Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: straton kaula
1
Kepakko63
05.04.2015 08:36:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
En jaksanut alkaa kaahlata läpi koko sivustoa, pari hakua ei tuonut vastausta tai sitten ei ollut oikeat hakusanat.
Minulla on ylimääräinen Tokai TST50 kotona, olen etsiskellyt Fenderin Stratoa amerikan versiota. Kuitenkin suurin osa Stratoista joita olen päässyt testaamaan on ollut kaulaltaan paksuja tai paksuhkoja, tekisi miele sanoa että raskaita soitettavia. Tokaissani sen sijaan on kaula aivan loistava vaikka muuten soundista en pidäkään ja ei minusta tulee mitään virittäjää.
Ja sitten varsinaiseen kysymykseen. Jos ajatellaan että mennään tuollaisella perustason Stratolla (noin tonni), niin mistä versiosta kannattaisi alkaa etsiä tuollaista kertomani Tokain tyyppistä kaulaa? Ohutta, helpposoittoista jne. Ainakin MIJ version 62 mallissa kaula on tyvestä jo paljon paksumpi, en pidä.

JuSu
05.04.2015 08:49:13

Kepakko63: Moi.
En jaksanut alkaa kaahlata läpi koko sivustoa, pari hakua ei tuonut vastausta tai sitten ei ollut oikeat hakusanat.
Minulla on ylimääräinen Tokai TST50 kotona, olen etsiskellyt Fenderin Stratoa amerikan versiota. Kuitenkin suurin osa Stratoista joita olen päässyt testaamaan on ollut kaulaltaan paksuja tai paksuhkoja, tekisi miele sanoa että raskaita soitettavia. Tokaissani sen sijaan on kaula aivan loistava vaikka muuten soundista en pidäkään ja ei minusta tulee mitään virittäjää.
Ja sitten varsinaiseen kysymykseen. Jos ajatellaan että mennään tuollaisella perustason Stratolla (noin tonni), niin mistä versiosta kannattaisi alkaa etsiä tuollaista kertomani Tokain tyyppistä kaulaa? Ohutta, helpposoittoista jne. Ainakin MIJ version 62 mallissa kaula on tyvestä jo paljon paksumpi, en pidä.

Sulle on sattunut kyllä vähemmistö stratokauloista kohdalle... Enemmistö nykykauloista kun on kuitenkin ohuemmansorttisia.

Katso kuvauksesta, etsi kaulaprofiilia 'modern c', se on siro. Tai ihan perus c, ei ole mikään jötkäle sekään.

JuSu

hallu
05.04.2015 09:45:29

Miksi et pidä sitä Tokaita?? vaihdat tai vaihdatat siihen vaan mieluisat mikit niin saat soundin haluamaksesi. Vaihtoehtoisesti ostat sen miuluisan straton ja vaihdat sen Tokaisi kaulan siihen. Jos et itse osaa, niin soitinkorjaaja tekee työn puolestasi. Tonnin budjetilla saat ihan taatusti fiksattua sen Tokaisi niin hyvään iskuun ettet ikikuuna päivänä löydä kaupan hyllylta yhtä hyvää stratoa. Siis sen duunin voi myös teettää soitinkorjaajalla joka kyllä tonnilla tekee sulle semmoisen remontin ettet kitaraa enää entiseksi tunnistä (paitsi että siinä on se hyvä kaula ja näyttää samalta).

Olisipa jo kevät
Gabe
05.04.2015 09:58:29

Torilta käytetty American Standard. Modern C kaula on tosi ohut ja lähtee käytettynä alle tonnila.
Kepakko63
05.04.2015 13:45:20

hallu: Miksi et pidä sitä Tokaita?? vaihdat tai vaihdatat siihen vaan mieluisat mikit niin saat soundin haluamaksesi. Vaihtoehtoisesti ostat sen miuluisan straton ja vaihdat sen Tokaisi kaulan siihen. Jos et itse osaa, niin soitinkorjaaja tekee työn puolestasi. Tonnin budjetilla saat ihan taatusti fiksattua sen Tokaisi niin hyvään iskuun ettet ikikuuna päivänä löydä kaupan hyllylta yhtä hyvää stratoa. Siis sen duunin voi myös teettää soitinkorjaajalla joka kyllä tonnilla tekee sulle semmoisen remontin ettet kitaraa enää entiseksi tunnistä (paitsi että siinä on se hyvä kaula ja näyttää samalta).

No lyhyesti vois sanoa että vireeseen saanti on ainakin minulle ylivoimainen homma, enkä nyt tarkoita kitaran virittämistä.
12 nauhan yläpuolelta matala e soi vouvaamalla jos kieltä yrittää laskea alas, haluaisin matalan actionin kitaraani. Käsittääkseni on vähän straton/fenderin ominaisuus. Olen sitä käyttänyt muutamalla miehellä säädettävänä heikoin tuloksin. En jaksa sen kanssa enää rassautua.
Jos kielet nostaa ylös toimii moitteettomasti, mutta ei ole minun kitara sen jälkeen.
Ajattelin että hyvällä kaulalla oleva fenkku strato jota pääsis testaamaan bois kiinnostaa.
On mulla Lespan seinällä ja käytössä, tarvii myös straton.

Gabe
05.04.2015 19:35:38

Kepakko63: haluaisin matalan actionin kitaraani. Käsittääkseni on vähän straton/fenderin ominaisuus.
Jos kielet nostaa ylös toimii moitteettomasti, mutta ei ole minun kitara sen jälkeen.

No jaa, tuossa minun stratossa (Fender Custom Shop 1960 Stratocaster) saa kyllä kielet just niin alas kuin haluaa ilman ongelmia. Aiemmassa Tokai Goldstarissakin sai kielet aika alas. Luulisi että ammattilainen saa tuon sinunkin Tokain sellaiseen iskuun että saat kielet riittävän alas, voi mennä nauhojen hiomiseksi mutta kuitenkin.
Rämppy
05.04.2015 22:36:25

Ainakin USA vintage '62 -kaula on aika sutjakka C. Ei todellakaan mikään paksu.
Samoin esim. American standard ja sen johdannaiset ovat suhteellisen ohutkaulaisia.

Saahan sitä sanoa.
Pelimonni
05.04.2015 23:48:40

JuSu: Sulle on sattunut kyllä vähemmistö stratokauloista kohdalle... Enemmistö nykykauloista kun on kuitenkin ohuemmansorttisia.

Katso kuvauksesta, etsi kaulaprofiilia 'modern c', se on siro. Tai ihan perus c, ei ole mikään jötkäle sekään.

JuSu

Täälläkin jusu, Itelläni 2012, joka roikkuu seinällä on uhutkaulainen. FSR Saarni lakattu. Enpä oikein paksulla Fenkun kaulalla ole soittanut,. Enempi gipsoni osastoa.
Tässä on aika reilusti aukkoa kaulataskusta kaulaan. Ei nyt sentään plektra väliin sovi, mutta omatekoiset on ihan kiinni puu puussa. Aika montaa skebaa olen kokeillut, omistanut, eikä kyllä straton kaulan paksuus ole koskaan päässyt häiriköimään. Gibsoneissa kyllä. Veikkaan, että monilla satulan korkeus, kielten korkeus on liian ylhäällä.

Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper jäi lattiaan. Paras komppikaveri. Ditto Looper jäi lattiaan. Va
PIM
07.04.2015 10:49:25

Rämppy: Ainakin USA vintage '62 -kaula on aika sutjakka C. Ei todellakaan mikään paksu.

Samoin myös originaalissa '62:ssa.

Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti