Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stratoon paksusoundinen tallamikki
1 2 3
jukpel
13.03.2015 11:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosituksia Straton tallamikiksi? Kuinka saada paksu laulava soolosoundi sekä rosoinen komppisoundi normistratolla. Hakusessa olisi siis tallamikiksi yksikelaisen kokoinen humppari ja vastaavasoundinen yksikelainen. En halua tehdä stratoon mitään suuria ulkonäöllisiä muutoksia (vrt. uusi pleksi, koverrus runkoon jne.), vaan vaihtaa samankokoinen tallamikki.Suosituksia?

"Kun on saavuttanut osapuilleen kolmenkymmenenviiden vuoden iän, musiikille tapahtuu aina jotain kaameaa." - Steve Race
phiit
13.03.2015 11:48:52 (muokattu 13.03.2015 12:07:46)

Seymour Duncan JB Jr ainakin tallaan

Edit: tai Quarter Pounder jos P90 henkisyys toimii

~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Shredator
13.03.2015 11:52:53

SD:n Lil '59 oli ainakin todella hyvä. Myös Dimarzion Super Distortion.

Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Gabe
13.03.2015 11:58:02

Edellä mainittujen jatkoksi BKP Cobra: https://bareknucklepickups.co.uk/ma … trats&sub=contemporary&pickup=cobra , Sinner voisi myös toimia: https://bareknucklepickups.co.uk/ma … &sub=contemporary&pickup=the_sinner
JuSu
13.03.2015 12:03:08

Gabe: Edellä mainittujen jatkoksi BKP Cobra: https://bareknucklepickups.co.uk/ma … trats&sub=contemporary&pickup=cobra , Sinner voisi myös toimia: https://bareknucklepickups.co.uk/ma … &sub=contemporary&pickup=the_sinner

Itseäni on viimeaikoina alkanut kiinnostella DiMarzio Injector, lähinnä tallamikiksi, niin saisi stratoon lisää rytinää ja silti säilyisi perinteinen ulkonäkö.

En vaan oo vielä saanu aikaiseksi hankkia ja testata.

JuSu

mopar
13.03.2015 12:20:02

Sinkkukokoinen 59 mullakin yhdessä stratossa tallapaikalla. Ei oo liian kuuma mikki.

Laulava Kylätohtori
13.03.2015 12:27:25

Tämä ketju sopii myös omaan tilanteeseen, koska pitäisi hankkia AVRI stratoon tallahumppari. Tokaissa on JB Jr. ja se on loistava, joten pisteet sille. AVRIin ajattelin Duncanin Little 59:ä, mutta katsotaan nyt, mitä ehdotuksia tänne tulee...

Itse en pidä 'kiskojen' ulkonäöstä, joten nuo rails-systeemit eivät ole meikäläiselle vaihtoehto. Ehkä joku kuuma single coilkin voisi mennä, mutta humpparissa olisi kuitenkin (?) tanakampi soundi...

Jos aloittaja kelpuuttaa tallaan kuuman single coilin, niin Duncanin SSL-5 voisi olla yksi vaihtoehto. Itse sellaista kokeilin ja se on edelleen jossain laatikon perällä, eikä siinä mitään vikaa ollut. Muistelisin, että pirun hyvä soundi oli siinä. Ehkä pitäisi testata sitä taas uudestaan...

Believe what you want, it doesn't mean you're right...
PJS
13.03.2015 12:27:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukpel: Suosituksia Straton tallamikiksi? Kuinka saada paksu laulava soolosoundi sekä rosoinen komppisoundi normistratolla. Hakusessa olisi siis tallamikiksi yksikelaisen kokoinen humppari ja vastaavasoundinen yksikelainen. En halua tehdä stratoon mitään suuria ulkonäöllisiä muutoksia (vrt. uusi pleksi, koverrus runkoon jne.), vaan vaihtaa samankokoinen tallamikki.Suosituksia?

Yksikelaisen kokoinen humpparikaan ei mun kokemuksen mukaan tee ihmeitä jos se muu ketju ei oo kunnossa. Oikealla setupilla sieltä tallastakin saa kyl sit kaivettuu tosi läskiä lead-saundia ihan perus-singlecoil mikeilläkin.

Mä käytän järjestään just lead-hommissa hanat kaakossa Germanium Fuzzin läpi ryyditettyä tallamikkiasiaa ja koskaan ei oo jäänyt läskistä puuttumaan ja koska futsi ja ylipäätään särölle menevät putkivahvarit kompressoi ja tasoittaa saundia tosi roimasti ei lähde myöskään paikat hampaista... Volaa tietty tulee, mut kitaraleadit saakin tulla kunnon "ilmoitusluontoista asiaa" -volumella IMO.

"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
qal
13.03.2015 12:29:40

Itselläni on käytössä american deluxe jossa on S1 switchi jolla saa kytkettyä singlecoilit yhteen että ne kuulostaa paksummalta (sarjaan).
Tossa sitä demotaan
https://www.youtube.com/watch?v=ZysmjZTfGek

Ite olen ollut tyytyväinen

Nostalgy is not what it used to be
Sarko
13.03.2015 12:47:41

Kytkee sen tallamikin tone-piiriin ja virittää Stratoon blenderin. Pborlms sovleds.

"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
kojones
13.03.2015 13:01:29 (muokattu 13.03.2015 14:00:50)

Sarko: Kytkee sen tallamikin tone-piiriin ja virittää Stratoon blenderin. Pborlms sovleds.

Lähes, mutta jää se vintagespeksin tallamikki vähän ohkaiseksi silti. Sopivasti ylikäämitty A5-, A8- tai neodyymimagneeteilla ni futaa kivasti.

Ykskelaisen kokoiset humpparit on ollu kyllä aika onnettomia esityksiä, kokemusta JBjr:sta ja Hot Railsista. Onhan ne kuumempia, mutta aika sliipattuja ja ohkaisia.

E: Ja samat kokemukset myös DiMarzion Chopperista.

Myrkky Nuoli
13.03.2015 13:58:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Ykskelaisen kokoiset humpparit on ollu kyllä aika onnettomia esityksiä, kokemusta JBjr:sta ja Hot Railsista. Onhan ne kuumempia, mutta aika sliipattuja ja ohkaisia.

Samat kokemukset. Myös Chopper, Cool Rails ja Little '59 on ollut testissä. Little '59 oli aivan älyttömän tumma 500k potikoillakin. Tuntu kuin ois treblet käännetty nollille vahvistimesta. Muutoin siinä oli kohtuu humpparimainen ätäkki ja alamiddlessä semmoista lihaa mitä juuri silloin toivoin. Tuon presence-osaston puutteen takia hankkiuduin eroon ja annoin straton vaan olla strato.

More Nintendo, less Marshall.
Lancelot
13.03.2015 15:47:37

Toistan ehkä itseäni mutta Lil screamin Demonia kannattaa myös pitää vaihtoehtona. http://www.seymourduncan.com/produc … ster/medium-output/lil_screamin_de/

En nyt sanoisi paksusaundiseksi mikiksi. Sellainen mukavan rapsakka ja avoin saundi. Leikkaa hyvin läpi bändisoitossa, olematta kuitenkaan liian kireä.

Captain Farrell
13.03.2015 15:55:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Yksikelaisen kokoinen humpparikaan ei mun kokemuksen mukaan tee ihmeitä jos se muu ketju ei oo kunnossa. Oikealla setupilla sieltä tallastakin saa kyl sit kaivettuu tosi läskiä lead-saundia ihan perus-singlecoil mikeilläkin.

Samoilla linjoilla ollaan. Kitaran tone-potikasta tallamikin suurimmat riipivyydet pois ja väliin yksi tai kaksi säröpurkkia, niin läskiä lähtee yksikelaisestakin. Tubescreamerit middlehumppeineen on ainakin hyviä läskintuottajia.

Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
melodian tekijä
13.03.2015 16:20:41

Mulla on stratossa Lindy Fralinit ja tallamikissä base plate. Hyvät säröt + puhtaat stratosoundit irtoo tallamikillä komeesti. Tuossa linkki aiheeseen: http://www.premierguitar.com/articles/beefing-up-single-coils-1

No way but the blues way
Rintamamies
13.03.2015 16:29:55

Täällä hyväksi on todettu Ruokankaan/Häusselin humpparin kokoinen P90. Ruokangas käyttää siitä nimeä SingleSonic. Toimii erittäin hyvin juuri straton tallassa, monet tykkäävät siitä kaulamikkinäkin.

high_society
13.03.2015 16:50:16 (muokattu 13.03.2015 16:52:06)

melodian tekijä: Mulla on stratossa Lindy Fralinit ja tallamikissä base plate. Hyvät säröt + puhtaat stratosoundit irtoo tallamikillä komeesti. Tuossa linkki aiheeseen: http://www.premierguitar.com/articles/beefing-up-single-coils-1

Mulla oli fralinin setti bridge baseplatella ja itse en digannu soundista(liian väärällä tavalla basso voittoinen imo), mutta jbjr:ää straton tallaan komppaan kyllä. Ollut kyseinen humppari jo yli 15 vuotta tallassa ja pysyy, vaikka muitakin kakskelaisia on käynyt kokeilussa.

Siis jos pitää kakskelaisen saundista stratossa....

- EMG for the nuances, vai miten se olikaan ...

KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Confidentum
13.03.2015 17:01:23

Di Marzion Virtual Soloon olen itse tykästynyt

high_society
13.03.2015 17:03:34

Nyt on pakko kyllä heittää hiukan lisää aiheeseen...

Ihan perus pre-eq (pedaalia tai whateva) frown face asetuksilla ajaa asian, jos haluaa munakkuutta singlecoil soundiin.

KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
kitaristijeesus
13.03.2015 22:59:11

Mulla oli DiMarzion Super distortion tallassa, ihan hyvä jos diggailee soitella rokkihommia enempi.. kai?

En tiedä mitä näiltä pikkuhumppareilta sopii odottaa, mutta ei ainakaan pistänyt omaan korvaan mitenkään negatiivisesti edellämainitulla tontilla. Toisaalta vähän puhtaammat signaalit oli jotenkin tosi sieluttomia (lue munattomia) kys. mikillä.

Mä pitäsin stratot stratoina, ja ostaisin ei-stratohommiin ei-straton?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti