Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valaise Villeä Osa: 13920 Fender Deluxe Reverb 65:seen säröt??
1 2 3
Jeszse
12.03.2015 23:35:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: -Ja miks yleensä edes luet MUN aloittamia ketjuja, jos kerran mun touhuni ottaa sua aivoon ja varsinkin jos niissä lukee "Valaise Villeä", niin silloin tod.näk kyseilisin eri asioita, mutta EN SULTA, koska olit ainoa, joka tähän ketjuun kirjoitti mitään negatiivista...
 
Tulin tänne linkin kautta ja linkissä ei kerrottu mitä sieltä löytyy.
 
Myös torin selaaminen on välillä sietämätöntä, ku toi sama kamalistaus hintoineen päivineen ja "ei myytävänä" -maininnalla löytyy myös sieltä useaan otteeseen. Tai ainakin jonkin aikaa sit löyty.
 
-Itelläs näyttää olevan listattuna kamat, jotka omistit joskus kauan sitten ja sitä en kyllä ymmärrä, että mitä järkeä niitä nyt on ainakaan listata, että mitä on ennen omistanut, mutta kait sulla siihen sitten jokin selitys on, mutta sama se, ei tarvitse kertoa, koska ei kiinnosta ja se ei ole tämän ketjun aihe.
 
Pitäs varmaan laittaa hinnatki sinne, ihan vaan vakuutusyhtiöö varten.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Sarko
12.03.2015 23:37:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Sarko ei optimaalinen, mutta edeltävänä kirjoituksena esim on 10 pedaalin varmaankin toimiva ketju-ehdotus :)
 
No siis toihan noudattaa klassista ja suhteellisen yleistä signaalitien järjestystä, ei siinä mitään spesifejä efektejä mainita.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
elsewhere
12.03.2015 23:39:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Oisko toi Bossin Metal Zone.
 
Tämä itse asiassa toimii ainakin itselläni DRRI:n kanssa ihan kohtuullisen hyvin. Jossain vaiheessa pitää hankkia parempi säröpurkki, mutta napakkaa komppisäröä tästä saa ihan kelvollista, ja yhdistettynä tube screameriin saa myös aika saturoitua leadia.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Luuviulu
12.03.2015 23:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se kyl ihme, että lähes joka toises kenen tahansa muunkin aloittamas viestiketjus tulee aina jossain vaiheessa joku kitisijä kitisemään jotakin.
 
Mä en jaksa alkaa lapselliseen touhuusi mukaan, joten oleppa vaikka hyvä ja häivy viestiketjua-NI sotkemasta ja jos kerran ilmoitukseni on Torilla sietämättömiä, niin annan sulle ilmaisen ja hyvän neuvon jotta voit välttyä siltä: -Älä lue niitä.
 
Jeszse
12.03.2015 23:47:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: On se kyl ihme, että lähes joka toises kenen tahansa muunkin aloittamas viestiketjus tulee aina jossain vaiheessa joku kitisijä kitisemään jotakin.
 
Mä en jaksa alkaa lapselliseen touhuusi mukaan, joten oleppa vaikka hyvä ja häivy viestiketjua-NI sotkemasta ja jos kerran ilmoitukseni on Torilla sietämättömiä, niin annan sulle ilmaisen ja hyvän neuvon jotta voit välttyä siltä: -Älä lue niitä.

 
En luekaan.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Gabe
12.03.2015 23:56:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Eiks se kannata ihan omien korvien ja aistimusten kautta rakentaa se efektiketju? Silloinhan siitä tulee just oman maun ja mieltymysten mukainen. Jotenkin totaalisen dorkan kuuloinen ajatus että joku olisi kehittänyt just DRRI:lle sen "optimaalisen" 10 efektin ketjun.
 
Tämä, omat korvat ja aistimukset vain rohkeasti käyttöön. Onko tällainen itse kokeilu ja niiden eri soundien kuuntelu nykyään ihan unohtunut? Vai onko se vain helpompi kysyä että mitkäs täytteet sopis juuri mun pizzaan? Aloittajallakin on noita laatikoita sen verran etten ymmärrä miksi niitä ei voisi läheä ihan itse kokeilemaan ja valita siitä sitten mieluisat.
Laulava Kylätohtori
13.03.2015 08:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Sarko ei optimaalinen, mutta edeltävänä kirjoituksena esim on 10 pedaalin varmaankin toimiva ketju-ehdotus :)
 
Tässä on nyt sellainen ongelma, että ei ole olemassa mitään optimaallista ketjua tai 'hyväksi havaittua' ketjua DRRI:lle tai millekään muullekaan vahvarille. On vain ääretön määrä erilaisia mahdollisuuksia, joista yksikään ei ole absoluuttisesti toista parempi, vaan hyvyys ja toimivuus on puhtaasti subjektiivinen makuasia.
 
Kukaan ei tiedä sinun makuasi, joten kukaan ei voi kertoa sulle, että mikä olisi paras pedaali/pedaalit tai niiden järjestys. Jokainen voi listata omia suosikkejaan, mutta se ei hyödytä sinua mitenkään, koska kuitenkin joudut itse testaamaan, että mistä tykkäät ja mistä et. Ja toisaalta kaikki muut signaaliketjun osat vaikuttavat myös, joten jos DRRI toimii pedaalilla A loistavasti, kun käytössä on kitara X, niin se ei tarkoita, että tilanne olisi välttämättä sama sinun kitarallasi Y.
 
Siitä vaan pistämään pedaalia Fenkun eteen ja kuulostelemaan, että mikä natsaa omaan makuhermoon...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Rämppy
13.03.2015 09:16:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Twin Reverbin edessä tällainen kolmen od-purnukan kattaus, jota olen kokeillut myös Deluxe Reverbillä ja hyvältä silläkin kuulostaa mun korvaan:
 
Fulldrive 2 (clean boost-asennossa) -> Boss BD-2 (tai Ibanez TS tai vastaava) säröä reippaasti -> Boss OD-3 (hyvin kevyt särö, lähes clean).
Näillä saan eri yhdistelmillä mun tarpeisiin riittävät boostit ja säröt tuollaisen puhdassoundisen Fender-styken kanssa. Fulldriven paikalla toimii kyllä moni muukin od-pedaali tai vaikkapa clean boost -pedaali tyyliin MXR Micro Amp... Mun mielestä Boss OD-3 on aivan loistava purkki antamaan lähes puhdasta boostia, yksi parhaista tuohon hommaan. Samoin tuo Fulldrive2 on eri tavalla mainio paitsi säröpurkkina, myös puhtaana boosterina).
 
Kaikki nuo edellä mainitut purkit on korvattavissa muillakin malleilla. Pääpointti mulla on tuo kolmen eri säröasteelle säädetyn pedaalin ketju.
 
Saahan sitä sanoa.
J.Nikkanen
13.03.2015 09:26:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säröjen kanssa suosittelen ehdottomasti testaamaan BBE Sonic Maximizeria, vaikka ihan perus pedaaliversiota jonka tunkee ketjun viimeiseksi taikka fx-looppiin. En (vieläkään) osaa selittää mitä se tekee, mutta saundieron kuulee kyllä. Osa tykkää, osa ei ja joidenkin laitteiden kanssa tuntuu olevan täysin turha. Mutta jos käytettynä ostaa torilta niin melko varmasti pääsee hankintahinnalla eroonkin jos ei pidä purkin muokkaamasta saundista.
 
Klapp
13.03.2015 11:23:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava kylätohtori: On vain ääretön määrä erilaisia mahdollisuuksia, joista yksikään ei ole absoluuttisesti toista parempi, vaan hyvyys ja toimivuus on puhtaasti subjektiivinen makuasia.
 
Touché. Mulle nykyään ainoa mahdollinen tapa lähestyä mitä tahansa matolaatikkoestetiikkaa on se, että tiedän ensin, millaisen soundin haluan, ja sen jälkeen alan uumoilla niitä palikoita, joilla sellaisen soinnin saa joten kuten aikaiseksi. DRRi on musta luokkaa unelmakone: erittäin terve, mutta kuitenkin persoonallinen puhdas sointi ja (mieltymyksistä riippuen) vieläpä hullaannuttavalla tremololla ja ärtsyllä kaiulla ryyditettynä.
 
Luuviululla on uskoakseni suhteessa moniin muihin soittajiin aivan poikkeuksellinen tilanne: siinä vaiheessa, kun sähkövehkeet ja soundin muokkaaminen alkaa oikeasti kiinnostaa, löytyykin palikoita vähintään yhden ilmatorjuntapatteriston edestä. Noista saa mitä vaan, eikä vastauksia ole: kädet mutaan vain! Kaikista bokseista ääriasennot ja klo 12 -säädöt käyttöön, niin alat hiljalleen hoksata, minkä kanssa olet tekemisissä. On ehkä viisaampaa lähteä liikkeelle esimerkiksi kahden tai kolmen purkin komboista; kymmenen kanssa mahdollisuuksia (myös turhautumisen ja yltiöpäisen vitutuksen mahdollisuuksia) on aivan liikaa. Jos haluat ehtaa pulliaisrautalankaa, laitat El Capistanin ja EHX:n Black Fingerin peräkkäin. Sitten siihen vielä BD-2 (tai vielä mieluummin joku oikeasti hyvä särö, jonka kyljessä ei lue BOSS) jompaan kumpaan päähän ketjua, riippuen siitä, miten haluat kompuraa käyttää, ja ehkä joku suht simppeli analogiphaser tai muu mulju liikuttamaan soundia, johonkin väliin, testaamalla. Siinä olisi jo kattaus vähän helvatan moneen soundiin. Tai sitten ei. Paha mennä sanomaan.
 
mpekkanen
13.03.2015 12:12:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oli joskus VHT Pitbull nuppi ja löytyi siihen muutama samanmerkkinen kaappikin. Tästä nupista en kuitenkaan tykännyt siksi, että siinä oli muistaakseni kaksi kanavaa ja molemmille kaikenlaista boost juttua ja muuta. EQ löytyi myös ja lähes kaikille middle, treble jne.oli erilaisia painokytkimiä joilla sai soundia muutettua.
Vahvistin oli todella hyvä, mutta itse en jaksanut käydä läpi kaikkia vaihtoehtoja.
Silloin minulla oli kitaroina CS Jackson, Gibson, Hamer, Fender, Reverend ja muutama muukin sekä Fulltonelta useampia pedaaleita.
 
Keikoilla ja treeneissä soitin CS Jackson RR ja vahvistin oli Peavey VTM 60, kaappi Metaltronix 4x12 ja boosterina käytin Fulltonen Fulldrive 2 pedaalia jolla nostin hieman kitaran signaalia. Soundi oli sellainen, että hiljaa soitettuna se oli lähes puhdas ja kovemmalla kädellä tuli sitten enemmän säröä.
 
Treeneissä kyllä kokeilin myös muitakin kitaroita, pedaaleita, nuppeja sekä kappeja. Tämä oli itselle se kaikkein paras treeni ja keikka setti. Keikoilla monesti toimii mahdollisimman yksinkertaiset ratkaisut, ainakin itselle, ja mitään ylimääräisiä ei kannata roudata muutenkaan matkassa.
 
Kotona kylläkin sitten soittelin Fenderin comboon monellakin Fulltonen pedaalilla ja kitarana oli joko Fender tai Reverend.
 
Miksi sitten kirjoitin kaiken tämän, johtuu siitä että halusin kertoa kuinka paljon on erilaisia kitaroita ja soundeja. Myöskin käyttötarkoituksia. Huomasin myös tuon VHT vahvarin ja monen muunkin kanssa sellaisen, että jos sitä hyvää soundia ei treeneissä saanut pienellä säätämisellä, niin sitä ei saanut ollenkaan. Korva jotenkin "puutui" ja monesti kokoajan säätämällä se soundi saattoi jopa huonontua.
Myös efektien kanssa tämä samainen "ähky-efekti" saattaa tulla jos erilaisia soundeja kokeilee paljon putkeen. Soundit voi olla hyviä, mutta kymmenien erilaisten juttujen jälkeen se menee lähinnä hauskaksi kokeiluksi. Näin olen itse huomannut ja lopulta sitä kuuntelee vain erisoundeja, mutta varsinainen käyttötarkoitus on sitten jo toinen. Monet efektit ovat myös niin "voimakkaita", että niiden käyttö hyvällä maulla on todella vaikeaa ettei liiallinen efektien käyttö mene överiksi. Tietysti tähän vaikutta myös se soitettava musiikkikin, mutta vaikka Hendrix ei käyttänyt oktaavifuzz pedaalia kovinkaan paljon levytyksissään.
 
Suosittelen kun sinulla on useita kitaroita, että mietit mitä soitat jokaisella soittimella. Varmasti jokaisella on omat juttunsa mitä tykkäät milläkin soittaa. Sitten mietit mitä kaikkea siihen kitaran ja vahvarin väliin tarvitset.
Pedaaleja sinulla on varmasti enemmän kuin kellään muulla täällä, että tuskin kukaan osaa sinua juuri auttaa tässä. Tuskin löytyy ketään toista joka on kokeillut kaikkia noita pedaaleita, mitä sinulta löytyy.
 
Ei muuta kuin kokeilet mitkä soundaa millekkin ja lisäät purkkeja jos soundi sitä vaatii.
Minusta mitään 10 pedaalin ketjua ei kannata tehdä, koska useiden efektien linkittäminen tahtoo lisätä kohinaa. Aina on siis kokonaisuuden kannalta parempi mitä vähemmällä sen soundin saa. Eli mitä vähemmän on tavaraa kitaran ja vahvarin välissä. Tämä on tosin täysin oma mielipiteeni.
 
Siksipä suosittelen, että kokeilet kaikkia efektejäsi ja teet niistä jokaiselle kitaralle ja mahdollisesti vahvarille omat ketjut kaikille erikseen.
Laitat vaikka paperille tai johonkin ylös tai muistiin, mikäli jokin efekti on käytössä useamman kitaran kanssa.
Esimerkiksi kitara 1 ja nämä efektit+ tämä vahvistin. Kitara 2 ja nämä efektit+tämä vahvistin jne.
Efektien ja vahvareiden säädöt voi kirjoittaa paperille. Jotkut laittaa teippeihin ne ylös, mutta jos samaa efektiä käytetään useamman ketjun kanssa niin silloin se ei toimi. Efektit ja soundit toimivat muutoinkin hieman erilailla riippuen soitettavasta volumesta, joten mahdollinen käyttötarkoituskin voi vaihdella. Soitetaanko kotona, treeneissä, studiossa ja keikoilla. Samat laitteet voivat toimia kaikissa näistä, mutta säätöjä voi joutua hieman muuttamaan. Voi myöskin olla niinkin, että kotona ja keikkatilanteessa toimii parhaiten täysin muut kamat.
Nämä on jokaisen otettava itse selville ja siinä ei ole kuin kokeileminen ainoa vaihtoehto.
Näin toimisin itse. Toivottavasti tästä oli jotain apua ja muista, että sinä itse tiedät sen parhaimman soundin itsellesi ei kukaan muu.
 
Ei muutakuin kokeilemaan. Erisoundeista jos tykkää, niin homma ei ainakaan ihan heti lopu ja joskus voi tulla yllättävistäkin yhditelmistä hyviä ratkaisuja :)
 
0101978
13.03.2015 15:21:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on pelkästään koti/kotistudio soittelua niin ihan turhaa tehdä mitään setuppeja. Tarpeet yleensä muuttuu kun esim kitara tai biisi vaihtuu. Ja kun tuossa on valmiiksi hyvä clean pohja niin sitä ei kannata pilata laittamalla väliin kymmentä bossin spedua bypass tilassa. Siis mikäli käyttää sitä puhdasta soundia äänityksissä.
Jos taas tulee tarve jollekkin effulle niin se on helppo lykätä johonkin haluamaansa väliin. Jos taas ei tarvi niin turhan sitä on pitää välissä syömässä signaalia.
Mutta ennenkaikkea sun pitää itse tietää mitä haluat milloinkin.
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
high_society
13.03.2015 17:20:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: On se kyl ihme, että lähes joka toises kenen tahansa muunkin aloittamas viestiketjus tulee aina jossain vaiheessa joku kitisijä kitisemään jotakin.
 
Mä en jaksa alkaa lapselliseen touhuusi mukaan, joten oleppa vaikka hyvä ja häivy viestiketjua-NI sotkemasta ja jos kerran ilmoitukseni on Torilla sietämättömiä, niin annan sulle ilmaisen ja hyvän neuvon jotta voit välttyä siltä: -Älä lue niitä.

 
Miks meitä turkulaisia aina pidetään hiukan outoina?
 
=)
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Luuviulu
13.03.2015 20:37:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Ja toisaalta kaikki muut signaaliketjun osat vaikuttavat myös, joten jos DRRI toimii pedaalilla A loistavasti, kun käytössä on kitara X, niin se ei tarkoita, että tilanne olisi välttämättä sama sinun kitarallasi Y."
 
-Vastaus tohon: Sen takia mä laitoin ne kaikki pedaalini tähän viestiketjuun listattuna sähkökitaroitani myöten ja juuri kun meinasin alkaa laittaa listaan myös modatut mikit mitkä niis on paikalla, niin luin ton yhden (Kitisijän) purkauksen ja poistin pedaalilistani. -Täältä kun löytyy ainakin 5000 kitaristia, jotka osais tehdä niistä listassa olleista pedaaleista ja kitaroista mikkeineen todella hyvät soundit jo pelkästään mielessään ja olis sitten antanut mulle vinkkejä tyyliin: "Laita toi ja toi ja toi ja toi ja toi jne jne, ni sit on hyvä", mutta otin listauksen pois, jotta toi 1 saa hermonsa kuntoon, koska listani kuulemma ovat "sietämättömät"................. Toivottavasti se on viikonlopun aikana juonu itsensä iloseks, tai ihan mitä vaan, mut kunhan pysyy pois täst ketjust viemästä asioita Off-Topickiin.
 
Soittelen kuitenkin pääasiassa akustista ja koska suunnillen viidesosa noist pedaaleistani on tälläkin hetkel eri kavereilla lainassa, minä kun en ole pihi leluistani, niin jos jollakin ois ollut jokin unelma-soundi antaa mielikuvituksen varassa rakennettuna, ni oisin ns. (Kilauttanut kavereille), että tarviin pedaalini takas omiin käyttöihin. :) Pää-asias aina vasta levytysvaiheis ite noit alan testailee ja en niist saa kuin jotain 5 purkin efekti-ketjuja (joskin ihan hyviä sikses nekin), mutta erittäin moni täällä olijoista sais niistä luotua vaikkapa 15pedaalin (taivaalliset soundit), joskin kohina on sen jälkeen melkoinen, mut noinniinku ideallisesti. :)
 
Kokeilen tietenkin itekkin niitä miettien, että mikäköhän ois hieno soundikoostumus, mutta en varmasti keksi maailman hienoimpia ite, niin siksi ehdotuksia oisin ottanut vastaan. -Otan yhä, pedaalini löytyy listattuna omaan profiilisivuuni, ni jos joku jaksaa vaivautua ettimään ja mielessään miettimään, että mistäs noist vois tulla upea soundi, ni saa kertoa. En viitsi ton yhden tyypin takia sitä enää tähän laittaa, ettei sen perjantai muutu "kerrassaan sietämättömäksi"...........
 
-Kiitos edelleen neuvojille :)
 
0101978
13.03.2015 20:46:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta siis perusongelmahan on se ettei kukaan voi tietää millaista soundia sitten tulet tarvitsemaan? Säröpuolella esim Bossin od,Tubescreamer,Bluesdriver,Bossin distortion,ToneBender,BigMuff ovat kaikki hiton hyviä siinä missä niitä tarvitaan.
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Laulava Kylätohtori
13.03.2015 20:49:57 (muokattu 13.03.2015 20:50:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiku se oli just se pointti, ettei kukaan voi sulle kertoa, miten sun pitäisi ne laittaa. Kymmenen ihmistä voi listata oman listansa ja kaikki todennäköisesti erilaisia, mutta se ei silti kerro mitään siitä, mistä sinä pidät.
 
Eli ei ole mitään 'oikeaa' järjestystä, johon kaikki ammattilaiset päätyvät ja joka netissä voitaisiin kertoa muille, ettei näiden tarvitse itse kokeilla.
 
Valitettavasti sun vaan täytyy ottaa Bossit käteen ja alkaa testaamaan, mikä uppoaa sulle. Tai toisaalta, kaikilla noilla speduilla on tehty hyvää musiikkia, joten tavallaan se on ihan sama, mitä käytät, kyllä aina joku tykkää - ja joku ei... ;)
 
e. Olin hidas
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Luuviulu
13.03.2015 21:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otan kaikenlaisia hyviä efekti-ketjuja vastaan, joita näistä voi luoda, voimpahan itse testata ja sit päättää korvillani, että onko tää soundi (mun juttuni), vaiko ei ole ja eri biiseihin sopii erilaiset soundit ja mun musa on aika monimuotoista, joten kun sain privaani viestin, että laita vaan esille efektiketju, antaa kaakattaa, jos tykkää toi 1 tyyppi :)
 
-Älkääkä tosiaan välittäkö hinnoista, siin on vaan melkoinen homma alkaa noit euroja tost poistelee, ni kopsaan suoraan vaan. Eurot on siinä vakuutuksen takia, jos tulee tulipalo tms täystuho jolloin kaikki purkit on ns. paskana, ni auttaa selvittää vak.summaa. Toi lista on siitäkin hyvä, että yleensä edes muistan mitä omistan, kun niitä purkkeja tosiaan on ympäri Suomea lainassa eri kavereil, muuten mua ei todellakaan kiinnosta esitellä jotain hemmetin pedaaleja täysin tuntemattomille ihmisille internetissä, mul on kyl ihan muuta elämäntehtävää, kunhan nyt vaan niitä vinkkejä otan mieluusti, että mitkäs vois olla hyvät (sekotukset).......... :D :D Laitan modattuihin ja outoihin kitaroihin mikit myös :)
 
1.Fender American Standard Telecaster 2013 "Custom Shop origial mikit" 800e
2.Fender Telecaster John V J5 3HB Deluxe "3x Wide Range Humbbaria" 700e
3.Fender Telecaster+ Modern Player 300e
4.Fender Stratocaster USA "Modattu" "Fender Humbucker / 2 x Duesenberg Singlecoil" 980e
5.Fender Katana Japan vm.85 "Modattu" "S.Dunccan Distortion / S.Dunccan Dimebucker" 1000e
6.Fender Modern Player Marauder 550e S.Dunccan P-90 / Fender Triblebucker
7.
8.Gibson Les Paul DC Special 2x P-90 700e
9.Gibson Les Paul Studio 2001 650e
10.Danelectro Dano 63 180e
 
Efektit:
1.Catalinbread Echoreck 180e
2.Catalinbread Montavillian 120e
3.Catalinbread Belle & Echo 170e
 
1.Strymon El Capistan 240e
 
1.Jack Deville Dark Echo 130e
 
1.E.Harmonix Big Muff 35e
2.E.Harmonix Russian Big Muff 100e
3.E.Harmonix Double Muff 40e
4.E.Harmonix Germanium Big Muff 60e
5.E.Harmonix Englis`h Muff PUTKI 125e
6.E.Harmonix Chill Switch 20e
7.E.Harmonix Hot Tubes PUTKI 140e
8.E.Harmonix Graphic Fuzz Eqvalizator 100e
9.E.Harmonix Stereo Memory Man 130e
10.E.Harmonix Organ B9 150e
11.E.Harmonix Holy Grail Plus 70e
12.E.Harmonix Russian Small Stone V3 70e
13.E.Harmonix Stereo Electric Mistress 100e
14.E.Harmonix Switch Blade+ 25e
15.E.Harmonix White Finger 75e
16.E.Harmonix Black Finger "putki" 110e
17.E.Harmonix LBP-1 20e
18.E.Harmonix Screaming Bird 20e
19.E.Harmonix Humdebugger 50e
20.E.Harmonix Wiggler "putki" 140e
 
1.Digitech Hardwire Reverb 80e
2.Digitech Hardwire Delay 80e
3.Digitech Reverb 50e
4.Digitech Flanger 40e
5.Digitech Phaser 40e
6.Digitech Death Metal 20e
7.Digitech Grunge 30e
8.Digitech RP-250 Multi-efekti 45e
9.Digitech Whammy DT 180e
10.Digitech Vocal 300 60e
 
1.Fender Competition Series Chorus 40e
2.Fender Competition Distortion 40e
3.Fender Competition Drive 40e
2.Fender Starcaster Chorus 40e
 
1.T.C Electronic Hall Of Fame 110e
2.T.C Electronic Flashback x4 160e
3.T.C Electronic Alter Ego 120e
5.T.C Electronic T2 140e
 
1.VOX Cooltron CT03BT Brit Boost Overdrive PUTKI 100e
2.VOX Cooltron Duel Overdrive putki 100e
3.VOX Cooltron Tremolo Vibrato PUTKI 140e
4.VOX Cooltron Over Top Boost Putki 110e
5.VOX Cooltron Big Ben putki 90e.
5.VOX Bulldog Distortion putki 100e
6.VOX V810 100e
 
1.Danelectro Dan Echo 55e
2.Danelectro Reel Echo 70e
3.Danelectro Spring King 60e
4.Danelectro Shift Daddy 30e
5.Danelectro Back Talk Reverse Echo 150e
6.Danelectro Fab Echo 10e
7.Danelectro Wasabi Reverse Delay 90e
8.Danelectro Wasabi Chorus-Trem 90e
 
1. Roland Volume-Pedal 30e
 
Bossin pedaaleja keräilen kotistudiooni, alla olevat omistan jo. Listasta puuttuvia saapi tarjoilla!
Paitsi ei modattuja ja ei rikkinäisiä! Jos virtavalo ei pala, niin se ei haittaa :)
Volume- / Expressio-pedaali FV-500H
Säröt: OD-20 BD-2 DA-2 DF-2 DN-2 DS-1 DS-2 FZ-2 FZ-3 FZ-5 HM-3 MD-2 ML-2 MT-2 MZ-2 OD-1 OD-2 OD-3 OS-2 PD-1 PW-2 SD-2 XT-2
Kaiut / Delayt: RV-2 RV-3 RV-5
Delayt / Samplerit: DM-3 DSD-2 DD-7
Echot: RE-20 TE-2
Flangerit: HF-2 BF-1 BF-3
Phaserit: PH-3
Rotary: RT-20
Chorukset: CE-1 CE-2 CE-3
CE-5 CE-20 CH-1
Dimensionit: DC-2 DC-3
Tremolot: PN-2 TR-2
Vibrato: VB-2
Harmonist / Shifterit / Delayt: HR-2 PS-2
PS-3 PS-5 PS-6
Wahit / Auto-Wahit / Filtterit: TW-1 AW-2 AW-3 PW-10 FT-2
Oktaaverit: OC-2 OC-3
Muut tarvike-pedaalit: PQ-4 GE-6
GE-7 EH-2 SP-1 PSM-5 TU-3 FS-5U LM-2 CS-2 CS-3 LS-2 NS-2 NF-1 FB-2
Mallinnus-pedaalit: FDR-1 FRV-1 FBM-1 ST-2 BC-2
???-Efekti: SG-1
 
0101978
13.03.2015 21:29:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä kerran: Gibson-bigmuff-deluxereverb = on hyvä oikeassa paikassa, mutta niin on kaikki muutkin. Oikeassa paikassa.
Tolla rojumäärällä saa tehtyä esim yli 100 000 000 eri variaatiota, joten jonkun hyvän yhdistelmän toimivuus ensimmäistä biisiä äänitettäessä on todennäköisyydeltään alle 7-oikein lotossa.
Kyllä mä suosittelisin vaan katsomaan ja kuuntelemaan, että mitä soundia se eka nauhoitettava biisi tulee kaipaamaan. Ja siihenkin on varmaan kymmeniä toimivia ratkaisuja. Sitten ne soundit vaan pitää hakea kohdilleen. Eikä sitä voi tehdä kukaan sun puolesta, ellei sitten mahdollinen tuottaja kerro mitä se siihen haluaa.
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Gabe
13.03.2015 21:54:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Otan kaikenlaisia hyviä efekti-ketjuja vastaan, joita näistä voi luoda
 
No tässäpä tulee signaaliketju sulle:
 
Tele-Muff-Vahvistin.
Jeszse
13.03.2015 23:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: joten kun sain privaani viestin, että laita vaan esille efektiketju, antaa kaakattaa, jos tykkää toi 1 tyyppi :)
 
Tervetuloa.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «