Aihe: Tokai TST-50
1 2 3 4 5 6 7
samson72
24.05.2015 13:41:45
Jusu: " vaihdoin mikkien kuoret ja nupit valkoisista tuollaisen kulahtaneisiin."

Mistä löysit tuollaiset kulahtaneet kuoret vai oliko omasta varastosta?
Itse tarttisin mikkien kuoret, nupit ja pleksin.
"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come."
JuSu
24.05.2015 14:32:22
samson72: Jusu: " vaihdoin mikkien kuoret ja nupit valkoisista tuollaisen kulahtaneisiin."

Mistä löysit tuollaiset kulahtaneet kuoret vai oliko omasta varastosta?
Itse tarttisin mikkien kuoret, nupit ja pleksin.

Ainakin SP-Elektroniikalla on tuollaisia ivory-värityksellä olevia kilkkeitä, sellainen vähän kellertävä... Sitten Axes'r'us Briteissä myy monenväristä hilua.

Ite päädyin lopulta takaisin puhtaanvalkoisiin kuoriin ja nuppeihin, pleksi vaihtui mintunvihreäksi...

JuSu
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
T-Stag
01.06.2015 23:56:09 (muokattu 01.06.2015 23:56:34)
JuSu: Mikit sinänsä ovat ihan mainion kuuloiset nekin, mutta tallaan kyllä vaihtuu jotain tymäkämpää, en ole koskaan oikein päässyt tallasinkulan kolinan kanssa.

Ennen kuin laitat tallaan vertikaalihumpparin tai rail-tyyppisen humpparin, suosittelen miettimään Seymour Duncanin Twang Banger -mikkiä. Enemmän teleen päin kallellaan oleva vahva ja paksu, mutta ei välttämättä liian kuuma mikki. Toimii mulla stratossa hienosti, ja olenhan sentään vannoutunut humbucker-soittaja...

https://www.youtube.com/watch?v=qCJcfmyRjLU
Myrkky Nuoli
02.06.2015 07:14:24
T-Stag: Ennen kuin laitat tallaan vertikaalihumpparin tai rail-tyyppisen humpparin, suosittelen miettimään Seymour Duncanin Twang Banger -mikkiä. Enemmän teleen päin kallellaan oleva vahva ja paksu, mutta ei välttämättä liian kuuma mikki. Toimii mulla stratossa hienosti, ja olenhan sentään vannoutunut humbucker-soittaja...

https://www.youtube.com/watch?v=qCJcfmyRjLU

Tuo on kyllä hyvä mikki. Jos ei käytä väliasentoja niin kannattaa harkita. Väliasennot siinä aina kärsii kun vaihtaa näkkärimikin tallasta pois. Kompromissien maailma!
More Nintendo, less Marshall.
T-Stag
02.06.2015 08:18:34
Myrkky Nuoli: Tuo on kyllä hyvä mikki. Jos ei käytä väliasentoja niin kannattaa harkita. Väliasennot siinä aina kärsii kun vaihtaa näkkärimikin tallasta pois. Kompromissien maailma!

Mä olen ihan tyytyväinen nelosasennon saundiin, mulla siis kaula- ja keskimikkinä SD:n Five-Two. Lisää kompromisseja, vai pitäisikö sanoa isompi kompromissi tuli siitä kun kitaraan laitettiin Suhrin Noiseless Backplate system, jota käyttäessä keskimikin polariteetin ja kääminnän pitää olla samansuuntainen kaula- ja tallamikin kanssa. Jälleen kerran, en kuule ongelmaa :)
Myrkky Nuoli
02.06.2015 08:48:38
T-Stag: Mä olen ihan tyytyväinen nelosasennon saundiin, mulla siis kaula- ja keskimikkinä SD:n Five-Two. Lisää kompromisseja, vai pitäisikö sanoa isompi kompromissi tuli siitä kun kitaraan laitettiin Suhrin Noiseless Backplate system, jota käyttäessä keskimikin polariteetin ja kääminnän pitää olla samansuuntainen kaula- ja tallamikin kanssa. Jälleen kerran, en kuule ongelmaa :)

Sillonhan homma on reilassa. Ite tykkään, että mikit on samaan suuntaan käämittyjä. Hurinattomuus käy ärsyttämään ja keskiasennot tuntuu pehmenevän.
sustain65
02.06.2015 17:51:44
Myrkky Nuoli: Sillonhan homma on reilassa. Ite tykkään, että mikit on samaan suuntaan käämittyjä. Hurinattomuus käy ärsyttämään ja keskiasennot tuntuu pehmenevän.

Siis miksi hurinattomuus käy ärsyttämään? Tietty jos (ja kun) soundi muuttuu, niin se hyvinkin harmittaa, mutta ei kai hurinattomuus sinänsä?
Laulava Kylätohtori
02.06.2015 20:32:18
sustain65: Siis miksi hurinattomuus käy ärsyttämään? Tietty jos (ja kun) soundi muuttuu, niin se hyvinkin harmittaa, mutta ei kai hurinattomuus sinänsä?

Straton kuulu hurista. :)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
2randpo
02.06.2015 21:08:08

Laulava Kylätohtori: Straton kuulu hurista. :)

Hurina on straton hengitystä.
Insanely happy
antnis
03.06.2015 11:40:36
Ei ollut muuten yhtään hullumpi TST-50 mitä eilen testailin kaupassa. Jos olis ollut joku muu väri kuin musta niin olis voinut tarttua ihan hyvin mukaankin. Se kaula oli tosiaan hiukan paksumpi kuin modern C mut hiukan ohuempi kuin mun 59 roundback Warmoth. Erittäin miellyttävä joka tapauksessa ja ihme kyllä en saanut 7.25 radiuksestakaan näppylöitä. Ihan peruskitara 700e:llä, ei nyt mitenkään loistanut Mexikolaisiin verrattuna mutta en mä siitä oikeen mitään vikaakaan löytänyt.
Myrkky Nuoli
03.06.2015 13:20:38
sustain65: Siis miksi hurinattomuus käy ärsyttämään? Tietty jos (ja kun) soundi muuttuu, niin se hyvinkin harmittaa, mutta ei kai hurinattomuus sinänsä?

Kun muut asennot hurisee niin häiritsee jos väliasennot ei. Luonnottoman kuulosesti loppuu ja alkaa hurinat.
sustain65
03.06.2015 18:01:24
Myrkky Nuoli: Kun muut asennot hurisee niin häiritsee jos väliasennot ei. Luonnottoman kuulosesti loppuu ja alkaa hurinat.

OK, (ensimmäinen) ymmärrettävä selitys, kiitos.
Laulava Kylätohtori
03.06.2015 18:08:18
sustain65: OK, (ensimmäinen) ymmärrettävä selitys, kiitos.

Täh, eikö straton hengitys ollut parempi? :D
sustain65
03.06.2015 18:12:48
Laulava Kylätohtori: Täh, eikö straton hengitys ollut parempi? :D

No ei, kun se hengitys on ainoa oikeasti hitusen ärsyttävä asia tuossa omassa Tokaissani. Mutta olihan se tietysti hauskasti ilmaistu, tekninen heikkous esitetty positiivisen kautta.
Laulava Kylätohtori
03.06.2015 18:23:23
sustain65: No ei, kun se hengitys on ainoa oikeasti hitusen ärsyttävä asia tuossa omassa Tokaissani. Mutta olihan se tietysti hauskasti ilmaistu, tekninen heikkous esitetty positiivisen kautta.

Itse en edes kiinnitä siihen huomiota paitsi, jos sattuu olemaan jotain loisteputkia tms. jotka aiheuttavat kunnon hurinaa. Eikä tallahumppari hurise muutenkaan. Mutta ymmärrän kyllä, jos soittaa kovemmilla säröillä tai tekee nauhoituksia, niin se ärsyttää...
arijuki
30.08.2015 09:50:06
LumPus: Seuraa faktaa:
TOKAI JAPAN TST 50 kaulan profiileja on kolmea erilaista.

U muoto, joka perustuu fender 1964 muotoon. Tämä kaulaprofiili on käytössä kaikissa ruusupuuotelautaisissa malleissa.

V muoto, joka perustuu fender 1958 muotoon (yhden palan vaahterakaula ilman erillistä otelautaa. Juuri niin kuin kaula ennen tehtiin)

WG / SRV muoto, joka perustuu Stevie Ray Vaughanin käyttämään Tokai stratoon. (TOKAI SRV ja fender SRV muotoja ei voi verrata).

Kaikissa TOKAI JAPAN TST 50 kauloissa on vintage radius eli 7,25". Tokai ei tee muita radiuksia.
TOKAI JAPAN TST 50 mallin nauhat ovat olleet jo jonkin aikaa Dunlop 6130 kokoiset = Medium Jumbo.

Toivottavasti tämä selkeytti.
-Musamaailman setä

Tokai ruvennut kinnostamaan kovasti, tosin jos tuo Fender EJ Strato ensin menisi kaupaksi.

Löytyykö vastaavaa tieto AST-50 mallista? Radius vähän mietityttää, ehkä 9,5" olisi kuitenkin parempi ;-)
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
Haeroe
14.08.2016 14:17:38

Osaisiko joku kuvien tai sarjanumeron perusteella tarkentaa tämän myymäni kitaran sielunelämää:

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1173588
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Durty
14.08.2016 21:18:28
Haeroe: Osaisiko joku kuvien tai sarjanumeron perusteella tarkentaa tämän myymäni kitaran sielunelämää:

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1173588

Vuosimalli on 2011 ja hintapyyntisi on ainakin satasen liian alhainen.
antnis
14.08.2016 22:36:31
Durty: Vuosimalli on 2011 ja hintapyyntisi on ainakin satasen liian alhainen.

On noita halvemmallakin näkynyt viime vuoden aikana.
JuSu
15.08.2016 09:12:31
antnis: On noita halvemmallakin näkynyt viime vuoden aikana.

On tietty, mutta ei sillä ole juurikaan tekemistä sen kanssa, mikä on kohtuullinen pyynti.

Uusi TST-50 maksaa uutena n. 800 euroa kovalla laukulla. Siitä sitten lask lask, niin kohtuupyynti ilman koteloa *mun mielestä* on viiden huntin huiskeissa hyväkuntoisesta. 450 euroa ei ole vielä mitenkään erityisen halpa, mutta sellainen hinta kuitenkin, millä tuo hyvinkin voi mennä kaupaksi.

Ja on helvetellisperkeleellisen hyvin hinta/laatusuhde kohdallaan tuossa. Pitäisköhän ostaa toinen... =)

JuSu
Pitopelejä jo vuodesta 1987.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)