miltä kuulostaa ja ei myöskään niissä linjatasojen säädöissä. Amblitubessa tuo säätö on kaikkein hankalinta, koska joka kohdassa tuner, pedaali, vahvistin, kaappi ja jälkiefektit on omat voimakkuustasonsa jotka sitten vaikuttavat kun mennään signaaliketjussa eteenpäin.
 
Tuo ei vain tarjoa minusta yhtään mitään paremman kuulloista mitä ei noista muistakaan saa. Sen sijaan tulee toimimaton tuner, ei reverbbiä vahvistimissa ja vahvistinmallinnoksiakin aika vähän ja tahmea käyttöliittymä. Näin ainakin demossa. Mikä tässä Bias FX:ssä pitäisi olla parempaa että nuo huononnukset kannattaa ottaa ?
 
En allekirjoita mitään
Generalissimo
13.08.2016 20:10:46 (muokattu 13.08.2016 20:12:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Ei ongelma ole siinä miltä kuulostaa ja ei myöskään niissä linjatasojen säädöissä. Amblitubessa tuo säätö on kaikkein hankalinta, koska joka kohdassa tuner, pedaali, vahvistin, kaappi ja jälkiefektit on omat voimakkuustasonsa jotka sitten vaikuttavat kun mennään signaaliketjussa eteenpäin.
 
Tuo ei vain tarjoa minusta yhtään mitään paremman kuulloista mitä ei noista muistakaan saa. Sen sijaan tulee toimimaton tuner, ei reverbbiä vahvistimissa ja vahvistinmallinnoksiakin aika vähän ja tahmea käyttöliittymä. Näin ainakin demossa. Mikä tässä Bias FX:ssä pitäisi olla parempaa että nuo huononnukset kannattaa ottaa ?

 
Se on ilmainen se demo. Lisäksi kun saa nuo linjatasot kohdalleen ja löytää kitaralle sopivan nuppi+kaappi yhdistelmän, plugari reagoi aika "putkimaisesti" soittodynamiikkaan ja volapotikan käyttöön. Kotiharrastukseen oivallinen plugari, saan heittämällä parempaa soundia mitä esim oikeasti kahdella sm57lla mikittämällä, varsinkaan kun ei ole kunnolla akustoitua tilaa käytössä, vaan joutuu ottamaan mikkisoundin mahdollisimman "kuivana" ja lisäämään tilakaikumallinnoksen jälkeenpäin plugaria käyttämällä (native instruments reflektor).
 
e: se on kyllä totta, että biasin tuner on täysin henkimaailman asioita milloin ja miten se toimii.
 
Generalissimo
13.08.2016 21:13:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.dropbox.com/s/2bapdhh02mvg63u/kitaratest.RPP?dl=0
 
Tein tuommoisen valmispresetin, jonka pitäisi aueta jos on bias-demo asennettuna reaperiin. Viitsiikö joku testata, toimiiko tämä jos teillä on reaper ja bias demo asennettuna, jos käynnistyy niin säätää interfacen input voimakkuuden sille tasolle, että se käy biasissa siinä keltaisen paikkeilla ja volapotikkaa laskemalla soundi putsistuu kevyeksi crunchiksi, olisi ihan mielenkiintoista jos toimisi näin? Niin ja stratolla ja single coil-mikeillä, koska sille tämä presetti on säädetty. =)
 
heviäijä
13.08.2016 23:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monet haukkuvat BIASin dynamiikkaa, itse en valita, hyviä soundeja olen ruuvannut ainakin omiin tarpeisiin. Kotidemotteluun ja treenaamiseen oiva peli. Kaappimallinnoksista en sano mitään, kun en paremmasta tiedä, sen allekirjoitan että mikä toimii minkäkin nupin kanssa on makuasia ja kannattaa kokeilla muitakin kaappeja, jokin mikä kuullosti alkuun paskalta, voi olla hyvä/ok toisen nupin kanssa.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Y3J
07.11.2016 20:15:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bias FX testissä iPad 4:ssä, Presonus AudioBox iTwo Studio äänikorttina. Alkaa rätisemään heti kun laittaa dual amplifierin käyttöön, yhdellä vahvistimella prosessorikuormitus noin 60%. Onko yksinkertaisesti turhan tehoton laite?
 
tumppusormi
08.11.2016 21:19:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Y3J: Bias FX testissä iPad 4:ssä, Presonus AudioBox iTwo Studio äänikorttina. Alkaa rätisemään heti kun laittaa dual amplifierin käyttöön, yhdellä vahvistimella prosessorikuormitus noin 60%. Onko yksinkertaisesti turhan tehoton laite?
 
Tai huonosti ohjelmoitu sovellus tai raskas käyttöjärjestelmä tai näiden yhdistelmä. En ole varma, mutta ilmeisesti amplitube Custom Shopin saisi IPadillekin. Testaa sillä ja katso mitä se sanoo prosessorikuormituksesta. Se nyt on ainakin aika hyvin optimoitu, joten jos ei toimi Amplitubellakaan, niin sitten iPad 4 ei vaan riitä.
 
En allekirjoita mitään
A.O.K.
09.11.2016 00:29:13 (muokattu 09.11.2016 00:29:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Y3J: Bias FX testissä iPad 4:ssä, Presonus AudioBox iTwo Studio äänikorttina. Alkaa rätisemään heti kun laittaa dual amplifierin käyttöön, yhdellä vahvistimella prosessorikuormitus noin 60%. Onko yksinkertaisesti turhan tehoton laite?
 
iPad Air 2:lla ja Apogee Jamilla Bias FX ei rätise vaikka mulla on soundissa 2 vahvistinta, muutamat pedaalit ennen vahvistimia ja räkkimallinen eq ja delay niiden perässä. Latenssikaan ei ole tuolla paha. Eli taitaa vääntö vaan sun laitteessa loppua? Onhan kaikki turhat sovellukset pois päältä? Mulla alkaa selainkin joskus tökkimään kun on paljon sovelluksia päällä mutta alkaa toimimaan paremmin ku käynnistelee kaiken uudelleen.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
sebu
09.11.2016 07:29:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Y3J: Bias FX testissä iPad 4:ssä, Presonus AudioBox iTwo Studio äänikorttina. Alkaa rätisemään heti kun laittaa dual amplifierin käyttöön, yhdellä vahvistimella prosessorikuormitus noin 60%. Onko yksinkertaisesti turhan tehoton laite?
 
Olethan varmasti sammuttanut kaikki turhat appsit?
 
Y3J
09.11.2016 17:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain tämän lainaan puhtaaksi alustettuna, joten mitään appeja en ole Bias FX:n lisäksi asentanut. Pitänee siis todeta, ettei vääntö yksinkertaisesti riitä. Kuinka vanhoilla iPadeilla porukka on saanut pyörimään Biasin moitteettomasti?
 
Aakoo
09.11.2016 17:31:01 (muokattu 09.11.2016 17:32:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sebu: Olethan varmasti sammuttanut kaikki turhat appsit?
 
Ei kai iPadin tausta-ajossa apsit käytä prosessoria? Eli turhaa hommaa sammutella, niitä.
 
Edit: tarkoitin että kun apsi ei ole käytössä, vaan taustalla, se on freeze -tilassa, josta palautetaan tarvittaessa.
 
djentleman
13.11.2016 21:25:42 (muokattu 13.11.2016 21:33:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ipad minillä oon vedelly ja kyllä se kohtuulailla pelaa.
Prosessointi on yleensä tapissa. Ei suurempaa pätkimistä, toki kun vaihdat efektejä yms. Vähän pätkäisee.
 
En ala uuteen vaihtamaan missään nimessä noin pienen takia. :)
 
E: Uusin ohjelmistoversio on 9.3.5
 
Djep
ÄrGee
25.11.2016 16:11:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heviäijä: Monet haukkuvat BIASin dynamiikkaa, itse en valita, hyviä soundeja olen ruuvannut ainakin omiin tarpeisiin. Kotidemotteluun ja treenaamiseen oiva peli. Kaappimallinnoksista en sano mitään, kun en paremmasta tiedä, sen allekirjoitan että mikä toimii minkäkin nupin kanssa on makuasia ja kannattaa kokeilla muitakin kaappeja, jokin mikä kuullosti alkuun paskalta, voi olla hyvä/ok toisen nupin kanssa.
 
Onhan tuo nyt aivan kammottavaa sirinää verrattuna Axe FX:aan, onko tuo nyt sitten Standard vai Ultra.
 
https://www.youtube.com/watch?v=YW8UQ0_sAjg
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
falconi
28.12.2016 23:45:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyypä testata tätä hommaa. Joskus olen GuitarRigiä testaillut ja kotoa soittaessa onkin ihan ok toiminut. Nykyään tilanne on se, että kotoa ei paljon kerkiä soittelemaan ja reenikselle olisi mukava saada uusia soundeja.
 
Kotoa löytyy kannettavassa muodossa iPad Air sekä MacbookPro (+ USB interface on kiinni pöytäkoneessa).
 
Jos lähtisi iPad linjalle niin täytyy hommata pari softaa bias amp sekä fx? Ja näihin saa jostain netin syövereistä ladattua "presettejä"? Se ei liene ongelma kun tottunut sen GuitarRigin kanssa pelaamaan.
 
Mutta mites tuo hardware puoli? Joku interface mikä menee ligthning liittimeen ja jossa on ulostulot. Mutta mikäs vahvistimeksi? Joku aktiivikaappi? Nykyinen engl on 50W putkivahvistin ja riittänee hyvin bändin kanssa soittoon ja sen korvaajaksi / vaihtoehdoksi olisin tätä hommaa suunnittelemassa.
 
Shredator
29.12.2016 11:33:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

falconi: Täytyypä testata tätä hommaa. Joskus olen GuitarRigiä testaillut ja kotoa soittaessa onkin ihan ok toiminut. Nykyään tilanne on se, että kotoa ei paljon kerkiä soittelemaan ja reenikselle olisi mukava saada uusia soundeja.
 
Kotoa löytyy kannettavassa muodossa iPad Air sekä MacbookPro (+ USB interface ).
 
Jos lähtisi iPad linjalle niin täytyy hommata pari softaa bias amp sekä fx? Ja näihin saa jostain netin syövereistä ladattua "presettejä"? Se ei liene ongelma kun tottunut sen GuitarRigin kanssa pelaamaan.
 
Mutta mites tuo hardware puoli? Joku interface mikä menee ligthning liittimeen ja jossa on ulostulot. Mutta mikäs vahvistimeksi? Joku aktiivikaappi? Nykyinen engl on 50W putkivahvistin ja riittänee hyvin bändin kanssa soittoon ja sen korvaajaksi / vaihtoehdoksi olisin tätä hommaa suunnittelemassa.

 
Pidä se Engl...vaikka edes kotisoitossa.
 
Itsellä on IPadissa tuo Bias amp ja Fx. Kyllä niillä jamittelee kun on reissun päällä esim hotellihuoneessa, mutta eipä sillä oikein juuri muuta tee. Tuohon hintaan kuitenkin varsin hyvä. Cloudissa on muutama hyvä patchi, esim 5150:sta mutta muuten mun mielestä liikutaan Line6-tasolla.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
heviäijä
29.12.2016 11:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Pidä se Engl...vaikka edes kotisoitossa.
 
Itsellä on IPadissa tuo Bias amp ja Fx. Kyllä niillä jamittelee kun on reissun päällä esim hotellihuoneessa, mutta eipä sillä oikein juuri muuta tee. Tuohon hintaan kuitenkin varsin hyvä. Cloudissa on muutama hyvä patchi, esim 5150:sta mutta muuten mun mielestä liikutaan Line6-tasolla.

 
Aika jännä, omat kokemukset osoittavat juuri suurimman osan 5150 patcheista olevan melko huonoja ja ponnettomia soundeja, no kukin tykkää mistä haluaa.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
aschrode
29.12.2016 13:00:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

falconi:
Mutta mites tuo hardware puoli? Joku interface mikä menee ligthning liittimeen ja jossa on ulostulot. Mutta mikäs vahvistimeksi? Joku aktiivikaappi? Nykyinen engl on 50W putkivahvistin ja riittänee hyvin bändin kanssa soittoon ja sen korvaajaksi / vaihtoehdoksi olisin tätä hommaa suunnittelemassa.

 
Itse hommasin juurikin iPadin/iPhonen kaveriksi iRig Pro Duon: http://www.ikmultimedia.com/products/irigproduo/
 
Hyvin toimii, mukana tulee lightning-kaapelin lisäksi myös usb-kaapeli, joten voi käyttää tietokoneenkin kanssa.
 
Usbin kautta ottaa myös virtaa, mutta iPadin tms. kanssa pitää joko mennä paristoilla tai ulkoisella virtalähteellä. Ongelmallista voi olla myös se, ettei tuo syötä virtaa lightningin kautta iPadille/iLuurille, mutta siihen on tuollainen "halpa" ratkaisu: http://www.ikmultimedia.com/products/irigpowerbridge/
 
Jorte Kariko
29.12.2016 18:53:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Ipad Air2:sen kaverina focusriten https://itrack.focusrite.com/products/itrack-dock
 
Mun Ipad kakonen vaan joutui akvaarioon ja otti vähän damagee sen jälkeen :D eipä ole toiminut sen jälkeen... Tohon i track dociin oon myös tunkenut Iphone 6:sen ja se on toiminut myös hyvin, kyllä sen matkalle voi ottaa mukaan.
 
Tällä hetkellä mulla on macbook pro:ssa bias amp ja bias fx. Täysin turhana mulla on toi I track dock.
 
jos joku haluaa ostaa tuon i track dockin niin 90€ lähtee.
 
ilta soittoihin toi bias on oikein kiva.
 
Räyh!
falconi
30.12.2016 21:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aschrode: Itse hommasin juurikin iPadin/iPhonen kaveriksi iRig Pro Duon: http://www.ikmultimedia.com/products/irigproduo/
 
Hyvin toimii, mukana tulee lightning-kaapelin lisäksi myös usb-kaapeli, joten voi käyttää tietokoneenkin kanssa.
 
Usbin kautta ottaa myös virtaa, mutta iPadin tms. kanssa pitää joko mennä paristoilla tai ulkoisella virtalähteellä. Ongelmallista voi olla myös se, ettei tuo syötä virtaa lightningin kautta iPadille/iLuurille, mutta siihen on tuollainen "halpa" ratkaisu: http://www.ikmultimedia.com/products/irigpowerbridge/

 
Niin tosiaan tuossa ipadin/phonen kanssa on noitten vehkeiden sähköistyskin. Tosin jos tarkoitus olisi enimmäkseen siellä reeniksellä soitella niin sitten luultavasti sinne sellainen puolikiinteä asennus. Eli sit joko ipadi tai MBP mukaan ja kytkee siellä interfaceen, jossa on virta jo valmiina.
 
Latasin demon tosta juuri hetki sitten koneelle, jos pääsis huomenna vaikka testaamaan kotioloissa USB interfacen kautta (josse sattuu nyt toimimaan tässä mäkissä.)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «