Muusikoiden.net
05.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: THR 10 n. lisäkaiutin
1
Riäväbasisti
08.04.2015 10:24:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskaltaisiko kuulokeliitäntään kytkeä 8 ohmin passiivisen bassokaiuttimen ?

Jucciz
08.04.2015 10:35:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riäväbasisti: Uskaltaisiko kuulokeliitäntään kytkeä 8 ohmin passiivisen bassokaiuttimen ?

Eipä sieltä paljon pöhise. Kuuloke- ja kaiutinsignaali painivat vähän eri kokoluokassa. Päätevahvistin sinne tarvittais väliin, jotta toimii järkevästi.
mopar
08.04.2015 11:05:36

Plus että ne jammun omat kaiuttimetkin mykistyvät kun tyrkkää plugin kuulokelähtöön. Eli aika hiljaista saattaa olla. Miten mahtais toimia aktiivikajareilla, onko joku testannut?

Hillboy
08.04.2015 13:17:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon jotain joskus nauhotellu THR:llä (5W) ja samalla käyttäny Genejä monareina. Toimii.. siitä kuulokeliitännästä ei kyllä mun mielestä kannata ottaa edes kuulokkeilla mtn ulos.. aikamoista sirinäkkäriä tulee. Jos on tarvinnu kuulokkeilla vetää, oon vetäny nauhotussoftan kautta.

Toi olis ihan semipätevä laite pikkukeikallekin, jos siinä vaan ois ulkoselle kajarille lähtö/ ok line-out.. mutta eipä ainakaan vielä.

-L

"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Riäväbasisti
08.04.2015 21:11:49

Treenailen joskus bassolla "jammun" kautta ja mietin jospa "kajarit" kärsii ja menee hajalle, joten ulkoinen "kajari" olisi helpompi uusia särkyessään.

Ziggy Bubba
08.04.2015 21:35:15

Riäväbasisti: Treenailen joskus bassolla "jammun" kautta ja mietin jospa "kajarit" kärsii ja menee hajalle, joten ulkoinen "kajari" olisi helpompi uusia särkyessään.

Eikös siinä ole ihan bassoa varten mallinuskin? Siltä kantilta luulisi laitteen kestävän moiset matalammat taajuudet.

Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
oksatboys
08.04.2015 22:15:33

Ziggy Bubba: Eikös siinä ole ihan bassoa varten mallinuskin? Siltä kantilta luulisi laitteen kestävän moiset matalammat taajuudet.

Jos on oikein mallinnoskin, niin luultavasti bassot on suodatettu pois kajareilta. Mahdollisesti vehkeessä on myös limitteri estämässä säröä ja soujelemassa kajareita.

"Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96
Riäväbasisti
09.04.2015 07:55:56

Kyllä siinä tosiaan on mallinnus bassolle ja varmaan suodatus, mutta kunhan vain arastelen ja säälin muuten mainiota laitetta.
Yritin paikantaa manuaalista "kajarien" ohmiarvoja, en löytänyt, enkä osaa laskea muiden tietojen pohjalta.

steelduck
09.04.2015 07:58:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa ohjeet ulkoisen kaapin liittämiseksi:

http://www.mylespaul.com/forums/squ … -thr10c-external-speaker-jacks.html

Hillboy
09.04.2015 10:00:27

steelduck: Tuossa ohjeet ulkoisen kaapin liittämiseksi:

http://www.mylespaul.com/forums/squ … -thr10c-external-speaker-jacks.html

Hmmm.. tämä pitänee tehdä ! Thänks !

-L

"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
s8na
10.04.2015 00:17:31 (muokattu 10.04.2015 00:18:34)

Riäväbasisti: Kyllä siinä tosiaan on mallinnus bassolle ja varmaan suodatus, mutta kunhan vain arastelen ja säälin muuten mainiota laitetta.
Yritin paikantaa manuaalista "kajarien" ohmiarvoja, en löytänyt, enkä osaa laskea muiden tietojen pohjalta.

Sori vaan mut uskoisin et riski laitteen rikkoutumiseen on aika moninkertainen jos modaat sitä kuin vrerrattuna siihen että käytät sitä niinkuin on tarkoitettu. Kyllä se bassolla soittoa kestää. Toki mielenkiinryoinen modi tuo.

Eihän mistään löydy laitetta tai kytkentää, jolla sais tuosta äänen ulos usbn kautta linjatasoiseksi.

Kamart
14.04.2015 20:48:03

s8na: Sori vaan mut uskoisin et riski laitteen rikkoutumiseen on aika moninkertainen jos modaat sitä kuin vrerrattuna siihen että käytät sitä niinkuin on tarkoitettu. Kyllä se bassolla soittoa kestää. Toki mielenkiinryoinen modi tuo.

Eihän mistään löydy laitetta tai kytkentää, jolla sais tuosta äänen ulos usbn kautta linjatasoiseksi.

Laitas googleen esim. usb to analog adapter niin löytyy

Minulla on THR-10:ssä modattuna kytkimelliset jakit (1) ja hyvin toimii Marshall 4x12" kaapin kanssa 8ohmin kuormalla.

Minulla sattui olemaan piikkiliittimeen sopivia puristusliittimiä joten lautoin suoraan piirilevyllä olevasta kaiutinliittimestä piuhat jakeihin. Joku sadepäivä muutan siten että katkaisen kaiutin johdon ja johdotan sen noiden kaiuttimien jakkien kytkinten kautta niin sisäiset kaiuttimet käytössä kun jakissa ei ole liitin paikoillaan.

Ei THR:n sisäiset kaiuttimet mitkään huonot ole, kyllä niilläkin bassoa saa kuulumaan mutta tehoa mieluummin syöttää noihin 12":siin kun niiden tehonkesto riittää varmasti (50W per kaiutin).

(1) http://www.uraltone.com/elektroniik … m-metallijakki-kytkimella-mono.html

s8na
15.04.2015 12:28:08 (muokattu 15.04.2015 12:39:54)

Kamart: Laitas googleen esim. usb to analog adapter niin löytyy

Vähän epäilyttää et homma ei mee ihan noin simppelisti. Eiks noi ole tietokoneeseen tökättäviä tökkeleitä. Tarkoitus oli siis saada siitä THR:n usb:stä kamaa analogiseksi. Siellähän on tulossa kahta stereosignaalia.

Voi olla että olen väärässä.

Metalkallo
30.04.2015 13:56:51 (muokattu 30.04.2015 13:58:28)

Mites 16ohm eli yhdestä jakista marsun 4x12 kaapin monoon, toimiiko? Silloin kun tuo jakki modaus on tehty vahvariin niin ne sen omat ei varmaan toimi?

Tää olis kyllä kova vehje jos saisi toimimaan 4x12 kaapin kanssa sekä jos toimisi vielä ihan normaalistikin omilla kajareilla, silloin voisi liittää vahvarin kaappiin kun haluaa ja kuljettaa ja soittaa kun haluaa.

Kamart: Laitas googleen esim. usb to analog adapter niin löytyy

Minulla on THR-10:ssä modattuna kytkimelliset jakit (1) ja hyvin toimii Marshall 4x12" kaapin kanssa 8ohmin kuormalla.

Minulla sattui olemaan piikkiliittimeen sopivia puristusliittimiä joten lautoin suoraan piirilevyllä olevasta kaiutinliittimestä piuhat jakeihin. Joku sadepäivä muutan siten että katkaisen kaiutin johdon ja johdotan sen noiden kaiuttimien jakkien kytkinten kautta niin sisäiset kaiuttimet käytössä kun jakissa ei ole liitin paikoillaan.

Ei THR:n sisäiset kaiuttimet mitkään huonot ole, kyllä niilläkin bassoa saa kuulumaan mutta tehoa mieluummin syöttää noihin 12":siin kun niiden tehonkesto riittää varmasti (50W per kaiutin).

(1) http://www.uraltone.com/elektroniik … m-metallijakki-kytkimella-mono.html

Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti