Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rikstone vahvistimet
1 2 3 4
Metalkallo
08.11.2016 07:55:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Nyt täytyy muistaa se, että tuo mun Bassman on Brownface-aikakauden, eli 60-luvun alun kone, eli 6G6-B. Se Bassman, josta Marshall JTM45 on johdettu, on puolestaan 50-luvun lopun 4x10" Tweed 5F6-A. Kovin erilaisia koneita ovat pelkästään nuo Bassmanit keskenään - toinen kun on puoliavoin combo ja toinen taas nuppi+umpikaappi.
 
Juu, itse aina unohdan että Bassmaneja on erilaisia, kun yhdistän nimen aina vain yhteen ja juuri tuohon 5F6-A:n. :) Omakin Bassman on juuri tuota 5F6 lajia, tosin nyt sitten JMP:tä mukana overdrive kanavassa.
 
Mun Rikstone oli ensin täysi JTM45, mutta sitten muutatin sen Ristolla täysin Bassmaniksi. Kyllähän sitä tuli huomattua, että vaikka ovat aika samasta veistettyjä niin onhan noissa erojakin, ainakin tykkään enemmän Bassmanin puhtaasta kanavasta 12AY7 etusputkella joka noissa tosiaan on vakiona.
 
Nyt kun tuohon tulee tuo JMP modaus overdrive kanavaan, niin Risto ehdotti myös toisen kytkimen laittamista joka vie vielä lähemmäksi JMP:tä eli kait yli esiasteen. Vahvistimessa oli jo ennestään NFB resistor kytkin joka Riston mukaan vei vahvaria hieman JMP:n suuntaan ja joka toimi vähän kuin boostina samalla. Saa nähdä miltä kuulostaa sitten tuo overdrive modin jälkeen.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
juki
08.11.2016 11:13:48 (muokattu 08.11.2016 11:25:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos halutaan Bassman/JMP toneja yksiin kuoriin niin kannattaa katsahtaa ideoita Heritage Colonial vahvarista (pääsuunnittelijana Paul Cochrane aka Mr Timmy), jossa on jo mainittuja optioita ja pari muuta yksissä kuorissa. Rapakon takana käytetyt vaihtaa omistajaa tonnin pintaan, joten ei edes mistään über-kalliista butiikkivahvaimesta ole kyse.
 
Lyhyesti ko vahvarissa on siis Bassman59, JTM45, Bass plexi ja SL plexien äänimaailmoihin pääsemiseksi valittavissa:
- etarikytkentä (US/UK valintakytkin)
- tonestackkytkentä (US/UK valintakytkin)
- päättärissä portaaton negatiivinen takaisinkytkentäsäätö (jmp->enemmän takaisinkytkentää)
-päättärikytkentä (Punch/Sag valintakytkin)
 
Varsinkin toi päättärikytkentä vaikuttaa sangen fixulta, jossa vahvarin luonteeseen ja tuntumaan saadaan muunneltavuutta kytkimellä, joka vaihtaa muuntajalähtöjä, valitsee putki/diodi-tasasuuntauksen välillä ja muuttaa päätteen filtteröintiä (bassmanissa vähemmän suodatusta) sekä muuttaa etuaste- ja biasjännitteitä. En muista vastaavaa tulleen vastaan muualla.
 
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Metalkallo
08.11.2016 20:07:06 (muokattu 08.11.2016 20:24:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma Rikstone kävi nyt Ristolla modauksessa. Testasin heti ensimmäiseksi sitä uutta JMP- kytkintä jonka ylle Risto olikin lätkäissyt JMP tekstin, päällä oli myös tuo NFB Resistor kytkin samaan aikaan joka vei vielä enemmän soundia JMP:n suuntaan. Kyseessä siis 1987 JMP. Heti kun heitin ensimmäiset soundit vahvistimesta nuo kytkimet pääkkä tunnistin soundin marsuksi, niin tuttu se soundi on. Kotona en ole vielä tätä kirjoittaessa kerennyt testaamaan, mutta lujaa testasin Riston pajalla ja ihan hyvä modi tämä oli kyllä. Nyt on vähän kuin Bassman ja JMP yksissä kuorissa. Tuo JMP- kytkin muuten toimii myös puhtailla, eli koko höskän saa tarvittessa JMPmäiseksi. Nyt on sitten myös 12AX7, 12AY7 ja 12WD7 etusputket joilla kikkailla eri vahvistuksien kanssa.
 
Katsoo nyt mitä tuleman pitää, mutta tuskin tulen modauttamaan kokonaan JMP:si kun nyt on Bassman ja JMP samassa laitteessa. Jos jostain syystä modauttaisin kokonaan JMP:si, niin nyt se olisi helpompaa koska laitteessa on jo jonkin verran samoja osia kuin JMP:ssä.
 
Kanavanvaihto pedaalikin tuli Ristolta hommattua kun sitä tarjosi. On kyllä pienin jalkapoljin mitä olen nähnyt. :)
 
Siellä oli muuten tuommoinen wanha Fender Bassman 6G6-B 100w, Risto antoi testata sitä hieman ja ihan jees laite sekin oli. Puhdas soundi oli aika samanoloinen kuin mun Bassmanissa, eli tuossa 5F6-A:ssa ehkä pienen pienillä eroilla.
 
Ristolla toimii asiakaspalvelu kyllä erinomaisesti, mukava rupatellakin siinä samalla kun käy siellä. Rento ja mukava heppu, ei voi kuin suositella.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Jucciz
08.11.2016 20:13:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: ... soundia JMP:n suuntaan ...
 
Minkä JMP:n? Ts. minkä vuoden ja minkä mallin kytkentä oli tähtäimessä? Voin kertoa ihan omista kokemuksistani, että vuoden '67 1986-kytkentä ei oo "ihan" saman kuuloinen kuin vuoden '82 2203 tai edes vuoden '72 1987-kytkentä, vaikka kaikki ovat JMP:itä. ;)
Metalkallo
08.11.2016 20:14:43 (muokattu 08.11.2016 20:16:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Minkä JMP:n? Ts. minkä vuoden ja minkä mallin kytkentä oli tähtäimessä? Voin kertoa ihan omista kokemuksistani, että vuoden '67 1986-kytkentä ei oo "ihan" saman kuuloinen kuin vuoden '82 2203 tai edes vuoden '72 1987-kytkentä, vaikka kaikki ovat JMP:itä. ;)
 
1987, unohdin mainita tuon. Olisin voinut valita myös 2204 JMP:n, mutta otin 87:n koska arvelin sen olevan enemmän klassista JMP:tä.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Gabe
29.01.2017 10:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://rikstone.fi/
 
Siistimmät nuo Riston uudet sivut. Vahvistimien esteettinen puolikin on näköjään ottanut nykäyksen siistimpään suuntaan. Hienoa! Soundithan niissä on aina ollut kohdallaan.
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Gary the pine
29.01.2017 11:55:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etusivulla oleva pikkustäkki on kyllä kaunis.
 
Sen vähän mitä olen kaverin kanssa viestiä vaihtanut aiheesta jos toisesta, olen kyllä asiallisen kuvan saanut henkilöstä ja toiminnasta.
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
Metalkallo
30.01.2017 20:49:36 (muokattu 30.01.2017 23:50:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse omaan Rikstone C45OR comboon yhä erittäin tyytyväinen, parempaa konetta en olis voinut saada. Perus on Fender 5F6-A Bassman ja takaa löytyy JMP- kytkin jolla vahvari ottaa marsumaisemman suunnan. Jos joku kiinnostuu tuosta C45OR combosta joskus ja aikoo teettää samanmoisen, niin suosittelen juuri tätä 5F6-A/JMP sekoitusta koska silloin saa molempien soundeja irti. Bassmanhan on aika puhtaan kuuloinen joten JMP- asetuksella saa irti sitä räyhää vähän enempi jos tarvis. Ja OR tuli siitä, että overdrive/reverb.
 
Silloin kun Risto lisäsi tuon JMP- kytkimen tuohon mun C45OR comboon, niin samalla se heitti sinne ekaksi etuasteputkeksi tuon 12DW7 eli ECC832. Tuo putki toimii suht hyvin puhtailla pitäen ne puhtaana, mutta kovempaa tuutatessa tuo myös tehoa vähän kait samaan tapaan kuin 12AX7. Tässä linkissä vähän tuosta lisää: http://www.eurotubes.com/store/pc/viewCategories.asp?idCategory=47
 
Itse pidän eniten tässä C45OR combossa tuosta 12AY7 putkesta joka on Bassmanissa vakiona muutenkin. Mainio putki puhtaille, mutta ei omaa kauhean isoa vahvistuskerrointa joten vahvistin pysyy suht pitkälle puhtaana kuten Fenderit kait yleensä. Itse otan enemmän säröni pedaaleista, ainakin kun soitellaan vähän hiljaisemmilla äänenpaineilla joten ei ongelma mulle. http://www.uraltone.com/putket/muut … t/electro-harmonix-12ay7-6072a.html
 
Eli mun putket joita käytän tuossa C45OR combossa on 1x12AY7, 3xECC83, 2x5881 (12AY7 on Electro Harmonix ja muut JJ)
 
Vähemmän on nykyään enemmän
spacelord
30.01.2017 20:58:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: http://rikstone.fi/
 
Siistimmät nuo Riston uudet sivut. Vahvistimien esteettinen puolikin on näköjään ottanut nykäyksen siistimpään suuntaan. Hienoa! Soundithan niissä on aina ollut kohdallaan.

 
Niin, sivuissa vuodesta 1998 on siirrytty vuoteen 2004 ;)
 
Keep it simple - stupid!
Kefiiri
30.01.2017 21:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spacelord: Niin, sivuissa vuodesta 1998 on siirrytty vuoteen 2004 ;)
 
Äläs nyt naureskele ;)
Mukavan retrohenkinen tuo etusivu, fontit, värit ja kaikki.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Stone
18.03.2017 12:09:25 (muokattu 18.03.2017 12:32:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin kiinnostunut kuulemaan käyttäjien kokemuksia Rikstone C15 (Matchless DC30/Vox AC15 tyylinen) sekä C24 (fender 5e3 tyylinen) vahvistimista. Laadullisesti olen kyllä vakuuttunut noista.
 
Toisaalta nykyinen Mesa Boogie mark III on alkanut lopulta tyydyttämään itseäni enemmän ja enemmän, kun viimeinkin sain sen paksun (edes jotenkin) "tweed tyyppisen" soundin puristettua sieltä...joskin suurella avustuksella. Siltikin pidän myös muut vaihtoehdot yhä avoinna.
 
Lähinnä kiinnostaa luonnehdinnat C15 kuin C24 malleista, että miten istuisivat soundillisesti jonnekkin esim. "Keef Richards, Muddy Waters" tai ~50's - 60's bluesrock tontille?
Paksu löysä/ avoin särö mieleen, tiukka sirkkeli ei. Vahvistin joka ei säröpedaali arsenaalia tarvitse tuekseen, niin hyvä.
 
C15:sta sain pienet omakohtaisen maistiaiset ja se vaikutti kyllä varsin pätevältä heti. Ei huonoa soundia millään asetuksilla noin pikakokeiluna.
Miten monipuolisuus noissa vahvistimissa? Säätämisen yksinkertaisuus kylläkin plussaa.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Metalkallo
18.03.2017 14:47:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Olisin kiinnostunut kuulemaan käyttäjien kokemuksia Rikstone C15 (Matchless DC30/Vox AC15 tyylinen) sekä C24 (fender 5e3 tyylinen) vahvistimista. Laadullisesti olen kyllä vakuuttunut noista.
 
Toisaalta nykyinen Mesa Boogie mark III on alkanut lopulta tyydyttämään itseäni enemmän ja enemmän, kun viimeinkin sain sen paksun (edes jotenkin) "tweed tyyppisen" soundin puristettua sieltä...joskin suurella avustuksella. Siltikin pidän myös muut vaihtoehdot yhä avoinna.
 
Lähinnä kiinnostaa luonnehdinnat C15 kuin C24 malleista, että miten istuisivat soundillisesti jonnekkin esim. "Keef Richards, Muddy Waters" tai ~50's - 60's bluesrock tontille?
Paksu löysä/ avoin särö mieleen, tiukka sirkkeli ei. Vahvistin joka ei säröpedaali arsenaalia tarvitse tuekseen, niin hyvä.
 
C15:sta sain pienet omakohtaisen maistiaiset ja se vaikutti kyllä varsin pätevältä heti. Ei huonoa soundia millään asetuksilla noin pikakokeiluna.
Miten monipuolisuus noissa vahvistimissa? Säätämisen yksinkertaisuus kylläkin plussaa.

 
Oletko laittanut Rikstonen Ristolle sähköpostia aiheesta? Varmaan olet, mutta jos et, niin kantsii laittaa kun Risto kyllä vastaa ja osaa neuvoa.
 
Tietty jos joku on tuollaisilla Rikstoneilla leikkinyt, niin vastatkaa ihmeessä ja jakakaa kokemuksia. Mun kokemukset Rikstone vahvistimista on ainoastaan positiivisia.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Stone
18.03.2017 16:30:36 (muokattu 18.03.2017 16:49:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Oletko laittanut Rikstonen Ristolle sähköpostia aiheesta? Varmaan olet, mutta jos et, niin kantsii laittaa kun Risto kyllä vastaa ja osaa neuvoa.
 
Tietty jos joku on tuollaisilla Rikstoneilla leikkinyt, niin vastatkaa ihmeessä ja jakakaa kokemuksia. Mun kokemukset Rikstone vahvistimista on ainoastaan positiivisia.

 
Juu, sen verran mailia Riston kanssa vaihdeltu, että sain häneltä linkkejä, joista voi ko. vahvistinten tai hyvin samantyyppisten vahvistimien demoja kuunnella.
Pitää kuunnellakin oikein ajatuksella ja pähkäillä, että onko se yhä tuo kauan haikailemani tweed 5e3 vai kenties tuollainen EL84 pääteputkilla oleva roots-soundi omaan makuuni.
Nyt en ole toistaiseksi kauppaa vielä tekemässä, lähinnä kiinnostunut Rikstone vahvistimista ja niiden tarjoamista vaihtoehdoista ja tokihan itse sitä väistämättäkin puntaroi, että mikä olisi silloin se vastine-hyöty vs. nykyiseen mesa boogie Mk 3:een. Monta asiaa siis otettava huomioon.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Metalkallo
18.03.2017 19:08:04 (muokattu 18.03.2017 19:09:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Juu, sen verran mailia Riston kanssa vaihdeltu, että sain häneltä linkkejä, joista voi ko. vahvistinten tai hyvin samantyyppisten vahvistimien demoja kuunnella.
Pitää kuunnellakin oikein ajatuksella ja pähkäillä, että onko se yhä tuo kauan haikailemani tweed 5e3 vai kenties tuollainen EL84 pääteputkilla oleva roots-soundi omaan makuuni.
Nyt en ole toistaiseksi kauppaa vielä tekemässä, lähinnä kiinnostunut Rikstone vahvistimista ja niiden tarjoamista vaihtoehdoista ja tokihan itse sitä väistämättäkin puntaroi, että mikä olisi silloin se vastine-hyöty vs. nykyiseen mesa boogie Mk 3:een. Monta asiaa siis otettava huomioon.

 
Ok.
 
Tuli mieleen, kun minä hommasin Ristolta Fender Bassman 5A6 kloonin (59' Bassman) johon lopulta Riston neuvosta asennettiin Marshall JMP- kytkin taakse joka muuntaa vahvistimen soundin enemmän marsun suuntaan haluttaessa, niin ehkäpä tuossa sinunkin voisi olla semmoinen mahdollisuus jotta saisi vähän molempia? En kyllä tiedä sitten onko mahdollista, mutta aina voit kysyä. Bassman ja Marshall on suht lähellä toisiaan, et senkin takia tuo mun kytkin juttu oli mahdollista.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Stone
01.08.2017 13:18:20 (muokattu 01.08.2017 13:47:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Ok.
 
Tuli mieleen, kun minä hommasin Ristolta Fender Bassman 5A6 kloonin (59' Bassman) johon lopulta Riston neuvosta asennettiin Marshall JMP- kytkin taakse joka muuntaa vahvistimen soundin enemmän marsun suuntaan haluttaessa, niin ehkäpä tuossa sinunkin voisi olla semmoinen mahdollisuus jotta saisi vähän molempia? En kyllä tiedä sitten onko mahdollista, mutta aina voit kysyä. Bassman ja Marshall on suht lähellä toisiaan, et senkin takia tuo mun kytkin juttu oli mahdollista.

 
No niin, nyt tuli lopulta se Rikstone hommattua.
2 vuotta palvellut Mesa boogie mk3 sai väistyä ja Rikstone H30M nuppi + kaappi tilalle (joka kait lähes sama peli kuin C15).
 
Tuo Rikstone pohjautuu Vox ac30/ Matchless dc30 vahvistimiin.
Bänditreenejä ei sillä ole vielä kerennyt soittaa, mutta noin muuten hyvältä ja lupaavalta vaikuttaa soundillisesti.
Se mikä tässä erityisesti itseäni viehättää, niin se helppous että oma soittotatsi vaikuttaa soiko se puhtaasti vai säröisesti...omalla tatsilla helppo säädellä fiiliksiä. Selkeä soundinen laite kokonaisuutena.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
pliksu
01.08.2017 13:54:13 (muokattu 01.08.2017 13:56:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: No niin, nyt tuli lopulta se Rikstone hommattua.
2 vuotta palvellut Mesa boogie mk3 sai väistyä ja Rikstone H30M nuppi + kaappi tilalle (joka kait lähes sama peli kuin C15).
 
Tuo Rikstone pohjautuu Vox ac30/ Matchless dc30 vahvistimiin.

 
Helvata, on jo pitkän aikaa poltellut tilata Ristolta Matchless-klooni. Tarjouksenkin olen jo pyytänyt. Jo pari Rikstonea omistavana pikkaisen vain alkaa huolettamaan noiden jälleenmyyntiarvo. Siis siinä tapauksessa, että joskus haluaa kokeilla jotain muutakin. Toistaiseksi en ole vielä (tässä hintaluokassa) parempaan törmännyt, joten all is good.
 
Onnittelut hankinnasta, edelleen soisin useammankin nämä vahvistimet löytävän.
 
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
Stone
01.08.2017 15:15:33 (muokattu 01.08.2017 15:21:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pliksu: Helvata, on jo pitkän aikaa poltellut tilata Ristolta Matchless-klooni. Tarjouksenkin olen jo pyytänyt. Jo pari Rikstonea omistavana pikkaisen vain alkaa huolettamaan noiden jälleenmyyntiarvo. Siis siinä tapauksessa, että joskus haluaa kokeilla jotain muutakin. Toistaiseksi en ole vielä (tässä hintaluokassa) parempaan törmännyt, joten all is good.
 
Onnittelut hankinnasta, edelleen soisin useammankin nämä vahvistimet löytävän.

 
Kiitokset!
Ensi kerran kuulin Rikstonesta (n. 10 v. sitten), kun silloinen työkaverini hankki sellaisen ja sitten joskus harvakseltaan täällä palstoilla joku maininnut.
 
Ensi kerran pääsin itse kosketuksiin Rikstonen vahvistimeen, kun teetätin siellä aiempaan mesa boogie vahvistimeeni yhtenäisen kanavanvaihtajan (joka on muuten myytävänä nyt) ja samalla kokeilin paikan päällä C15 vahvistinmallia. No sehän vei samantien mukanaan, että "siiinäpä bluesdiggarille oiva vahvistin"...
 
Samaa mieltä, että toivon mukaan porukat löytäisivät yhäkin enempi Rikstonea itselleen.
Käsityönä tehdyksi todella hyvä hinta/laatu...soundista puhumattakaan.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Metalkallo
01.08.2017 17:54:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: No niin, nyt tuli lopulta se Rikstone hommattua.
2 vuotta palvellut Mesa boogie mk3 sai väistyä ja Rikstone H30M nuppi + kaappi tilalle (joka kait lähes sama peli kuin C15).
 
Tuo Rikstone pohjautuu Vox ac30/ Matchless dc30 vahvistimiin.
Bänditreenejä ei sillä ole vielä kerennyt soittaa, mutta noin muuten hyvältä ja lupaavalta vaikuttaa soundillisesti.
Se mikä tässä erityisesti itseäni viehättää, niin se helppous että oma soittotatsi vaikuttaa soiko se puhtaasti vai säröisesti...omalla tatsilla helppo säädellä fiiliksiä. Selkeä soundinen laite kokonaisuutena.

 
Tuo HM30 on luultavasti juuri se mitä itsekin Riston pajalla hieman testasin, hyvä peli kyllä. Itsekin omaan C45 OR (Bassman/JMP) yhä erittäin tyytyväinen.
 
Mitä tulee juuri tuohon jälleenmyyntiarvoon, niin mun mielestä custom vahvistin on hyvä hankkia sillä periaatteella että sen aikoo pitää. Tietty maku voi muuttua, mutta voihan sen edellisen silti pitää jos mahdollista. :) Näissä Riston vehkeissä kuitenkin hinta ja laatu kohtaa paremmin kuin hyvin oli sitten käytetty tai uunituore.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Stone
01.08.2017 19:12:37 (muokattu 01.08.2017 19:28:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Tuo HM30 on luultavasti juuri se mitä itsekin Riston pajalla hieman testasin, hyvä peli kyllä. Itsekin omaan C45 OR (Bassman/JMP) yhä erittäin tyytyväinen.
 
Mietin tai eräänä vaihtoehtona itselläni oli tuo C45, jonka demoja pitkin kevään kuuntelin...kivan kuuloinen peli. Loppumetreillä myös Trainwreck kävi jo mielessä teettää, mutta päädyin silti tuohon H30M, koska se oli jo siinä valmiina ja soundasi hyvälle.
 
Näissä Riston vehkeissä kuitenkin hinta ja laatu kohtaa paremmin kuin hyvin oli sitten käytetty tai uunituore.
 
Tämä on helppo uskoa.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Metalkallo
08.08.2017 22:55:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on EL34 putket omassa Rikstonessa joka on Bassman/JTM/JMP tyylinen laitos. En heti huomannut eroa EL34:lla ja laitettiin 5881:t takas, sen jälkeen ero oli selvä. 5881:t omaa enemmän bassoa selvästi ja sointi on hiukan löysempi, El34 taas selvästi marsun suuntaan ja sen huomasi vaikka mun vahvari on enempi Bassman kuin JMP.
 
Yleensähän pääteputkien erot mielletään kait paremmin kuultaviksi isommilla äänenpaineilla, mutta kyllä siinä paikan päällä kuuli erot selvästi hieman pienemmälläkin tasolla.
 
Nyt täytyy vaan testaa enemmän kotona omilla kamoilla, mutta voi olla että EL34:t oli ehkä se puuttuva pala tuohon mun Rikstoneen, mun mielestä. Jännää myös kuulla Bassmania EL34:lla.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «