Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kenellä on oikeasti pitopelejä?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
YarZoo
18.04.2015 23:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fenkkuvanhus: Tota, olisko sulla valokuvaa ? Luonne ?
 
Ai luonne... Naulankantaan kuomaseni, naulan kantaan!
 
Jotain tämänmoista (kuva lainattu netistä)
 
http://www.picturesof.net/pages/100427-134670-950048.html
 
S.N.A.F.U
fenkkuvanhus
18.04.2015 23:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YarZoo: Ai luonne... Naulankantaan kuomaseni, naulan kantaan!
 
Jotain tämänmoista (kuva lainattu netistä)
 
http://www.picturesof.net/pages/100427-134670-950048.html

 
Sorry, muistinkin että piitääkin mennä. Kauhea kiire !
 
hallu
19.04.2015 15:49:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, minä ja mun pitopelit:-D. Nyt tuli lievä myyntigas myydä tuo Fender BluesDeVille poies kuleksimaan, kun se on jäänyt täysin virattomaksi saatuani tuon Fender VibroChampin. Ei vaan himasoitossa tunnu olevan enää mieltä pitää tuota isoa mörssäriä ja mitään bändi/keikka virityksiä ei ole nyt näköpiirissä eikä meneillään. Meinasin heivata koko rakkineen varastoon tilaa viemästä, mutta toria selailtua tuli mieleen, että jos myisi pois sen. Se kun on hyvässä soittoiskussa nyt ja pukikone kuitenkaan ei tykkää varastoimisesta kovin pitkään, niin joku saisi siitä oivallisen keikka/treenijyrän.
 
Pitääpä vielä miettiä tässä. Se on ollut mulla niin kauan ja olen niin tottunut siihen, etten vielä osaa ajatella itseäni ilman sitä, mutta miksi sitä ei voisi myydä?
 
Olisipa jo kevät
Jucciz
20.04.2015 01:03:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samson72: Gibson Les Paul Custom -89, ostin ympyrätalon levytukusta 1990. Kaikki muut rojut voi vaihtua mutta tuo ei.
 
Painaako alle viis kiloa? ;)
samson72
20.04.2015 07:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Painaako alle viis kiloa? ;)
 
Sanotaan näin että muilla soittaessa voisi luulla olevansa jossain ilmakitaran sm-kisoissa..
 
"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come."
FatBat
20.04.2015 09:03:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaroista pitopeli on oikeastaan vain Gibson Lucille -95 ja vahvistimista Gibson Falcon -64 sekä omin pikku kätösin väkerretty Marshall-kopio.
 
Åboensis
20.04.2015 13:31:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut sama äänirauta käytössä nyt reilu kolmekymmentä vuotta, kävisikö se pitopelistä? Sitten on tuo kotivahvistin, Vox pathfinder, josta en kuunaan luovu. Niin, ja wanha Yamahan akustinen, ikuisuuslainassa broidilta, ollut tosin jo pitkään soittamatta. Toivon myös kovasti, että kummastakin ESP:stä olisi pitopeliksi, samoin kuin ROMUsta, mutta tiedä sitten...
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
hallu
08.05.2015 08:19:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No niin, minä ja mun pitopelit:-D. Nyt tuli lievä myyntigas myydä tuo Fender BluesDeVille poies kuleksimaan, kun se on jäänyt täysin virattomaksi saatuani tuon Fender VibroChampin. Ei vaan himasoitossa tunnu olevan enää mieltä pitää tuota isoa mörssäriä ja mitään bändi/keikka virityksiä ei ole nyt näköpiirissä eikä meneillään. Meinasin heivata koko rakkineen varastoon tilaa viemästä, mutta toria selailtua tuli mieleen, että jos myisi pois sen. Se kun on hyvässä soittoiskussa nyt ja pukikone kuitenkaan ei tykkää varastoimisesta kovin pitkään, niin joku saisi siitä oivallisen keikka/treenijyrän.
 
Pitääpä vielä miettiä tässä. Se on ollut mulla niin kauan ja olen niin tottunut siihen, etten vielä osaa ajatella itseäni ilman sitä, mutta miksi sitä ei voisi myydä?

 
No niin BluesDeVille sitten lähti parempaan kotiin tuottamaan iloa uudelle omistajalleen. Samalla mun aikaisemmat höpinät pitopeleistä voi kuitata puhtaaksi jeesusteluksi, ei sellaisia oikeasti ole, vaikka joitakin tuleekin säilytettyä kauemmin kuin toisia:-).
 
Olisipa jo kevät
Quu
12.05.2015 20:52:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin sanoa, että nuo kolme "pääkitaraa" on pysyväistilassa. Ensimmäinen syy on se, että yhtäkään niistä ei varsinaisesti enää saa mistään ja toinen syy on se, että kun vasenkätisenä on niin perhanan vaikea aina löytää mitään.
 
Molemmat Yamahat on poistuneet valmistuksesta, niin ei niistä voi luopua kun ei ole takeita että vastaavia sitten joskus saisi takaisin kun kaljapäissään tulee katumapäälle.
Ja kimppatilausseiska vaan on hinta/laatusuhteeltaan ja ominaisuuksiltaan sellainen ettei vastaavaa kyllä eteen tule.
 
Pitopelejä koska pelottaa luopua. :)
 
Vanha Laneyn TF200 saattaa myös olla sellainen josta voisi ajatella pysyvää kotivahvistinta kunhan saisi asunnon (eli talon) jossa sitä voisi huoletta huudattaa.
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
high_society
15.05.2015 23:04:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omissa kuvissa 80's jap Paisley, contemporary jap strat + E M G ja pro warrior ei hirveen äkkiä lähe torille.
 
Aika hassua että kaikesta kolmen sentin lakkapinnasta ja folioista huolimatta ihan vitun kauniisti resonoiva soitin tuo paisley lankku.ostin joskus Fralinin blues sinkut siihen ihan kokeilun vuoksi...lähti aika äkkiä torille ja tehdas mikit takas.
 
On vaan niin prkl:n irvokkaan homolla tavalla hieno soitin imo.
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
toivase
16.05.2015 08:53:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin vuonna 1977 Fender Stratocasterin, joka on tuossa vieressäni telineessä. Ilmeisesti luokitellaan jo "oikeaksi pitopeliksi" ;).
 
repomies
16.05.2015 10:17:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin Telecaster Plus vuodelta 1997 ei taida lähteä kirveelläkään. Kaikki muu on ajan saatossa vaihtunut tai menettänyt kinnostavuutensa mutta tuo uudesta asti minulla ollut fenderi tuntuu pysyvän. Syy on ehkä osin siinä, ettei ihan tuollaisia enää tehdä, ja speksit natsasivat itselleni. Tuossa on vakiona ergonomisempi runko stratomaisella viisteellä, eli ei paina kylkeä istualtaan soitellessa, ja perusteleä parempi talla jossa intonaation saa kohdilleen just eikä melkein, sekä straton tapaan kolme mikkiä. Toki hyvin liki samaan tuntumaan pääsee hommaamalla straton ja blokkaamalla tallan.. Mutta eihän se ihan sama juttu kuitenkaan ole. Plus että tuo on nätimpi kuin stratot, mutta tuo nyt on täysin subjektiivinen makuasia. Tuo tuli tehtaalta melkolailla "valmiina" eli ei ole ollut tarvetta lähteä modifioimaan.
 
Tosin esimerkiksi just nyt tuleekin lähinnä soiteltua LP studiota, kun sellaisen hiljattain hommasin. Silti tuohon kuuden huntin tsudioon ei ole varsinaisesti mitään sidosta, ja voisin hyvinkin myydä sen ja hommata vielä paremman LP:n joskus. Onpahan vaan soittotuntumaltaan hyvä perusgibsoni.
 
Jukka Häikiö
16.05.2015 19:21:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellinen "pitopeli" oli 19 vuotta ja nykyinen on ollut 3v. Nyt on kyllä muuten Stratokokeilut kokeiltu, ei oo mun juttu, hetken jo luulin, mut ei. Vaikka ois kuin hyvä Strato, sen jälkeen kun ottaa LP:n käpälään, tulee tunne, vähän kun ois ollut pitkällä rosterikusilaarilla, vahingossa naapurin napero räpylässä. Kait se on vaan niin, et 32 vuotta Paulilla on vaan tehnyt tehtävänsä, eikä muutoksen/vaihtoehdon mahdollisuutta enää ole.
 
Terveisiä pizzerian nurkasta.... -herra Huu
fenkkuvanhus
16.05.2015 22:19:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukka Häikiö: Edellinen "pitopeli" oli 19 vuotta ja nykyinen on ollut 3v. Nyt on kyllä muuten Stratokokeilut kokeiltu, ei oo mun juttu, hetken jo luulin, mut ei. Vaikka ois kuin hyvä Strato, sen jälkeen kun ottaa LP:n käpälään, tulee tunne, vähän kun ois ollut pitkällä rosterikusilaarilla, vahingossa naapurin napero räpylässä. Kait se on vaan niin, et 32 vuotta Paulilla on vaan tehnyt tehtävänsä, eikä muutoksen/vaihtoehdon mahdollisuutta enää ole.
 
Jännää että ollaan erillaisia. Gibson LesPaul Standard, 90-luvulta...ei toiminut. Ei sormet paikkaansa löytäneet. Super hieno kitara...mutta Stratocaster...ja myöhemmin Tele, se on siinä. Kaikki paikallaan.
 
Ihan mielenkiinnosta, onkohan tätä tutkittu, mikä vaikuttaa siihen mikä soitin sopii käteen ?
 
Sormien koko ? Pituus ? Ittellä aika nakit on.
 
Jukka Häikiö
16.05.2015 23:24:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fenkkuvanhus: Jännää että ollaan erillaisia. Gibson LesPaul Standard, 90-luvulta...ei toiminut. Ei sormet paikkaansa löytäneet. Super hieno kitara...mutta Stratocaster...ja myöhemmin Tele, se on siinä. Kaikki paikallaan.
 
Ihan mielenkiinnosta, onkohan tätä tutkittu, mikä vaikuttaa siihen mikä soitin sopii käteen ?
 
Sormien koko ? Pituus ? Ittellä aika nakit on.

 
Mystinen juttu, Straton soundista tykästellyt kovasti, mut jotenkin ei vaan oo päässyt sinuiksi sen kanssa, Paulin tallamikin soundia sieltä kuitenkin tietämättään koittaa kaivaa ja sitähän sieltä ei löydy. Aika monta Stratoa on läpi käyty ja tuli niitä itsekin muutama osista kasailtua. Sormet kyllä asettuu laudalle ihan mainiosti, mutta muuten tuo ergonomia ei vaan toimi. Jotkut vaihtaa eri mallin keppiä lennosta tosta vaan, kait sitä itse on sitten vaan niin "yksiavioinen".
Eipä nuo kaikki paulitkaan kyllä mieleen ole, niitäkin on matkan varrella ollut aikas monta, ensimmäinen tuli ostettua vuonna -83, musta Custom vuodelta -74, taisi maksaa 4500 mummoa. Epäilemättä kitarana paras niistä on ollut Lottonen LP, sen 19 vuotta tehtiin yhteistä matkaa, mutta jotenkin paksumpi kaula alkoi tuntua mukavammalta ja tuossa nykyisessä kipponissa sellainen on, puuthan siinä ei vedä vertoja Lottoselle kyllä alkuunkaan.
Pitäisköhän polkaista Tele-rumba käyntiin....no jos vaan koittaisi taas keskittyä siihen mihin noita käytetään?
 
Terveisiä pizzerian nurkasta.... -herra Huu
Gabe
17.05.2015 00:32:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukka Häikiö: Pitäisköhän polkaista Tele-rumba käyntiin....no jos vaan koittaisi taas keskittyä siihen mihin noita käytetään?
 
Laitat kerralla Esquiren. Itse tykkään LP:n soundista mutta ei ne vaan ole sopineet tassuun. Telen tallamikki on yleensä aina sellainen mikä tuntuu heti hyvältä ja sopii muutenkin kitarana tassuun. Stratokin kelpaa.
Juzpe
17.05.2015 01:33:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä toi Juccizelta aikanaan (abou 10v sitte) ostettu LP Deluxe taitaa olla pitopeli. Oon yrittäny sitä myydä pari kertaa, mutta ei saatana pysty. On siihen nauhatkin jo pari kertaa tarttenu vaihtaa. Oon tykänny. Lienee toi HCI Les Paul kans kyllä semmonen ettei oo pois lähdössä.
 
Signaalinraiskauskalustosta PAFX- Orange Vomit Rangemaster ei lähde mihinkää. Eikä kyä Budwahi, BT 2550 eikä Kojon Essin erikoispurkit.
Pelimonni
17.05.2015 01:42:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Mulla on kaksi: Peterson StroboStomp2 ja Peterson Classic. Muut kamat vaihtuu ympäriltä, mutta noi on ja pysyy. Ja jos hajoais, niin uutta samanlaista tulis tilalle.
 
Löytyykö muilta oikeita pitopelejä vai onko kaikki uhrattavissa kamarunkkauksen alttarilla?

 
Ikinä en myy Mesan Studiopreamppia. Päättäreitä kierrätän neljää, kun sama saundi on jokatapauksessa, mutta pysyvät kaikki kondarissa.
Sama homma Putkiradioiden kanssa. Elkot tykkää saada hommaa aina välillä.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper jäi lattiaan. Paras komppikaveri. Ditto Looper jäi lattiaan. Va
pappasfin
17.05.2015 15:21:06 (muokattu 17.05.2015 22:00:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäsköhän myydä ns. näitä pitopelejä kun kuumottais toinen pitopeli ;D
 
Hemmetti tätä GASitusta ja varsinkin kevät ja alkukesä jostain syystä on mulla aikaa kun pitäis laitella jäitä hattuun.
 
Hemmetin pirulainen kuiskii olkapäältä myy tuo ja osta toi, vaikka kuinka huiskii sitä pois niin aina vaan kuiskuttaa korvaan osta tuo ja se ;D
 
Helvatan helvata tätä hommaa.
 
PappaSFin
Exhausted
18.05.2015 11:55:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokai SG, Gibson SG ja Monster El Monarca on kyllä sellaisia, joita tuskin koskaan vaihdan pois. Tokai ollut vuodesta 2007, Gibson vuodesta 2009 ja Monster vuodesta 2010.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «